Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Oksa - 30.05.24 - klo:19:13

Otsikko: 90
Kirjoitti: Oksa - 30.05.24 - klo:19:13
on se mukavaa kun saabi taas alkaa körötellä lepposaa vauhtia..   joillain teillä.    mut miks just pohosessa eniten ja piiitkiä pätkiä...   eihän siellä etes polliisit kerkiä joka paikkaan..   (molemmat)    kun ite ajelen navin mukaan sen 103 niiin eipä ole yks eikä kaks koslaa kun ajaa ohi ja sit siihen eteen junnaamaan...           ai hitto.   nythä mää hokasin:   mulla lukoo tojon peräluukussa;     olen ehkä hitas,  mutta olen etelläsi!
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 31.05.24 - klo:10:47
on se mukavaa kun saabi taas alkaa körötellä lepposaa vauhtia..   joillain teillä.    mut miks just pohosessa eniten ja piiitkiä pätkiä...   eihän siellä etes polliisit kerkiä joka paikkaan..   (molemmat)    kun ite ajelen navin mukaan sen 103 niiin eipä ole yks eikä kaks koslaa kun ajaa ohi ja sit siihen eteen junnaamaan...           ai hitto.   nythä mää hokasin:   mulla lukoo tojon peräluukussa;     olen ehkä hitas,  mutta olen etelläsi!

Rovaniemi- Kittilä välin aika kasvaa 5-8 minuuttia. Mihin ihmisillä kiire.
Jotkut ohittelee ja sit ollaan liikennevaloissa kuitenkin peräkkäin.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: kärmeskytö - 31.05.24 - klo:11:16
^
Ei kai sellaisella ole kiire minnekkään joka päivystää netis yötä päivää ja ajaa 5 tkm/ vuosi. Nekin ajot jotka ajaa niin köröttelee satasen alueella 80 ja tulevaisuudessa kai 90 alueella 68.

Toiset on tien päällä työkseen ja ajosuorite sen mukaan.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 31.05.24 - klo:11:25
^
Ei kai sellaisella ole kiire minnekkään joka päivystää netis yötä päivää ja ajaa 5 tkm/ vuosi. Nekin ajot jotka ajaa niin köröttelee satasen alueella 80 ja tulevaisuudessa kai 90 alueella 68.
Toiset on tien päällä työkseen ja ajosuorite sen mukaan.

No täs mitä ajelen, niin huomioni on se, että töikseen ajelevat käyttäytyvät liikenne sääntöjen mukaan. Sitten on nää Mauri Peltokankaat.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Perussuomalainen porvari - 31.05.24 - klo:12:52
^
Ei kai sellaisella ole kiire minnekkään joka päivystää netis yötä päivää ja ajaa 5 tkm/ vuosi. Nekin ajot jotka ajaa niin köröttelee satasen alueella 80 ja tulevaisuudessa kai 90 alueella 68.

Toiset on tien päällä työkseen ja ajosuorite sen mukaan.

Seppoa ei maanteiden nopeusrajoitukset haittaa. Seppo käyttää junaa matkoillaan mausoleumille tovereitaan tapaamaan

😿😿😿
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Rakkine - 31.05.24 - klo:14:21
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Mopomies - 31.05.24 - klo:14:25
^
Ei kai sellaisella ole kiire minnekkään joka päivystää netis yötä päivää ja ajaa 5 tkm/ vuosi. Nekin ajot jotka ajaa niin köröttelee satasen alueella 80 ja tulevaisuudessa kai 90 alueella 68.

Toiset on tien päällä työkseen ja ajosuorite sen mukaan.

Seppoa ei maanteiden nopeusrajoitukset haittaa. Seppo käyttää junaa matkoillaan mausoleumille tovereitaan tapaamaan

😿😿😿

Eikös Sepellä ole Isolohko 1,3 Polsevic Moškva? Korsten tupakansytyttimellä, Leenini alustalla ja Trotskin jarrurummuilla. Jarruttaa ristiriitaisesti verrattuna viralliseen menoon.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Perussuomalainen porvari - 31.05.24 - klo:14:41
^
Ei kai sellaisella ole kiire minnekkään joka päivystää netis yötä päivää ja ajaa 5 tkm/ vuosi. Nekin ajot jotka ajaa niin köröttelee satasen alueella 80 ja tulevaisuudessa kai 90 alueella 68.

Toiset on tien päällä työkseen ja ajosuorite sen mukaan.

