Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 10.02.24 - klo:13:01
-
mietitäämpäs nyt oikein porukalla ja tarkemmin tätä hommaa :o :o :o :o
tämä henrikssonin vaalikarjasilta maksaesi 3-5 miljardia, eikö teilläkin herää nyt epäilyksiä jostain ihmeellisestä kun kuevalle maalle maan pinnalle maksettava orpon vaalikarjarata maksanee nykykäsityksen mukaan noin 4 miljardia :-\ :-\ :-\ :-\
itse kyllä ajattelen että tuohon henrikksonin siltarumpuun menee huomattavasti enempi rahaa kun vettä on kuitenkin aika paljon, siltoja pitää tehdä useita ja korkeita että laevat mahtuu ali tai sitten tehdään tunneleita :o :o :o :o
orpo on kiyllä aikalaella tossun alla mutta että persukki jotka vaalien alla oli huolissaan tiestä ja velkaantumisesta :o :o :o :o
Petteri Orpon (kok.) hallituksen hallitusohjelma velvoittaa Väyläviraston selvittämään kiinteää yhteyttä Vaasan ja Uumajan välille. Selvityksen on määrä valmistua vuonna 2025.
Käytännössä kyse on siis ns. Merenkurkun sillasta.
Valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä vastaava Väylävirasto ei olisi itse priorisoinut asiaa.
– Sitä ei ollut suunniteltu. Teemme sen poliittisen pyynnön perusteella, Väyläviraston apulaisjohtaja Tapio Ojanen sanoo.
https://yle.fi/a/74-20072247
-
mietitäämpäs nyt oikein porukalla ja tarkemmin tätä hommaa :o :o :o :o
tämä henrikssonin vaalikarjasilta maksaesi 3-5 miljardia, eikö teilläkin herää nyt epäilyksiä jostain ihmeellisestä kun kuevalle maalle maan pinnalle maksettava orpon vaalikarjarata maksanee nykykäsityksen mukaan noin 4 miljardia :-\ :-\ :-\ :-\
itse kyllä ajattelen että tuohon henrikksonin siltarumpuun menee huomattavasti enempi rahaa kun vettä on kuitenkin aika paljon, siltoja pitää tehdä useita ja korkeita että laevat mahtuu ali tai sitten tehdään tunneleita :o :o :o :o
orpo on kiyllä aikalaella tossun alla mutta että persukki jotka vaalien alla oli huolissaan tiestä ja velkaantumisesta :o :o :o :o
Petteri Orpon (kok.) hallituksen hallitusohjelma velvoittaa Väyläviraston selvittämään kiinteää yhteyttä Vaasan ja Uumajan välille. Selvityksen on määrä valmistua vuonna 2025.
Käytännössä kyse on siis ns. Merenkurkun sillasta.
Valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä vastaava Väylävirasto ei olisi itse priorisoinut asiaa.
– Sitä ei ollut suunniteltu. Teemme sen poliittisen pyynnön perusteella, Väyläviraston apulaisjohtaja Tapio Ojanen sanoo.
https://yle.fi/a/74-20072247
Kyl se on nyt raha nilallaan. Rovaniemen konepaja on pidettävä tyytyväisenä. Muuten hallitus hajoaa.
Tuosta tunnin junasta sen verran, että se alkupätkä Turun asemalta Kupittaalle ylitti kustannusarvion 100%. Siksi on tärkeää saada kaivurin kauha santaan. Jo aloitettua ei voi lopettaa, vaikka kustannukset kasvaisivat suunnitellusta 200%. Tämä on maan tapa.
-
orpo saa ratansa, henriksson siltansa ja purralle luvataan että nekereitä kurmootetaan kunnolla :o :o :o :o
-
Suomesta puuttuu hyvät matemaatikot. Ja niin ne puuttuu Unkarista myös.
Muuttivat Amerikkaan.
https://areena.yle.fi/1-66490249
Suomessa matemaattisesti lahjakas vissiin valitaan pressaksi.
-
mietitäämpäs nyt oikein porukalla ja tarkemmin tätä hommaa :o :o :o :o
tämä henrikssonin vaalikarjasilta maksaesi 3-5 miljardia, eikö teilläkin herää nyt epäilyksiä jostain ihmeellisestä kun kuevalle maalle maan pinnalle maksettava orpon vaalikarjarata maksanee nykykäsityksen mukaan noin 4 miljardia :-\ :-\ :-\ :-\
itse kyllä ajattelen että tuohon henrikksonin siltarumpuun menee huomattavasti enempi rahaa kun vettä on kuitenkin aika paljon, siltoja pitää tehdä useita ja korkeita että laevat mahtuu ali tai sitten tehdään tunneleita :o :o :o :o
orpo on kiyllä aikalaella tossun alla mutta että persukki jotka vaalien alla oli huolissaan tiestä ja velkaantumisesta :o :o :o :o
Petteri Orpon (kok.) hallituksen hallitusohjelma velvoittaa Väyläviraston selvittämään kiinteää yhteyttä Vaasan ja Uumajan välille. Selvityksen on määrä valmistua vuonna 2025.
