Joskus oli väite että selvästi lämmön puolella oltava että kesä/talvi sekoittuvat kunnolla,jotain 5-8 astetta se oli. En oo jaksanu noista kummemmin ressata,talvea aikanaan tyhjään tankkiin,ei täyteen vaan vajaaksi että tyhjillään käy jokusen kerran ennen oikeaa talvea. Perinteisiin koneisiin uusi suodin,railivehkeet saa mennä normihuoltovälillä,ne kun lämittää polttoainetta selvästi niin lähtene parafiinit suotimesta mukaan.
On kåyny täälläpäinkin että tilattu talvi on ollukkin kesää tai sekotusta,se ei paljoo naurata jos useemman tankin tunkee täyteen ennenkuin huomaa.
Parit vuojet takaperin haastelin yhen sepän kaa,muovitankillinen railikone,siis traktori. Jatkuvasti suodin tukossa ja on talvilaatua varmasti. Taskulmpun persieen naru kiinni ja se tankkiin,semmonen valkonen kesä ameeba sieltä oli löytyny uiskentelemasta,eli liian kylmä sekoittumiselle ollut kun talveen vaihdettu.
Tuolla syksyn paremmalla kesälaadulla alkaa nuo perinteiset hökimään jossain -7 pakkasasteen kohalla,railikone jossa suotimessa lämmitin ei oo moksiskaan.