Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: koivumaki - 18.12.07 - klo:22:16
-
Mites on,koska näemme K-Maatalouden hylkäämän rattoriyhdistelmän taas Suames?
Tuaraanko
-Same
-Lambo
-Hurliman
-Deutz
-Fahr
-
Mites on,koska näemme K-Maatalouden hylkäämän rattoriyhdistelmän taas Suames?
Tuaraanko
-Same
-Lambo
-Hurliman
-Deutz
-Fahr
[/quote]
ahaa... äänestys...
kyllä ja toivottavasti mahdollisimman pian...
massikoilla ajavien itsetunnon takia vain... eivät sitten enää ajele markkinoiden noloimmilla vehkeillä...
-
Eiköhän ainakin deuzfaari joskus täällä vielä nähdä, mutta kenen toimesta?
-
Mites on,koska näemme K-Maatalouden hylkäämän rattoriyhdistelmän taas Suames?
Tuaraanko
-Same
-Lambo
-Hurliman
-Deutz
-Fahr
Veikkaan jotta Deutz tulee Yrmalle, näinhän ennustin jo aiemmin....
Seuraavaksi Kesko lanseeraa Claas-traktorit markkinoille ja lyhyen siirtymäajan puitteissa MF heivataan ja todennäköisesti Agco liittää sen omaan myyntiorganisaatioonsa.
-
Tuskinpa Deutsi pois jää markkinoilta,sen verta asiallinen kampe kuitenkin.
PS onkos ne muuten edelleen ilmajäähdytteisiä,sen vertaa en ole perehtynyt.
-
alakaapi se teussinmynti taas...pari myyjääki tiijän, tae luulen tietäväni ;D ilimajähytteisiehän se, niiku kaekki muutki. Se vaen tuo ilima jäähyttää sen jäähytysnesteen joka taas jäähyttää konetta. Taes joskus vuostuhannen vaehteessa jäähä poes se suora ilmajäähytys.
-
Mites on,koska näemme K-Maatalouden hylkäämän rattoriyhdistelmän taas Suames?
Tuaraanko
-Same
-Lambo
-Hurliman
-Deutz
-Fahr
Veikkaan jotta Deutz tulee Yrmalle, näinhän ennustin jo aiemmin....
Seuraavaksi Kesko lanseeraa Claas-traktorit markkinoille ja lyhyen siirtymäajan puitteissa MF heivataan ja todennäköisesti Agco liittää sen omaan myyntiorganisaatioonsa.
meinaatko...? konsernin koneet samaan pisteeseen?
Ehkäpä keskon myyjät alkaa olla niin pyörryksissä jo että sama mitä ne alkaa kaupata, vaikka claasia.
-
Mites on,koska näemme K-Maatalouden hylkäämän rattoriyhdistelmän taas Suames?
Tuaraanko
-Same
-Lambo
-Hurliman
-Deutz
-Fahr
Veikkaan jotta Deutz tulee Yrmalle, näinhän ennustin jo aiemmin....
Seuraavaksi Kesko lanseeraa Claas-traktorit markkinoille ja lyhyen siirtymäajan puitteissa MF heivataan ja todennäköisesti Agco liittää sen omaan myyntiorganisaatioonsa.
meinaatko...? konsernin koneet samaan pisteeseen?
Ehkäpä keskon myyjät alkaa olla niin pyörryksissä jo että sama mitä ne alkaa kaupata, vaikka claasia.
Juu..Zetkan myynti vaihtu jo.Meni firmalle jonka takana on HC Petersen niminen Tanskan kinkku.
Taitaa käydä niin,että vitsinä heittämäni juttu toteutuu ja näämme koko ton listan merkkejä täälläkin vielä.Niitä kaupataan Norjassa ja Ruotsissa ynnä Tanskassa.
Keskolle tulee Claas,se asia määrätään Harsevinkkelistä,Claasin Agustin perilliset sanoo Kn äijille jotta pelut on piäniä.MF siinä sitten lentää takapihalle.Valitettavasti.
-
Mites on,koska näemme K-Maatalouden hylkäämän rattoriyhdistelmän taas Suames?
Tuaraanko
-Same
-Lambo
-Hurliman
-Deutz
-Fahr
Veikkaan jotta Deutz tulee Yrmalle, näinhän ennustin jo aiemmin....
