Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 19.04.26 - klo:22:34
-
no emme ylläty ihan palstankaan perusteella :-\ :-\ :-\ :-\
Peräti 55 prosenttia vastaajista yhdisti kokoomukseen ylimielisyyden.
Ylimielisyys yhdistettiin vahvasti myös perussuomalaisiin: 54 prosenttia vastaajista katsoo, että perussuomalaiset on toiminnassaan ylimielinen.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011954213.html
-
En yllättynyt, koska tutkimuksen uutisointi on sopiva, Verian ei uusimmassa huhtikuun barometrissaan anna muiden kuin hallituspuolueiden "ylimielisyys"arvioita näkyviin, vuoden 2023 tutkimuksessa tuo Kokoomuksen "ylimielisyyslukema" oli esimerkiksi 46 % ja SDP:n 42 %, mutta virhemarginaali oli 2,7-2,9 prosenttiyksikköä, molempien puolueiden todellinen arvo silloin asettui samalle välille limittäin. Kokoomuksen todellinen luku oli välillä 43,3–48,7 % ja SDP:n välillä 39,3–44,7 %. Koska nämä välit menivät limittäin (43,3–44,7 %), ei voitu varmuudella sanoa, kumpi on todellisuudessa korkeammalla.
Huhtikuun parametreista vain Kokoomuksen ja Persujen "ylimielisyyslukema" julkaistiin, koska vuosikausien kokemuksen perusteella hallituspuolueet saavat korkeita ylimielisyyslukemia. "Ylimielisyys" on tarkalleen valittu kyselymääre, koska jos se kyselyssä esitettäisiin parametrina "päättäväinen ja suoraselkäinen", tulokset saattaisivat olla samat, mutta julkistus ei ohjautuisi tukemaan oppositiopolitiikkaa.
Koska yhteiskunnassa julkisalojen menobudjetoinnin lähes miljoonan palkollisen loputon rahanimutalous ja tulonsiirroilla elävä kansalaisten joukko on merkittävin äänestäjävoima, rahan kylvämisen asettaminen kyseenalaiseksi on monien Vasemmistoliiton rottailijoiden ja viranhaltijademarien mielestä selvästi "ylimielistä", sieltä kelatoimeentulon norsunluutornista käsin katsottuna.
-SS-
-
Hallitus pelästynyt kallupeista.
Ei tuu velkajarrusta mittään.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011954580.html
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011950123.html
-
Aikoinaan Icen toverit eivät välittäneet valtion velasta, kun korkomenot olivat mitättömät. Kuitenkin jopa miljardin sopeuttaminen nähtiin haitallisena talouskasvulle.
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-korkojen-nousu-ei-muuttanut-vasemmiston-suhtautumista-valtion-velkaan/
Kuinka on Ice? Nyt kun pitäisi sopeuttaa yli kymmenen miljardia julkisia menoja, mistä kohtaa julkista taloutta aletaan karsimaan.
Tulemme näkemään aikamoisen irtisanomisaallon avainkauloille sekä kaulaliinakäsienheiluttajille. Tämä vaikuttaa sosiaalimenojen kasvuun, joita taas on pakko karsia. Toimeentulon eteen joutuu tekemään jotain ihan oikeaa ja konkreettista.
Nyt vaan näyttää siltä, että poliittiset puolueet odottavat ulkomailta rahaherrojen valvontakomission saapumista (Malmin lentokentälle tietenkin) ja tulevat kurjuudet voidaan laittaa heidän piikkiin. Kukaan ei uskalla ottaa vastuuta tällä hetkellä noista rajuista tulevista leikkauksista. Siinä voi ääni jos toinenkin joutua kadotukseen.
-
Aikoinaan Icen toverit eivät välittäneet valtion velasta, kun korkomenot olivat mitättömät. Kuitenkin jopa miljardin sopeuttaminen nähtiin haitallisena talouskasvulle.