Seppoa ei maanteiden nopeusrajoitukset haittaa. Seppo käyttää junaa matkoillaan mausoleumille tovereitaan tapaamaan

😿😿😿

Eikös Sepellä ole Isolohko 1,3 Polsevic Moškva? Korsten tupakansytyttimellä, Leenini alustalla ja Trotskin jarrurummuilla. Jarruttaa ristiriitaisesti verrattuna viralliseen menoon.

😉😉👍👍
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: pig24 - 31.05.24 - klo:15:37
Mä sain kerran väylävirastosta kirjeen, jossa tutkija tiedusteli, minne olet menossa. Kirjeessa luki myös, että haistapaska-vastauksia ei tarvitse palauttaa. En siten palauttanut.
Minusta on mielenkiintoista, että eri maissa on samasta syystä erilaisia nopeusrajoituksia. Saksassa on taajamien ulkopuolella satasen perusrajoitus, ellei muuta mainita. Ekalla kerralla kesti hetken tottua ajamaan mutkatiellä lujaa.
Mitä kokeilemista nopeusrajoituksissa on ? Autottomilla teillä vain hevoset, traktorit ja polkupyörät voivat törmätä toisiinsa. Pelkkää vihreää p a s k a a.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Oksa - 31.05.24 - klo:16:37
juuu,  ja jo pienillä teillä on 60 rajoitus ja tie yleensä reilun auton levyinen...    mut jos on 9 metriä levee asvalttitie ni miks ei sillä vois ajaa 100 sta?       ja yleensäkin nuo rajoitukset jos niitä ei sit valvota...   ei auti tahi bemu taija kulkee etes noin hilijaa??
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Antidesantti - 31.05.24 - klo:17:19
Mihin ihmisillä kiire. Jotkut ohittelee

No seppputeuksela eijjoo kiire. Ei voe olla, koska alla on Mosko Vitsi...    🎅
Otsikko: 90
Kirjoitti: Antidesantti - 31.05.24 - klo:17:25
on se mukavaa kun saabi taas alkaa körötellä lepposaa vauhtia..   joillain teillä.    mut miks just pohosessa eniten ja piiitkiä pätkiä...   

Jepz, tälläki perälä sais tehä usiammalaki tielä niin, että 80 nostethan => 90...     8)
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: pig24 - 31.05.24 - klo:18:46
MInusta alkaa näyttämään siltä, että väylävirastossa on enemmänkin joutilasta väkeä, joilla ei ole oikeita töitä. Pitää keksiä ideologia kokeiluja. Yksi jatkuvien kokeilujen kukkanen on Riihimäki-Hollola väli. Kyseessä on yksi tämän maan parhaista  ja harvimpaan liikennöidyistä väylistä. Siellä tehdään liki kaikki, jotta tiellä liikkujille saataisiin mahdollisimman paljon kiusaa.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: kärmeskytö - 31.05.24 - klo:19:01
^
Ei kai sellaisella ole kiire minnekkään joka päivystää netis yötä päivää ja ajaa 5 tkm/ vuosi. Nekin ajot jotka ajaa niin köröttelee satasen alueella 80 ja tulevaisuudessa kai 90 alueella 68.
Toiset on tien päällä työkseen ja ajosuorite sen mukaan.

No täs mitä ajelen, niin huomioni on se, että töikseen ajelevat käyttäytyvät liikenne sääntöjen mukaan. Sitten on nää Mauri Peltokankaat.

Niinpä.Mutta nekin jotka ajelevat liikennesääntöjen mukaan joutuvat kuluttamaan enemmän aikaansa tienpäällä jos rajoituksia lasketaan ja kun siellä on kaikenmoisia  suhareita joilla ei ole uskallusta tai halua ajaa edes rajoitusten mukaan vaikka olisi kuinka hyvät olosuhteet,eikä siinä mitään sinänsä.Peltokankaat saa ajaa mun puolesta miten lystää,kassan kautta vaan,saadaan vähän valtion euroja takaisin päin.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Oksa - 31.05.24 - klo:19:10
tossa just rekkakuski manas et just nuo merkinmukaan muka ajavat on hyä kun hiastava liikennettä.   ohan se mukava kun alla on 65 tonnia ja joku ajaa sitsitä 65-75 kilsaa ....   eihän siinä muuten mut kun ois nuo aikataulut....    j ohi ei pääse kun on nuita vastaantulijoita kolme per kilsa....
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: kärmeskytö - 31.05.24 - klo:19:14
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Oksa - 31.05.24 - klo:19:18
just joo.  ja kun miettii miten oli hyä ajella moisilla kaaroilla eskortien ja corollien seassa...   nyt kun kattoo kuin hiton isoja on pikkuautot!!!!   ei ehlekatti ja miun hiluxin vieressä oli tänään liiterin pihalla 4rav...   joutu kattoon kolme kertaa et näki sen....
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 31.05.24 - klo:19:20
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.

