Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: volvo88 - 20.05.09 - klo:00:49
-
Perskules kun alakaa pikkuhiljaa ottamaan pattiin kun koko ajan jostakin perän päällä olevista liittimistä öljyä vuotaa niin että ei viitsi hallin lattialle ajaa. Yhden kun korjaat niin toinen aloittaa. Kaikki kyllä toimii.
Kyseessä on paljon ajettu M100. Onko muilla nyykkäriä käyttäneillä vastaavia kokemuksia, vai onko minulla vain maanantaimalli. Kuinkas uudemmat mallit. Onko vielä samoja vaivoja??
Jos joku on keksinyt keinon millä nuo vuodot saa loppumaan olisin hyvin kiitollinen.
Ja ennen kun joku muu ehtii; "vaihda vihreään niin vuodot loppuu". Joo tiedetään, tontilla on tooooosi vanha vihreä ja keltaisilla vanteilla eikä vuoda mistään.
-
Yleensä omien kokemusten mukaan Fiat-pohjaiset peltotyökalut on pitäneet liemensä yllättävän hyvin kuorten sisäpuolella. Ongelmat on enemmän olleet tuolla Euroopan laitamilla tehdyissä koneissa.
Mikä siellä vuotaa, banjoliittimetkö? Itse vaihdan yleensä avatessa kuparirenkaitten tilalle usitit jos mahdollista, on helpottanut tilannetta..
Onhan se niinkin että jos ei isoja murheita ole niin pienistä tulee isoja. ;D
-
Yleensä omien kokemusten mukaan Fiat-pohjaiset peltotyökalut on pitäneet liemensä yllättävän hyvin kuorten sisäpuolella. Ongelmat on enemmän olleet tuolla Euroopan laitamilla tehdyissä koneissa.
Mikä siellä vuotaa, banjoliittimetkö? Itse vaihdan yleensä avatessa kuparirenkaitten tilalle usitit jos mahdollista, on helpottanut tilannetta..
Onhan se niinkin että jos ei isoja murheita ole niin pienistä tulee isoja. ;D
ei vika vaan ominaisuus..
mie olen vaihellu tiivisteitä ja kiristelly liitoksia.
-
käyttäkää hydeliimaa, sellasta jonka pystyy purkamaan normaalein työkaluin.
-
Yleensä omien kokemusten mukaan Fiat-pohjaiset peltotyökalut on pitäneet liemensä yllättävän hyvin kuorten sisäpuolella. Ongelmat on enemmän olleet tuolla Euroopan laitamilla tehdyissä koneissa.
Mikä siellä vuotaa, banjoliittimetkö? Itse vaihdan yleensä avatessa kuparirenkaitten tilalle usitit jos mahdollista, on helpottanut tilannetta..
Onhan se niinkin että jos ei isoja murheita ole niin pienistä tulee isoja. ;D
Ei banjot ole mikään ongelma, tosin niitä ei juuri siellä perän päällä olekaan.
Ongelma on nämä liitimet joissa putken pää on levitetty naaraskappaleeksi, mutteri päälle ja kiristys. Aika harva vuotaa itse liitoksesta, ainakaan uudelleen kiristyksen jälkeen. Sitäkin useampi putki on mennyt vuotavaksi juuri siitä kohdasta missä liitoksen putki alkaa leveämään.
-
Mulla on -98 8160 ja n.3500h mittarissa, eikä se ainakaan vuoda mistään öljyä. Ehkä mulle on sitten vaan sattunut erityisen hyvä yksilö, tai sitten vuodot alkaan vasta suuremilla tuntimäärillä.
-
tua nevalla mihinoon kans 2*tm155 1*m135. eikä mikään niistä mitenkään erityisesti öljyä vuoda ::) eikä kaverikaan jolla on 10000h ajettu 8160 ole mistään öljyvuodoista valittanut. nyt on vaan jollekkin sattunut maanantai malleja tämän suhteen. 7000h ajettu 110-90 tihkuaa vetareista, mutta ei muut fiiatit kyllä normaalia kummemmin kuse.
-
TM120 vm. 2006 nyt 3300h ajettu. Ei vielä öljyvuotoja.
-
8 puol tonnia ajettu 80-90 Tihkuttaa ohjaussylinteriin menevän letkun juuresta siinä missä prässätty rauta kumiletkuun sieltä..
Ja sitte ku katottiin peäöljuvä vuos sitte, ei yltäny tikkuun. No, lisättiin about 5 litraa, ei yllä tikkunn. sitte mentii liikkeesee kysymää että antakkeeha löjyvä ku lpasitta huoltoo, jantovat 5 litraa. Lisättiin, ei vieläkkää yllä tikkuun. Noh, käyään 40l pönikkä ja siitä noin 1/4 ni jo just ja just ylti tikkuun.. Oli aikas varmasti o-renkaat menny ku vuoti meilläkii, kun ex omistaja metässä päivät pyöriny ni i ei oo huomannu..
-
joo, fiiateis alkaa peränöölit vuotaa laatikkoon.. tuos joku joskus toimitti että oli vaihdettu 1000h ajettuun 110-90 viiattiin perä ja vaihteisto öljyjä, isäntä itte.... oli tiputtapnut öljyt pois molemmista. mutta eipä ollut laittanutkaan uudet öljyt kun vain perään, huoltomiehet oli sitte polttoleikaanut rattaita irti ;D
sitte oli kerran tutun 100-90 vaihteistö alannut kummasti lämpenemään ilman mitään erityistä syytä, laatikko oli ittestään täyttynyt öljyllä juuri tuon tiiviste vian takia. eli perästä vuotanut laatikkoon öljyt.
-
elä pelottele enempää.. huhhuavat että figetit ois kovia palamaan.. ei pelekästään turvemailla vaa itestää.
-
Onko isommissa hiivateissa erikseen vaihteisto ja peräöljy? Omassa 80-90 on sama(53litraa) ja peräkontin oikeasta yläkulmasta.
-
Onko isommissa hiivateissa erikseen vaihteisto ja peräöljy? Omassa 80-90 on sama(53litraa) ja peräkontin oikeasta yläkulmasta.
on, muttei pienemmis!esim 80-90 samat kurat pyörii peräs ja looras.
juu, tahtoohan noi palaakkin ittekseen. jollakin oli vissihi 980 viiatti pyörähtäny käyntihi ittekseen vaihre päällä ja suoraa prunnihi ;D tijä sitte.... ::)
-
702 Vallu kiersi tässä lähimaastossa navetan ittekseen...
Ei kai tuohon levitetyn putken liitoksen vuotoon oikeasti muua auta kuin uudet putket.Ei ihan helppo homma.
Kai on käsissä yksilö jossa on jännityksiä putkissa.
-
joo, fiiateis alkaa peränöölit vuotaa laatikkoon.. tuos joku joskus toimitti että oli vaihdettu 1000h ajettuun 110-90 viiattiin perä ja vaihteisto öljyjä, isäntä itte.... oli tiputtapnut öljyt pois molemmista. mutta eipä ollut laittanutkaan uudet öljyt kun vain perään, huoltomiehet oli sitte polttoleikaanut rattaita irti ;D
sitte oli kerran tutun 100-90 vaihteistö alannut kummasti lämpenemään ilman mitään erityistä syytä, laatikko oli ittestään täyttynyt öljyllä juuri tuon tiiviste vian takia. eli perästä vuotanut laatikkoon öljyt.
Onhan noita käynyt. Joskus kuulin huhua että samallekin koneelle kaksi kertaa. Ja maksaa se vaihteistoremppa fiiattiinkin kun se perusteellisesti tehdään.