Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Oksa - 22.11.24 - klo:16:12
-
6 ihmistä kuollu liikenteessä vuorokauten sisällä. ja kun tänään ajelin polanteista asvalttitietä ni kattelin kuin etellä ajeli neljä autoa ja etummainen ajoi noin. 75 kilsaa mut seuraavat ajelikin sitten miltein 3-4 metrin välein perässä. ei miulla mihkään kiire noilla 8 vuotta vanhoilla talvirenkailla joten jouti katella kuin menee.. kun sit eka auto ( joku volvo kait? ) jarrutti risteykseen tullessa ni jopa seuraava olikin jo ihan puskurissa melkein kiinni. hyin osas ennakoita tilanteen...!! oliko tuo etellä menevä niiiiiin rakas että ei ohi tahi sit pitempää väliä voinu pitää? ja noita näkee joka kerta kun tien päällä kulkee.. ihan kuin nuo ohitukset! heti kun on päästy ohi niin sit eteen.. ja väliä on jopa kaks kolme metriä!!
-
ja nyt jo 7.on kuollu. tämähän alkaa olla jo kuin 1970-luvulla! ja kun koslat on pikkasen toisenlaisa kuin silloin....
-
Noo näkyy että on vastantulevan nokkaan täräyttäneet, tuskin kelin syytä. Mut täälläpäin kyllä ihan ok ajokeli, pystyi pitään sen ohjenopeuden kulkineessa ettei kukaan päässyt ohitse ja joutunut sohjoliirtoon. Ja minua ei häiritte jos jollakulla on kiireempi sinne krematorioon, eiköhän sen myöhemminkin ehdi. uurnan kyllä olen tehnyt, ei ole kustannusta perikunnalle moisesta, myös kuopan paikan määrännyt.
-
Noo näkyy että on vastantulevan nokkaan täräyttäneet, tuskin kelin syytä. Mut täälläpäin kyllä ihan ok ajokeli, pystyi pitään sen ohjenopeuden kulkineessa ettei kukaan päässyt ohitse ja joutunut sohjoliirtoon. Ja minua ei häiritte jos jollakulla on kiireempi sinne krematorioon, eiköhän sen myöhemminkin ehdi. uurnan kyllä olen tehnyt, ei ole kustannusta perikunnalle moisesta, myös kuopan paikan määrännyt.
Määräsitkö romukauppiaan kantamaan?
-
Mitä novaa lypsyllä kuuntelin, niin aika pohojalaas painotteisia oli onnettomuudet silloin ja pahinkin kait tapahtui täällä päivällä. Mutta mihinä pirus oli aurauskalusto ? Puolen päivän jälkeen ajelin kyläkaupalle ja kylälle ja ihan pirun paskassa kunnnossa oli kyllä tiet. Voihan olla että oli aamuyön tunteina aurattu, mutta pirun pöppöröiset oli päivällä. En mää ihimettele suuria onnettomuusmääriä. Mutta olisko nyt niin , että nämä suuret menetykset edes avais tämän tienpidon surkean tilan loppu talveksi ? Vai yllättikö talvi tienhoidon housut nilkoissa. Yllätys jota media ja sääennusteet maalaili jo vuorokausia ennemmin. Yllätys joka oli ehkä ennusteita laimeampi.
-
Mitä novaa lypsyllä kuuntelin, niin aika pohojalaas painotteisia oli onnettomuudet silloin ja pahinkin kait tapahtui täällä päivällä. Mutta mihinä pirus oli aurauskalusto ? Puolen päivän jälkeen ajelin kyläkaupalle ja kylälle ja ihan pirun paskassa kunnnossa oli kyllä tiet. Voihan olla että oli aamuyön tunteina aurattu, mutta pirun pöppöröiset oli päivällä. En mää ihimettele suuria onnettomuusmääriä. Mutta olisko nyt niin , että nämä suuret menetykset edes avais tämän tienpidon surkean tilan loppu talveksi ? Vai yllättikö talvi tienhoidon housut nilkoissa. Yllätys jota media ja sääennusteet maalaili jo vuorokausia ennemmin. Yllätys joka oli ehkä ennusteita laimeampi.
