Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 24.02.24 - klo:22:57
-
Radan loput kustannukset, kuten kalleimmaksi osuudeksi arvioitu Salo–Lohja, jäisivät seuraavan hallituksen pohdittavaksi.
:o :o :o :o
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000010095762.html
-
ikijääpää päässyt äidiltä salaa lukemaan muutakin kuin suomenmaata ja löytänyt tammikuun alun lehden.
Nyt kannattais kepulaisten mennä junaan ja ihan yhdessä miettiä.
Turun keskustaalueen rata ja tierakennukset, asemaalueen uudelleen järjestelyt ja uuden laivaterminaalin rakentaminen.
Huh huh, ompa kepuloiselle katkeraa.
Syyttää siltarumpupolitikoinnista, mutta kuitenkin sama raha kelpaisi itä ja pohjois suomeen, no mitä se sitten muuta olisi kuin siltarumpupolitikointia.
Eikä kepuloinen koskaan edes häpeä.
Eihän tässä ole muusta kyse kuin kepuloisesta kateudesta ja pelosta, jossa kolmio turku/helsinki/tampere reuna-alueineen tulee kepulandiaan verrattuna liian vetovoimainen.
-
Rakentaminen on siis jo aloitettu Turuus ? Aurajoen sillat ?
-
Asemaalue joo
Satamaterminaali kait pöydällä.
-
ja sit joku inssi huomaa et syrjässä! siirretään tuo muutama kilsa jonnekin. kuin tyypillistä.
-
Eemelikin myönsi, että kyseessä on siltarumpuprojekti. ;D ;D ;D
Tunnin radan hankkeen hyödyt on kerrottu olevan siinä, että ihmiset siirtyvät nopeammin Hesan ja Turun välillä. Eikö sitten yksinkertaisesti voida nostaa Turku-Hesa -moottoritien nopeusrajoitusta vaikka lukemaan 140 km/h? Miksi maanteiden nopeusrajoitusten nostamiselle ei ole esitetty vastaavia laskelmia, että kuinka suuret hyödyt yhteiskunnalle siitä tulee?
-
ja sit joku inssi huomaa et syrjässä! siirretään tuo muutama kilsa jonnekin. kuin tyypillistä.
Liito-oravan papuja sinne sun tänne, niin johan saadaan vaikka kahden tunnin rata aikaiseksi. Ja vihreät kiittää. ;D
-
ja sit joku inssi huomaa et syrjässä! siirretään tuo muutama kilsa jonnekin. kuin tyypillistä.
Liito-oravan papuja sinne sun tänne, niin johan saadaan vaikka kahden tunnin rata aikaiseksi. Ja vihreät kiittää. ;D
kokoomus vetää peltoja pitkin radan niin ei oravat haittaa ja tyyris tonttimaakin pitää arvonsa taajamissa kun ei juna puksuta takapihalla :-\ :-\ :-\ :-\
mutta on siinä hallituksissa eroja, siinä missä edellinen jätti työnsä teollisuuden tilaoskirjat täynnä ja takakanessakin tilauksia post it lapuilla ja ennätysmäisen työllisyyden vallitessa, sote maaliinvietynä ja velkaantuminen taitettuna meinaa orpo vaan rakentaa hulppeat pääteasemat ja jättää likaisen työn ja laskut seoraavalle hallitukselle :o :o :o :o
-
Eemelikin myönsi, että kyseessä on siltarumpuprojekti. ;D ;D ;D
Tunnin radan hankkeen hyödyt on kerrottu olevan siinä, että ihmiset siirtyvät nopeammin Hesan ja Turun välillä. Eikö sitten yksinkertaisesti voida nostaa Turku-Hesa -moottoritien nopeusrajoitusta vaikka lukemaan 140 km/h? Miksi maanteiden nopeusrajoitusten nostamiselle ei ole esitetty vastaavia laskelmia, että kuinka suuret hyödyt yhteiskunnalle siitä tulee?
Ei perusteet ole sen heikommat kuin jos rahaa lykätään autioituvaan itäsuomeen.
Jos se kepuloisen mielestä on siltarumpua, jossa kehittävää aluetta kehitetään, sitten se ainakin kepuloisen mielestä on siltarumpua.
-
Eemelikin myönsi, että kyseessä on siltarumpuprojekti. ;D ;D ;D
Tunnin radan hankkeen hyödyt on kerrottu olevan siinä, että ihmiset siirtyvät nopeammin Hesan ja Turun välillä. Eikö sitten yksinkertaisesti voida nostaa Turku-Hesa -moottoritien nopeusrajoitusta vaikka lukemaan 140 km/h? Miksi maanteiden nopeusrajoitusten nostamiselle ei ole esitetty vastaavia laskelmia, että kuinka suuret hyödyt yhteiskunnalle siitä tulee?