Elä viiti. Siellähän on Teidän Rakas Lulu. Yhtä pätevä kuin se rättikauppias.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Töveli - 31.05.24 - klo:19:33
Rovaniemen ympäristöönhän tuo viherrajoitus pääasiassa osuisi. Ideologia olisi tehokkaampaa siellä missä 1000 auton sijaan päivässä menisi 100 000 autoa. Pitäisi komentaa poliisejakin sitten valvomaan puolityhjille teille näitä nopeuksia, nythän ne on mamujen toripolliiseina Vantaalla.

(https://img.ilcdn.fi/RTXsEk2Fuo19St1FKGXYOWH1xuQ=/full-fit-in/510x0/img-s3.ilcdn.fi/7595df5b734e81e32c91fbb27ecbfe6741d681d15eef96a3b90cb4f4de1bdc06.jpg)
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: kärmeskytö - 31.05.24 - klo:20:58
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.

Elä viiti. Siellähän on Teidän Rakas Lulu. Yhtä pätevä kuin se rättikauppias.

En viittikkään.Noinhan se asia on. Joku munaton ministeri joka on kuutamolla on vihervassari virkamiesten vietävissä sata nolla.Tuo tauti on iskostunut suojatyöpaikoissaan veronmaksajien rahoilla loisiviin henkilöihin kautta maailman sivu.Osa äänestää vihreitä,osa vassareita ja osa sossuja. Ei heistä olisi yksityiselle sektorille kansantalouden kakkua kasvattamaan.Vatuttaako?
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 31.05.24 - klo:21:27
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.

Elä viiti. Siellähän on Teidän Rakas Lulu. Yhtä pätevä kuin se rättikauppias.

En viittikkään.Noinhan se asia on. Joku munaton ministeri joka on kuutamolla on vihervassari virkamiesten vietävissä sata nolla.Tuo tauti on iskostunut suojatyöpaikoissaan veronmaksajien rahoilla loisiviin henkilöihin kautta maailman sivu.Osa äänestää vihreitä,osa vassareita ja osa sossuja. Ei heistä olisi yksityiselle sektorille kansantalouden kakkua kasvattamaan.Vatuttaako?

Miksi et suostu sanomaan että vastuussa on Lulu Ranne. Höpöttelet joutavia jostain sossuista ja vihervassareista.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: kärmeskytö - 31.05.24 - klo:22:02
Turhaa valitusta taas näiltä teillä räikkösiä ja rovanperiä leikkiviltä, 1970-luvun alkuun asti suomen teillä ei ollut minkäänlaisia nopeusrajoituksia ja liikenneonnettomuuksien kuolinluvut oli synkkiä nykyisiin verrattuna. Kyllä sillä 90 nopeudellakin ehtii hyvin perille, turha mussuttaa muuta.

https://yle.fi/a/74-20091220?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp

Tiedä siitä mussutuksesta...olihan se vähän erilaista autoilua  kun sai kortin 1970 luvun loppupuolella.Vauxhall Viva oli ensiautona,ei ollut turvavöitä ja jos kesällä meni aurinko pilveen niin Joseph Lucasin,pimeyden ruhtinaan luoma  sähköjärjestelmä otti herneen nenään ja kone alkoi käydä kolmella eli virranjakajan kansi kauniiseen käteen ja kuivaamaan.Takavetona talvella onneton/hauska.Tietkin oli vähän huononpia ja nykyään autojen turvavarusteet on jonkin verran parantuneet Kekkosen ajoista .Joten voisi kukkahattutädit ja -sedät pitää nopeusrajoitukset ennallaan.Mutta tietysti tuo edellisen vihervassarihallituksen agenda vielä kummittelee virkakunnassa ja saa aikaan tuollaisia aivopieruja ja kaikenlaisia näkyjä sontaluukusta.

