Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: MxxM - 19.09.13 - klo:17:06

Otsikko: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: MxxM - 19.09.13 - klo:17:06
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.

Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...

Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.

Onko kukaan kuullu näistä juttua?
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: Äärisosialisti - 19.09.13 - klo:17:37
Mistä paperimassasta ne valtrat nykyään tehdään? Turbot ei kestä tehonlisäystä ja rungot ei kestä etukuormaajaa?


Ymmärettäviä ongelmia silloin kuin nämä lisävarusteet tuli markkinoille mutta ei 2010-luvulla.
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: piki1 - 19.09.13 - klo:18:11
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.

Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...

Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.

Onko kukaan kuullu näistä juttua?
tottakai traktorinvalmistajan pitää tutkia millaisia sovitteita kuormainvalmistaja suunnittelee heidän traktoriin.siihenhän on valusovitteet alkuperäis kuormaajaan. ei siinä muusta ole kysymys.
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: welger - 19.09.13 - klo:18:17
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.

Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...

Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.

Onko kukaan kuullu näistä juttua?
tottakai traktorinvalmistajan pitää tutkia millaisia sovitteita kuormainvalmistaja suunnittelee heidän traktoriin.siihenhän on valusovitteet alkuperäis kuormaajaan. ei siinä muusta ole kysymys.
Mutta oisko sen voinu tutkia ennenkun kone tuodaan markkinoille??
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: Väsynyt - 19.09.13 - klo:18:42
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.

Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...

Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.

Onko kukaan kuullu näistä juttua?
Aika surullista touhua :o ykkös sarjan koneista lähti jousitettu etuakseli eriteille... tapit/ öljypohjan korvakko poikki...
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: piki1 - 19.09.13 - klo:21:17
Tollanen oli tarkoitus laittaa, kunnes kuulin etukuormainkauppiaalta, että valtralta olis ilmoitettu, ettei tuohon malliin saa kuormainta myydä, ennen kuin he tutkivat millaiset sovitteet tuohon kannattaa tehdä.

Ei kuulemma kytkinkoppa kestä...

Ainakin kaikki esittelykoneet Suomessa on kuormaajalla.

Onko kukaan kuullu näistä juttua?
tottakai traktorinvalmistajan pitää tutkia millaisia sovitteita kuormainvalmistaja suunnittelee heidän traktoriin.siihenhän on valusovitteet alkuperäis kuormaajaan. ei siinä muusta ole kysymys.
Mutta oisko sen voinu tutkia ennenkun kone tuodaan markkinoille??
eihän jokaisen kuormainvalmistajan tekeleitä voi tutkia ennen kuin niitä on olemassa.
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: SamiT - 20.09.13 - klo:05:06
Ismen 180B N-Valtrassa ainakin melkoinen hässäkkä sovitteiltaan jo 141:ssäkin.
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: +250 - 20.09.13 - klo:05:13
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: BACKSPACE - 20.09.13 - klo:05:25
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta   :D

Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista  ???
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: nuffieldmaster - 20.09.13 - klo:05:42
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta   :D

Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista  ???

Noista tikapuurungoista päästiin Fordin, Oliverin ja monen muun avulla pois, miksi mennä ajassa takaisin 20 luvulle??? 

Ongelmia noissa on ollut, ei kestä ei  :'(
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: piki1 - 20.09.13 - klo:05:51
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta   :D

Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista  ???

Noista tikapuurungoista päästiin Fordin, Oliverin ja monen muun avulla pois, miksi mennä ajassa takaisin 20 luvulle??? 

Ongelmia noissa on ollut, ei kestä ei  :'(
ei kestänyt jontikassa pultit rungossa levitellä kalkkia jäisillä kynnöspellolla.
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: Peurajussi - 20.09.13 - klo:05:59

Sanoisinko että hieman selittelyn makua..  ;D
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: BACKSPACE - 20.09.13 - klo:06:38
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta   :D

Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista  ???

Noista tikapuurungoista päästiin Fordin, Oliverin ja monen muun avulla pois, miksi mennä ajassa takaisin 20 luvulle??? 

Ongelmia noissa on ollut, ei kestä ei  :'(
ei kestänyt jontikassa pultit rungossa levitellä kalkkia jäisillä kynnöspellolla.

