Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Konehemmo - 15.06.09 - klo:13:00
-
Tai säilyttäsitte nykyraktoreihin niistä vanhemmista?
-
Teho/paino-suhteen
-
Teho/paino-suhteen
Aivan ja vanhan kestävyys ja uuden mukavuus
-
05 valluun kun saisi tehokkaamman hydraulipumpun ja hiljaisemman hytin niin se olisi siinä.
-
Tai säilyttäsitte nykyraktoreihin niistä vanhemmista?
Rivipumppu, kuiva kytkilevy, ainakin kaksi vaihdekeppiä, käsijarru ja hinta/teho-suhde.
-
Erään "isännän" mukaan riittää että traktorissa on hydraulinen nostolaite ja ilmakumipyörät , muu sitten enemmän tai vähemmän ylimääräistä ;)
-
Kun sais traktorin ostettuu viäl niillä "vanhoilla" hevosvoimilla.
näis uusis vehkeis kun on vaan "ponihevosii" >:(
-
näis uusis vehkeis kun on vaan "ponihevosii" >:(
Kiitos päästörajoitteisten, ilmaan "vähemmän" kuormittavien säätöjen..
-
Ainakin vanhemmat traktorit jostain 80-luvulta vielä näytti traktoreilta. Nykyset näyttää enemmän tai vähemmän avaruussaluksilta...
Ei vaan... Mitäpä sitä ruutia enää uudestaan keksimään. Hyvä yhdistelmä on jo tehty, kun on niputettu Agco Sisu-powerin kutonen, Vario ML-160 ja Beauvaisin insinöörien taito. ;D
-
MF185:n ohjaamoergonomiaa on jäänyt ikävä. Siinä oli kaikki oleellinen. Erityisesti kytkin oli hyvä.
Nykytraktoreiden elektroniikan saisi yhdistää hevon persiisiin. Liian hankalaa ja kallista. Jos käyttötunteja tulee 200 vuodessa, niin paljon yksinkertaisempi vehje riittäisi.
-
05 valluun kun saisi tehokkaamman hydraulipumpun ja hiljaisemman hytin niin se olisi siinä.
Joo ja laatikon.
Kyllä oikeasti, ajoin päivän rahtia 2008 vuoden N111 Valteemilla, kone oli ihan ok, mies mahtu rattiin ja hienosti jopa "mettäkonepuolelle" kun penkin pyöräytti, hydrauliikan vivut oli ihan mukavasti hollilla ja kaikki muutenkin yllätykseksi ihan kunnossa.
Mutta se laatikko, Valtterin mies ei tätä ymmärrä kun se on siihen tottunut mutta minkä jumalan tähden laatikosta on pitänyt tehdä niin epämiellyttävä käyttää.
Ensinnäkin se oli valtavan kankea käyttää, vaihdevälit oli myös melko pitkät.
Toisekseen siinä kun vaihtoi keskialueelta isolle puolelle, pikavaihdetta kolmoselta ykköselle, ja kertojan neloselta kakkoselle samassa rytäkässä jotta nopeusalue edes jotenkin täsmäis niin tuli semmonen olo että kyllä jotakin tarvis muuttua..... Jumaliste ei vaihdetta pitäsi joutua noin miettimään, paljon olis auttanu jos edes jokin automatiikka sovittais pikavaihteen automaattisesti..... ???
No ehkä Directi ois sitten parempi, joutuu kyllä joskus testaamaan, suolahden kone oli muuten positiivinen ylläri....
-
MF185:n ohjaamoergonomiaa on jäänyt ikävä. Siinä oli kaikki oleellinen. Erityisesti kytkin oli hyvä.
Nykytraktoreiden elektroniikan saisi yhdistää hevon persiisiin. Liian hankalaa ja kallista. Jos käyttötunteja tulee 200 vuodessa, niin paljon yksinkertaisempi vehje riittäisi.