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-korkojen-nousu-ei-muuttanut-vasemmiston-suhtautumista-valtion-velkaan/
Kuinka on Ice? Nyt kun pitäisi sopeuttaa yli kymmenen miljardia julkisia menoja, mistä kohtaa julkista taloutta aletaan karsimaan.
Tulemme näkemään aikamoisen irtisanomisaallon avainkauloille sekä kaulaliinakäsienheiluttajille. Tämä vaikuttaa sosiaalimenojen kasvuun, joita taas on pakko karsia. Toimeentulon eteen joutuu tekemään jotain ihan oikeaa ja konkreettista.
Nyt vaan näyttää siltä, että poliittiset puolueet odottavat ulkomailta rahaherrojen valvontakomission saapumista (Malmin lentokentälle tietenkin) ja tulevat kurjuudet voidaan laittaa heidän piikkiin. Kukaan ei uskalla ottaa vastuuta tällä hetkellä noista rajuista tulevista leikkauksista. Siinä voi ääni jos toinenkin joutua kadotukseen.
Jos ja kun tutustut tilastoihin, niin kokoomuksen ja kepun johtaessa suomea niin velkaantuminen on aina lisääntynyt. Niin käy nytkin.
-
Taisi Suomi velkaantua Marinin hallituksen aikanakin.🎅🎅
-
Taisi Suomi velkaantua Marinin hallituksen aikanakin.🎅🎅
"NIIN MUTTA SE ON TÄYSIN ERI ASIA"
-
Aikoinaan Icen toverit eivät välittäneet valtion velasta, kun korkomenot olivat mitättömät. Kuitenkin jopa miljardin sopeuttaminen nähtiin haitallisena talouskasvulle.
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-korkojen-nousu-ei-muuttanut-vasemmiston-suhtautumista-valtion-velkaan/
Kuinka on Ice? Nyt kun pitäisi sopeuttaa yli kymmenen miljardia julkisia menoja, mistä kohtaa julkista taloutta aletaan karsimaan.
Tulemme näkemään aikamoisen irtisanomisaallon avainkauloille sekä kaulaliinakäsienheiluttajille. Tämä vaikuttaa sosiaalimenojen kasvuun, joita taas on pakko karsia. Toimeentulon eteen joutuu tekemään jotain ihan oikeaa ja konkreettista.
Nyt vaan näyttää siltä, että poliittiset puolueet odottavat ulkomailta rahaherrojen valvontakomission saapumista (Malmin lentokentälle tietenkin) ja tulevat kurjuudet voidaan laittaa heidän piikkiin. Kukaan ei uskalla ottaa vastuuta tällä hetkellä noista rajuista tulevista leikkauksista. Siinä voi ääni jos toinenkin joutua kadotukseen.
Jos ja kun tutustut tilastoihin, niin kokoomuksen ja kepun johtaessa suomea niin velkaantuminen on aina lisääntynyt. Niin käy nytkin.
Taas paskapuhetta.
Punikkina sopisit kommunistipuolueen politrukiksi. Aina valehtelemassa.
Suomen valtionvelka on kasvanut merkittävästi 2000-luvulla, erityisesti vuoden 2008 finanssikriisin ja 2020-luvun alun koronapandemian jälkeen. Velkaantuminen on ollut nopeinta Rinteen ja Marinin hallitusten aikana (2019–2023), jolloin velkaa kertyi lähes 40 miljardia euroa lisää. Viime vuosien velkaantumista selittävät kriisien lisäksi väestön ikääntyminen ja hidas talouskasvu.
2000-luvun alku: Vanhasen toinen hallitus kasvatti velanottoa finanssikriisin seurauksena.
Katainen–Stubb (2011–2015): Velkaantuminen jatkui, ja velkasuhde suhteessa bruttokansantuotteeseen (BKT) alkoi nousta.
------------------
Sipilän hallitus (2015–2019): Velkasuhde vakiintui hetkellisesti noin 45–47 prosenttiin BKT:sta.
_---------------
Rinteen–Marinin hallitus (2019–2023): Velkaantuminen kiihtyi huomattavasti, yli 10 miljardia euroa enemmän kuin kahta edellistä hallitusta kohti.