Pitikö kokeilla  :-X
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: TS - 20.09.13 - klo:07:57
On meillä ainakin kuormain pysyny kiinni 1200h N142D, eikös se oo samanlainen kone ku 163
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: mike - 20.09.13 - klo:08:32
Onko johtosarjoja vaihdeltu,pysyykö vetokoukut kiinni,onko välikatolle tullut jo jäähdytysnesteet,vesipumppuja mennyt?

Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: Jurmu Pintamo - 20.09.13 - klo:10:53
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Case IH Maxxum!!
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: klapikasa - 20.09.13 - klo:11:10
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Case IH Maxxum!!

Meinasin eilen vastaväitellä maxxumilla jurmu ehti ensin. Ne maxxumit jonka mä olen ajanut oli silti qvicke kuormaajat pitkillä soviteillä syylärista takaakselin alle
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: Jurmu Pintamo - 20.09.13 - klo:12:54
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Case IH Maxxum!!

Meinasin eilen vastaväitellä maxxumilla jurmu ehti ensin. Ne maxxumit jonka mä olen ajanut oli silti qvicke kuormaajat pitkillä soviteillä syylärista takaakselin alle

Sitäpä en oo ite kahtonu tarkemmin, miten oli sovitteet niisä, mitä ite nähäny!!
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: TS - 20.09.13 - klo:13:31
Onko johtosarjoja vaihdeltu,pysyykö vetokoukut kiinni,onko välikatolle tullut jo jäähdytysnesteet,vesipumppuja mennyt?

Ei mitään. Kovaa ajua vaan!
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: piki1 - 20.09.13 - klo:14:35
Onko johtosarjoja vaihdeltu,pysyykö vetokoukut kiinni,onko välikatolle tullut jo jäähdytysnesteet,vesipumppuja mennyt?

Ei mitään. Kovaa ajua vaan!
samoin
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: mah - 20.09.13 - klo:16:21
Onko noissa uusissa ännissä jotenkin heikompi kytkinkoppa kuin vanhemmissa? :-X
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: jariman - 20.09.13 - klo:19:56
N 3sarjassa eturunko uudenlainen verrattuna
1ja 2 sarjassa, mm etunostolaite osa eturungon rakennetta,
Näitäkin eturunkoja kahta versiota, eli jos haluaa etunostolaitteen
Jälkeenpäin, menee koko eturunko uusiksi.

Etukuormaajan soviteosat menee 1ja 2 srj. Etuakselin etupuolelle
Ja päättyy kytkinkoppaan, eli ns. Puolipitkät sovitteet
3 srj taasen lyhyet sovitteet alkaa noin moottorin puolestavälistä,
Päätyen kytkinkoppaan, eli lyhyt sovite.  Rakenteeltaan
Sovitepituus. Lähellä. Jontikan. Rakennetta.

3 srj. Kiinnitysrakenne pulttireikäratkaisussa kartio laippapinnassa,
Jäykistää, ja estää sovitteen elämisen.
 
Tässä  aloittajan jutussa kaiketi muu kun valtran oma kuormaaja
Kyseessä,  isme, mp-lift...   
Valtran  tehdas ilmeisesti haluaa varmistaa rakenteiden
Yhteensopivuuden ,  valurunko/teräslevy sovitteet
Yhteensopivuuden?

Hommahan on kai tarkoitettu 3-sarjan osalta, et
Traktorissa on alkuperäiset valurunkosovitteet, ja
 Niistä sitten  muun merkin  etukuormaajan sovittelu alkaa.

Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: Lemmy - 20.09.13 - klo:20:54
Kätevää kun traktorissa olis jonkunlainen runko sinällään. Vaikka valurunko ja painoa kolme neljä tonnia. Voisi vetää peltotyökoneita maata tiivistämättä kunnon renkailla.

Sitten etukuormaajan kanssa laitettaisiin vaikka ratakiskosta sovitteet taka-akselille asti mahdollisimman alas. Saisi painaa vaikka tonnin, niin saataisiin lisää vakautta etukuormaajan käyttöön. Traktorissa olisi kaksi runkoa ottamassa rasituksia vastaan.

Kaikenlaista ihmepuntaria on tullut vastaan, joidenka heiluminen ei ikinä lopu. Akseliväli on lyhyt ja kaikki raskaat osat on mahdollisimman korkeella ja vielä akselivälin ulkopuolella.
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: Halliorja - 26.09.13 - klo:06:04
N 3sarjassa eturunko uudenlainen verrattuna
1ja 2 sarjassa, mm etunostolaite osa eturungon rakennetta,
Näitäkin eturunkoja kahta versiota, eli jos haluaa etunostolaitteen
Jälkeenpäin, menee koko eturunko uusiksi.