Tuosta ergonomiasta niin tiedä (vino Palmu hytti vm-74). Mutta kytkin on todella hyvä nois vanhemmissa ferkuissa, niillä voi todellakin liirata :D
Ja nostolaite joka tottelee käyttövipua nöyrästi ja tarkasti ja sitten se vipu, kevyesti peukalon päällä ja luonnollista liikerataa edes takaisin. On muuten sähköisillä opettelemista ja tenniskyynärpäät ei kestä ihmeellistä nuppien pyörittelyä ??? . Ja Masikan multi-power ! Pikavaihteiden edelläkävijä 8) Monet valmistajat varmaan näkevät vasta märkiä unia, noin miellyttävästä ja käyttäjä ystävällisestä pikavaihteesta 8) Vaikka loota syngronoimaton niin käyttö helpompaa kuin seiväskeppi Valtroissa, mutta kaippa Valtran looran keksijällä on joku SM- taipumus sielussaan :'(
-
Vanhan hinta ja kaikki muu uudesta.
-
05 valluun kun saisi tehokkaamman hydraulipumpun ja hiljaisemman hytin niin se olisi siinä.
Joo ja laatikon.
Kyllä oikeasti, ajoin päivän rahtia 2008 vuoden N111 Valteemilla, kone oli ihan ok, mies mahtu rattiin ja hienosti jopa "mettäkonepuolelle" kun penkin pyöräytti, hydrauliikan vivut oli ihan mukavasti hollilla ja kaikki muutenkin yllätykseksi ihan kunnossa.
Mutta se laatikko, Valtterin mies ei tätä ymmärrä kun se on siihen tottunut mutta minkä jumalan tähden laatikosta on pitänyt tehdä niin epämiellyttävä käyttää.
Ensinnäkin se oli valtavan kankea käyttää, vaihdevälit oli myös melko pitkät.
Toisekseen siinä kun vaihtoi keskialueelta isolle puolelle, pikavaihdetta kolmoselta ykköselle, ja kertojan neloselta kakkoselle samassa rytäkässä jotta nopeusalue edes jotenkin täsmäis niin tuli semmonen olo että kyllä jotakin tarvis muuttua..... Jumaliste ei vaihdetta pitäsi joutua noin miettimään, paljon olis auttanu jos edes jokin automatiikka sovittais pikavaihteen automaattisesti..... ???
Ei tainnu olla pikavaihdeautomatiikka päällä? ;) ;D
-
Linkku-Valtran kun sais uuden...
-
Mekaaninen pumppu,ei tarvis toista tonnia maksaa noista pokseista ja ohjelmoinneista. :-[
-
Mekaaninen pumppu,ei tarvis toista tonnia maksaa noista pokseista ja ohjelmoinneista. :-[
Elä muuta virka! Ja tuolla aikasemmin mainittu elektroniikka joutais kans hevon kuuseen.. sen 80- sarjan vallun kopin ja kokonaispituuden yhistettynä tämän päivän moottoriin.. Mut vanhan motin hallinnot ja semmoset.
-
joo se kytkin tosiaan olis aika tarpeellinen!toinen nh menos ja molemmis sama liipaisin,vaikka kuinka säätäis!!!
-
joo se kytkin tosiaan olis aika tarpeellinen!toinen nh menos ja molemmis sama liipaisin,vaikka kuinka säätäis!!!
Mutta voit lohduttaa itteäs, sillä fiiateis (Nh) ei ikinä ole ollut kytkintä, vain laukaisulaite :P
-
Entivanhaan oli hienoo kun rengasrikon sattuessa sai rattorin etusen nostaa emännän eskortin takakonttiin ja evästää jotta " käytä kulkiessasi sepällä" :D
-
Entivanhaan oli hienoo kun rengasrikon sattuessa sai rattorin etusen nostaa emännän eskortin takakonttiin ja evästää jotta " käytä kulkiessasi sepällä" :D
Nykyvempeleen ku nostat avensiksen konttiin ni emäntä nostaa avensiksen katolle ja muistuttelloo "puotahha korjaamolle ohi ajellessas!", vai mitenkä on nyt? :D
-
05 valluun kun saisi tehokkaamman hydraulipumpun ja hiljaisemman hytin niin se olisi siinä.
