Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: MxxM - 19.09.13 - klo:17:06
-
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.
Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...
Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.
Onko kukaan kuullu näistä juttua?
-
Mistä paperimassasta ne valtrat nykyään tehdään? Turbot ei kestä tehonlisäystä ja rungot ei kestä etukuormaajaa?
Ymmärettäviä ongelmia silloin kuin nämä lisävarusteet tuli markkinoille mutta ei 2010-luvulla.
-
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.
Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...
Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.
Onko kukaan kuullu näistä juttua?
tottakai traktorinvalmistajan pitää tutkia millaisia sovitteita kuormainvalmistaja suunnittelee heidän traktoriin.siihenhän on valusovitteet alkuperäis kuormaajaan. ei siinä muusta ole kysymys.
-
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.
Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...
Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.
Onko kukaan kuullu näistä juttua?
tottakai traktorinvalmistajan pitää tutkia millaisia sovitteita kuormainvalmistaja suunnittelee heidän traktoriin.siihenhän on valusovitteet alkuperäis kuormaajaan. ei siinä muusta ole kysymys.
Mutta oisko sen voinu tutkia ennenkun kone tuodaan markkinoille??
-
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.
Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...
Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.
Onko kukaan kuullu näistä juttua?
Aika surullista touhua :o ykkös sarjan koneista lähti jousitettu etuakseli eriteille... tapit/ öljypohjan korvakko poikki...
-
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.
Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...
Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.
Onko kukaan kuullu näistä juttua?
tottakai traktorinvalmistajan pitää tutkia millaisia sovitteita kuormainvalmistaja suunnittelee heidän traktoriin.siihenhän on valusovitteet alkuperäis kuormaajaan. ei siinä muusta ole kysymys.
Mutta oisko sen voinu tutkia ennenkun kone tuodaan markkinoille??
eihän jokaisen kuormainvalmistajan tekeleitä voi tutkia ennen kuin niitä on olemassa.
-
Ismen 180B N-Valtrassa ainakin melkoinen hässäkkä sovitteiltaan jo 141:ssäkin.
-
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
-
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta :D
Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista ???
-
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta :D
Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista ???
Noista tikapuurungoista päästiin Fordin, Oliverin ja monen muun avulla pois, miksi mennä ajassa takaisin 20 luvulle???
Ongelmia noissa on ollut, ei kestä ei :'(
-
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta :D
Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista ???
Noista tikapuurungoista päästiin Fordin, Oliverin ja monen muun avulla pois, miksi mennä ajassa takaisin 20 luvulle???
Ongelmia noissa on ollut, ei kestä ei :'(
ei kestänyt jontikassa pultit rungossa levitellä kalkkia jäisillä kynnöspellolla.
-
Sanoisinko että hieman selittelyn makua.. ;D
-
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta :D
Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista ???
Noista tikapuurungoista päästiin Fordin, Oliverin ja monen muun avulla pois, miksi mennä ajassa takaisin 20 luvulle???
Ongelmia noissa on ollut, ei kestä ei :'(
ei kestänyt jontikassa pultit rungossa levitellä kalkkia jäisillä kynnöspellolla.
Pitikö kokeilla :-X
-
On meillä ainakin kuormain pysyny kiinni 1200h N142D, eikös se oo samanlainen kone ku 163
-
Onko johtosarjoja vaihdeltu,pysyykö vetokoukut kiinni,onko välikatolle tullut jo jäähdytysnesteet,vesipumppuja mennyt?
-
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
Case IH Maxxum!!
-
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
Case IH Maxxum!!
Meinasin eilen vastaväitellä maxxumilla jurmu ehti ensin. Ne maxxumit jonka mä olen ajanut oli silti qvicke kuormaajat pitkillä soviteillä syylärista takaakselin alle
-
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
Case IH Maxxum!!
Meinasin eilen vastaväitellä maxxumilla jurmu ehti ensin. Ne maxxumit jonka mä olen ajanut oli silti qvicke kuormaajat pitkillä soviteillä syylärista takaakselin alle
Sitäpä en oo ite kahtonu tarkemmin, miten oli sovitteet niisä, mitä ite nähäny!!
-
Onko johtosarjoja vaihdeltu,pysyykö vetokoukut kiinni,onko välikatolle tullut jo jäähdytysnesteet,vesipumppuja mennyt?
Ei mitään. Kovaa ajua vaan!
-
Onko johtosarjoja vaihdeltu,pysyykö vetokoukut kiinni,onko välikatolle tullut jo jäähdytysnesteet,vesipumppuja mennyt?
Ei mitään. Kovaa ajua vaan!
samoin
-
Onko noissa uusissa ännissä jotenkin heikompi kytkinkoppa kuin vanhemmissa? :-X
-
N 3sarjassa eturunko uudenlainen verrattuna
1ja 2 sarjassa, mm etunostolaite osa eturungon rakennetta,
Näitäkin eturunkoja kahta versiota, eli jos haluaa etunostolaitteen
Jälkeenpäin, menee koko eturunko uusiksi.
Etukuormaajan soviteosat menee 1ja 2 srj. Etuakselin etupuolelle
Ja päättyy kytkinkoppaan, eli ns. Puolipitkät sovitteet
3 srj taasen lyhyet sovitteet alkaa noin moottorin puolestavälistä,
Päätyen kytkinkoppaan, eli lyhyt sovite. Rakenteeltaan
Sovitepituus. Lähellä. Jontikan. Rakennetta.
3 srj. Kiinnitysrakenne pulttireikäratkaisussa kartio laippapinnassa,
Jäykistää, ja estää sovitteen elämisen.
Tässä aloittajan jutussa kaiketi muu kun valtran oma kuormaaja
Kyseessä, isme, mp-lift...
