Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?  (Luettu 203826 kertaa)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52009
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niinpä. Tuntuu ihan hullulta, että tämmöisenä aikana, kun koko länsimainen talousjärjestelmä on kaatumassa, että joku haluaa luopua niinkin turvatusta omaisuudesta kuin maasta. Tulee aikamoisia ongelmia sijoittaa nuo rahat niin, että pääoma on turvassa. Jostain syystä, en usko, että oltaisiin lähdössä loppuiäksi Bahamalle tms. Mun mielestäni pellon vuokratuotto hyvillä viljelyalueilla on pomminvarma bisnes.

Laita hyvä mies pellot vuokralle ja keskity polttopuihin ja agroon.... :D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niin minun kannattaisi tehdä, mutta en sitä silti tee.

Tykkään touhuta omilla koneilla omilla pelloilla :)

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niinpä. Tuntuu ihan hullulta, että tämmöisenä aikana, kun koko länsimainen talousjärjestelmä on kaatumassa, että joku haluaa luopua niinkin turvatusta omaisuudesta kuin maasta. Tulee aikamoisia ongelmia sijoittaa nuo rahat niin, että pääoma on turvassa. Jostain syystä, en usko, että oltaisiin lähdössä loppuiäksi Bahamalle tms. Mun mielestäni pellon vuokratuotto hyvillä viljelyalueilla on pomminvarma bisnes.
Maailman menossa epävarmempaan suuntaan, ei välttämättä viljelijältä kysytä, haluatko luopua pellosta...  :D
Pankki ja vouti tekevät omat johtopäätöksensä.   Mutta maa- ja metsäomaisuudessa raha on hyvässä tallessa.  :)
Tuskahiki on köyhän sauna...

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Mun mielestäni pellon vuokratuotto hyvillä viljelyalueilla on pomminvarma bisnes.
Maailman menossa epävarmempaan suuntaan, ei välttämättä viljelijältä kysytä, haluatko luopua pellosta...  :D
Pankki ja vouti tekevät omat johtopäätöksensä.   Mutta maa- ja metsäomaisuudessa raha on hyvässä tallessa.  :)

Niin on, ja varmasti pankit tulevat tekemään johtopäätöksiä joidenkin kohdalla. Täällä lumen ja jään keskeltä ei ikävä kyllä löydy mistään niin hyviä viljelysalueita, että ilman reippaita tukiaisia kovin paljoa viljeltäisiin. Ei ne EU-tuet mitään pysyviä ole varsinkaan silloin jos alkaa mennä todella huonosti koko maanosalla. Minun mielestäni rahat ovat viljelysmaassa turvassa sitten jos oltaisiin josain Mustanmeren lähettyvillä olevilla multamailla. Siellä kyllä taitaa olla yhä ihan oikeita rosvoja haittaamassa agripisneksiä ja sijoittamista.  Parempi varastopaikka suurehkolle varallisuuserälle olisi mielestäni vaikkapa kaksio kalliolle noin sata vuotta sitten rakennetussa ja vuosien kuluessa kunnolla hoidetussa talossa jossain viidesta suurimmasta kaupungista. Semmoinen huono puoli huoneistossa kyllä on, ettei siell' pääse pöristelemään niillä isommilla leluilla kuten omalla pellolla...  ::)

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niin minun kannattaisi tehdä, mutta en sitä silti tee.

Tykkään touhuta omilla koneilla omilla pelloilla :)

 :o Älä sano noin  :o

Rupeaa tulemaan paskaa niskaan jos kerrot pitäväsi maataloustöistä  ;D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niin minun kannattaisi tehdä, mutta en sitä silti tee.

Tykkään touhuta omilla koneilla omilla pelloilla :)

 :o Älä sano noin  :o

Rupeaa tulemaan paskaa niskaan jos kerrot pitäväsi maataloustöistä  ;D

kylmis onkin pervon kaksmielinen tuossa: "Tykkään touhuta omilla koneilla omilla pelloilla "  ;D


Kui mää ain olen paras?

