Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Konehemmo - 18.05.09 - klo:22:04
-
Minkälainen juju siinä makaroonissa on tassauspyörästön lukkojen pois ottamiseks? Ja sitte jättääkö se klik-klak- laitteen pikanostonappi paineet päälle jos sen jättää pohjaan? Ja jos jättää onko mitenkä haitallista?
-
lukko lähtöö ku polokaaset jompaakumpaa jarrua.....mun käsittääkseni ei oo oikeen suotavaa jättää LIK LAKilla ylähä. en nyt varmaksi sano mutta onkohan tuon takia fiiteista mennytkin niitä hydepumppuja ???
-
>>>ei oo oikeen suotavaa jättää LIK LAKilla ylähä. en nyt varmaksi sano mutta onkohan tuon takia fiiteista mennytkin niitä hydepumppuja
Saattaa olla,että vetokoukun säädöt ovat liika tarkalla ja jää ikäänkuin veto päälle.
En usko että tuossa olisi muuta jujua.
-
Kyntöaurojen kanssahan noista on pumppuja hajonnu kun on toviksi jäänny aurat ilmaan kliklakki ylhäällä
-
Hydrauliikkapumppuja menee koska ne on halpoja.
-
Millanen Viiatti kyseessä, ilmeisesti joku Agri? Winnereissä tasauspyörästön lukot saa toimimaaan automaattisesti klik klakin kanssa. Aurat maassa lukot päällä ja ylhäällä lukot pois päältä.
-
Iha on 86- fiatagri. Ei oo kyllä kynämään hinkuva figetillä.. 3-siipine fiskarssi kyl ois ja tosi keposeen nousee mutta kun jättää vaan viillon pystyyn, ja 4-siipisen kvernen kans ei tulis mieleenkää.. Eihän sitä tiijä.. Tuossa vaan tuli mieleen kun muokkaili vähä pehmyttä kohtaa että jos tiukkaa tekis ni sais lukot päälle.. Ja yhtä kätevästi pois.
Pittääkös siinä jarrun poloku zydeemissä olla se jarrujen yhteiskäyttölukko pois käytöstä vai liikahtaako toine sen verran että lähtee?
Klikklaklilla ollaan kuunneltu ku nostetaan et paineet jää päälle..
Entäs sitte ku vetää molemmat maastakäyttövivut tappiin jääkö paineet päälle? Vetokoukku tuntuis meillä olovan nappikohassa.
-
Siinä Klik-Kalkissa on SÄÄTÖmahdollisuus.
Jos nyt oikein muistan takaa katsoen vasemmalla nostoynkän alla on klikklakin vaijerin pää ja siinä säätö.
Paine jää päälle vanhemmiten kun vaijeri venyy.Tuhoa pumpun.Kannattaa säätää....
Tasauspyörästön lukko lähtee tosiaan pois jarrua painamalla,tai ainakin pitäisi lähteä...onko pajon savea siinä polkimen syvennyksessä? saattaapi olla poljin jumittuvaa sorttia...
Pientä laitoo niin kyllä se siitä...
Muuten,yksi Agrin ominaisuus on,että hydepumpulta tulevan liittimen O-rengas alkaa vuotaan siten että nostolaitteen nostoteho katoaa.Sen tietää siitä,että nosto paranee kierroksilla runsaasti.Kunnossaolevana nostaa saman tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
km
PS.Mulla ei oo enää agria,asiat perustuvat 10 vuoden kokemukseen 80-90DT/70-90.Ja Winner..
-
tietää siitä,että nosto paranee kierroksilla runsaasti.Kunnossaolevana nostaa saman tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
km
[/quote]
Tarkotakko tuolla nopeutta vai kykyä? Kylää tuo pyöröpaali nousee keposeen ja vajjaan tonnin täysrehulava.. Nopeus ei oo huippuluokka mutta nostaa.
-
Vielä sen verran että kokkeilin ni oikein pomppaa lukot poies ku jarrua polokasee nopiaan.