Seuraavaksi Kesko lanseeraa Claas-traktorit markkinoille ja lyhyen siirtymäajan puitteissa MF heivataan ja todennäköisesti Agco liittää sen omaan myyntiorganisaatioonsa.
Sanotaan tähän vaikkapa höpäjäti.
-
Sanotaan tähän vaikkapa höpäjäti.
-ihan hyvä kommentti Timpalta ;D
-ainoa ihan tosi asia on,että Zetkalle tulee uusi maahantuoja.Muu on peskulaatiota ;)
-
Vuoden vaihteen jälkeen deutsi on yrman katon alla. Muutama viikko sitten ei ollut täyttä varmuutta vielä samesta mutta todennäköisesti sekin.
-
Tulookahan siitäkään mitään vrt. MC Cormick, merkki olis hyvä mutta ei tuolla nykyisellä systeemillä mitään myydä.
-
Mites on,koska näemme K-Maatalouden hylkäämän rattoriyhdistelmän taas Suames?
Tuaraanko
-Same
-Lambo
-Hurliman
-Deutz
-Fahr
Veikkaan jotta Deutz tulee Yrmalle, näinhän ennustin jo aiemmin....
Seuraavaksi Kesko lanseeraa Claas-traktorit markkinoille ja lyhyen siirtymäajan puitteissa MF heivataan ja todennäköisesti Agco liittää sen omaan myyntiorganisaatioonsa.
Sanotaan tähän vaikkapa höpäjäti.
Höpäjätiä tuo on.
Claas-traktoreita ei tuoda Suomeen ihan lähiaikoina.
Tuollaiset marginaalimerkit ( same, Lamp. ym ) vois jättää tuomatta, ne lisäävät
markkinoilla vain tehottomuutta.
-
Eihän tässä keskustelussa ole kysymys siitä on jonkun valtamerkin kannattajan mielestä järkeä tuoda jotain tänne.Tai siitä,että asiakasta oikeasti kuuneltais päätettäessä siitä kuka mitäkin myy.
Jos joku yksityisfirma saa jonkin tehtaan kanssa semmoisen sopparin aikaan,että he aloittavat maahantuonnin niin sitten he alkavat.
Enkä tällä ketjulla mitenkään halua laittaa merkkejä järjestykseen.
Markinatalous vaan on sikäli raakaa,että asiakkaita ei paljoa kuunnella jos tulosta tehdään.
Claas tulee traktorimerkknä Suomeen ennemmin tai myöhemmin.Siitä pitää tehdas huolen.On sitten eri asia mitä reittiä myöten.Tod.kuitenkin K-kaupan kautta.Puimakoneksen takia.
-
Turussa yrmalla on jo yksi uusi DF myynnissä..
-
Turussa yrmalla on jo yksi uusi DF myynnissä..
-do dii,siitä se sitten Ylivoima alkaa
-
Eihän tässä keskustelussa ole kysymys siitä on jonkun valtamerkin kannattajan mielestä järkeä tuoda jotain tänne.Tai siitä,että asiakasta oikeasti kuuneltais päätettäessä siitä kuka mitäkin myy.
Jos joku yksityisfirma saa jonkin tehtaan kanssa semmoisen sopparin aikaan,että he aloittavat maahantuonnin niin sitten he alkavat.
Enkä tällä ketjulla mitenkään halua laittaa merkkejä järjestykseen.
Markinatalous vaan on sikäli raakaa,että asiakkaita ei paljoa kuunnella jos tulosta tehdään.
Claas tulee traktorimerkknä Suomeen ennemmin tai myöhemmin.Siitä pitää tehdas huolen.On sitten eri asia mitä reittiä myöten.Tod.kuitenkin K-kaupan kautta.Puimakoneksen takia.
Asiakas näillä markkinoilla määrää, ja se ketä traktoria tuo
ja myy, joutuu kumartamaan asiakasta.
Elikä asiakas nimenomaan määrää, mitä traktoria myydään ja tuodaan.
Ja myyjää kiinnostaa vain se raha, joka asiakkaalla on pankkitilillä,
ja miten sen sais asiakkaalta.
Ja kuka parhaiten homman osaa, myy koneita ja käärii rahat.
En minäkään laita koneita mihinkään järjestykseen.