-
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010361309.html
-
En yllättynyt, koska tutkimuksen uutisointi on sopiva, Verian ei uusimmassa huhtikuun barometrissaan anna muiden kuin hallituspuolueiden "ylimielisyys"arvioita näkyviin, vuoden 2023 tutkimuksessa tuo Kokoomuksen "ylimielisyyslukema" oli esimerkiksi 46 % ja SDP:n 42 %, mutta virhemarginaali oli 2,7-2,9 prosenttiyksikköä, molempien puolueiden todellinen arvo silloin asettui samalle välille limittäin. Kokoomuksen todellinen luku oli välillä 43,3–48,7 % ja SDP:n välillä 39,3–44,7 %. Koska nämä välit menivät limittäin (43,3–44,7 %), ei voitu varmuudella sanoa, kumpi on todellisuudessa korkeammalla.
Huhtikuun parametreista vain Kokoomuksen ja Persujen "ylimielisyyslukema" julkaistiin, koska vuosikausien kokemuksen perusteella hallituspuolueet saavat korkeita ylimielisyyslukemia. "Ylimielisyys" on tarkalleen valittu kyselymääre, koska jos se kyselyssä esitettäisiin parametrina "päättäväinen ja suoraselkäinen", tulokset saattaisivat olla samat, mutta julkistus ei ohjautuisi tukemaan oppositiopolitiikkaa.
Koska yhteiskunnassa julkisalojen menobudjetoinnin lähes miljoonan palkollisen loputon rahanimutalous ja tulonsiirroilla elävä kansalaisten joukko on merkittävin äänestäjävoima, rahan kylvämisen asettaminen kyseenalaiseksi on monien Vasemmistoliiton rottailijoiden ja viranhaltijademarien mielestä selvästi "ylimielistä", sieltä kelatoimeentulon norsunluutornista käsin katsottuna.
-SS-
Pitikö sun taas mennä pilaamaan icekommarin loppuviikko???
😞😞😞
-
Aikoinaan Icen toverit eivät välittäneet valtion velasta, kun korkomenot olivat mitättömät. Kuitenkin jopa miljardin sopeuttaminen nähtiin haitallisena talouskasvulle.
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-korkojen-nousu-ei-muuttanut-vasemmiston-suhtautumista-valtion-velkaan/
Kuinka on Ice? Nyt kun pitäisi sopeuttaa yli kymmenen miljardia julkisia menoja, mistä kohtaa julkista taloutta aletaan karsimaan.
Tulemme näkemään aikamoisen irtisanomisaallon avainkauloille sekä kaulaliinakäsienheiluttajille. Tämä vaikuttaa sosiaalimenojen kasvuun, joita taas on pakko karsia. Toimeentulon eteen joutuu tekemään jotain ihan oikeaa ja konkreettista.
Nyt vaan näyttää siltä, että poliittiset puolueet odottavat ulkomailta rahaherrojen valvontakomission saapumista (Malmin lentokentälle tietenkin) ja tulevat kurjuudet voidaan laittaa heidän piikkiin. Kukaan ei uskalla ottaa vastuuta tällä hetkellä noista rajuista tulevista leikkauksista. Siinä voi ääni jos toinenkin joutua kadotukseen.
Jos ja kun tutustut tilastoihin, niin kokoomuksen ja kepun johtaessa suomea niin velkaantuminen on aina lisääntynyt. Niin käy nytkin.
Hei, Siider-Seppo
Juha Sipilän hallituksen (2015–2019) aikana valtion velkaantumisen tahti hidastui merkittävästi, ja valtion velka lyheni ensimmäistä kertaa noin kymmeneen vuoteen.
Vielä sama kommunistin Pyhän lehmän eli
Ylen sivulta:
https://yle.fi/a/3-10556893
😎😎😎
-
Aikoinaan Icen toverit eivät välittäneet valtion velasta, kun korkomenot olivat mitättömät. Kuitenkin jopa miljardin sopeuttaminen nähtiin haitallisena talouskasvulle.
