Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Typpiliuoksesta komkemuksia?  (Luettu 1592 kertaa)

Tepe

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Typpiliuoksesta komkemuksia?
Onkos typpiliuoksesta millaisia kokemuksia ohralle ja kauralle typen lisäyksenä?

Constantem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 428
Vs: Typpiliuoksesta komkemuksia?
Eikös ohralla ja kauralla olisi paras antaa lannoitus kerralla? Mun käyttökokemukset typpiliuoksesta rajoittuu kevätvehnälle. Mun mielestä sillä on tähkälle annettuna valkuaista nostava vaikutus.

Oletko harkinnut antavasi esim. Salttua viskalla tuohon typenpuutteeseen? Typpiliuoksella ei kuitenkaan pysty antamaan kovinkaan paljon sitä typpeä kerralla.

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 20001
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Typpiliuoksesta komkemuksia?
Eikös ohralla ja kauralla olisi paras antaa lannoitus kerralla? Mun käyttökokemukset typpiliuoksesta rajoittuu kevätvehnälle. Mun mielestä sillä on tähkälle annettuna valkuaista nostava vaikutus.

Oletko harkinnut antavasi esim. Salttua viskalla tuohon typenpuutteeseen? Typpiliuoksella ei kuitenkaan pysty antamaan kovinkaan paljon sitä typpeä kerralla.

Laitettiin huhtikuun viimeisen viikon alussa syysviljalle "Salttua" . Vielä ei ole vaikuttanut. Kyllä se sulanut varmaankin on, kipsirakeet kivasti siinä mihin pudonneetkin. Varmaan kaste on sen huuhdellut ainakin millin syvyyteen. Viljahan on ilmajuurinen, niin kuin mangrove, eihän se ravinteita maasta ota, vaan levittää rihmansa siihen kuivaan halkeilleeseen saveen, pinnalle. Siitä sitten imee tuhkahippuja ja suoloja itseensä.

Sitten toinen lannoitus samojen rakeiden joukkoon, tässä toukokuun lopulla. Sieltä se kasitonnari tulee.

-SS-

Viimeksi muokattu: 03.06.13 - klo:21:52 kirjoittanut -SS-