Sitten klikklakista, luulis vaijerin olevan poikki alta aikayksikön ku se rämpsäyttää..
-
tietää siitä,että nosto paranee kierroksilla runsaasti.Kunnossaolevana nostaa saman tyhjäkäynnillä ja kierroksilla.
km
Tarkotakko tuolla nopeutta vai kykyä? Kylää tuo pyöröpaali nousee keposeen ja vajjaan tonnin täysrehulava.. Nopeus ei oo huippuluokka mutta nostaa.
[/quote]
--jos o-rengas on menny niin pienillä kierroksilla nostovoima pienenee.Isoilla kierroksilla nostonopeus hidastuu.Mikä malli kyseessä?.80-90 nosti esim.4 siip Överumin aurat tai 2,5m simultan kunnossaolevana tyhjäkäynnillä.Kun O-rengas alko falskaan tartti kierroksia aika lailla.
-
Ei oo päässy testaileen miten painavaa kamaa jaksaa nostaa, ei kehtais särkee mittää osiakkaa.. Keula on noussu pelekän sen pultattavan etupaino kanssa nii ku ajaa monttusella tiellä paali perässä.. Mut ei nouse enää ku lykättiin painot nenälle...
Auttaakos se pumpun vaihto tai venttiilipöyän kiristys tämmötteen onkelmaan kun paalin ottaa eliikurilla, niin terä alkaa hiljalleen uaeta ja viimepin paali tippuu. ??? ???
-
Ekkö ny millään saa sanotuks mikä tyyppi on kyseessä?
Nelivetu vai takatyöntö?
Vai onko tää vaan kyselyä??????
-
Neliveto.. Pääs unohtumaa toi.
-
Neliveto.. Pääs unohtumaa toi.
--niin onko siinä kyljessä joku tyyppinumero esim.70-90DT tms?
--vuosimalli?
Jos ihan oikeasti kyselet apua niin laita faktaa....
-
Neliveto.. Pääs unohtumaa toi.
--niin onko siinä kyljessä joku tyyppinumero esim.70-90DT tms?
--vuosimalli?
Jos ihan oikeasti kyselet apua niin laita faktaa....
;D
-
Fiat 80-90 DT vm. 86 neliveto CL-ohjaamolla, ei suunnan vaihtoa, ryömintävaihe,ulostotossa 540/ ajo... Vieläkö ois jotain hyödyllistä joka ois hyvä tietää..?
-
Fiat 80-90 DT vm. 86 neliveto CL-ohjaamolla, ei suunnan vaihtoa, ryömintävaihe,ulostotossa 540/ ajo... Vieläkö ois jotain hyödyllistä joka ois hyvä tietää..?
--olisin sitä mieltä,että nostolaite nostaa sen mitä kuuluukin jos pomppii ilman painoja
--mulla oli ihan samanlainen kampe,taisi olla vaan 87.
--ei nosta nokkaansa ilman painoja muisaakseni kunnossaolevanakaan
--kysyin tyypin koska jos olisikin ollu esim.65-90 tai 60-90 ei olisi kokemupohja riittäny
Toivottavasti auttoi,mutta säädä nyt kuntoon se klikkalkki ennen pumpun menetystä.
km
PS.Sori tiukkapipoilu tyyppimerkinän kans....
-
Joo no sikä klikklakkia käytetää vaa ku käytetään koukkua ja lasketaan heti alas ku koukku ylhäällä. mutta koitetaan säädellä ni ei hajois sitä vähääkään kerralla. ::)
-
Nostovoima on kirjan mukaan 2070kg vetovarsien päästä. Klik-klakkia käytetään nostolaitteen nostamiseen ja laskemiseen,ulointa vipua ainoastaan ala-asennon korkeuden rajoittamiseen ja toisesta vivusta hoidetaan painonsiirto esim. kynnössä.
-
Perus hyviä käyttö koneita nuo vanhat
Wiiatit
nimimerkki pari tonnista loppuun ajellut, eikä loppua tullut
8)