Osaisiko joku epäuskoisista (en tarkoita sinua koivumaki) perustella, miten kesälaatuinen polttoaine voisi hyytyä alla olevan kuvan mukaisessa suodattimessa, kun moottorin käydessä tuuletin hönkii lämmintä, vähintäänkin +40-asteista ilmaa ja sivupellit ovat paikoillaan.
No, ihan ***** sama, mutta mitä hyötyä siitä olis, vaikkei jäätyiskään? Jätäppä seisomaan pariks tunniks ulos, niin johan saattaa jäätyä? Aina pitää olla kone lämpöisessä tai käynnissä...pelkkää harmia.
Ei se nyt parissa tunnissa näillä pakkasilla mihinkään kohmetu. Eilen aamulla mielenkiinnosta kurkistin tankkiin. Kone oli seissyt kylmässä hallissa 15 tuntia ja polttoaineessa ei näkynyt mitään samenemisen merkkiä, ulkolämpötila -22.
On se jännä kun mun piti yhden -15C yön jälkeen Valtrasta vetää kuumailmapuhaltimella suodattimet kuumaksi että sain nilkutettua lämpöiseen talliin...
Eikä mulla tuu ees mieleen, että lähtisin starttailemaan tuonne pakkaseen, kylmään halliin. Vaikka lämmittäisikin, Hiukan kun lauhtuu, lämmitän suodattimen ja pumpun puhaltimella moottorin lämmityksen yhteydessä ja ajan lämpimään halliin että kesäsoosit sulaa
Sieltä sen saa tulille kun tarve on ja voi ajaa tankin huoletta tyhjäksi, alle kympin pakkasilla. Nytkin -18´c, ei tartte kesälaadulla urheilla.
Aikoinaan naapuri ajoi Valmetilla kesälaadulla, aina, mutta kesälaatu oli teboilin kesälaatua. Tais kestää enemmän pakkasta kuin muiden talvilaatu
Aineen toimittajan vaihduttua alkoi suodatin sulkeiset... Että siinäpä se syy, "oikea" kesälaatu ei toimi, välilaatu toimii jo hyvinkin. Vai meinaako joku, että talvella toimitetaan kesälaatua, joka jämähtää jo kuljetuskalustoon