Valtran tehdas ilmeisesti haluaa varmistaa rakenteiden
Yhteensopivuuden , valurunko/teräslevy sovitteet
Yhteensopivuuden?
Hommahan on kai tarkoitettu 3-sarjan osalta, et
Traktorissa on alkuperäiset valurunkosovitteet, ja
Niistä sitten muun merkin etukuormaajan sovittelu alkaa.
-
Kätevää kun traktorissa olis jonkunlainen runko sinällään. Vaikka valurunko ja painoa kolme neljä tonnia. Voisi vetää peltotyökoneita maata tiivistämättä kunnon renkailla.
Sitten etukuormaajan kanssa laitettaisiin vaikka ratakiskosta sovitteet taka-akselille asti mahdollisimman alas. Saisi painaa vaikka tonnin, niin saataisiin lisää vakautta etukuormaajan käyttöön. Traktorissa olisi kaksi runkoa ottamassa rasituksia vastaan.
Kaikenlaista ihmepuntaria on tullut vastaan, joidenka heiluminen ei ikinä lopu. Akseliväli on lyhyt ja kaikki raskaat osat on mahdollisimman korkeella ja vielä akselivälin ulkopuolella.
-
N 3sarjassa eturunko uudenlainen verrattuna
1ja 2 sarjassa, mm etunostolaite osa eturungon rakennetta,
Näitäkin eturunkoja kahta versiota, eli jos haluaa etunostolaitteen
Jälkeenpäin, menee koko eturunko uusiksi.
Etukuormaajan soviteosat menee 1ja 2 srj. Etuakselin etupuolelle
Ja päättyy kytkinkoppaan, eli ns. Puolipitkät sovitteet
3 srj taasen lyhyet sovitteet alkaa noin moottorin puolestavälistä,
Päätyen kytkinkoppaan, eli lyhyt sovite. Rakenteeltaan
Sovitepituus. Lähellä. Jontikan. Rakennetta.
3 srj. Kiinnitysrakenne pulttireikäratkaisussa kartio laippapinnassa,
Jäykistää, ja estää sovitteen elämisen.
Tässä aloittajan jutussa kaiketi muu kun valtran oma kuormaaja
Kyseessä, isme, mp-lift...
Valtran tehdas ilmeisesti haluaa varmistaa rakenteiden
Yhteensopivuuden , valurunko/teräslevy sovitteet
Yhteensopivuuden?
Hommahan on kai tarkoitettu 3-sarjan osalta, et
Traktorissa on alkuperäiset valurunkosovitteet, ja
Niistä sitten muun merkin etukuormaajan sovittelu alkaa.
Minäkin luulen että kyseessä on jonkun muun valmistajan kuormain jota koitetaan parittaa uuteen runkoon, Samanlainen etukuormaajan sovitemalli on ollut Fendtissä jo vuosikaudet ja on kätevä asentaa ja pysyy paikallaan. Vakurunko on suunniteltu jo alunperin huomioonottaen mahdollinen etukuormaaja. Ne konsernin muitten merkkien hyvät ratkaisut otetaan käyttöön kaikissa, miksi koittaa erilaisuuden vuoksi tehdä toisin. Uusi T-Valtra ei taida olla enää muutakuin pelleiltään ja ulkoasultaan Valtra, ominaisuuksia ja komponentteja on valittu kaikista konsernin vehkeistä. Oma direct mahtaa jäädä historiaan, samoin maaselän koneen vanerikoppi.
-
niin. mistä mahtaa löytyä puhdasverinen merkkitraktori? kun tuntuu että nää nykyvärkit vaan kasaillaa valinnaisista osista maalimalta ja pelteihin sitten laitetaan vain valittu merkki. ihan kuin puimuritkiii!
-
Traktorien valmistusmäärät pieniä ja tuotetta ei voi ikinä täysin standardisoida, silloin on järkevää käyttää samoja hyväksihavaittuja komponentteja eri merkeissä.
Eihän Valtraakaan tarviisi senkummemmin muutella muista merkeistä, kunhan vaan kopissa säilyis kunnollinen penkinkääntömahdollisuus ja pohjassa mahdollisuus suojata se vaikka tasaisella pohjapanssarilla. Muutenhan se on ihan sama mikä dynä-6 tai vario siellä on sisudieselin perässä. Joskus olen miettinyt tuota directilootaa että voiskohan se olla eräänlainen proro konsernin toisen sukupolven portaattomalle ? Luulis nimittäin että variolootalle varmaan vielä keretään esitellä seuraaja ennen sähköisiä voimansiirtoja.
-
Traktorien valmistusmäärät pieniä ja tuotetta ei voi ikinä täysin standardisoida, silloin on järkevää käyttää samoja hyväksihavaittuja komponentteja eri merkeissä.
Eihän Valtraakaan tarviisi senkummemmin muutella muista merkeistä, kunhan vaan kopissa säilyis kunnollinen penkinkääntömahdollisuus ja pohjassa mahdollisuus suojata se vaikka tasaisella pohjapanssarilla. Muutenhan se on ihan sama mikä dynä-6 tai vario siellä on sisudieselin perässä. Joskus olen miettinyt tuota directilootaa että voiskohan se olla eräänlainen proro konsernin toisen sukupolven portaattomalle ? Luulis nimittäin että variolootalle varmaan vielä keretään esitellä seuraaja ennen sähköisiä voimansiirtoja.
kyllä jonkinlainen "ei reppanoille" asenne kuitenki pitäis valtrassa säilyttää perintetä vaalien , noita nakkisormimalleja kyllä piisaa muilla merkeillä :( :( :( :(
-
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta :D
Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista ???
tiedä sitten mutta ei meillä ainakaa ole N101 sovietteita taka-askelille asti :o quikkelainen kuormaaja oon