Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Oksa - 30.03.26 - klo:09:05
-
eilen eka kerta kun suomeen hyökättiin rooneilla. mutta vahinkot kait jääny ihan olemattomiks. paitti eihän sitä tietä mitä on tapahtuna sille toiselle.. mutta pitäiskö tosiaan varoittaa aluetta jolle näyttää olevan matkalla??
-
eilen eka kerta kun suomeen hyökättiin rooneilla. mutta vahinkot kait jääny ihan olemattomiks. paitti eihän sitä tietä mitä on tapahtuna sille toiselle.. mutta pitäiskö tosiaan varoittaa aluetta jolle näyttää olevan matkalla??
Voi nyt vattu. Eihän tänne kukaan ole hyökänny. Kyseessähän oli harhautuneet droonit ja tilanne oli hallinnassa. Eikä noista mitään yleisiä vaaratiedotteita tarvi antaa. Oksat vain panikoisi. Toivottavasti ei anneta kuin korkeintaan harjanvarsi jos aseita alettais jakamaan tuollaisille.
-
Melkoinen kauhkoominen oli eilen tiedotusvälineillä tuosta roonista. No olihan jotain uutta kuitenkin.
-
Melkoinen kauhkoominen oli eilen tiedotusvälineillä tuosta roonista. No olihan jotain uutta kuitenkin.
mukavempihan noiden tiimoilta on persujenkin esiintyä kuin bensan hintaa tai valtion velkaa selittää :-\ :-\ :-\ :-\
-
katteleppa joskus tietotusvälineitäkin tiktokin sijaan. mutta ohan se nyt aika messevätä jos torpan kulmaan tökkää rooni ja se sit tussahtaa, ja kun tietää miten valtionkonttori nuita vahinkoja käsittelee.. perikunta saabi uotella hautausavustusta tovin... mutta ihan oikeesti, oishan se kansalle joka paikallista olis moisen aikaan, keretä etes pottukellariin paeta.. kun kerran ei nuita puukkosankareitakaan ihan ilman tietoa jätetä.-
-
katteleppa joskus tietotusvälineitäkin tiktokin sijaan. mutta ohan se nyt aika messevätä jos torpan kulmaan tökkää rooni ja se sit tussahtaa, ja kun tietää miten valtionkonttori nuita vahinkoja käsittelee.. perikunta saabi uotella hautausavustusta tovin... mutta ihan oikeesti, oishan se kansalle joka paikallista olis moisen aikaan, keretä etes pottukellariin paeta.. kun kerran ei nuita puukkosankareitakaan ihan ilman tietoa jätetä.-
Miksi sinä pottu kellariin menisit kun sinulla on se kaksi maailman sotaa kestänyt kivi navetta ,mene sinne asumaan :D
-
miulla ei pelkoa moisen tulosta mutta yks sukulainen tuolla itäpuolella ( länsisiperiassa ) asuu ja sanoo että himppa hirvittää..
-
miulla ei pelkoa moisen tulosta mutta yks sukulainen tuolla itäpuolella ( länsisiperiassa ) asuu ja sanoo että himppa hirvittää..
https://yle.fi/a/74-20218207
Saiko Oksa nukkua rauhassa?
-
sai! ja jopas petekin oli heränny! ei paljon kiirettä pitänny.. mutta hyä et joku on tuonkin asian takia persiille potkinnu..
btw, mitenkähän meinaavat laittaa kännyyn varoitukset sit 2027 ? kyseleekö net ensin puhnumerot jokaiselta?
-
eilen eka kerta kun suomeen hyökättiin rooneilla.
Kukaan ei ole koskaan hyökännyt Suomeen drooneilla.
-
enpä osaa sanua, mutta kun puolustusvoimat on mukana niiin kait tuon voip hyökkäykseks sanua. vai siäkö tilasit nuo jäille ja peltoille putoilevat "turistit?"
-
enpä osaa sanua, mutta kun puolustusvoimat on mukana niiin kait tuon voip hyökkäykseks sanua. vai siäkö tilasit nuo jäille ja peltoille putoilevat "turistit?"
Kukaan ei ole koskaan hyökännyt Suomeen drooneilla.
-
Sekundaryssien ryssiminen osoittaa, kuinka triviaalia sodankäytin Ukrainassa on. Ei käytetä miljardien työkaluja täsmällisiin tehtäviin tai isojen kokonaisuuksien yhteistoimintaan. Koska hommaa on niin paljon ja kalusto ja rahat räjähtävät hetkessä ilmaan. Käytetään vain partakoneenmoottorivispilöitä ja moponmoottorilennokkeja, joilla saadaan aikaan tuhoa ja taas tuhoa. Mitä nyt sitten jotkut harhautuvat, kun käytetään vapaita paikannussignaaleja.