Joo ja laatikon.
Kyllä oikeasti, ajoin päivän rahtia 2008 vuoden N111 Valteemilla, kone oli ihan ok, mies mahtu rattiin ja hienosti jopa "mettäkonepuolelle" kun penkin pyöräytti, hydrauliikan vivut oli ihan mukavasti hollilla ja kaikki muutenkin yllätykseksi ihan kunnossa.
Mutta se laatikko, Valtterin mies ei tätä ymmärrä kun se on siihen tottunut mutta minkä jumalan tähden laatikosta on pitänyt tehdä niin epämiellyttävä käyttää.
Ensinnäkin se oli valtavan kankea käyttää, vaihdevälit oli myös melko pitkät.
Toisekseen siinä kun vaihtoi keskialueelta isolle puolelle, pikavaihdetta kolmoselta ykköselle, ja kertojan neloselta kakkoselle samassa rytäkässä jotta nopeusalue edes jotenkin täsmäis niin tuli semmonen olo että kyllä jotakin tarvis muuttua..... Jumaliste ei vaihdetta pitäsi joutua noin miettimään, paljon olis auttanu jos edes jokin automatiikka sovittais pikavaihteen automaattisesti..... ???
Ei tainnu olla pikavaihdeautomatiikka päällä? ;) ;D
Ai jaa.
Sopis jotenkin kuvioon että siihen laatikkoon on ympätty vielä tuommonen amis-nappi. :D
Eihän siinä sitten ollu ku kolme keppiä ja seittämän nappia laatikon hallintaan, kuulostaa ääneen lausuttuna vielä typerämmältä kuin kirjotettuna.... ;D
Ps. Mähän sanoin ettei valtterin mies tajua sen laatikon kauheutta. ;)
-
joo se kytkin tosiaan olis aika tarpeellinen!toinen nh menos ja molemmis sama liipaisin,vaikka kuinka säätäis!!!
Mutta voit lohduttaa itteäs, sillä fiiateis (Nh) ei ikinä ole ollut kytkintä, vain laukaisulaite :P
Kyl miun nh L85:ssä on oikein miellyttävä kytkin. Nyt on massalevy, alunperin oli kera. Molemmat mielyttäviä käyttää, kera vaan kurahteli, jos luistatti liikaa ::)
Mutta ihimeen luja oli se alakuperänen kytkinlevy...
-
joo se kytkin tosiaan olis aika tarpeellinen!toinen nh menos ja molemmis sama liipaisin,vaikka kuinka säätäis!!!
Mutta voit lohduttaa itteäs, sillä fiiateis (Nh) ei ikinä ole ollut kytkintä, vain laukaisulaite :P
Kyl miun nh L85:ssä on oikein miellyttävä kytkin. Nyt on massalevy, alunperin oli kera. Molemmat mielyttäviä käyttää, kera vaan kurahteli, jos luistatti liikaa ::)
Mutta ihimeen luja oli se alakuperänen kytkinlevy...
Ittellä vieläkin 80/90 fiiatti massalevyllä, kestänyt nyt 4300h. alkuperäräinen kesti 1200h ! Lisäksi omistin reilun 4400 h tuntia ajetun Nh L 85. Totta puhut ainut mikä toimi niin kuin pitikin oli kytkin, tosin se oli mulla reilun 300h, ei kerinnyt siinä vielä hajoamaan (siis kytkin). MUTTA vaikka fiiatin laukaisulaite toimisikin , ei sitä voi tai saa verrata TRAKTORIEN kytkimiin. Kyllä vanhojen massikkojen kytkin oman käsitykseni mukaan aivan omaa luokkaansa ;D . Case 4240: n kytkin loppui 2400h , siinäkin muuten oli laukaisulaitteen vikaa, ihme pompottaja, jos olis yrittänyt liirata, mutta sekin silti jotenkin onnistui (vrt. Fiiat) :-X .