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Mun mielestäni pellon vuokratuotto hyvillä viljelyalueilla on pomminvarma bisnes.
Maailman menossa epävarmempaan suuntaan, ei välttämättä viljelijältä kysytä, haluatko luopua pellosta...  :D
Pankki ja vouti tekevät omat johtopäätöksensä.   Mutta maa- ja metsäomaisuudessa raha on hyvässä tallessa.  :)

Niin on, ja varmasti pankit tulevat tekemään johtopäätöksiä joidenkin kohdalla. Täällä lumen ja jään keskeltä ei ikävä kyllä löydy mistään niin hyviä viljelysalueita, että ilman reippaita tukiaisia kovin paljoa viljeltäisiin. Ei ne EU-tuet mitään pysyviä ole varsinkaan silloin jos alkaa mennä todella huonosti koko maanosalla. Minun mielestäni rahat ovat viljelysmaassa turvassa sitten jos oltaisiin josain Mustanmeren lähettyvillä olevilla multamailla. Siellä kyllä taitaa olla yhä ihan oikeita rosvoja haittaamassa agripisneksiä ja sijoittamista.  Parempi varastopaikka suurehkolle varallisuuserälle olisi mielestäni vaikkapa kaksio kalliolle noin sata vuotta sitten rakennetussa ja vuosien kuluessa kunnolla hoidetussa talossa jossain viidesta suurimmasta kaupungista. Semmoinen huono puoli huoneistossa kyllä on, ettei siell' pääse pöristelemään niillä isommilla leluilla kuten omalla pellolla...  ::)
Ai olis järkevää ostaa 11 neliön yksiö Helsingin Kallion kaupunginosasta 150 000 Euron hintaan ?
Tarkoitan että asuntomarkkinoilla ei ole sitten hintakuplaa ???     ;D ;D

Kohtuuhintainen maa itsellä tuottaa varmasti sen , mitä termiittien asuttama kaksio...    :-[
Tuskahiki on köyhän sauna...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12225
  • Virolaista kiitos!
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niin minun kannattaisi tehdä, mutta en sitä silti tee.

Tykkään touhuta omilla koneilla omilla pelloilla :)

 :o Älä sano noin  :o

Rupeaa tulemaan paskaa niskaan jos kerrot pitäväsi maataloustöistä  ;D
Mutta, kun minä pidän maataloustöistä :) En minä tekisi tätä hommaa, jos ei tämä minua kiinnostaisi. Tämä on harrastus ja elämäntapa. Työnä en ole pitänyt tätä koskaan, koska pitkäkään päivä pellolla ei koskaan tunnu työltä :)

Toisaalta työpaikalla porukka puhuu yleisesti kylmiksen selän takana, että kylmis käy töissä vaan ihan harrastuksen vuoksi. Että minä en oikeastaan tee töitä ollenkaan. Lähinnä vaan harrastelen ;D ???

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niin minun kannattaisi tehdä, mutta en sitä silti tee.

Tykkään touhuta omilla koneilla omilla pelloilla :)

 :o Älä sano noin  :o

Rupeaa tulemaan paskaa niskaan jos kerrot pitäväsi maataloustöistä  ;D
Mutta, kun minä pidän maataloustöistä :) En minä tekisi tätä hommaa, jos ei tämä minua kiinnostaisi. Tämä on harrastus ja elämäntapa. Työnä en ole pitänyt tätä koskaan, koska pitkäkään päivä pellolla ei koskaan tunnu työltä :)

Toisaalta työpaikalla porukka puhuu yleisesti kylmiksen selän takana, että kylmis käy töissä vaan ihan harrastuksen vuoksi. Että minä en oikeastaan tee töitä ollenkaan. Lähinnä vaan harrastelen ;D ???