Same voi olla miten hyvä traktori tahansa,
mutta suomessa kauppa käy huonosti.
Ja luulen, että Keskolta on kulunut aika paljon
euroja sen markkinointiin.
Jos joku liike sitä vielä haluaa myydä, niin siitä vaan.
Claas-traktorit eivät tule lähiaikoina suomeen, niidenkin
myyntimäärät voisivat jäädä vähäiseksi.
Lyödäänkö vetoa, miten pian claasit tulevat markkinoille?
-
Lyödäänkö vetoa, miten pian claasit tulevat markkinoille?
Kun paremmin tiedetään, että siinä on jontikan moottori ja massikan vaihteistoperä niin ei kannata edes aloittaa myyntiä.
Tuon yhdistelmän on pakko aiheuttaa tosi paha hylkimisreaktio.
-
Lyödäänkö vetoa, miten pian claasit tulevat markkinoille?
Kun paremmin tiedetään, että siinä on jontikan moottori ja massikan vaihteistoperä niin ei kannata edes aloittaa myyntiä.
Tuon yhdistelmän on pakko aiheuttaa tosi paha hylkimisreaktio.
Ettäkö verkuko tekkee vaihteistoja ite???
Kyllä se ei äkkiä ajatellen maha hirveän huono olla jonnikan mylly vaikka perkiisseliin tai resutiisseliin verrattuna olla....????
-
Lyödäänkö vetoa, miten pian claasit tulevat markkinoille?
Kun paremmin tiedetään, että siinä on jontikan moottori ja massikan vaihteistoperä niin ei kannata edes aloittaa myyntiä.
Tuon yhdistelmän on pakko aiheuttaa tosi paha hylkimisreaktio.
Ettäkö verkuko tekkee vaihteistoja ite???
Joo´o. Niin se vaan menee. Eiks oo vidumaista. Dynasexaa tekee gima peuvaississa ranskassa saman katon alla verkun kanssa. Ei siin oo kunnon seinääkään välissä. Sivutoimipisteessä ventillä tehdään portaattomat.
Tota portaatonta ei silti laassiin saa.
Kyllä se ei äkkiä ajatellen maha hirveän huono olla jonnikan mylly vaikka perkiisseliin tai resutiisseliin verrattuna olla....????
-
Juu,yllähän asiakas siinä mielessä määrää,että jos kukaan ei osta tuotetta,niin loppuuhan homma siihen.
Näitä esimerkkejä vaan missä suht suurta asiakaskuntaa ei kuunnella löytyy:
-K lopetti aikoinaan Työvälineen,Fiatilla oli tuolloin luokkaa 9% markkinaosuus,mutta K laski,että
kun yksi toimija on vähempi,heille jä enempi.
-MF siirrettiin pois A.marketista JDn painostuksesta,kuten kaikki tiedämme.Moni MF asiakas vannoi ennen päätöstä,että koskaan ei massikka lähde A-Marketista.
-Claasin kohdalla on kysymys siitä kuinka suuren paineen Claas pystyy K:hon luomaan.Jos paine on tarpeeksi suuri ja toisaalta porkkanat tarpeeksi pitkiä MF väistyy.
Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom
Mä koeajoin muutama vuosi sitten Claasia,ei siinä Jontikan mööttöri mitenkään vikuroinu MF askin kanssa.Hyttijousetkin siinä oli ja ei tuo selästään heittäny.
Kattellaan ny mikkä kaikki asiat vielä muuttuu...voihan tää olla höpäjätiä tosiaan ...
-
Mites on,koska näemme K-Maatalouden hylkäämän rattoriyhdistelmän taas Suames?
**En tiedä. Toivottavasti ei koskaan! Itse en ainakaan kaipaa mitään haalistuneita jontikoita.
Tuaraanko
-Same
-Lambo
-Hurliman
-Deutz
-Fahr
**Värin perusteella same jos pakko joku valita, mielellään ei mitään.
-
Juu,yllähän asiakas siinä mielessä määrää,että jos kukaan ei osta tuotetta,niin loppuuhan homma siihen.
Näitä esimerkkejä vaan missä suht suurta asiakaskuntaa ei kuunnella löytyy:
-K lopetti aikoinaan Työvälineen,Fiatilla oli tuolloin luokkaa 9% markkinaosuus,mutta K laski,että
kun yksi toimija on vähempi,heille jä enempi.