Onko kalliin sotatekniikan hankkimisessa mitään järkeä, jos ne saadaan helposti tuhottua, halvalla? Nyt vaan Suomellekin ydinaseita ja sitten sellaisia pötköjä, millä niitä lähetetään vauhdilla ryssän kohteisiin. Ei tarvita rooneja, ei lentokoneita eikä panssareita.
-
ja eihän ryssäkään hyökänny suomeen silloin inarin ohjuksella vaikka jopa elokuvan moisesta tekivät... nooo, sehän sopii kohta entiselle nato- maalle.. mutta miks naton hornetit oli jälestämässä nuita rooneja eikä pelkät polliisimaijat!! helevattako myö moisella puolustusvoimalla tehään ku ei etes voi maahan tunkeutuvaa roonia jälestää? siis ystävällismielisiä rooneja vaan lentelee... ja iltalehti jopa nimes ekana ryssien koneiks..
-
BTW: mikä maa on hyökänny rooneila Suomhen...? :o
Niinpä...
😎😎😎
-
eilen eka kerta kun suomeen hyökättiin rooneilla. mutta vahinkot kait jääny ihan olemattomiks. paitti eihän sitä tietä mitä on tapahtuna sille toiselle.. mutta pitäiskö tosiaan varoittaa aluetta jolle näyttää olevan matkalla??
Niin jos Sanna olis nyt "remmisä" niin eroa vaadittaisiin määrätystä suunnasta.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011915415.html
Jotkut vaativat jo sodanaikaista valvontaa, mutta maksaa ne ei halua kustannuksia.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9664e690-258a-4322-b586-26cf334b3d82
-
eiks tuolla suunnalla ole jo varuskunnat olemassa. koulutukseen vaan mukaan valvontaa.. ja ehkä sais jopa petenkin ilmoittamaan pikkasen aikasemmin kansalle että kohta tussahtaa..
-
ja valvonta toimiii... siellä saattaa olla jopa taas yks.. uotellaan ja katellaan...
-
Onhan näitä SA-INT droonejakin pudonnut, toki niissä ei ole taistelulatausta. Eiköhä PVllä ole parhaat mahdollisuudet ne etsiä ja tuhota. Ei kansan tarvitse tietää kaikkea!
-
Onhan näitä SA-INT droonejakin pudonnut, toki niissä ei ole taistelulatausta. Eiköhä PVllä ole parhaat mahdollisuudet ne etsiä ja tuhota. Ei kansan tarvitse tietää kaikkea!
Jep.
Tälläkin palstalla on huomattu, että on parempi, jos muutama kirjoittelija jää paitsi sellaisista tiedonjyvistä, joita heidän pieni maailmankuvansa ei kestä murentumatta.
😎😎😎
-
Niin jos Sanna olis nyt "remmisä" niin
On suunnittelemasa Kaasan Rivieeraa... 🎅
(Tiiä vaikka olis kohta runku naulaajile hommia sillä suunnala... 🎅 )
-
Minusta hiukan tuntuu siltä, että Suomi on yllätetty housut kintuissa ja kukaan ei halua ottaa vastuuta siitä tosiasiasta. Kun kyseessä on nykyisen sodankäynnin synnyttämät, nykyisiin olosuhteisiin sopivat tuhoa aiheuttavat korpiteknologian romut, Elokuun tykit -kirjan voisi taas kirjoittaa uudestaan.
Voisimme tuhota temu-koptereita maitotilin arvoisilla tykeillä ja pötköillä, mutta kenenkään perse ei kestä sitä, jos niitä lentelee hyttysten tavoin siellä täällä. Mediassa on kauhisteltu sillä, että mitäs jos niitä roneja eksyy hesaan, eikä nykyisille asumattomille alueille. Tämän huolen vuoksi toivon, että muutama sinne putoaisikin.
Toki tilanne on nyt toinen, kuin ensimmäisessä maailmansodassa. Vaikka kylmän sodan proxy-sodissakin sitä harkittiin, ydinjytkyjä ei käytetty. Siksi, koska ne olivat proxy-sotia, eikä suoria ydinasevaltojen keskinäisiä kahakoita. Isoilla paukuilla tai niiden pelotteella voidaan ratkaista asioita. Suomella ei ole mitään ratkaisua torjua, mahdollisia loputtomia yksinkertaiseen paikannustekniikkaan perustuvia rooni-parvia.
-
mureneeko lintukoto? eihän tuo paljon muualla kuin itä suomessa haittaa mutta ohan se aika ihmettä kun ollaan niiiin natomaata että... ja nuokin osaa jopa lentää ilman mainittavaa havaintoa. paitti sitten kun se eka tömähtää johonkin rakennettuun..
