Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 30.08.24 - klo:21:07
-
mehän muistamme kuinka eemeli on sangen voemakkaasti kritisoenut soten kasvavia kustannuksia tyttösten taitamattomuudeksi mutta viettäkäämme hetki kokoomuksen kruununjalokiven äärellä :o :o :o :o
Syyskuussa 2021 Helsingin veronmaksajille kerrottiin, että teknisesti vaativan siltahankkeen arvo olisi 126 miljoonaa euroa. Sillan hinta on kuitenkin kohonnut kolme vuotta jatkuneen rakentamisen edetessä.
Kohoavalle kustannusarviolle on selityksensä: kun Kreaten ja YIT:n työyhteenliittymä Kruunusillat allekirjoitti urakkasopimuksen Helsingin kaupungin kanssa syyskuussa 2021, urakkasumma sidottiin indeksein.
Kauppalehden saamien tietojen mukaan indeksit ovat nostaneet alkuperäistä 126 miljoonan euron urakkasummaa ”useilla kymmenillä miljoonilla” euroilla.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kohuttu-kruunuvuorensilta-myohastyy-ja-maksaa-selvasti-alkuun-luvattua-enemman/a00a23c7-ebc8-4fdf-a02e-49cecc5f03ce
-
sattuipa silmiin eemelin linkistä maan mainioon suomenmaahan tällainen kirjoitus, ajatellaampa tilanne että tuskimpa tässä länsiradan tapaoksessa kokoomuksen talouskuri ja pudjeet pitää yhtään paremmin kuin aloetuksen esimerkin kohdalla.... siitä vaan eemeli laskemaan mitä vastaavanlaiset ylitukset tarkoittaa kun kokoomuksessa ei kuitenkaan ymmärretä miljoonan ja miljardin eroa ;) :D ;D ::)
https://www.suomenmaa.fi/uutiset/lansirata-yhtio-tahtaa-rakennustoiden-aloitukseen-viimeistaan-vuonna-2027-2/
-
Ainahan kepuloiselle on ollut myrkkyä jos sivistyksen pariin investoidaan.
-
Lohjalle asti tehdään uutta. Saattaa olla ,ettei pidemmälle tehdä.
Asianomaiset kunnat päättää mitä tehdään , tehdäänkö mitään.
Enemmän turku tätä haluaa
-
Motarin väli Lohja - Salo on aika hiljainen. Liikennelaskentalukuja pöytään. Keskikaistalle voisi mahduttaa pikaraitiotien. Siltojen kohdalla tulee tietty valuhommia. Joku pyloni saattaa myös aiheuttaa hidastusta. Toisaalta neljästä kaistasta yhden voisi nipistää kiskoja varten. Eiköhän insinööri keksi, miten ne kolme jaetaan kumipyöräliikenteen kesken. Mitä olen itse kulkenut Lohjalta Saloon ja Turkkuseen, niin onpa aika autiota.
Esim. Saksa-Italia-väliä (Brennerin sola) säännöstellään Baijerin puolella siten, että rekkoja kerätään letkaksi, joka päästetään määräajoin kerralla baanalle ja sitten tauko.
-
ja joillain teillä sit nuita rekkoja on aika paljion liikkeellä. mut linjureita ei paljoakaan. just yks tuttu haasto kuin on hölömöä kun jokainen ajaa yksin autollaan samaan suuntaan ja samaan aikaan ja sit on pitkään hiljaista henkilöautoista mut rekkoja rallaa tasaseen.. oliko tuo joku nelostie? en tiijä..
-
Syyskuussa 2021 Helsingin veronmaksajille kerrottiin, että teknisesti vaativan siltahankkeen arvo olisi 126 miljoonaa euroa. Sillan hinta on kuitenkin kohonnut kolme vuotta jatkuneen rakentamisen edetessä.
Kauppalehden saamien tietojen mukaan indeksit ovat nostaneet alkuperäistä 126 miljoonan euron urakkasummaa ”useilla kymmenillä miljoonilla” euroilla.
Jo vain on melekonen siltarumpu... :o