Taitaa se kuitenkin olla niin, että mitä huonommassa kunnossa tie, niin sitä vähemmän onnettomuuksia.
-
Mitä novaa lypsyllä kuuntelin, niin aika pohojalaas painotteisia oli onnettomuudet silloin ja pahinkin kait tapahtui täällä päivällä. Mutta mihinä pirus oli aurauskalusto ? Puolen päivän jälkeen ajelin kyläkaupalle ja kylälle ja ihan pirun paskassa kunnnossa oli kyllä tiet. Voihan olla että oli aamuyön tunteina aurattu, mutta pirun pöppöröiset oli päivällä. En mää ihimettele suuria onnettomuusmääriä. Mutta olisko nyt niin , että nämä suuret menetykset edes avais tämän tienpidon surkean tilan loppu talveksi ? Vai yllättikö talvi tienhoidon housut nilkoissa. Yllätys jota media ja sääennusteet maalaili jo vuorokausia ennemmin. Yllätys joka oli ehkä ennusteita laimeampi.
Taitaa se kuitenkin olla niin, että mitä huonommassa kunnossa tie, niin sitä vähemmän onnettomuuksia.
Toki voi olla noinkin. Eli kuinka paljon enemmän onnettomuuksia, jos tiestöä olis yritetty pitää kunnossa ? Urat asvaltissa ja siihen lisättynä huono talvikunnossapito, eli huolenpitoa tienkäyttäjän hengestä ::)
-
Mitä novaa lypsyllä kuuntelin, niin aika pohojalaas painotteisia oli onnettomuudet silloin ja pahinkin kait tapahtui täällä päivällä. Mutta mihinä pirus oli aurauskalusto ? Puolen päivän jälkeen ajelin kyläkaupalle ja kylälle ja ihan pirun paskassa kunnnossa oli kyllä tiet. Voihan olla että oli aamuyön tunteina aurattu, mutta pirun pöppöröiset oli päivällä. En mää ihimettele suuria onnettomuusmääriä. Mutta olisko nyt niin , että nämä suuret menetykset edes avais tämän tienpidon surkean tilan loppu talveksi ? Vai yllättikö talvi tienhoidon housut nilkoissa. Yllätys jota media ja sääennusteet maalaili jo vuorokausia ennemmin. Yllätys joka oli ehkä ennusteita laimeampi.
Taitaa se kuitenkin olla niin, että mitä huonommassa kunnossa tie, niin sitä vähemmän onnettomuuksia.
Toki voi olla noinkin. Eli kuinka paljon enemmän onnettomuuksia, jos tiestöä olis yritetty pitää kunnossa ? Urat asvaltissa ja siihen lisättynä huono talvikunnossapito, eli huolenpitoa tienkäyttäjän hengestä ::)
Ajelin kerran Hesassa Lahteen tiellä jossa oli 10 cm sohjoa iltayöstä. Liikennevirta 60 km/h. Siinä ei hirveän pahaa olis tullut. Ei kaahareita näkynyt.
-
Mitä novaa lypsyllä kuuntelin, niin aika pohojalaas painotteisia oli onnettomuudet silloin ja pahinkin kait tapahtui täällä päivällä. Mutta mihinä pirus oli aurauskalusto ? Puolen päivän jälkeen ajelin kyläkaupalle ja kylälle ja ihan pirun paskassa kunnnossa oli kyllä tiet. Voihan olla että oli aamuyön tunteina aurattu, mutta pirun pöppöröiset oli päivällä. En mää ihimettele suuria onnettomuusmääriä. Mutta olisko nyt niin , että nämä suuret menetykset edes avais tämän tienpidon surkean tilan loppu talveksi ? Vai yllättikö talvi tienhoidon housut nilkoissa. Yllätys jota media ja sääennusteet maalaili jo vuorokausia ennemmin. Yllätys joka oli ehkä ennusteita laimeampi.