Kesoililla syyskuussa 1978  99 oktaaninen maksoi 2 markkaa 10 penniä litra.Mitä lie olisi nyt euroissa.

Elä viiti. Siellähän on Teidän Rakas Lulu. Yhtä pätevä kuin se rättikauppias.

En viittikkään.Noinhan se asia on. Joku munaton ministeri joka on kuutamolla on vihervassari virkamiesten vietävissä sata nolla.Tuo tauti on iskostunut suojatyöpaikoissaan veronmaksajien rahoilla loisiviin henkilöihin kautta maailman sivu.Osa äänestää vihreitä,osa vassareita ja osa sossuja. Ei heistä olisi yksityiselle sektorille kansantalouden kakkua kasvattamaan.Vatuttaako?

Miksi et suostu sanomaan että vastuussa on Lulu Ranne. Höpöttelet joutavia jostain sossuista ja vihervassareista.

Täyttä ymmärrystä vaille?
Tuossahan se on,munaton ministeri,tällä hetkellä Lulu Ranne.On vietävissä niinkuin joku Timo  Harakka aikoinaan. Virkamiehet vie ja ministeri vikisee. Parashan oli aikoinaan Jarmo Walström jolla ei ollut edes ajokorttia.Vassari ja kommari,Vaasasta.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Rakkine - 31.05.24 - klo:23:27
Just siksi on onnettomuudet vähentyneet selvästi takavuosista, kun nopeusrajoituksilla, tuloihin perustuvilla sakoilla ja  tolppakameroilla  on pahimmat kaahaajat saatu kuriin, huolimatta siitä että autojen määrä on moninkertainen 60-70 lukuihin verrattuna. Ja on ihan tutkittu fakta että kun nopeudet nousee, niin onnettomuuksien todennäköisyys  kasvaa. Joten ihan hyvä juuttu tuo nopeusrajlitusten alentaminen. Sais olla ympäri vuoden yleisrajoitukset 80-90 km/h luokkaa, kyllä te hätähousut ehditte perille, kun lähdette aikaisemmin liikkeelle,ei se sen vaikeampaa ole, sitäpaitsi polttoaineen kulutus kasvaa, kun ajetaan satasta verrattuna 70-90 km vauhtiin.

Ps. Mersu,  Audi ja Bemarikuskeja on kiva kiusata  sillai, että kun ne yrittää ohi, kiihdyttää niin ettei ne pääse ohi, sit äkkiä hiljentää vauhtia ja uudestaan kiihdyttää, kun ne taas yrittää ohi, näin kiihtyy kovasti ne mersubemariaudi-kuskit...hauskaa kiusata noita isottelijoita jotka pitää itseään teiden kunkkuina.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Antidesantti - 01.06.24 - klo:00:48
Sierra jättää raggineen...    🎅
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: pig24 - 01.06.24 - klo:08:07
Ps. Mersu,  Audi ja Bemarikuskeja on kiva kiusata  sillai, että kun ne yrittää ohi, kiihdyttää niin ettei ne pääse ohi, sit äkkiä hiljentää vauhtia ja uudestaan kiihdyttää, kun ne taas yrittää ohi, näin kiihtyy kovasti ne mersubemariaudi-kuskit...hauskaa kiusata noita isottelijoita jotka pitää itseään teiden kunkkuina.
Tää selittää paljon.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Rakkine - 01.06.24 - klo:09:03
Mä sain kerran väylävirastosta kirjeen, jossa tutkija tiedusteli, minne olet menossa. Kirjeessa luki myös, että haistapaska-vastauksia ei tarvitse palauttaa. En siten palauttanut.
Minusta on mielenkiintoista, että eri maissa on samasta syystä erilaisia nopeusrajoituksia. Saksassa on taajamien ulkopuolella satasen perusrajoitus, ellei muuta mainita. Ekalla kerralla kesti hetken tottua ajamaan mutkatiellä lujaa.
Mitä kokeilemista nopeusrajoituksissa on ? Autottomilla teillä vain hevoset, traktorit ja polkupyörät voivat törmätä toisiinsa. Pelkkää vihreää p a s k a a.

