Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: zazaa - 19.05.09 - klo:21:29
-
JD6320:stä levisi ruiskutuspumppu kesken kylvötöiden, onneksi pihalle.
Mittarissa on tunteja alle 1500.
Ei pitäisi levitä noilla tunneilla hajota ja polttoaineena on aina käytetty moottoripolttoöljyä, joka on värjättyä dieseliä.
Korjaamo väittää, että vika on polttoaineessa ja öljy yhtiö todennäköisesti laitteen valmistajaa.
Tällä hetkellä öljynäyte on tutkittavana nesteellä.
Öljyfirman kaveri kertoi, että yleisin syy on rautapuolella eikä aineessa.
Onko kokemuksia?
-
Joo mutta vallussa, ei vielä oo pumppu levinny vaa humputtaa ku sammuttaa ja virrat katkasee. Akunkenkiä ei oo käytetty pois ja tämä tapaus on siirtopumppu, ilmeisesti.
Yli 2000 tuntia on mittarissa. tai oli jo silloin.
-
onko siinä Bosch VP 44 ? - siinä on elektrooninen ohjain yksikkö pumpun päällä joka ei kestä suomen olo suhteita - autopuolella samoja ongelmia joilain sitä pumppua käyttävillä merkeillä.
Kallis korjata - 2k - 3k €. Pumppu sinällään on kestävä mutta aivot ei pelaa.
-
onko siinä Bosch VP 44 ? - siinä on elektrooninen ohjain yksikkö pumpun päällä joka ei kestä suomen olo suhteita - autopuolella samoja ongelmia joilain sitä pumppua käyttävillä merkeillä.
Kallis korjata - 2k - 3k €. Pumppu sinällään on kestävä mutta aivot ei pelaa.
No jo on kalliit aivot. Chevroletin 6,5L koneisiin saa aivot reilusti alle tonnilla. Niissäkin itse pumppu pelaa. Tosin letukoissa on Stanadynen vehkeet.
-
Ei oo Bosch - mikä tilhi lieneekään.
-
JD taitaa olla tän hetken MF 3600 sarjaa.
Yli puolet autopovereista on ollut remontissa, vikaa sähköissä ja sen mukana monessa asiassa. Moottoreita vaihdetu kokonaan taikka käytön keskeyttäviä osia ainakin.
-
Mahtaakohan noi jonnikan ongelmat johtua keskinkertaisista shellin öljyistä joita agrimarketti suosittaa käyttämään. Korjatkaa jos oon väärässä mutta Castrollia uutena asti käyttäneillä ei ole vastaavia huolia ollut.?
-
Noi ongelmat taitaa olla yleismaailmallisia 6000-7530 malleissa.
Autopoverissa 7930 asti.
5000 sarjasta ei ole tietoa.
JD uskonto ei salli nähdä asiaa ongelmana, jos vaihteistoongelmia on yli puolessa koneista ja itsellä ei ole. Olisiko kyseessä vain hyvä tuuri? Ei se ole mahdollista ;)
-
Shellin "keskinkertaiset" öljyt... hehheh samaa kuraa on ihan kaikki öljyt. Pääasia on että sitä öljyä on.
-
Noi ongelmat taitaa olla yleismaailmallisia 6000-7530 malleissa.
Autopoverissa 7930 asti.
5000 sarjasta ei ole tietoa.
JD uskonto ei salli nähdä asiaa ongelmana, jos vaihteistoongelmia on yli puolessa koneista ja itsellä ei ole. Olisiko kyseessä vain hyvä tuuri? Ei se ole mahdollista ;)
Mannheimista tuli vissiin jokukymmenentuhatta traktoria vuodes pihalle,niistä puolet on portaattomia.Zf on tosi varakas firma jos se maksaa esim.10000 lootaremonttia vuodes ::)
-
Samaan laatikkoon saa 2 v takuun eri merkissä.
Huoltopäälikkö oli ystävälle sanonut kun omaa 7830 konetta korjautti, maassa on traktoreita joissa on jopa neljäs laatikko sisällä.
6000 sarjassa tavallisesti vaihdetaan tehdaskunnostettu zf takuulaatikko, eli ostavat nämä jd vanhat sisään epäkuntoisina.
-
Samaan laatikkoon saa 2 v takuun eri merkissä.
Huoltopäälikkö oli ystävälle sanonut kun omaa 7830 konetta korjautti, maassa on traktoreita joissa on jopa neljäs laatikko sisällä.
6000 sarjassa tavallisesti vaihdetaan tehdaskunnostettu zf takuulaatikko, eli ostavat nämä jd vanhat sisään epäkuntoisina.
Noi laatikot palautetaan siksi kokonaisina että ZF:llä saisivat tietoa vian aiheuttajista. Yleensähän niistä on joku O-rengas pettäny...
Mites muuten muiden merkkien laatikko murheet hoidetaan?
-
Noi laatikot palautetaan siksi kokonaisina että ZF:llä saisivat tietoa vian aiheuttajista. Yleensähän niistä on joku O-rengas pettäny...
