Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 69

Viestit - retku

Toi retkun mainitsema kylmää vettä ruiskutuspumpun päälle on hyvä, varma ja halpa keino haarukoida pumppuvikaa.
Voisiko tuon jäähdytyksen tehdä kylmäspraylla? Vai tuleeko lämpötilaero lian suureksi ja jotain halkeaa... tuollainen spray olis vaan niin kätevä

***kylmäspreillä ei ole mitään vaikutusta. pitää olla vettä. neste jäähdyttää paljon tehokkaammin kuin ilma.
Pari kolkytä vuotta vanhoissa koneissa ei ole tuollaisia ongelmia. Jos jotain ilmenee, niin vika on helppo paikallistaa. Korjaus yleensä itsekin tehtävissä, jos vain kiinnostusta löytyy.

Nykyisissä on harmia polttoaineen ruiskutuksen suurten paineiden kanssa ja kaikki mahdollinen elektroniikka on sitä sun tätä.

Nyt, jos joku raktorivalmistaja tekis luksusmalleja, joissa sähkö kulkisi isojen poikien kunnon myrkkyjuotosten ja pelimiesten komponenttien kautta ja liikkuvat osat luokiteltu ylivahvoiksi. Kallis kuin mikä, mutta ei olisi naapurilla samanlaista. Ja jos olisi, niin itsellä pitäisi olla ainakin vähän isompi.

Kierre on valmis ja menekki taattu.
  eikös tuo 6900 ole juurikin parikytä vuotta vanha? Eikä siinä edes ole mitään sähkövikaa. Mun käsittääkseni tuos on delphin tai stanan mekaaninen jakaja.

Väljä nestepää aiheuttaa sen että kone ei meinaa lähtä kuumana käyntiin. Sammuta kone ja kaada kylmää vettä pumpun päälle, jos hörähtää heti käyntiin niin pumppu sökö.
pikakorjaus tuohon imusihdin tukkeutumiseen on laittaa imu ja paluuletku ristiin tankinpäältä. turvetta sinne tankiin menee, ongelmaa esiintyy vanhoissa turvekoneissa.
Itselläni ollu perus peltoria. Bluteeth peltoria sen jälkeen silenta Bluetooth. Tällähetkellä zekler Bluetooth ja perus peltori.

Alan olemaan kyllästynyt noihin bluetootteihin, zekleriäkään en oo käyttänyt puoleen vuoteen. Parhaiten toimii perus peltor ja kännykkä peltorin ja korvan väliin.

Radio on toiminut täällä kaakonkulmalla peltoreissa aina. Paras radio niissä.

Silentat Makso muistaakseni 500-600e. Oli ihan paskat. Puristaa hlvetisti radio ei kuulu bluutuutti ei toiminu. Toinen kuuloke meni pimeeksi aika äkkiä. Ihan paskat!

Zekleri toimi ok, mutta ei lataa akkuja jostain syystä. Patterit ei kestä kauaa. Kanavan haku nappula ihan liian herkkä, ärsyttävä ominaisuus. Ei pysy kanava kohdillaan.

Perus peltorit on mun juttu...
Vuonna 1987 meidän taloon  tuli eka pyöröpaalain, uusi claas 62. Siinä oli verkko ja narusidonta. Ikinä ei ollu naru käytössä, oli jo silloin 28v sitten vanhanaikaista  8)
Yli 20v ollu ilmastoinnit traktoreissa. Yhessä valtrassa 16200h ja alkuperänen kompura, ikinä ei oo hajonnu...paitsi tänään 936 fendtistä...onhan siinä jo 3000h... kennojakaan ei oo menny koskaan yhestäkään koneesta... paitsi 936 fendtistä... >:(

-91 eka ilmastointi ja nytkin -98 ja -99 vuosimallin koneissa toimivat ilmastoinnit. Sama pätee, ensimmäinen kompura eikä tuntejakaan ihmeesti. Voi olla kompura samanlainen...

Hitto ku nuo 936 ventit on suhteessa halpoja, onko ne pskoja vai miksi niin edullisia? Tai ylipäänsä nuo isommat suhteessa muihin jopa edullisa, vrt. pienemmät.
   isojen hinta tippuu suhteessa enemmän oli merkki mikä tahansa. Ei näitä isoja monikaan suomes tarvi. Markkinoiden paras traktori se on yleishommiin. Täs kokoluokassa tieominaisuudet usein aika huonoja kaikissa muissa merkeissä. Tai ainakin huonompia kuin  fendtissä,936 on tieajossa todella hyvä! Peltohommat nyt saa tehtyä vaikka case magnumilla...
Yli 20v ollu ilmastoinnit traktoreissa. Yhessä valtrassa 16200h ja alkuperänen kompura, ikinä ei oo hajonnu...paitsi tänään 936 fendtistä...onhan siinä jo 3000h... kennojakaan ei oo menny koskaan yhestäkään koneesta... paitsi 936 fendtistä... >:(
1995-> kitkalukolla. eli 3 veto. ei pidä edes huonosti.

ei kai tarvi ääniä ihmetellä jos olet ajanu yli 1500h samoilla öljyillä?