-MF siirrettiin pois A.marketista JDn painostuksesta,kuten kaikki tiedämme.Moni MF asiakas vannoi ennen päätöstä,että koskaan ei massikka lähde A-Marketista.
-Claasin kohdalla on kysymys siitä kuinka suuren paineen Claas pystyy K:hon luomaan.Jos paine on tarpeeksi suuri ja toisaalta porkkanat tarpeeksi pitkiä MF väistyy.
Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom
Mä koeajoin muutama vuosi sitten Claasia,ei siinä Jontikan mööttöri mitenkään vikuroinu MF askin kanssa.Hyttijousetkin siinä oli ja ei tuo selästään heittäny.
Kattellaan ny mikkä kaikki asiat vielä muuttuu...voihan tää olla höpäjätiä tosiaan ...
Sitähän tämä, ainoa asia mitä traktorikaupassakin on pysyvää,
on jatkuva muutos.
Tuosta JD:n moottorista, mulla on sellainen käsitys, että
jos joku haluaa traktorissaan olevan JD:n moottorin, hän ostaa
aidon JD:n.
Jos Claas joskus suomeen ilmestyy, niin senkin näemme.
Toisaalta claasiin voi olla paljonkin kiinnostuneita.
Eli olen joka tapauksessa väärässä.
Jos en ole oikeassa.
-
Eli olen joka tapauksessa väärässä.
Jos en ole oikeassa.
****Olen samaa mieltä.
-
Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom
tosiaan ...
CNH portaaton on malliltaan S-Matic. Valmistaja on nykyään ZF.
-
CNH.n portaattomissa ( Suomessa CaseIH CVX )on S-matic ja Teutsin suurempiin raputtomiin malleihin on S-matic myös tulossa. Oisko Teutsin luotto Eccomiin horjumassa vai eikö se sovellukkaan suurempiin traktoreihin.
-
Niinhän tuo ZF tekee molemmat sekä S-maticin ja Eccomin.Ovat samassa esitteessäkin.
http://apps01.zf.com/zf.productDataBase/service/mediaFiles?levelTypeName=Contents&levelID=321324&mediaFileName=CVT_dt.pdf&languageISOCode=DE
Samasta pajasta tulee S-matic ja Eccom.ZF Passau niitä teköö...
-
Juu,yllähän asiakas siinä mielessä määrää,että jos kukaan ei osta tuotetta,niin loppuuhan homma siihen.
Näitä esimerkkejä vaan missä suht suurta asiakaskuntaa ei kuunnella löytyy:
-K lopetti aikoinaan Työvälineen,Fiatilla oli tuolloin luokkaa 9% markkinaosuus,mutta K laski,että
kun yksi toimija on vähempi,heille jä enempi.
-MF siirrettiin pois A.marketista JDn painostuksesta,kuten kaikki tiedämme.Moni MF asiakas vannoi ennen päätöstä,että koskaan ei massikka lähde A-Marketista.
-Claasin kohdalla on kysymys siitä kuinka suuren paineen Claas pystyy K:hon luomaan.Jos paine on tarpeeksi suuri ja toisaalta porkkanat tarpeeksi pitkiä MF väistyy.
Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom
Mä koeajoin muutama vuosi sitten Claasia,ei siinä Jontikan mööttöri mitenkään vikuroinu MF askin kanssa.Hyttijousetkin siinä oli ja ei tuo selästään heittäny.
Kattellaan ny mikkä kaikki asiat vielä muuttuu...voihan tää olla höpäjätiä tosiaan ...
Muutama kuukausi takaperin Profissa oli Claas Ares "pitkän ajan testissä", ei yhtään hullumpi vehje. En viitti kaivaa lehteä esiin, mutta muistaakseni joku katkaisija ja vaihteiston ohjauselektroniikan päivitys tais olla probleemit parin tuhannen tunnin aikana. Moottoriltaan ei aivan samaa tasoa kuin JD omissa koneissaan ( kovassa vedossa kuluttaa keskiarvokonetta enemmän ), erona JD-traktorien moottoriin lohkon itsekantava rakenne. Edeltäjä Renault oli aikanaan kestävimpien traktoreiden maineessa, ja mm. hyttijousethan oli ekana Rellussa. Miksei Kesko voi tuoda Suomeen, puimurinvalmistaja Claas painostaa varmasti....