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-korkojen-nousu-ei-muuttanut-vasemmiston-suhtautumista-valtion-velkaan/
Kuinka on Ice? Nyt kun pitäisi sopeuttaa yli kymmenen miljardia julkisia menoja, mistä kohtaa julkista taloutta aletaan karsimaan.
Tulemme näkemään aikamoisen irtisanomisaallon avainkauloille sekä kaulaliinakäsienheiluttajille. Tämä vaikuttaa sosiaalimenojen kasvuun, joita taas on pakko karsia. Toimeentulon eteen joutuu tekemään jotain ihan oikeaa ja konkreettista.
Nyt vaan näyttää siltä, että poliittiset puolueet odottavat ulkomailta rahaherrojen valvontakomission saapumista (Malmin lentokentälle tietenkin) ja tulevat kurjuudet voidaan laittaa heidän piikkiin. Kukaan ei uskalla ottaa vastuuta tällä hetkellä noista rajuista tulevista leikkauksista. Siinä voi ääni jos toinenkin joutua kadotukseen.
Jos ja kun tutustut tilastoihin, niin kokoomuksen ja kepun johtaessa suomea niin velkaantuminen on aina lisääntynyt. Niin käy nytkin.
Hei, Siider-Seppo
Juha Sipilän hallituksen (2015–2019) aikana valtion velkaantumisen tahti hidastui merkittävästi, ja valtion velka lyheni ensimmäistä kertaa noin kymmeneen vuoteen.
Vielä sama kommunistin Pyhän lehmän eli
Ylen sivulta:
https://yle.fi/a/3-10556893
😎😎😎
Suomi on kusessa kun on nää rahanahneet uskovaiset.
https://yle.fi/a/74-20221246
https://yle.fi/a/74-20221152
-
Aikoinaan Icen toverit eivät välittäneet valtion velasta, kun korkomenot olivat mitättömät. Kuitenkin jopa miljardin sopeuttaminen nähtiin haitallisena talouskasvulle.
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-korkojen-nousu-ei-muuttanut-vasemmiston-suhtautumista-valtion-velkaan/
Kuinka on Ice? Nyt kun pitäisi sopeuttaa yli kymmenen miljardia julkisia menoja, mistä kohtaa julkista taloutta aletaan karsimaan.
Tulemme näkemään aikamoisen irtisanomisaallon avainkauloille sekä kaulaliinakäsienheiluttajille. Tämä vaikuttaa sosiaalimenojen kasvuun, joita taas on pakko karsia. Toimeentulon eteen joutuu tekemään jotain ihan oikeaa ja konkreettista.
Nyt vaan näyttää siltä, että poliittiset puolueet odottavat ulkomailta rahaherrojen valvontakomission saapumista (Malmin lentokentälle tietenkin) ja tulevat kurjuudet voidaan laittaa heidän piikkiin. Kukaan ei uskalla ottaa vastuuta tällä hetkellä noista rajuista tulevista leikkauksista. Siinä voi ääni jos toinenkin joutua kadotukseen.
Jos ja kun tutustut tilastoihin, niin kokoomuksen ja kepun johtaessa suomea niin velkaantuminen on aina lisääntynyt. Niin käy nytkin.
Hei, Siider-Seppo
Juha Sipilän hallituksen (2015–2019) aikana valtion velkaantumisen tahti hidastui merkittävästi, ja valtion velka lyheni ensimmäistä kertaa noin kymmeneen vuoteen.
Vielä sama kommunistin Pyhän lehmän eli
Ylen sivulta:
https://yle.fi/a/3-10556893
😎😎😎
Suomi on kusessa kun on nää rahanahneet uskovaiset.
https://yle.fi/a/74-20221246
https://yle.fi/a/74-20221152
Tuohan on markkinataloutta. Myyjä määrittää hinnan ja ostaja päättää, että ostaako myyjän vaatimalla hinnalla.