---

noiden etu ja taka vanteet on ihan paskoja, olisko pultit löystyny etuvanteen kehältä ja ääni kuuluu sieltä?
Mikähän ahdin tuohon M640 mahtais olla sopiva koko jos joskus tarttee vaihtaa? Siittä kyllä hauska kun tuo egr tulpattiin ja Ltr laittoi ohjelman niin käy niin viileänä ettei pysy edes lämpömittari ylhäällä tyhjäkäynnillä :D

***ne sinun ajamat deutsit on niin kevyissä töissä kuin vain voi olla ja tuskin edes 5000h ajettuja. menee vakio osilla nissä hommissa... jos kone raskaassa käytössä ja tarkoitus ajaa 10 000-15 000h niin sitte syytä pohtia...
Eihän tuo kärrynveto mitään hakkurin pyöritystä ole joo.. Mutta silti mikä on tuohon 6.1 koneen jatkeeksi sopivan kokoinen turbo? Eikä niillä traktoreilla paljoa kannata ajaa kun kaivureilla saa touhuta :D  Ja tuossa kun on nyt speksit kohdillaan niin sillä on tarkoitus ajaa vuosia eteenpäin..

***siinä on nyt joku t25 laipalla oleva n141 valtra kokoluokan hyrrä. joku svitserin s200 55/60 siivillä ja pienellä hukkaporttipesällä olis hyvä. tai sitte jos voimaa otetaan niin se iän aikunen hx40 joka sopii joka paikkaan...
Mikähän ahdin tuohon M640 mahtais olla sopiva koko jos joskus tarttee vaihtaa? Siittä kyllä hauska kun tuo egr tulpattiin ja Ltr laittoi ohjelman niin käy niin viileänä ettei pysy edes lämpömittari ylhäällä tyhjäkäynnillä :D

***ne sinun ajamat deutsit on niin kevyissä töissä kuin vain voi olla ja tuskin edes 5000h ajettuja. menee vakio osilla nissä hommissa... jos kone raskaassa käytössä ja tarkoitus ajaa 10 000-15 000h niin sitte syytä pohtia...
jos deutsin kone kovassa käytössä niin turbo vaihdettava isompaan. jo pelkkä egr tulppaus ahistaa turboa joka on kuin jostain patrollista otettu (yhtä iso) 

ihmetellä täytyy saksalaisinsinööriä turbon valinnassa...pätee myös fendt...etenkin fendt jossa ottaan vieläkin kovempia tehoja samasta litratilavuudesta vrt deutsi
koneesta sen enempää tietämättä olisko tässäkin autopower vaivoja?

1000h 7r mallin autopowerin ikä.
Oisko voiman puutetta jos ei meinaa kulkea 43:a muuten kuin tasaisella.

Selittäkää nyt vielä että miten kovalla vaihteistolla voi olla mitään eroa sillä että onko nopeusrajoitin vai isoimmalla vaihteella kierrosrajoitin?

Niin jos kierrosrajoitinta ei ole niin sitten tehtaalla sinne laatikkoon laitetaan hitaampi välitys isoimmaksi vaihteeksi.
Ero syntyy sitten siitä kulkeeko se isolla vaihteella täysiä 2500 vai 1800 rpm. Noin karrikoiden.

Tässä kohtaa nuo portaattomat ovat hienoja, 900-sarjan punavanteinenkin taitaa kulkea sen 50 km/h jossain 1600 rpm paikkeilla. Tai siellä missä se on sallittua niin 60 ja 1750. Sitten jos ei voima riitä niin tiuhempaa välitystä peliin ja kierroksia ylemmäs, nopeus säilyy samana.

Suorastaan hermo lepää kun kevyellä kuormalla huruttelee tiellä, ei tarvitse huudattaa turhaan ja kulkee....
Nimimerkki köyhä mutta kateellinen :-)

***joo, 936 tosiaan menee pintakaasulla 50kmh. kierroksia se ei silti nosta tiukassakaan paikassa. moottorin maksimiteho tulee n 1800 kierroksella. moottori taitaa kiertää paikallaan 2200. tiellä kierrokset nousee 1600 kierroksesta ehkä n.1800 kierrokseen ja silloin on maksimitehot käytössä. maksimikierrokset ei terkoita maksimitehoa.
en nyt ymmärrä mistä väännetään?  n103 on 40kmh laatikolla, 50kmh koneet kulkee yli 50kmh 2200 kierroksella.

ongelmana tässä on tehoton moottori, sehän ei ole vika vaan ominaisuus joka tulee alitehoisen traktorin mukana.

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 69