Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kantola - 18.06.09 - klo:22:36
-
Kiinalaiset viep kaiken maalimasta, energian, luonnonvarat, teräksen, öljyn, jne...
Volovostaki tulee "riisikuppi"... :-\
"Kiinalainen autonvalmistaja Geely Automobile Holdings on päässyt alustavaan sopimukseen Fordin kanssa ruotsalaisen Volvon ostamisesta .....Valmistusta varten Geely aikoo rakentaa uuden tuotantolinjan Guangzhoun maakuntaan eteläiseen Kiinaan."
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/06/23408&sort=false (http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2009/06/23408&sort=false)
-
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)
Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
-
Alakaa noiden uusien Volvojenkin laatu sitten paranemaan !
Käytetyt xc90 Volvot olivat kuin ongelmajätettä Dubaissa kun kävin siellä keväällä. Ei niitä kukaan halua riesakseen.
-
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)
Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
Vaan jos ei tähtäyksessä olekaan ollenkaan sisämarkkinat.
-
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)
Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
Vaan jos ei tähtäyksessä olekaan ollenkaan sisämarkkinat.
Blaa blaa liiba laaba. Kävitkö lukemassa tuon jutun, juuri sinne sisämarkkinoille ne noita pukkaa.....
Eurooppa ei oikeasti ole kiinalaisille mitenkään mielenkiintoinen markkina-alue, kilpailtu, kovat säädökset ja kriittiset loppukuluttajat. Kiinassa väki tyytyväistä jos saa edes auton, sen ensimmäisen oman meinaan.... ;)
-
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)
Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
Vaan jos ei tähtäyksessä olekaan ollenkaan sisämarkkinat.
Blaa blaa liiba laaba. Kävitkö lukemassa tuon jutun, juuri sinne sisämarkkinoille ne noita pukkaa.....
Eurooppa ei oikeasti ole kiinalaisille mitenkään mielenkiintoinen markkina-alue, kilpailtu, kovat säädökset ja kriittiset loppukuluttajat. Kiinassa väki tyytyväistä jos saa edes auton, sen ensimmäisen oman meinaan.... ;)
Joo luin minä jotakin. Mutta en uskonut, tuskin uskot sinäkään. Käytännössä kiinalaiset olisivat voineet apinoida volvon keulamerkkiä myöden ostamatta mitään tehdasta jos tähtäyksessä olisivat ainoastaan omat markkinat. Kyllä käytännössä on niin että valmistus lipuu vähän kerrallaan sinne missä kustannukset ovat pienimmät eli kiinaan. Ja jos ruotsalainen haluaa volvoa ajella niin kyllä kiinalaiset sille sellaisen tuovat ja myyvät.
-
onkohan tuo kiina enää ollenkaan niin halpamaa kuin väitätte? eikös sieltä ole paljon firmoja lähteny halvempii maihin kuten vietnam ja indonesia? eikä mäne pitkään kun ne on taas täällä eurostoliitossa kun rahtikustannus on niin korkea öljypalmun hinnannousun takia! ja onhan volskuki teettäny kiinalaisilla ylempää perheautomallia joka toimi paremmin kuin sakujen ite kasaamat jetat. ite olen katellu honkkarin ilmoitusta siitä pikkumoposta 399 vai mitä se olikaan, ja paremmista osista koottuna paremmalla tekniikalla! vapise harley parkinson! :D
-
En tiedä onko halpa ( eestiksi halpa tarkoitaa huonolaatusta tavaraa )
Usko hyvä mies jätä se pikkumopo 399 sinne missä se on tälläkin hetkellä - säästyt paljolta murheelta :'(
-
onkohan tuo kiina enää ollenkaan niin halpamaa kuin väitätte? eikös sieltä ole paljon firmoja lähteny halvempii maihin kuten vietnam ja indonesia? eikä mäne pitkään kun ne on taas täällä eurostoliitossa kun rahtikustannus on niin korkea öljypalmun hinnannousun takia! ja onhan volskuki teettäny kiinalaisilla ylempää perheautomallia joka toimi paremmin kuin sakujen ite kasaamat jetat. ite olen katellu honkkarin ilmoitusta siitä pikkumoposta 399 vai mitä se olikaan, ja paremmista osista koottuna paremmalla tekniikalla! vapise harley parkinson! :D
On se halpa. Ei tartte ajatellakaan että alle euron tuntiliksalla joku euroopassa voisi tehdä töitä.