Käytännössä kyse on siis ns. Merenkurkun sillasta.
Valtion tieverkon, rautateiden ja vesiväylien kehittämisestä vastaava Väylävirasto ei olisi itse priorisoinut asiaa.
– Sitä ei ollut suunniteltu. Teemme sen poliittisen pyynnön perusteella, Väyläviraston apulaisjohtaja Tapio Ojanen sanoo.
https://yle.fi/a/74-20072247
Onko tää taas niitä haaviston junajuttuja.
Oikein porukalla.
-
eemelin mieelestä siis tämäkin hanke jossa närpeksen tomaateille ja pohjanmaan sikafarmareille rakennetaaan miljardien vientikanava oikein kokoomuksen orpon käskystä on ihan ok 8) 8) 8) 8)
-
eemelin mieelestä siis tämäkin hanke jossa närpeksen tomaateille ja pohjanmaan sikafarmareille rakennetaaan miljardien vientikanava oikein kokoomuksen orpon käskystä on ihan ok 8) 8) 8) 8)
Täähän on vaan sitä varten, että jos veli venäläinen rupee painamaan päälle, niin pohjojanmaalta pääsee nopeasti Ruotsiin.
-
itse kyllä ajattelen että tuohon henrikksonin siltarumpuun menee huomattavasti enempi rahaa kun vettä on kuitenkin aika paljon, siltoja pitää tehdä useita ja korkeita että laevat mahtuu ali tai sitten tehdään tunneleita :o :o :o :o
Käytännössä kyse on siis ns. Merenkurkun sillasta.
Tarkotus, että voip tuua puurokenraaleita suorhan siltaa pitkin ErKooPeen ytinkannatusaluveelle...? 🎅
(https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%3Fid%3DOIP.jiE3269tcNpsIvI14HILRwAAAA%26pid%3DApi&f=1&ipt=e58bcfe9052528f032f92789757dce89db79a1290d69ae5a82d1fa5a686eb1e5&ipo=images)
-
onkohan eemelin kasvattamat kaurat olleet mauttomia kun kokoomuksen tilaama työvoema on noin närkästyneen näköistä. Eihän sitä kyllä töissä jaksa jos puuro on laehaa :-\ :-\ :-\ :-\
-
eemelin mieelestä siis tämäkin hanke jossa närpeksen tomaateille ja pohjanmaan sikafarmareille rakennetaaan miljardien vientikanava oikein kokoomuksen orpon käskystä on ihan ok 8) 8) 8) 8)
Siltamaksuilla Juutinrauman siltakin kustannetaan.
https://www.oresundsbron.com/sv/priser
-
Tuolla seudulla lienee liikennettä enempi mitä Merenkurkkuun saadaan, meillehän herää epäilyksiä jotta saadaanko edes kunnossapitoa kustannettua tuolle tieosuudelle siltamaksuilla :-\ :-\ :-\ :-\
-
nostaa vaan net siltamaksut tarpeeks korkialle ni hyin toimii.. kunnossapito!
-
Olisihan se yksi vaihtoehto pohjoiselle Atlantille pääsyyn. Suoraan poikki Ruotsin on hyväkuntoinen tie Mo i Ranaan, tai Trondheimiin, jonne pääsee rautateitsekin.
Juutinrauman sillalla on nelikaistainen moottoritie ja sen alapuolella kaksi raideparia rautatietä. Ihan sellaista ei merenkurkkuun taideta suunnitella.
Toistaiseksihan on vain tarkoitus selvittää asiaa, ei rakentaa. Aika näyttää.
-
toisaalta; mitä hyötyä tuollaisesta? kohtahan suomen teollisuus on siirretty jo ulkomaille valmiiks ja mihin net turistit nyt viinarallissaan terttee noin kallista systeemiä?
-
Niin, sitä Jäämeren rataa on taidettu perustella huoltovarmuudella, jos ryssät tukkii Itämeren, ei niinkään teollisuuden tarpeisiin.
Jäämeri voi olla huonompi vaihtoehto, koska se ryssäkin on siellä läsnä. Keski-Norja saattaisi olla turvallisempi.
-
toisaalta; mitä hyötyä tuollaisesta? kohtahan suomen teollisuus on siirretty jo ulkomaille valmiiks ja mihin net turistit nyt viinarallissaan terttee noin kallista systeemiä?
niin, eihän noilla nurkilla taida ihmisiäkään kovin paljon asua, eemelihän on moneen kertaan ylustänyt kuinka ruotsi on hyljännyt tukholman pohjoispuolisen alueeen ja vaatinut samaa suomeenkin :D :D :D :D
siinäkin mielessä hämmästyttää tuo orpon siltahomma, taitaa kauppakumppanitkin löytyä enempi euroopasta kuin amerikasta :-\ :-\ :-\ :-\
-
Pohjois-Ruotsi porskuttaa nyt. Siellä on suuria teollisuusprojekteja ja työvoimasta huutava pula, toisin kuin etelässä, missä työttömyys kasvaa varsinkin rakennuspuolella.