-
Juu,yllähän asiakas siinä mielessä määrää,että jos kukaan ei osta tuotetta,niin loppuuhan homma siihen.
Näitä esimerkkejä vaan missä suht suurta asiakaskuntaa ei kuunnella löytyy:
-K lopetti aikoinaan Työvälineen,Fiatilla oli tuolloin luokkaa 9% markkinaosuus,mutta K laski,että
kun yksi toimija on vähempi,heille jä enempi.
-MF siirrettiin pois A.marketista JDn painostuksesta,kuten kaikki tiedämme.Moni MF asiakas vannoi ennen päätöstä,että koskaan ei massikka lähde A-Marketista.
-Claasin kohdalla on kysymys siitä kuinka suuren paineen Claas pystyy K:hon luomaan.Jos paine on tarpeeksi suuri ja toisaalta porkkanat tarpeeksi pitkiä MF väistyy.
Tekniikasta muuten sen verran,että Claashan esitteli portaattoman vaihteiston Agritechnigassa.Lienee sama loota kuin Case/NH/Steyr-ZF-Eccom
Mä koeajoin muutama vuosi sitten Claasia,ei siinä Jontikan mööttöri mitenkään vikuroinu MF askin kanssa.Hyttijousetkin siinä oli ja ei tuo selästään heittäny.
Kattellaan ny mikkä kaikki asiat vielä muuttuu...voihan tää olla höpäjätiä tosiaan ...
kyllä massikan puolella tällä hetkellä puhaltelee sellaiset tuulet ettei taija kesko vähään aikaan siitä luopua
-
Tuskinpa Deutsi pois jää markkinoilta,sen verta asiallinen kampe kuitenkin.
PS onkos ne muuten edelleen ilmajäähdytteisiä,sen vertaa en ole perehtynyt.
jos et tiiä onko se ilma jäähdytteinen et voi sanoa onko se asiallinen. ps. on muuten saksalaisissa koneissa laatu laskenu viime vuosina tosi pahastiki
-
Juups...
Katselin tarkemmin tuota ZFn esitettä.Eihän se kaikkea voi kertoa,mutta:
Äkkiäkatsoenhan Eccom ja S-matic eroavat siten,että S-matic on koko voimansiirto,Eccom vain vaihteisto.
Toisekseen kun katsoo tohonsietokykyä,niin S-maticit asettuvat Eccomien väliin.Tällä tavalla ZF voi tarjota suunnilleen joka teholuokkaan vaihteistoa.
Tämänjälkeen tulee sitten mutta matkaan kun katsoo vaihetistojen momentinsietokykyä.Taulukon mukaan Eccom 1,5 sietää momenttia melkein saman kuin S-matic 180.Noh,tämähän sitten hoidetaan traktoritehtaan toimesta moottorin ohjelmoinnilla.
Tästä esitteestä kyllä löytyy selitys miksi TTVn isossa mallissa olis S-matic 200.Se on järeämpi kuin Eccom 2.0.
-
S-matic oli Steyrin kehittämä ja Steyr myi sen ZF:lle. Eccom on taas ZF:n oma kehitystä.
-
S-matic oli Steyrin kehittämä ja Steyr myi sen ZF:lle. Eccom on taas ZF:n oma kehitystä.
Tästä on kinattu ennenkin.Mulla on sitkeästi semmoinen käsitys,että alunperin ZF/Steyr aloittivat pohjan kehityksen yhdessä,mutta sitten toteuttivat laatikot erillään.Nyt sitten ZF tekee molempia.
Oli niin tai näin,mutta ihmeellistä on se,että teholuokat menevät ristiin limittäin.Olisko jaettu kakkua alunperin kahtia 8)
-
S-matic oli Steyrin kehittämä ja Steyr myi sen ZF:lle. Eccom on taas ZF:n oma kehitystä.
Tästä on kinattu ennenkin.Mulla on sitkeästi semmoinen käsitys,että alunperin ZF/Steyr aloittivat pohjan kehityksen yhdessä,mutta sitten toteuttivat laatikot erillään.Nyt sitten ZF tekee molempia.
Oli niin tai näin,mutta ihmeellistä on se,että teholuokat menevät ristiin limittäin.Olisko jaettu kakkua alunperin kahtia 8)
Susi mikä susi. Tekijästä viis.