Ei perusteet ole sen heikommat kuin jos rahaa lykätään autioituvaan itäsuomeen.
Jos se kepuloisen mielestä on siltarumpua, jossa kehittävää aluetta kehitetään, sitten se ainakin kepuloisen mielestä on siltarumpua.
Eli pidät Turkua kehitysalueena. Eikö kokoomus ole kehitysalueita vastaan? Miksi tekohengittää väkisin Turkua? Letkut vaan irti ja toiminnot Hesaan. Eikö siitä tule valtavat säästöt?
-
mut saabiko turusta porukat stadiin? en usko kun net uskoo ihmismäiseen elämään mitä stadissa ei ole, yks sukua asuu turussa ja noin moni siellä sanoo... nooo, eemeli toista miältä.
-
ja sit joku inssi huomaa et syrjässä! siirretään tuo muutama kilsa jonnekin. kuin tyypillistä.
Liito-oravan papuja sinne sun tänne, niin johan saadaan vaikka kahden tunnin rata aikaiseksi. Ja vihreät kiittää. ;D
kokoomus vetää peltoja pitkin radan niin ei oravat haittaa ja tyyris tonttimaakin pitää arvonsa taajamissa kun ei juna puksuta takapihalla :-\ :-\ :-\ :-\
Pellon takaa löytyy aina metsää. ;D
-
ja kun itä suomi hylätään ni ryssillä hyä mahollisuus kuskata porukat puoleen suomeen kenenkää huomaamatta ja sit stadi-turku -tanpere kolmio onkii hyin hiljaa... noooo, mites ny noin?
-
Tuo tunnin juna tai etelärata hanke on nyt menossa siihen malliin että kunnat savata maksaa puolet kustannuksista jos mielivät hanketta viedä eteenpäin. Ja sama suuntaus on muissakin vastaavissa hankkeissa. Eikös se ole reilu peli että ne maksaa jotka investoinnista hyötyykin?
-
Mihin olette unohtaneet Marinin hoitajamitoitukset ym. vastaavat, joiden toteuttaminen siirrettiin järjestelmällisesti vaalikauden loppuun. Toisin sanoen, toiset jatkavat. Niin tässäkin tapahtuu osittain eli tulevat hallitukset jatkavat. Aikansa kun ratajuttuja lueskelee, on käynyt ilmi, että vanha rata on huonossa kunnossa ja senkin korjaaminen tulisi olemaan miljardiluokan investointi. Tulisiko Helsingin ja Turun välinen rautatieyhteys lopettaa kokonaan. Jopa Suomenmaan kolumnista löytyi mietteliäs tokaisu, että radan rakentamatta jättäminen ei olisi ongelmaton ratkaisu sekään. Mielenkiintoista on se, että tehdään jo vaikka suunnitelmat ovat muutostilassa. Esim. Lohjan ja Salon välinen osuus muutetaankin kai yksiraiteiseksi ja sillä säästetään miljardi. Noin yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että kalliimpaa liikennöintimuotoa ei olekkaan kuin rautatiet.
-
Mihin olette unohtaneet Marinin hoitajamitoitukset ym. vastaavat, joiden toteuttaminen siirrettiin järjestelmällisesti vaalikauden loppuun. Toisin sanoen, toiset jatkavat. Niin tässäkin tapahtuu osittain eli tulevat hallitukset jatkavat. Aikansa kun ratajuttuja lueskelee, on käynyt ilmi, että vanha rata on huonossa kunnossa ja senkin korjaaminen tulisi olemaan miljardiluokan investointi. Tulisiko Helsingin ja Turun välinen rautatieyhteys lopettaa kokonaan. Jopa Suomenmaan kolumnista löytyi mietteliäs tokaisu, että radan rakentamatta jättäminen ei olisi ongelmaton ratkaisu sekään. Mielenkiintoista on se, että tehdään jo vaikka suunnitelmat ovat muutostilassa. Esim. Lohjan ja Salon välinen osuus muutetaankin kai yksiraiteiseksi ja sillä säästetään miljardi. Noin yleisellä tasolla olen sitä mieltä, että kalliimpaa liikennöintimuotoa ei olekkaan kuin rautatiet.
kyllähän rautatie on varsin perusteltu ratkaisu jos radalle saadaan sekä henkilöliikennettä että teollisuuden kuljetuksia, toki se ei voi silloin varmaan maksimaalisia nopeuksia hyödyntää ja sekin varmaan vähentää positiivisia vaekutuksia jos radan toesella puolella on vaan vettä :-\ :-\ :-\ :-\
-
mut kun kattelee nuita puuvaunuja ni tuollasen jono onkii pikkasen haastava ohittaa joka paikassa henkilöjunalla ja eiks just nuo uuten ratan junat pelkkää henkilöliikennettä varten... ei siellä paljon pysty tavaraa kulettamaan..