Olet hyvinkin oikeassa  :D

Pasi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2373
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
[ Ai olis järkevää ostaa 11 neliön yksiö Helsingin Kallion kaupunginosasta 150 000 Euron hintaan ?
Tarkoitan että asuntomarkkinoilla ei ole sitten hintakuplaa ???     ;D ;D

Kohtuuhintainen maa itsellä tuottaa varmasti sen , mitä termiittien asuttama kaksio...    :-[

Jep, mielestäni järkevämpi suurehkon rahasumman varastopaikka on hyväkuntoinen pieni asunto suuren kaupungin lähellä keskustaa kuin pelto. Mutta jos Helsingistä haluaa ostaa, niin mieluimmin vaikka Kruunuhaka kuin Kallio. Aina löytyy niitä, jotka aivan välttämättä haluavat asua keskustassa tai lähellä esim. yliopistoa tai ryömintäetäisyydellä fiineimmistä kapakoista. Asuntojen hinnoissa voi olla kuplaa, mutta se kupla tulee toistumaan aina uudelleen. Pellon hintakupla pienenee pysyvästi, jos tukiehdoilla hankaloitetaan paljon viljelyä tai tukia leikataan. Asunto on siinä mielessä kyllä maata huonompi, että se on myytävä kokonaisena eikä osina jos pikkurahaa suurempi tarve yllättää.

LuMon

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
  • Ole sinä se muutos, jonka toivot näkeväsi maailmas
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niin minun kannattaisi tehdä, mutta en sitä silti tee.

Tykkään touhuta omilla koneilla omilla pelloilla :)

Huviveroa pukkaa  :D
Emme voi ratkaista ongelmia ajattelemalla samalla tavalla kuin silloin, kun loimme ne.
  Alpert Einstein

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niin minun kannattaisi tehdä, mutta en sitä silti tee.

Tykkään touhuta omilla koneilla omilla pelloilla :)

Jos vuokraisit ne pellot naapurille kovaan hintaan ja sitten urakoisit sille omilla koneillasi ne peltotyöt,
 niin silloin saisit sekä vuokratulon että tehdä omilla pelloilla töitä omilla koneilla ja laskuttaa siitä.  ???
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Toisaalta työpaikalla porukka puhuu yleisesti kylmiksen selän takana, että kylmis käy töissä vaan ihan harrastuksen vuoksi. Että minä en oikeastaan tee töitä ollenkaan. Lähinnä vaan harrastelen ;D ???
Heh, heh, tuo on niin tuttua, niin mullekkin on *****iltu ja siksi lopetinkin paskat harrastukset. sinänsä ei ne niin väärässä olleet, motivaatio oli tukevasti alle nollan...  ;D
Nothing is Something Worth Doing

Paalaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3179
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Saa ihmetellä näitä ihmisten tekemiä ratkaisuja ???

Ja täällä toinen, joka toivottaa mielikuvituksellisia ihmettelyhetkiä. Syynä myymiselle voi olla myös vaikkapa halua viettää eläkepäiviä ihan jossain muualla kuin missä on ollut aikaisemmat lähes 70 vuotta...  8) 



Tai vahva näkemys siitä, ettei tyhjänpäälle rakennettu peltomaan hintakupla voi enää kauan kohota ilman isoa pudotusta...
Slippin 'n sliding

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Pellon hinnanousuautomaatti katkolla, pian?
Niin minun kannattaisi tehdä, mutta en sitä silti tee.

Tykkään touhuta omilla koneilla omilla pelloilla :)

Jos vuokraisit ne pellot naapurille kovaan hintaan ja sitten urakoisit sille omilla koneillasi ne peltotyöt,
 niin silloin saisit sekä vuokratulon että tehdä omilla pelloilla töitä omilla koneilla ja laskuttaa siitä.  ???

Tai myis ne pellot kovaan hintaan ja harrastelisi vuokramailla :P Näin on lähialueella tapahtunut parissakin tapauksessa. Toinen ainakin naurelee partaansa aina nähdessä, ilmeisen tyytyväinen sijoituksiinsa ;D
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)