-
Erään Y-maatalouden myyjän suhtautuminen oli Deutziin kummasti lämmennyt viimepäivinä, joten kyllä se deutzi sieltä myynnistä varmaan tulee löytymään. Siitä en sitten tiedä onko se hyvä asia. Turussa Y-maatalouden pihalla seisova uusi deutzi on vm -06 aj 30h ja myydään asiakkaan lukuun.
-
S-matic oli Steyrin kehittämä ja Steyr myi sen ZF:lle. Eccom on taas ZF:n oma kehitystä.
Tästä on kinattu ennenkin.Mulla on sitkeästi semmoinen käsitys,että alunperin ZF/Steyr aloittivat pohjan kehityksen yhdessä,mutta sitten toteuttivat laatikot erillään.Nyt sitten ZF tekee molempia.
Oli niin tai näin,mutta ihmeellistä on se,että teholuokat menevät ristiin limittäin.Olisko jaettu kakkua alunperin kahtia 8)
S-Maticia ei kuitenkaan ole aikaisemmin käytetty CNH:n ulkopuolella. Valtraan se oli ilmeisesti tulossa mutta Acco kauppa lopetti kehitystyön. http://www.konedata.net/Traktorit/caseihCVX120.htm
-
No mikäpä se on aiheuttanut Zetorin maahantuojan vaihtumisen? Ja mitä siitä seuraa?
Maailmalla Claas on ymmärtääkseni pyrkinyt saamaan myyntipisteisiinsä vain omat koneensa. Toisaalta M-F.n eteen K. on hiukan tehnyt töitäkin, joten paine voi molemmista suunnista olla kova.
-
Villin huhun mukaan Deutz ja Zetor menossa samalle myyntiketjulle.Parin viikon sisällä nähdään mitä tapahtuu tuolla rintamalla.
-
Luulis olevan selvä asia, muiden pohjoismaiden myyjällä aivan eri suhteet ja näytöt tehtaan suuntaan kuin Yrma;lla joka sai vain tapettua MC Cormikin myynnin muutamaan kappaleeseen vuodessa.
-
Niin,tänänhän se oli sitten maastullissa,minkä hogi kertoi jo tuolla Murtolan puolella.
Siis Zetorin myynti menee HC Petersenille,joka on ostanut TRV varaosat firman.
HC Petersenhän myy SameDeutzFahr ryhmän tuotteita muissa pohjoismaissa.
Jos Yrma saa tosta Deutzin niin ihme on tapahtunut.Veikkaan,että HC kombinaatti seljäättää Yrman.
Noh,kattellaan...
-
Niin,tänänhän se oli sitten maastullissa,minkä hogi kertoi jo tuolla Murtolan puolella.
Siis Zetorin myynti menee HC Petersenille,joka on ostanut TRV varaosat firman.
HC Petersenhän myy SameDeutzFahr ryhmän tuotteita muissa pohjoismaissa.
Jos Yrma saa tosta Deutzin niin ihme on tapahtunut.Veikkaan,että HC kombinaatti seljäättää Yrman.
Noh,kattellaan...
Pirskatti sentään, nythän taitaa avautua mahdollisuus rationalisoida traktoriasiat kuntoon. :)
TTV vaihtoon, 3-4 Zetkaa tilalle, joista ylimääräiset myyntiin. :D
TTV liian hyvä meikäläiselle, turhan kalliita ajotunteja tulee kun n. 300 tuntia vain vuodessa, kyllä se määrä menee Zetorillakin. ;D
-
Nostampa tämmöisen vanhan ketjun ylös kun juttu oli mielestäni asiallista, hauskaa lukea veikkauksia muutaman vuoden takaa...... :D
No Claassia ei vielä keskolla näy ja tuskin tässä tilanteessa olisikaan fiksua ruveta vämmäämään mutta oliskos kenelläkään mittään muita edustuksiin liittyviä huhuja..... ;)
Ai juu ja menihän se Deutz Yrmalle. :)
-
Niin Fendt Valtulle,,,,,,,,,
Claassia ei näy vieläkään ,,,,
Ei Landinia
EI Steyr iä
Ei Laverdaa
Paljon olis Laatua Maailmalla vielä vapaana ??????
8)