Mites muuten muiden merkkien laatikko murheet hoidetaan?
Eiköhän ne palauteta sinetöitynä ihan sen takia, että se voidaan palauttaa kiertoon "uutena". Mysteeri noiden ongelmien todellinen syy kuitenkin yhä on, epämääräisiä puheita vain viljellään käyttäjien keskuudessa.
-
vesi polttoaineen seassa tuhoaa pumpun. kun muistaa tankata koneen aina työpäivän päätteeksi niin ei kerää vettä tankkiin ja säästyy monelta harmilta. ja suodattimet kannattaa pitää kunnossa muuten tulee kalliita remontteja. mitä korkeammat ruiskutuspaineet sen tarkempi polttoaineen laadulle.
-
Samaan laatikkoon saa 2 v takuun eri merkissä.
Huoltopäälikkö oli ystävälle sanonut kun omaa 7830 konetta korjautti, maassa on traktoreita joissa on jopa neljäs laatikko sisällä.
6000 sarjassa tavallisesti vaihdetaan tehdaskunnostettu zf takuulaatikko, eli ostavat nämä jd vanhat sisään epäkuntoisina.
Noi laatikot palautetaan siksi kokonaisina että ZF:llä saisivat tietoa vian aiheuttajista. Yleensähän niistä on joku O-rengas pettäny...
Mites muuten muiden merkkien laatikko murheet hoidetaan?
Miksi pitää olla laatikko joka ei takuuaikanakaan kestä? Koeteltu perustekniikka on sitä millä tehdään halvalla tulosta vuodesta toiseen. Minkä arvoinen on kymmenvuotiaana traktori josta loota hajoo kerran vuores?? Sulattoonhan se joutuu ja valmistaja saa myytyä lisää koneita.
-
Ni että onko joku onnistunut asentamaan sen ruiskutuspumpun sinne setähvän laatikkoon ;)
-
Miksi pitää olla laatikko joka ei takuuaikanakaan kestä?
Autopowerin takuu on 6000 tuntia vuosimallista riippumatta.
-
Mistä tämä ilmenee? Saa laittaa yksityisviestinäkin
-
Mistä tämä ilmenee? Saa laittaa yksityisviestinäkin
En tarkemmin osaa sanoa, mutta eräs myyjä vain mainitsi, että nykyään niitä lootia saa jo aukaista suomessakin ja takuu on 6000 h.
-
Niin onko siinä oikee Pumppu Stanady [tai sinnepäin ] vai yteispaineruiskutus.
-
Mistä tämä ilmenee? Saa laittaa yksityisviestinäkin
En tarkemmin osaa sanoa, mutta eräs myyjä vain mainitsi, että nykyään niitä lootia saa jo aukaista suomessakin ja takuu on 6000 h.
Pakkohan se on ruveta pidentämään takuuta kun ei muuten tohdi enää ostaa.
-
Samaan laatikkoon saa 2 v takuun eri merkissä.
Huoltopäälikkö oli ystävälle sanonut kun omaa 7830 konetta korjautti, maassa on traktoreita joissa on jopa neljäs laatikko sisällä.
6000 sarjassa tavallisesti vaihdetaan tehdaskunnostettu zf takuulaatikko, eli ostavat nämä jd vanhat sisään epäkuntoisina.
Noi laatikot palautetaan siksi kokonaisina että ZF:llä saisivat tietoa vian aiheuttajista. Yleensähän niistä on joku O-rengas pettäny...
Mites muuten muiden merkkien laatikko murheet hoidetaan?
Miksi pitää olla laatikko joka ei takuuaikanakaan kestä? Koeteltu perustekniikka on sitä millä tehdään halvalla tulosta vuodesta toiseen. Minkä arvoinen on kymmenvuotiaana traktori josta loota hajoo kerran vuores?? Sulattoonhan se joutuu ja valmistaja saa myytyä lisää koneita.
veli puhuu viisaita, vielä ko kerran pääsis ostaan originellin, perinteisen, tehdasuuden 8400sen valtun, ni pitäsin ko kukkaa kämmenellä
-
Miksi pitää olla laatikko joka ei takuuaikanakaan kestä? Koeteltu perustekniikka on sitä millä tehdään halvalla tulosta vuodesta toiseen.
Kuten valtran A95:n laatikko joka kestää juuri takuuajan, ja koneen arvooon verrattuna kallis remontti jää omistajan maksettavaksi?
-
Samaan laatikkoon saa 2 v takuun eri merkissä.
Huoltopäälikkö oli ystävälle sanonut kun omaa 7830 konetta korjautti, maassa on traktoreita joissa on jopa neljäs laatikko sisällä.
6000 sarjassa tavallisesti vaihdetaan tehdaskunnostettu zf takuulaatikko, eli ostavat nämä jd vanhat sisään epäkuntoisina.
Noi laatikot palautetaan siksi kokonaisina että ZF:llä saisivat tietoa vian aiheuttajista. Yleensähän niistä on joku O-rengas pettäny...
