Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino_Leino - 15.11.24 - klo:06:37
-
https://agcosuomi.fi/tuote/valtra-etukuormain-g4s-selecto3-softdrive/
Tuommonen maenos rytkähti näkösille. minusta hinta on huokea, tae sitte siinä on jotaki mitä ei sanota. Eikö ne itäeuroopan etukuormaajat ooo tuota hintaluokkaa
-
virmalla menöö vähän heikommin joten pitää jostain tinkiä ja tarjota kevytkuormain kuikalta halvemmalla. eihän noista koskaan tiijä milloin hinta on ihan oikea. joskus on tosi evukas koneen mukana tehasasennettuna..
-
Rupesi vaen eppäelyttämän että hinta sisältää pelekät aesat ja lohko ynnä sovitteet erikseen. Ei sillä, voesin 6400:seen ostaa jos tuohon hintaan saesi koko paketin
-
Joo, ei sisällä tuo tarjous kuin aisat ja mitä niissä on kiinni. Melkolailla tuplautuu hinta asennettuna, ainakin jos sähkölohkot ottaa.
-
olipa ovelaa.. onko valuissa jo tehtaalta muuten runko paikallaan kun voipi myytä pelkkiä aisoja? ja soviteosathan on melkolailla saman hintaset kuin pelkät aisat. ja jos jollain kieroks ajetut ni siihen nuo vois olla hyä ratkaisu. jos on samankokonen kuin entinen..
-
Miul on valtra N 101, jossa sovitteet ja joistikki kopissa. Ei oo aisoja. Pelkät aisat ois huutokaupois G4 mallia olevat pyörineet noin 3 tonniin.
Eihän nuo kovin kalliit olis ollu. Mut kantsii kattoo ensin tarjonta ennenkuin kaupat kättelee.. Hiljaisesti oon ettiny, ei oo kiire sillai..
-
olipa ovelaa.. onko valuissa jo tehtaalta muuten runko paikallaan kun voipi myytä pelkkiä aisoja? ja soviteosathan on melkolailla saman hintaset kuin pelkät aisat. ja jos jollain kieroks ajetut ni siihen nuo vois olla hyä ratkaisu. jos on samankokonen kuin entinen..
Johtuiskohan siitä kun sovitteet ovat erilaisia ja hintaisia. Ei John Deeren sovitteet ainakaan voi maksaa kuormaimen hintaa ;D
-
eiks jontikka ole runkotraktori? elikkä sovitteet huomattavasti kevyemmät kuin muilla.. ainakin muistelen tutun jonnen sovitteet noin.. sirot kuin mitkä.. mutta malleissahan on paljonkin eroja..
-
eiks jontikka ole runkotraktori? elikkä sovitteet huomattavasti kevyemmät kuin muilla.. ainakin muistelen tutun jonnen sovitteet noin.. sirot kuin mitkä.. mutta malleissahan on paljonkin eroja..
Noissa kummassakin jontikassa ainakin on sovitteet pultilla rungossa kiinni.
-
TÄH, milläs muulla ne sovitteet kiinnitetään kuin pulteilla. Nippusiteilläkö ?
-
just tuota mietin, oisko joku hitsannu? mut onko hitosti rautaa vai pelkät pienet rautat onkii se pikku ero...
-
Kahtelin tuossa mp-lihtie ja ismeä, ekalla oli hinnatki näkösillä, vaen rupesin mietimään että kannatteeko yli 5000 tuntie ajettuun 6400 valtraan etukuormaajaa asentaa, vae kulukisko tuo sitte kokoajan etusilla?
-
Kahtelin tuossa mp-lihtie ja ismeä, ekalla oli hinnatki näkösillä, vaen rupesin mietimään että kannatteeko yli 5000 tuntie ajettuun 6400 valtraan etukuormaajaa asentaa, vae kulukisko tuo sitte kokoajan etusilla?
Saahan siihen takapyöräpuntit. 2 kpl / puoli on jo jotain.
-
ja saahan sinne nostovarsiin jotain laittaa. eihän tuo ole kuin vasta sisäänajettu noilla tunneilla.. kokeile ni huomaat kuin hyötyllinen on tuokin valumöntti..
-
ja saahan sinne nostovarsiin jotain laittaa. eihän tuo ole kuin vasta sisäänajettu noilla tunneilla.. kokeile ni huomaat kuin hyötyllinen on tuokin valumöntti..