Taitaa se kuitenkin olla niin, että mitä huonommassa kunnossa tie, niin sitä vähemmän onnettomuuksia.
Toki voi olla noinkin. Eli kuinka paljon enemmän onnettomuuksia, jos tiestöä olis yritetty pitää kunnossa ? Urat asvaltissa ja siihen lisättynä huono talvikunnossapito, eli huolenpitoa tienkäyttäjän hengestä ::)
Ajelin kerran Hesassa Lahteen tiellä jossa oli 10 cm sohjoa iltayöstä. Liikennevirta 60 km/h. Siinä ei hirveän pahaa olis tullut. Ei kaahareita näkynyt.
Pohojosen Jussin mukaan tuhoisimmat onnettomuudet tapahtuu kuivalla kesäkelillä valoisana yönä. Mutta silti olen sitä mieltä, että se lumipöpperö ja 60:n vauhti ja vastaantuleva raskas kalusto voi olla tuhoisa yhdistelmä. Toki joku tippuu parvekeelta ja ei käy kuinkaan ja toinen kaatuu metrin korkeudelta tikapuilta ja kuolee. Onko se sitte sattumaa vai kohtaloa ?
-
ennen aurakuskien tehtävä oli pitää teitä kunnossa, nyt kun kokoomus on hallituksessa aurakuskin tärkein tehtävä on tehdä voittoa :'( :'( :'( :'(
-
liekö sit koko maassa joku kämmi käyny kun aikasemmin ollu lumisateen jälkeen ajeli aura noin 3 sentin lumen tien laitaan ja siinä näkyi "penkka" puolille päiviin.. mutta nyt kun satannu yöllä se 15-17-22senttiä hieman paikasta riippuen ni eipä auraa näkyny päivään. ja kun ite ajelin pikkulana perässä polkemassa pihoja tienvarressa ni olipa mielenkiintoista päästellä fiudella uutet liukkaat eturenkaat varusteena tuolla asvalttitiellä. ja kun vielä nuo rekan seilailut oli polkenut hyät polanteet tiehen ni jopa tuo 30 oli hiostava ajettava. vastaantulevat henkilöauto vaelteli tiellä nätisti. kilsan matkan autot ajeli nätisti vain perässä 30 kilsan vauhtia! se sitä liikenneturvallisuutta. toisaalta. olen monen muun kanssa ihmetelly kuin nuo talvinopeutet oikein päätetään. tässäkin satanen vaikka on läjittäin risteyksiä ja muutaman kilsan päässä harvenevat reilusti.
-
Ei mitkään asiat kiinnosta ketään poliitikkoa, koska ei kuulu mulle. Sitten kun jotain tapahtuu, heilutellaan käsiä kyselytunnilla ja kerätään irtopisteitä. Poliitikot eivät oikeastaan edes tajua mitään mistään. Ennaltaehkäisyä ei tehdä, ennen kuin napsahtaa. Sitten kun napsahtaa, niin esim. lunta aurataan monta kertaa päivässä vielä heinäkuussakin. Suomalainen tapa.
-
Mitä novaa lypsyllä kuuntelin, niin aika pohojalaas painotteisia oli onnettomuudet silloin ja pahinkin kait tapahtui täällä päivällä. Mutta mihinä pirus oli aurauskalusto ? Puolen päivän jälkeen ajelin kyläkaupalle ja kylälle ja ihan pirun paskassa kunnnossa oli kyllä tiet. Voihan olla että oli aamuyön tunteina aurattu, mutta pirun pöppöröiset oli päivällä. En mää ihimettele suuria onnettomuusmääriä. Mutta olisko nyt niin , että nämä suuret menetykset edes avais tämän tienpidon surkean tilan loppu talveksi ? Vai yllättikö talvi tienhoidon housut nilkoissa. Yllätys jota media ja sääennusteet maalaili jo vuorokausia ennemmin. Yllätys joka oli ehkä ennusteita laimeampi.