-
^
Kyllä kannattaa mennä jo sinne turnuskuoppaan asumaan. Liikenteessä kuolee melkein joka päivä joku ja joka toinen päivä puukosta tai vastaavasta. Ja se mikä on varma että me kuollaan kaikki :o .
Yhtenä päivänä jo ajattelin että onko oksa ollut silminnäkijänä kun teeveessä oli äijän taustalla tojota ja muutenkin saman tyylinen ulosanti...
-
ei sentäs... miä en ole tojon kanssa ollu ihmisten ilmoilla pitkään aikaan.. mut naapuri lohkas noista hyin; tilatut roonit toimitetaan ensi tilassa. se että meillä ei ole nuille parkkipaikkaa viälä valmiina onkii oma vika..
-
Miksi puolustus voimat räjäytti ehjät kalliit ronet paskaksi , eikö nuo olisi kannattanut säilyttää pahan päivän varalle . Olisi edes jotain kättä pidempää millä pääsee alkuun kun se aika tulee .
-
Minusta hiukan tuntuu siltä, että Suomi on yllätetty housut kintuissa ja kukaan ei halua ottaa vastuuta siitä tosiasiasta. Kun kyseessä on nykyisen sodankäynnin synnyttämät, nykyisiin olosuhteisiin sopivat tuhoa aiheuttavat korpiteknologian romut, Elokuun tykit -kirjan voisi taas kirjoittaa uudestaan.
Voisimme tuhota temu-koptereita maitotilin arvoisilla tykeillä ja pötköillä, mutta kenenkään perse ei kestä sitä, jos niitä lentelee hyttysten tavoin siellä täällä. Mediassa on kauhisteltu sillä, että mitäs jos niitä roneja eksyy hesaan, eikä nykyisille asumattomille alueille. Tämän huolen vuoksi toivon, että muutama sinne putoaisikin.
Toki tilanne on nyt toinen, kuin ensimmäisessä maailmansodassa. Vaikka kylmän sodan proxy-sodissakin sitä harkittiin, ydinjytkyjä ei käytetty. Siksi, koska ne olivat proxy-sotia, eikä suoria ydinasevaltojen keskinäisiä kahakoita. Isoilla paukuilla tai niiden pelotteella voidaan ratkaista asioita. Suomella ei ole mitään ratkaisua torjua, mahdollisia loputtomia yksinkertaiseen paikannustekniikkaan perustuvia rooni-parvia.
ei kai tuossa sen kummempaa, jos mopomies on armeijan käynyt niin se vanha ilma-ammuntaan komento käy varmaan noille droneille paremmin kuin hekoille tai sukoille :-\ :-\ :-\ :-\
kyllähän noita ampuu ihan siviilitkin kiväärillä alas aikansa kuluksi jos persut vaan ei siirrä niitä uhanalaisista koko vuoden täysrauhoitetuiksi :-\ :-\ :-\ :-\
-
vanhana taivaallisena ohiampujana aina valpastun kuulen mopon ääntä.. katse nousee taivaalle ja silmä sirrillä kattelen missä päin lentelis.... ja sällit vaan mopoillaan kevättä ajelee.. tiijä sit nykyhallituksen mukaan kun ei häkkänen kertonu armeijalle tilanneensa rooneja ja nyt kun niitä toimitellaan pikkuhiljaa ni tapahtuukin lapsus!! :P :P
-
Moponmoottorirooneille on ollut torjuntamenetelmiä, joita eräskin mopoilijoiden ystävä kehitti. Järjestelmään sisältyi kiroilua ja riehumista, sekä katettu komentokeskus, joka toimi myös yleisenä "laitteena". Laitteella on uskottu olevan myös lentokykyä. Arkikäytössä sitä on tietojen mukaan käytetty jonkinlaisena telineenä.