Oletetaan vaikka, että Mikkelin kaupunki haluaisi ostaa Mikkelissä sijaitsevan osakehuoneistosi. Määrität sille myyntihinnan, mutta se on Mikkelin kaupungin mielestä liian korkea ja rahanahne. Niinpä Mikkelin kaupunki kiristää sinua alentamaan osakehuoneistosi myyntihintaa uhkaamalla muuten pakkolunastaa sen.
Olisiko Mikkelin toiminta mielestäsi hyväksyttävää, kun kiristys kohdistuisikin sinuun itseesi eikä vastaavaan tapaukseen , jossa Oripää kiristää Pöytyän seurakuntaa?
-
Aikoinaan Icen toverit eivät välittäneet valtion velasta, kun korkomenot olivat mitättömät. Kuitenkin jopa miljardin sopeuttaminen nähtiin haitallisena talouskasvulle.
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-korkojen-nousu-ei-muuttanut-vasemmiston-suhtautumista-valtion-velkaan/
Kuinka on Ice? Nyt kun pitäisi sopeuttaa yli kymmenen miljardia julkisia menoja, mistä kohtaa julkista taloutta aletaan karsimaan.
Tulemme näkemään aikamoisen irtisanomisaallon avainkauloille sekä kaulaliinakäsienheiluttajille. Tämä vaikuttaa sosiaalimenojen kasvuun, joita taas on pakko karsia. Toimeentulon eteen joutuu tekemään jotain ihan oikeaa ja konkreettista.
Nyt vaan näyttää siltä, että poliittiset puolueet odottavat ulkomailta rahaherrojen valvontakomission saapumista (Malmin lentokentälle tietenkin) ja tulevat kurjuudet voidaan laittaa heidän piikkiin. Kukaan ei uskalla ottaa vastuuta tällä hetkellä noista rajuista tulevista leikkauksista. Siinä voi ääni jos toinenkin joutua kadotukseen.
Jos ja kun tutustut tilastoihin, niin kokoomuksen ja kepun johtaessa suomea niin velkaantuminen on aina lisääntynyt. Niin käy nytkin.
Hei, Siider-Seppo
Juha Sipilän hallituksen (2015–2019) aikana valtion velkaantumisen tahti hidastui merkittävästi, ja valtion velka lyheni ensimmäistä kertaa noin kymmeneen vuoteen.
Vielä sama kommunistin Pyhän lehmän eli
Ylen sivulta:
https://yle.fi/a/3-10556893
😎😎😎
Suomi on kusessa kun on nää rahanahneet uskovaiset.
https://yle.fi/a/74-20221246
https://yle.fi/a/74-20221152
Ne on nämä v1tun köyhät eläkeläiset, jotka pilaavat Suomen. Eivät kuluta .
Koska olett....ovat rahattomia.
Ruokakin heillä on pelkkää halvinta ulkomaista paskalaatuista makkaramuonaa, ja muuta muilta ylijäänyttä, kun olette...ovat niin köyhiä.
Ei liiku raha markkinoilla kun köyhä vanhus astuu kauppaan.
🎅🎅🎅😎😎😎
-
En yllättynyt, koska tutkimuksen uutisointi on sopiva, Verian ei uusimmassa huhtikuun barometrissaan anna muiden kuin hallituspuolueiden "ylimielisyys"arvioita näkyviin, vuoden 2023 tutkimuksessa tuo Kokoomuksen "ylimielisyyslukema" oli esimerkiksi 46 % ja SDP:n 42 %, mutta virhemarginaali oli 2,7-2,9 prosenttiyksikköä, molempien puolueiden todellinen arvo silloin asettui samalle välille limittäin. Kokoomuksen todellinen luku oli välillä 43,3–48,7 % ja SDP:n välillä 39,3–44,7 %. Koska nämä välit menivät limittäin (43,3–44,7 %), ei voitu varmuudella sanoa, kumpi on todellisuudessa korkeammalla.