Taitaa se kuitenkin olla niin, että mitä huonommassa kunnossa tie, niin sitä vähemmän onnettomuuksia.
Toki voi olla noinkin. Eli kuinka paljon enemmän onnettomuuksia, jos tiestöä olis yritetty pitää kunnossa ? Urat asvaltissa ja siihen lisättynä huono talvikunnossapito, eli huolenpitoa tienkäyttäjän hengestä ::)
Tuohan onkin varmaan valtionvarainministeriölle mukavaa kuultavaa. Tiestölle ei tarvitse tehdä mitään korjaus- ja kunnossapitotoimia, sillä liikenneturvallisuus paranee koko ajan tuestön kunnon heiketessä. Ja jos joku tie on nyt vaarallinen, niin lähetetään vain kaivuri tekemään tielle kuoppia kunnes se on turvallinen. :D
-
ennen aurakuskien tehtävä oli pitää teitä kunnossa, nyt kun kokoomus on hallituksessa aurakuskin tärkein tehtävä on tehdä voittoa :'( :'( :'( :'(
Eemeli löytää kepun joka asiasta, icefarmer taas löytää kokoomuksen kaikkialta.🤣🤣🤣
Herra varjele, mistä noita pölvästejä oikein sikiää??🤣🤣🤣
-
btw, milloinkahan tuo olis ollu mahollista. ei moista väylää noin huonossa kunnossa pitetä kylläkään elyn luvalla. auraamiskynnys alempi kuin muualla..
-
btw, milloinkahan tuo olis ollu mahollista. ei moista väylää noin huonossa kunnossa pitetä kylläkään elyn luvalla. auraamiskynnys alempi kuin muualla..
Ei näkynyt Korso-Lahti välillä yhtään auraajaa silloin iltayöstä joulukuun alussa muistaakseni 2018
-
Mitä novaa lypsyllä kuuntelin, niin aika pohojalaas painotteisia oli onnettomuudet silloin ja pahinkin kait tapahtui täällä päivällä. Mutta mihinä pirus oli aurauskalusto ? Puolen päivän jälkeen ajelin kyläkaupalle ja kylälle ja ihan pirun paskassa kunnnossa oli kyllä tiet. Voihan olla että oli aamuyön tunteina aurattu, mutta pirun pöppöröiset oli päivällä. En mää ihimettele suuria onnettomuusmääriä. Mutta olisko nyt niin , että nämä suuret menetykset edes avais tämän tienpidon surkean tilan loppu talveksi ? Vai yllättikö talvi tienhoidon housut nilkoissa. Yllätys jota media ja sääennusteet maalaili jo vuorokausia ennemmin. Yllätys joka oli ehkä ennusteita laimeampi.
Näytti tulleen tuohon Nurmonjoen sillan paikkeille 60:n rajoitus tuon kolarin jälkeen.Paskamainen paikka tuo sillan seutu kun liikuntasaumojen kohdalla tärähtää ja usein rekoista tipahtaa isojakin lumi ja sohjopaakkuja tielle. Taitaa olla joku 15-20 vuotta kun samoilla paikkeilla kuoli 4 henkilöä peräänajo kolarissa.Oli risteyksen kohdassa eli parisataa metriä Atrialle päin tuosta tuoreesta tapauksesta.
-
nuo liikuntasaumat on kyllä surkeita kun niissä on niiin isoja eroja. tosiaan rekoista kyllä lähtee aikamoisia möykkyjä ja leviää siihen tielle.. ja tuollanen kunnon jääkami on aika turmiollinen moneen muuhunkin kuin sähkyautoissa..
-
Ajelin kerran Hesassa Lahteen tiellä jossa oli 10 cm sohjoa iltayöstä. Liikennevirta 60 km/h.
Vejit siis Mossela sitä jonua... 🎅
-
helppuahan sitä on jonossa ajella kun toiset auraa loskaa.. ja kun ei ole tarvetta lähteä sooloilemaan ohittelemalla. mutta kokeilepa auraamattomalla tiellä hiljaiseen aikaan..