Taidat kuulua kaahareiden heimoon.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Oksa - 01.06.24 - klo:09:21
tuossa oli parin rekkakuskin kanssa juttua.     on kuulema oikein persiistä kun jotkut ajelee tuolla teillä sen 70-80 kun rajoitus on 100.    rekan hyötysuhteen kanssa moinen köröttely ja aikataulut on pikkasen eri laskuilla laskettu.     ja yleensäkin noilla köröttelijöillä on tapana hiljentää vauhtia ylämäissä ja taas se perässä roikkuva rekka kärsii..      aikoinaan kun kevarien tehoja rajoitettiin ni tuo tuli ilmi...   kevari keräs peräänsä rekkajonon kun eivät päässeet ohi vastaantulijoiten takia ja nyky pitkät net vasta kusessa ovatkin.       mut mitäpä tuo haittaa ettei tokmannin tavarat löyty kaupasta ja löpöä palaa...   kuhan ilimasto pelastuu!
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Syyllinen - 01.06.24 - klo:09:38
Mä koitin kans kiusata joskus nuorena mersukuskia valtatiellä. Kun tuli vastaan autoja ja oli sulkuviiva, niin mersu ei ohittanut, mutta kun sulkuviiva loppui niin pistin päälle Multipowerin. Ei se kylläkään auttanut ja mersu ohitti silti Massikan. Vanhemmiten ajelen kyllä raktorilla tien laidassa ja toppaan välissä jollekin pysäkille/levähdysalueelle, jos tulee perään jonoo.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Oksa - 01.06.24 - klo:10:20
tuo ihan hyä homma.   nostaa jopa arvostusta trkatorikuskeja kohti..    mut kiva kun ajelet koneen kanssa ni pakko mennä ohi ja heti etupyörän kohilla alkavat palata kaistalle...    aura keulalla onkii sit se outojen liikesarjojen aihe...
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 01.06.24 - klo:10:43
tuo ihan hyä homma.   nostaa jopa arvostusta trkatorikuskeja kohti..    mut kiva kun ajelet koneen kanssa ni pakko mennä ohi ja heti etupyörän kohilla alkavat palata kaistalle...    aura keulalla onkii sit se outojen liikesarjojen aihe...

Aika harvoin tiellä 72 niitä auroja näkee nokalla. Viimeksi oli kivikone perässä paripyörien kanssa. Ystävällinen kuski. Ajoi linja-auto pysäkille.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: pig24 - 01.06.24 - klo:11:17
Taidat kuulua kaahareiden heimoon.
Perin outo sana. Joko mä kerroin, että kun ajaa jonkun aikaa etelämpänä euroopassa ja sit palaa tänne, niin alkaa oikein naurattamaan, kun jengi ajaa täällä kuin unessa alinopeutta.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Oksa - 01.06.24 - klo:18:31
ja yleinen joustavuus liikenteessä puuttuu täysin.    kolme autoa saa ruuhkan ja naureskellu tuota mikkelin keskonristeyksen  liiterille päin kääntyvien valoa...    palaa melkein kolme sekuntia vihree ja siinä yks auto häthätää kerkii liikkelle..    loput sit ajaa punasilla tahi uottaa taas sen aikansa...    ja pilaa ilmaa!
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Syyllinen - 01.06.24 - klo:20:12
ja yleinen joustavuus liikenteessä puuttuu täysin.    kolme autoa saa ruuhkan ja naureskellu tuota mikkelin keskonristeyksen  liiterille päin kääntyvien valoa...    palaa melkein kolme sekuntia vihree ja siinä yks auto häthätää kerkii liikkelle..    loput sit ajaa punasilla tahi uottaa taas sen aikansa...    ja pilaa ilmaa!
Suomalaiset ovat huonoja lähtijöitä liikennevaloissa. Huomaahan sen formuloissakin. Bottaskin menettää lähdössä aina vähintään kolme sijaa, kun valot vaihtuvat vihreiksi.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Töveli - 01.06.24 - klo:20:49
Onneksi Marinin hallitus ideologiansa mukaisesti lähes puolitti tierahat, reikiä ja railoja täynnä olevalla tiestöllä 90 rajoitus tulee jo luonnostaan.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 01.06.24 - klo:21:29
Onneksi Marinin hallitus ideologiansa mukaisesti lähes puolitti tierahat, reikiä ja railoja täynnä olevalla tiestöllä 90 rajoitus tulee jo luonnostaan.