Joo, meleko vähällä käytöllä on talavet ollu, kun teussissa on etukuormaaja. Liekkö rapijat 150 tuntia tullu hilijasimpana vuotena. Liekkö ismellä ja mp-lihtillä asennuspalavelu ennää olemassa. Aenaski jokus tuo mp-lihti kävi asenna naapurin teussiin kuormaajan.
-
onhan noita tuollasissa valmeteissa etukuikkeja paljon, ja perään saapi painoo.
-
^
Mp-liftillä ei tietääkseni enää ole asennuspalvelua , kuin paikan päällä Ylistaros. Ainakin joskus luki niin sivustolla. Työkoneita kuskasivat vielä siihen aikaankin veloituksetta, jos reitti osui koneden kuljetus reitille. Asennusten loppuminen johtunee kait yrittäjän ikääntymisestä.
6400 painonjakautuminen ei varmasti ole paras kuormainkoneeksi, mutta pirun monen noukalla ek silti on. Jotkut sanoo, että tiellä se on jopa parempi ajaa kuormaajan kanssa , kuin ilman.
-
On paljon parempi ja tonni painoa vetovarsiin niin paranee entisestään.
-
just tuota mietin, oisko joku hitsannu? mut onko hitosti rautaa vai pelkät pienet rautat onkii se pikku ero...
Enpä ole noita tukirautoja koskaan etes nähny.Toisessa oli kuormaaja valamiina ja toiseen laitettiin itse,ei noihin kovin kummoinen homma ole laittaa.
-
Niin, eipä nuo sovitteiden laitto avaruusteknolokiaa ole, kunhan pultin reiät on kohdillaan se onnistuu hyvin. Meillä ainakin Mp laitto parissa tunnissa, ja kerittiin jopa syömäänkin välillä.
-
juu, ukot kun laittaa noita pelkästään ni kait net osaa unissaankin moiset koota. mut joissain malleissa sit on pikkasen kikkailtava. mut onnastuu joka kerta.
-
Kyllä se kun erikoistuu johonkin hommaan niin sujuu. Nämä heinähattujen hommat monasti ei niin hyvin suju. Vähän kaikkea koitetaan räpeltää ja aikaa tuhraantuu. Yleensä moni homma on tehty kun rupeaa sujumaan
-
Kahtelin tuossa mp-lihtie ja ismeä, ekalla oli hinnatki näkösillä, vaen rupesin mietimään että kannatteeko yli 5000 tuntie ajettuun 6400 valtraan etukuormaajaa asentaa, vae kulukisko tuo sitte kokoajan etusilla?
Puolaiset voisi ottaa ref. käyttöön hintaa vertailleissa https://www.nettikone.com/tytan/valmet-6000srj/1917378#yritys=1488429 tai käytettyjä löytyy aika varmasti kun aikanaan oli suosittu ja nyt puretaan varaosiksi
-
missä tarjotaan nuita tytan kuormaimen osia varaosiks? just kaveri manas kun on "tek joku" pikkasen kiero..
-
missä tarjotaan nuita tytan kuormaimen osia varaosiks? just kaveri manas kun on "tek joku" pikkasen kiero..
Ostin nuorena ja naivina Seinäjoen Valtralta vaihdokin, joka oli vielä jonkun viikon edellisellä tilalla. Sieltä se tuli liikeeseen Ismen aisat karsaina. Ensin myyjä tietenkin sanoi, että ne oli luultavasti jo silloin kun käytiin sitä katsomas. Mutta muistutin, miten myyjä kehui kuinka suorassa oli n 2,5m lumikauha. "Ehkä ne kiinnikkeet sitten oli hitsattu vinoon" Sanoin purkavani kaupan, vaikka olin se jo maksanut. Piti vielä maksaa haettaessa käteisellä eli kortilla 8) Kun olin käteiskaupalla kuulemma trakorin ostanut. No vaikka myyjä oli pissi pää se lupas oikaisuttaa ne Ismen aisat ja se tehtiin Scanian kolari korjaamolla. En mää olisi osannut sen jälkeen sanoa , että kuormaajassa olisi mitään vikaa ollut. Nyykkäri vaan muuten oli ihan paska ;D Onneksi en enää turhia rutissut, meni parin vuoden päästä takaisin Valtralle. Luultavasti tietysti halvalla, mutta ikävä ei ole ollut.