Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino_Leino - 03.09.24 - klo:17:02
-
Heinolla mahto koo-satasesta poikia etuakselin napa, onko tietoa että kuinka tyyriiksi moinen remontti tullee ja jos on jollakulla tiijossa käytettyjä kunnossa olevie, niin maenitkaapa. Ja mahtaako muissa merkiissä olla samanlainen etuakseli, etä jos niitä muuvvaltaki sais..
-
Carraro on Konedatan mukaan.
-
Joo, carraro on, Yks kaveri kävi purkamassa ja totesi tuhot, koko napa mennee uusiksi ja akselin pätkä
-
Joo, carraro on, Yks kaveri kävi purkamassa ja totesi tuhot, koko napa mennee uusiksi ja akselin pätkä
Mikä sille tuli ? Kuivillako vai mitä ? Eikö tuo carraaro ole yleisin, mutta tarkoittaako, että menekkikin on suurin ? Eli vaikea löytää esim ehjää purkuosaa. Oma Valtra (6400) jonottaa laiskojen rasvarässimiesten korjaukseeen. Tosin tarkastelin 20v vanhemman fiuden akselia samanlaisen laiskuuden jälkeen ja väleydestä ei mielestäni tietoakaan. Olisko sillä merkitystä, että traktorin etuakselin päälle laitetaan sen painosta 3/4 jotain merkitystä. No koskaan en oo osannut Valtraa kehua, mutta pahasti en osaa moittiakkaan :) Yliarvostettu työkone normi ja omine ongelmineen. Traktori joka ei aiheuttanut merkkiriippuvuutta :) Ja tuskin aiheuttaisi nytkään, jos vielä tr kuume joskus iskisi.
-
Näitä traktori hankintoja aina joskus pähkäillyt. Budjetti on hyvin rahallinen ja en näe mitään järkeä kalliiden traktoreiden ostoon näillä pienillä ajoilla.
8000 sarjan Valmetin jos budjetti on 30000€ saa kyllä ja tunteja 15000 jos on etukuormain.
Jonkun Samen tai Deutzin ostaa niin tunteja on 5000 tuolla hintaa jos samaa ikää ajattelee. Varustelu sitten aivan toista luokkaa.
Tai pikkusen lisää tunteja + 20000 saa uudempia Valmetteja tai muita.
Miten näiden uudenpien koneiden kanssa käy kun niissä on tunteja reilummin ja ikää jo sitten 30 vuotta. Äsken noin Mezzot ja Megat oli uusia😉😉.
-
Jm osat, hänellä on yhteyksiä noihin ulkomaalaisiin osatoimitajiin. Suositelen. Käy puhdistaa sen akselin tyyppikyltti, siellä on sekä esm 28.25 ja joku kuusinumeroinen, niitä googleen ja palikoita ehkä löytyy
-
huomattavan paljon enemmän helpottaa kun tietää mikä akseli kyseessä. nuita kun on niiiin monia.. saatat yllättyä iloisestikin..
-
huomattavan paljon enemmän helpottaa kun tietää mikä akseli kyseessä. nuita kun on niiiin monia.. saatat yllättyä iloisestikin..
Ai tuo klapikasan ehdotus akselin tyyppikilven puhdistamisesta ei sitten sopinut sulle ? Vai mikä nyt sitten vielä huomattavan paljon enemmän auttaisi ? Toki pelkkä puhdistus ei vielä tee tietäjää vaan ne merkit pitää nähdä ja ymmärtää, mutta kait klapi tarkoitti myös tuota ::)
-
niiinpä. ja siinä on joitain merkkejä joita kans kantsii katella. ainakin punavanteen akselissa oli nuin.. ne stanssattu runkoon.. en muusta tietä. ja joillain merkeillä on vaikutus saaha halvempi osa.. mut ehän miää saa moista kommentoita.
-
Purkupojat pälkäneeltä löytyy uutta etuakselin paljon etuakselin osaa jos ei ole purkuosana.
-
niiinpä. ja siinä on joitain merkkejä joita kans kantsii katella. ainakin punavanteen akselissa oli nuin.. ne stanssattu runkoon.. en muusta tietä. ja joillain merkeillä on vaikutus saaha halvempi osa.. mut ehän miää saa moista kommentoita.
Siis tarkoitatko kun samaa akselia on monessa eri merkissä niin johonkin osat on halvempia kuin toiseen?
-
niiinpä. ja siinä on joitain merkkejä joita kans kantsii katella. ainakin punavanteen akselissa oli nuin.. ne stanssattu runkoon.. en muusta tietä. ja joillain merkeillä on vaikutus saaha halvempi osa.. mut ehän miää saa moista kommentoita.
Siis tarkoitatko kun samaa akselia on monessa eri merkissä niin johonkin osat on halvempia kuin toiseen?
Ja monena eri variaationa, sitten ku esm tietää mikä carraaro se on, ja mahdolisesti vielä palikoitten orkkis, siis carraro nr, ni google kyllä rupee avartuu. Hintakin voi olla eri tasoisina saatavuus jne ja merkkiliikkeen lisiä jne.
https://www.cat48.ru/carraro-catalogs.html
Tosta sitten kataloogeja, turha käydä hakuammuntaa jospa, ne ei tod ole järjestyksessä, vaan tarviit sen kuusinumeroisen myös puhdistuksen jälkeen lukea ja ymmärtää. Sen jälkee yllä olevasta linkistä onnella löytyy kuusi oikein ja sun akselin varaosa kuvat orkkisnumeroilla, helpotta osien hakua ja tilausta:
Noi hultokirja esm kiristys, välys, liimat ja kierrelukitteen käyttöa missä, on kyllä kivien alla ylieseltä netiltä, joku yksittäisii videiota edelämainituilla infoilla on tullut vastaa, tuskin kuitenkaan sun akseli joka sulla työn alla on eri
https://www.youtube.com/watch?v=jssJu3HiKhM 26.16 navan remontti opastus video
-
Joo, carraro on, Yks kaveri kävi purkamassa ja totesi tuhot, koko napa mennee uusiksi ja akselin pätkä
Mikä sille tuli ? Kuivillako vai mitä ? Eikö tuo carraaro ole yleisin, mutta tarkoittaako, että menekkikin on suurin ? Eli vaikea löytää esim ehjää purkuosaa. Oma Valtra (6400) jonottaa laiskojen rasvarässimiesten korjaukseeen. Tosin tarkastelin 20v vanhemman fiuden akselia samanlaisen laiskuuden jälkeen ja väleydestä ei mielestäni tietoakaan. Olisko sillä merkitystä, että traktorin etuakselin päälle laitetaan sen painosta 3/4 jotain merkitystä. No koskaan en oo osannut Valtraa kehua, mutta pahasti en osaa moittiakkaan :) Yliarvostettu työkone normi ja omine ongelmineen. Traktori joka ei aiheuttanut merkkiriippuvuutta :) Ja tuskin aiheuttaisi nytkään, jos vielä tr kuume joskus iskisi.
Kuivunuha se ruoja tietennii oli...
-
Jm osat, hänellä on yhteyksiä noihin ulkomaalaisiin osatoimitajiin. Suositelen. Käy puhdistaa sen akselin tyyppikyltti, siellä on sekä esm 28.25 ja joku kuusinumeroinen, niitä googleen ja palikoita ehkä löytyy
Hyvä vinkki, kuvattu on ja kyselyt päällä