Höpö höpö. Marinin hallituksen aikaan yksityistie korjausavustukset olivat ruhtinaalliset. Laitoimme omat tiet kuntoon.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Töveli - 01.06.24 - klo:22:00
Onneksi Marinin hallitus ideologiansa mukaisesti lähes puolitti tierahat, reikiä ja railoja täynnä olevalla tiestöllä 90 rajoitus tulee jo luonnostaan.
Höpö höpö. Marinin hallituksen aikaan yksityistie korjausavustukset olivat ruhtinaalliset. Laitoimme omat tiet kuntoon.
Päällystystyöt vähenivät vuotuisesta 4000 km:sta rapiaan 2000 km:iin. Näin se viisikon ideologia toteutui käytännössä. Kurainen kärrypolku olisi tietysti Ohisalon mielestä ollut se paras väylä saada hylkäämään auto ja päästöt alas. Nämäkin (velka)rahat sitten heimopäälliköille Afrikkaan. :D

(https://files.luolasto.org/62904/Screenshot_20220321-134840_Twitter.jpg)

Rutiköyhän Swazimaan kuningas törsäsi 13 miljoonaa euroa luksusautoihin – hankki menopelit kaikille 14 vaimolleen  https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000006306679.html

Ja kerropa tämä "oma tiesi" jossa pääsee tien kunnon pääsee koittamaan tuota satasta ajaen... ehtiikö edes kiihdyttää ennen kuin on tie loppu.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 01.06.24 - klo:22:16
Onneksi Marinin hallitus ideologiansa mukaisesti lähes puolitti tierahat, reikiä ja railoja täynnä olevalla tiestöllä 90 rajoitus tulee jo luonnostaan.
Höpö höpö. Marinin hallituksen aikaan yksityistie korjausavustukset olivat ruhtinaalliset. Laitoimme omat tiet kuntoon.
Päällystystyöt vähenivät vuotuisesta 4000 km:sta rapiaan 2000 km:iin. Näin se viisikon ideologia toteutui käytännössä. Kurainen kärrypolku olisi tietysti Ohisalon mielestä ollut se paras väylä saada hylkäämään auto ja päästöt alas. Nämäkin (velka)rahat sitten heimopäälliköille Afrikkaan. :D

(https://files.luolasto.org/62904/Screenshot_20220321-134840_Twitter.jpg)

Rutiköyhän Swazimaan kuningas törsäsi 13 miljoonaa euroa luksusautoihin – hankki menopelit kaikille 14 vaimolleen  https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000006306679.html

Ja kerropa tämä "oma tiesi" jossa pääsee tien kunnon pääsee koittamaan tuota satasta ajaen... ehtiikö edes kiihdyttää ennen kuin on tie loppu.

  Kyl sää oot satusetä.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Perussuomalainen porvari - 01.06.24 - klo:22:39
Onneksi Marinin hallitus ideologiansa mukaisesti lähes puolitti tierahat, reikiä ja railoja täynnä olevalla tiestöllä 90 rajoitus tulee jo luonnostaan.
Höpö höpö. Marinin hallituksen aikaan yksityistie korjausavustukset olivat ruhtinaalliset. Laitoimme omat tiet kuntoon.
Päällystystyöt vähenivät vuotuisesta 4000 km:sta rapiaan 2000 km:iin. Näin se viisikon ideologia toteutui käytännössä. Kurainen kärrypolku olisi tietysti Ohisalon mielestä ollut se paras väylä saada hylkäämään auto ja päästöt alas. Nämäkin (velka)rahat sitten heimopäälliköille Afrikkaan. :D

(https://files.luolasto.org/62904/Screenshot_20220321-134840_Twitter.jpg)

Rutiköyhän Swazimaan kuningas törsäsi 13 miljoonaa euroa luksusautoihin – hankki menopelit kaikille 14 vaimolleen  https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000006306679.html

Ja kerropa tämä "oma tiesi" jossa pääsee tien kunnon pääsee koittamaan tuota satasta ajaen... ehtiikö edes kiihdyttää ennen kuin on tie loppu.