Mites muuten muiden merkkien laatikko murheet hoidetaan?
Miksi pitää olla laatikko joka ei takuuaikanakaan kestä? Koeteltu perustekniikka on sitä millä tehdään halvalla tulosta vuodesta toiseen. Minkä arvoinen on kymmenvuotiaana traktori josta loota hajoo kerran vuores?? Sulattoonhan se joutuu ja valmistaja saa myytyä lisää koneita.
veli puhuu viisaita, vielä ko kerran pääsis ostaan originellin, perinteisen, tehdasuuden 8400sen valtun, ni pitäsin ko kukkaa kämmenellä
Ajaijaijai!! Sillä ei malttaisi likaisia hommia tehdäkään. Aina vaihtaisin suodattimet ja öljyt ajallaan ja pellitkin vahaisin. Vaan kun on vain noita käytettyjä halpiaiskoneita viisinumeroisilla tunneilla.
-
Tää on juuri pyllystä kun ei ole selkeitä pelisääntöjä selvän ongelman kanssa. Naamavärkin mukaan jaetaan piparit ja portaattomatkin?
-
Samaan laatikkoon saa 2 v takuun eri merkissä.
Huoltopäälikkö oli ystävälle sanonut kun omaa 7830 konetta korjautti, maassa on traktoreita joissa on jopa neljäs laatikko sisällä.
6000 sarjassa tavallisesti vaihdetaan tehdaskunnostettu zf takuulaatikko, eli ostavat nämä jd vanhat sisään epäkuntoisina.
Noi laatikot palautetaan siksi kokonaisina että ZF:llä saisivat tietoa vian aiheuttajista. Yleensähän niistä on joku O-rengas pettäny...
Mites muuten muiden merkkien laatikko murheet hoidetaan?
Miksi pitää olla laatikko joka ei takuuaikanakaan kestä? Koeteltu perustekniikka on sitä millä tehdään halvalla tulosta vuodesta toiseen. Minkä arvoinen on kymmenvuotiaana traktori josta loota hajoo kerran vuores?? Sulattoonhan se joutuu ja valmistaja saa myytyä lisää koneita.
veli puhuu viisaita, vielä ko kerran pääsis ostaan originellin, perinteisen, tehdasuuden 8400sen valtun, ni pitäsin ko kukkaa kämmenellä
Ajaijaijai!! Sillä ei malttaisi likaisia hommia tehdäkään. Aina vaihtaisin suodattimet ja öljyt ajallaan ja pellitkin vahaisin. Vaan kun on vain noita käytettyjä halpiaiskoneita viisinumeroisilla tunneilla.
tuli muutes eka laatikko remppa 8400:een 15400h kohalla. meni pikavaihteen pakat. johtu tosin siitä kun putos järvenrantaan (takapyörät veden alla,keula jään päällä)
vaikka vaihoin öölit ja suodattimet niin silti jäi vettä laatikkoon=pinnat läks pakoista.
hammaspyörät,ym oli kun uudesta koneesta silmämääräsesti katottuna.
-
tuli muutes eka laatikko remppa 8400:een 15400h kohalla. meni pikavaihteen pakat. johtu tosin siitä kun putos järvenrantaan (takapyörät veden alla,keula jään päällä)
vaikka vaihoin öölit ja suodattimet niin silti jäi vettä laatikkoon=pinnat läks pakoista.
hammaspyörät,ym oli kun uudesta koneesta silmämääräsesti katottuna.
[/quote]
laitoitko ko koneen kiertoon?
-
Pikavaihderemppaa voi olla riittämiin eikä se ole pahakaan homma, voi päiväkin piisata. Oikein vaihdelooran jos joutuu purkaa niin se on jo useamman päivän projekti. Näitäkin sattuu tapauskohtaisesti, 12000 tuntia ajetun 8400:n loota on ollut jo kahdesti yksin paloin purettuna. Vaan rahaa ei ole palanut paljoa.
-
jep. ko kone on kouvolan valtralla vaihossa. on oikeesti hyvä kone. 190hv, kaikki kunnossa.
vikojen takia ei vaihtunut.tartti forest lasikaton,liikenneperän ja taakseajolaitteen (151a) sen takia vaihtu.
--------
4 8400:sta (yht. 49 000h) ollut ja vain yhdessä ollu laatikon puoli auki (ex omistajalla) siirtäjä vaihdettu. siinä koneessa on nyt yli 16 000h
-
jep. ko kone on kouvolan valtralla vaihossa. on oikeesti hyvä kone. 190hv, kaikki kunnossa.
vikojen takia ei vaihtunut.tartti forest lasikaton,liikenneperän ja taakseajolaitteen (151a) sen takia vaihtu.
--------
4 8400:sta (yht. 49 000h) ollut ja vain yhdessä ollu laatikon puoli auki (ex omistajalla) siirtäjä vaihdettu. siinä koneessa on nyt yli 16 000h
Tuohon täytyy jo käyttäjäkin olla hyvä!!