Huhtikuun parametreista vain Kokoomuksen ja Persujen "ylimielisyyslukema" julkaistiin, koska vuosikausien kokemuksen perusteella hallituspuolueet saavat korkeita ylimielisyyslukemia. "Ylimielisyys" on tarkalleen valittu kyselymääre, koska jos se kyselyssä esitettäisiin parametrina "päättäväinen ja suoraselkäinen", tulokset saattaisivat olla samat, mutta julkistus ei ohjautuisi tukemaan oppositiopolitiikkaa.
Koska yhteiskunnassa julkisalojen menobudjetoinnin lähes miljoonan palkollisen loputon rahanimutalous ja tulonsiirroilla elävä kansalaisten joukko on merkittävin äänestäjävoima, rahan kylvämisen asettaminen kyseenalaiseksi on monien Vasemmistoliiton rottailijoiden ja viranhaltijademarien mielestä selvästi "ylimielistä", sieltä kelatoimeentulon norsunluutornista käsin katsottuna.
-SS-
Onko nämä jotenkin huonomåpia rahanimijöitä kuin 80% tuloistaan valtiolta saava maajussi?
-
En yllättynyt, koska tutkimuksen uutisointi on sopiva, Verian ei uusimmassa huhtikuun barometrissaan anna muiden kuin hallituspuolueiden "ylimielisyys"arvioita näkyviin, vuoden 2023 tutkimuksessa tuo Kokoomuksen "ylimielisyyslukema" oli esimerkiksi 46 % ja SDP:n 42 %, mutta virhemarginaali oli 2,7-2,9 prosenttiyksikköä, molempien puolueiden todellinen arvo silloin asettui samalle välille limittäin. Kokoomuksen todellinen luku oli välillä 43,3–48,7 % ja SDP:n välillä 39,3–44,7 %. Koska nämä välit menivät limittäin (43,3–44,7 %), ei voitu varmuudella sanoa, kumpi on todellisuudessa korkeammalla.
Huhtikuun parametreista vain Kokoomuksen ja Persujen "ylimielisyyslukema" julkaistiin, koska vuosikausien kokemuksen perusteella hallituspuolueet saavat korkeita ylimielisyyslukemia. "Ylimielisyys" on tarkalleen valittu kyselymääre, koska jos se kyselyssä esitettäisiin parametrina "päättäväinen ja suoraselkäinen", tulokset saattaisivat olla samat, mutta julkistus ei ohjautuisi tukemaan oppositiopolitiikkaa.
Koska yhteiskunnassa julkisalojen menobudjetoinnin lähes miljoonan palkollisen loputon rahanimutalous ja tulonsiirroilla elävä kansalaisten joukko on merkittävin äänestäjävoima, rahan kylvämisen asettaminen kyseenalaiseksi on monien Vasemmistoliiton rottailijoiden ja viranhaltijademarien mielestä selvästi "ylimielistä", sieltä kelatoimeentulon norsunluutornista käsin katsottuna.
-SS-
Onko nämä jotenkin huonomåpia rahanimijöitä kuin 80% tuloistaan valtiolta saava maajussi?
Jaa, ei mun maataloustuloista 80% tule valtiolta.
Mites tuo sinun maajussius muuten pärjää?
-
Juniori ei varmasti hae viljelyynsä lainkaan maataloustukia. Moraali ei anna myöten ryöstää yhteiskuntaa. ;D
-
Juniori ei varmasti hae viljelyynsä lainkaan maataloustukia. Moraali ei anna myöten ryöstää yhteiskuntaa. ;D
Juniori hakee toimintaansa tukea Koneen säätiöltä ja Vasemmistoliiton nuorisojärjestöltä.
😅😅😅
-
Juniori ei varmasti hae viljelyynsä lainkaan maataloustukia. Moraali ei anna myöten ryöstää yhteiskuntaa. ;D
Juniori hakee toimintaansa tukea Koneen säätiöltä ja Vasemmistoliiton nuorisojärjestöltä.
😅😅😅
Niin kummastakaan hallitus ei ole leikannut. Siis hyä hakea. 😛😛😛
-
Hyin yllätymmä. Vöheriääset jos mitkä on kaikkien ylimielisten äitejä... :o