aikoinaan kun opetteli ajlemaan niillä kaljuilla renkailla, kesät talvet ja tiet oli kaposia ja mutkasia niin ja vielä pääsi järvenjäille kokeilemaan kärryn rajoja niin oli paaljon helpompaa kuin nykyautoilla. kun ei koskaan tiiä miten se käyttäytyy eri oloissa ja kun mistään ei tunne vauhtia eikä voimaa. uusia autoja kun olen kokaissu niin mistään ei saa tuntua. omalla tojolla tuntee kuin pitoa on tahi ei ja voiman tuntoo persiissä ja äänensävyssä myllyn puolelta. nyt olis sit sellaset kummit alle joissa pintaa ja pitoa riittäis mutta tullooko talvee......?
Lainaus käyttäjältä: Oksa - 15.12.14 - klo:08:12aikoinaan kun opetteli ajlemaan niillä kaljuilla renkailla, kesät talvet ja tiet oli kaposia ja mutkasia niin ja vielä pääsi järvenjäille kokeilemaan kärryn rajoja niin oli paaljon helpompaa kuin nykyautoilla. kun ei koskaan tiiä miten se käyttäytyy eri oloissa ja kun mistään ei tunne vauhtia eikä voimaa. uusia autoja kun olen kokaissu niin mistään ei saa tuntua. omalla tojolla tuntee kuin pitoa on tahi ei ja voiman tuntoo persiissä ja äänensävyssä myllyn puolelta. nyt olis sit sellaset kummit alle joissa pintaa ja pitoa riittäis mutta tullooko talvee......?Aina se on tullut, mutta silti yllättänyt autoilijat
Eiköhän se suurin syy ole siellä ratin ja penkin selkänojan välissä näihin kolareihin.
Jos muistelee, niin synny painoi vuonna 1985 n.850kg ja oli 75 kaakkia pellin alla kuuluttamassa 155/70-13 renkaita.Kia ceedissä oli 1500kg painoa, 150 konia ja alla 185/55-16 renkaat.Mersussa 2000kg rautaa n.200 täysveristä hevosta ja 245/45-17 sliksit alla.