Töveli servasi ryssän passaajan ihan 100-0 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 01.06.24 - klo:23:00
Onneksi Marinin hallitus ideologiansa mukaisesti lähes puolitti tierahat, reikiä ja railoja täynnä olevalla tiestöllä 90 rajoitus tulee jo luonnostaan.
Höpö höpö. Marinin hallituksen aikaan yksityistie korjausavustukset olivat ruhtinaalliset. Laitoimme omat tiet kuntoon.
Päällystystyöt vähenivät vuotuisesta 4000 km:sta rapiaan 2000 km:iin. Näin se viisikon ideologia toteutui käytännössä. Kurainen kärrypolku olisi tietysti Ohisalon mielestä ollut se paras väylä saada hylkäämään auto ja päästöt alas. Nämäkin (velka)rahat sitten heimopäälliköille Afrikkaan. :D

(https://files.luolasto.org/62904/Screenshot_20220321-134840_Twitter.jpg)

Rutiköyhän Swazimaan kuningas törsäsi 13 miljoonaa euroa luksusautoihin – hankki menopelit kaikille 14 vaimolleen  https://www.is.fi/kuninkaalliset/art-2000006306679.html

Ja kerropa tämä "oma tiesi" jossa pääsee tien kunnon pääsee koittamaan tuota satasta ajaen... ehtiikö edes kiihdyttää ennen kuin on tie loppu.

Töveli servasi ryssän passaajan ihan 100-0 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Tämähän meni sillai, että Kepu  vaati yksityistie avustusten säilyttämisen. No nyt siellä ELY keskuksesta on pitkä jono avustushakemuksia, kun myöhästyivät. Meillä tiet kunnossa.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Oksa - 02.06.24 - klo:10:49
mutta kiva kun valtion pitää taas tuokin kustantaa..   toisaalta miks?   
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 02.06.24 - klo:12:09
mutta kiva kun valtion pitää taas tuokin kustantaa..   toisaalta miks?

Valtio se sullekin tien teki ja naapurinkin. Kun ette samalle tielle sopinut.
Tää on sitä infraa.

Tuossa kilometrin päässä kaks mökkii vierekkäin. Molemmilla omat tiet vierekkäin. Eivät sopineet samalle tielle. Eikä se tie ole lyhyt. Eikä sitä tehnyt valtio.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Syyllinen - 02.06.24 - klo:12:25
mutta kiva kun valtion pitää taas tuokin kustantaa..   toisaalta miks?

Valtio se sullekin tien teki ja naapurinkin. Kun ette samalle tielle sopinut.
Tää on sitä infraa.

Tuossa kilometrin päässä kaks mökkii vierekkäin. Molemmilla omat tiet vierekkäin. Eivät sopineet samalle tielle. Eikä se tie ole lyhyt. Eikä sitä tehnyt valtio.
Kaksi Eemeliä mökinomistajina? :D
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Oksa - 02.06.24 - klo:15:17
swepe,   niinkö pena asian selosti?    aika kiva näkemys..   kun asia oli pikkasen toisinpäin.     penatie oli alunperin 72sen tarpeeseen tehty ja mettähallitus tarvihti tien läpi johon ei saanu lupaa p:n kautta joten joutu oikomaan sen verran..     ohan nuita sivuteitä moneen muuhunkin paikkaan eri taloille aika lähekkäin..   mut tuo nyt siuta kiusaaa...
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Eläkelläisviljelijä - 02.06.24 - klo:15:28
swepe,   niinkö pena asian selosti?    aika kiva näkemys..   kun asia oli pikkasen toisinpäin.     penatie oli alunperin 72sen tarpeeseen tehty ja mettähallitus tarvihti tien läpi johon ei saanu lupaa p:n kautta joten joutu oikomaan sen verran..     ohan nuita sivuteitä moneen muuhunkin paikkaan eri taloille aika lähekkäin..   mut tuo nyt siuta kiusaaa...

Ei tuo minua haittaa. Mut tuli vaan mieleen kun mainit, että pitääkö valtion kaikki tiet laittaa. Ja sit tuo aiemmin, että Sanna Marinin hallitus vei muka tierahat. 5 vuotta tietä kunnostettiin ja koko ajan avustukset vaan parani. Siis ehdot.
Nyt pari viikkoa sitten oli tiekokous. Kokouksessa tuli asia selväksi, teiden kunnostukset suurin piirtein stopissa. Kaivinkonemiehet kaivelee varpaitaan.
Lulu Ranne asfaltoi teitä vaali alueellaan.
Otsikko: Vs: 90
Kirjoitti: Oksa - 02.06.24 - klo:15:32
juuu,  kyllä oot oikeassa ewt tuo rollaus on aika hölömöä.     kun ei ihan paikkaansa aina jutut..          nykyhallitus ei taija ollakaan yrittäjien puolella vaikka emppu on muka niin mieltä.             ja nyt kohta puoleen alkaa taas saaha ammattilaisia töihin johon löytyy rahat,   -   eikä tartte aina olla sitä 10 tonnia...