-
On se halpa. Ei tartte ajatellakaan että alle euron tuntiliksalla joku euroopassa voisi tehdä töitä.
Eikö juuri hiljattain julkistettu joku tutkimus jonka mukaan suomalaisen lammasfarmarin vuositulo on 200 euroa?
-
On se halpa. Ei tartte ajatellakaan että alle euron tuntiliksalla joku euroopassa voisi tehdä töitä.
Eikö juuri hiljattain julkistettu joku tutkimus jonka mukaan suomalaisen lammasfarmarin vuositulo on 200 euroa?
[/quote] :D Voi olla mutta "tehdä töitä" pitää minusta rinnastaa merkittävään toimeentuloon. Muu on harrastustoimintaa.
-
Ei niiden tarvi maksaa kolmea miljardia euroa, riittää kun ostavat yhden xc90:n, purkavat sen ja mallintavat kaikki osat, rahaa menee korkeintaan puoli miljoonaa-miljoona, kiinan sisämarkkinoista kun kysymys niin tekijänoikeudella ei mitään merkitystä etenkin kun valtio siunaa tuohun.... ::)
Kiinalaislehtien kommentoinnit... plaa-plaa liiba laaba.... ;D
Vaan jos ei tähtäyksessä olekaan ollenkaan sisämarkkinat.
Blaa blaa liiba laaba. Kävitkö lukemassa tuon jutun, juuri sinne sisämarkkinoille ne noita pukkaa.....
Eurooppa ei oikeasti ole kiinalaisille mitenkään mielenkiintoinen markkina-alue, kilpailtu, kovat säädökset ja kriittiset loppukuluttajat. Kiinassa väki tyytyväistä jos saa edes auton, sen ensimmäisen oman meinaan.... ;)
Joo luin minä jotakin. Mutta en uskonut, tuskin uskot sinäkään. Käytännössä kiinalaiset olisivat voineet apinoida volvon keulamerkkiä myöden ostamatta mitään tehdasta jos tähtäyksessä olisivat ainoastaan omat markkinat. Kyllä käytännössä on niin että valmistus lipuu vähän kerrallaan sinne missä kustannukset ovat pienimmät eli kiinaan. Ja jos ruotsalainen haluaa volvoa ajella niin kyllä kiinalaiset sille sellaisen tuovat ja myyvät.
Tekeehän ne nytkin siellä montaa autoa ihan "suorana" kopiona, kokonaisuus vaan ei "länsimallia" vastaava. En todellakaan jaksa uskoa että volvoa tehtäisiin kiinassa euroopan markkinoille, lähinnä tuommoista vouhkaamista. Kaikkea tuotantoa ei kannata siirtää kiinaan vaikka se olisi näennäisesti halvempaa, tästä voi aiheuta helposti markkinaosuuden menetys tietyllä alueella.
-
Mallin voi kopioida,mutta myös materiaali pitäisi olla laadun mukaista,esim.suurlujuusluokan terästä,eikä mitään paskalevyä.
-
onkohan tuo kiina enää ollenkaan niin halpamaa kuin väitätte? eikös sieltä ole paljon firmoja lähteny halvempii maihin kuten vietnam ja indonesia? eikä mäne pitkään kun ne on taas täällä eurostoliitossa kun rahtikustannus on niin korkea öljypalmun hinnannousun takia! ja onhan volskuki teettäny kiinalaisilla ylempää perheautomallia joka toimi paremmin kuin sakujen ite kasaamat jetat. ite olen katellu honkkarin ilmoitusta siitä pikkumoposta 399 vai mitä se olikaan, ja paremmista osista koottuna paremmalla tekniikalla! vapise harley parkinson! :D
Eikös Jetat tuu Meksikosta?