-
tuo muuten hupsua kun jo muutamia vuosia sitten ihmettelin kuulemaani mopon ääntä ja kun teillä ei minkäänlaista liikettä näkyny koko aikana ja sit huomasin vilkaista taivaalle niin siellä pienenä pisteenä lenteli semmoinen kolmiosiipi ja alla istui jakkaralla ukkeli selän takana pieni moottori ja potkuri. ultrakevyt joku... ittiä oikein kylmäs kun kattelin sen lentoa, oli kyllä kypärä päässä mutta ei varmasti elossa olis tarvinna kantaa jos joku viba olis tullu.. hurjaa touhua. siksi nykyään osaan jo katella myös taivaalle kun kuulen outon äänen.. ( hulluin on nuo autot jokka ajaa muutaman satan metrin päässä ja niistä kuuluu helevetinmoinen bassonjytke!! )
-
tuo muuten hupsua kun jo muutamia vuosia sitten ihmettelin kuulemaani mopon ääntä ja kun teillä ei minkäänlaista liikettä näkyny koko aikana ja sit huomasin vilkaista taivaalle niin siellä pienenä pisteenä lenteli semmoinen kolmiosiipi ja alla istui jakkaralla ukkeli selän takana pieni moottori ja potkuri. ultrakevyt joku... ittiä oikein kylmäs kun kattelin sen lentoa, oli kyllä kypärä päässä mutta ei varmasti elossa olis tarvinna kantaa jos joku viba olis tullu.. hurjaa touhua. siksi nykyään osaan jo katella myös taivaalle kun kuulen outon äänen.. ( hulluin on nuo autot jokka ajaa muutaman satan metrin päässä ja niistä kuuluu helevetinmoinen bassonjytke!! )
Eihän tuollainen liidokki maahan jytkähdä, vaikka se mopon moottori leikkais ilmassa kiinni. Eiköhän noissa alastulon mahdollisuus oo täysi 100% ja onnistuneenkin lähellä tuota ::)
-
entäs se jakkara siinä? kun ei mitään estettä putoamisen jos vyö aukiaa.. ei kait nuo motorit niiiiin helposti kiinni leikkaa... ja kun alla vain pelkkää mettää silmän kantamattomiin.. ( mettähallituksen alueet alla )
-
mutta, asiaan anja! miks suomen pitää jopa rakentaa oma homma jolla ilmottaa rooneista kun jo eu hallinnoi moista? onko kyse siitä että mut ku "myö osataan ja sit korjataan jos ei osatakaan..?"
-
entäs se jakkara siinä? kun ei mitään estettä putoamisen jos vyö aukiaa.. ei kait nuo motorit niiiiin helposti kiinni leikkaa... ja kun alla vain pelkkää mettää silmän kantamattomiin.. ( mettähallituksen alueet alla )
Jos viaskon pohja ruostuu ja tippuu jakkara maantielle :(
-
niiin, ohan tuo ihan mahollista... kun ei nuista vooretista aina tiijä... mutta eipä putoa korkialta.. toisin kuin tuolta em.
-
niiin, ohan tuo ihan mahollista... kun ei nuista vooretista aina tiijä... mutta eipä putoa korkialta.. toisin kuin tuolta em.
Vooretista??🤔🤔🤔
-
teilläpäin ei sitten ole muuta puhekieltä kuin kirjakieli? ford fiestasta on edelleen kysymys.. taukki!
-
teilläpäin ei sitten ole muuta puhekieltä kuin kirjakieli? ford fiestasta on edelleen kysymys.. taukki!
Vooretista.
-
kiva kun ikinä et laita tänne kirjoitusvireistä tekstiä... ( pitäisköhän hakia ?)
-
kiva kun ikinä et laita tänne kirjoitusvireistä tekstiä... ( pitäisköhän hakia ?)
Onks sul lukiräihiö?
😉😉🤔🤔
-
ei kait... enpä tiijä tuosta.. mutta elä kirjoita yhtään virhettä tänne tai.......
-
ja tuossa kun naapuri piipahti kohville ni oli juttua sen autosta, ja haastoi kuin olis vietävä vanha erkki pajalle jarruremonttiin.. siis auto on ford escort sedan, mutta täälläpäin ihmiset antaa noille luotettaville kulkivälineilleen, jo melkein perheenjäseniä, lempinimiä joilla puhuvat sitten niistä. ja olen kuullut monien muitenkin moista tekevän. ratiossa toissa viikolla kuulin kun joku haastoi latesta, elikkä lada 1200 sta.. mutta tuo kait ihan tuomittavaa. pitää olla täsmällinen ja vain virallisuus on sallittua ( olikos joku tunnuslause valtiosihteeri -porukalla ? )
-
ja tuossa kun naapuri piipahti kohville ni oli juttua sen autosta, ja haastoi kuin olis vietävä vanha erkki pajalle jarruremonttiin.. siis auto on ford escort sedan, mutta täälläpäin ihmiset antaa noille luotettaville kulkivälineilleen, jo melkein perheenjäseniä, lempinimiä joilla puhuvat sitten niistä. ja olen kuullut monien muitenkin moista tekevän. ratiossa toissa viikolla kuulin kun joku haastoi latesta, elikkä lada 1200 sta.. mutta tuo kait ihan tuomittavaa. pitää olla täsmällinen ja vain virallisuus on sallittua ( olikos joku tunnuslause valtiosihteeri -porukalla ? )
Latuskaraudasta joku lapphalainen haastoi kun puhui Lada 1200 (SKD)L: stä.
😎😎😎
...ei muuten ollut minun tuttavani...
😎😎😎