Etukuormaajan soviteosat menee 1ja 2 srj. Etuakselin etupuolelle
Ja päättyy kytkinkoppaan, eli ns. Puolipitkät sovitteet
3 srj taasen lyhyet sovitteet alkaa noin moottorin puolestavälistä,
Päätyen kytkinkoppaan, eli lyhyt sovite.  Rakenteeltaan
Sovitepituus. Lähellä. Jontikan. Rakennetta.

3 srj. Kiinnitysrakenne pulttireikäratkaisussa kartio laippapinnassa,
Jäykistää, ja estää sovitteen elämisen.
 
Tässä  aloittajan jutussa kaiketi muu kun valtran oma kuormaaja
Kyseessä,  isme, mp-lift...   
Valtran  tehdas ilmeisesti haluaa varmistaa rakenteiden
Yhteensopivuuden ,  valurunko/teräslevy sovitteet
Yhteensopivuuden?

Hommahan on kai tarkoitettu 3-sarjan osalta, et
Traktorissa on alkuperäiset valurunkosovitteet, ja
 Niistä sitten  muun merkin  etukuormaajan sovittelu alkaa.
Minäkin luulen että kyseessä on jonkun muun valmistajan kuormain jota koitetaan parittaa uuteen runkoon, Samanlainen etukuormaajan sovitemalli on ollut Fendtissä jo vuosikaudet ja on kätevä asentaa ja pysyy paikallaan. Vakurunko on suunniteltu jo alunperin huomioonottaen mahdollinen etukuormaaja. Ne konsernin muitten merkkien hyvät ratkaisut otetaan käyttöön kaikissa, miksi koittaa erilaisuuden vuoksi tehdä toisin. Uusi T-Valtra ei taida olla enää muutakuin pelleiltään ja ulkoasultaan Valtra, ominaisuuksia ja komponentteja on valittu kaikista konsernin vehkeistä. Oma direct mahtaa jäädä historiaan, samoin maaselän koneen vanerikoppi.
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: Oksa - 26.09.13 - klo:06:12
niin. mistä mahtaa löytyä puhdasverinen merkkitraktori?    kun tuntuu että nää nykyvärkit vaan kasaillaa valinnaisista osista maalimalta ja pelteihin sitten laitetaan vain valittu merkki.               ihan kuin puimuritkiii!
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: Hervast - 26.09.13 - klo:09:55
Traktorien valmistusmäärät pieniä ja tuotetta ei voi ikinä täysin standardisoida, silloin on järkevää käyttää samoja hyväksihavaittuja komponentteja eri merkeissä.

Eihän Valtraakaan tarviisi senkummemmin muutella muista merkeistä, kunhan vaan kopissa säilyis kunnollinen penkinkääntömahdollisuus ja pohjassa mahdollisuus suojata se vaikka tasaisella pohjapanssarilla. Muutenhan se on ihan sama mikä dynä-6 tai vario siellä on sisudieselin perässä. Joskus olen miettinyt tuota directilootaa että voiskohan se olla eräänlainen proro konsernin toisen sukupolven portaattomalle ? Luulis nimittäin että variolootalle varmaan vielä keretään esitellä seuraaja ennen sähköisiä voimansiirtoja.
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: icefarmer - 26.09.13 - klo:10:07
Traktorien valmistusmäärät pieniä ja tuotetta ei voi ikinä täysin standardisoida, silloin on järkevää käyttää samoja hyväksihavaittuja komponentteja eri merkeissä.

Eihän Valtraakaan tarviisi senkummemmin muutella muista merkeistä, kunhan vaan kopissa säilyis kunnollinen penkinkääntömahdollisuus ja pohjassa mahdollisuus suojata se vaikka tasaisella pohjapanssarilla. Muutenhan se on ihan sama mikä dynä-6 tai vario siellä on sisudieselin perässä. Joskus olen miettinyt tuota directilootaa että voiskohan se olla eräänlainen proro konsernin toisen sukupolven portaattomalle ? Luulis nimittäin että variolootalle varmaan vielä keretään esitellä seuraaja ennen sähköisiä voimansiirtoja.
kyllä jonkinlainen "ei reppanoille" asenne kuitenki pitäis valtrassa säilyttää perintetä vaalien , noita nakkisormimalleja kyllä piisaa muilla merkeillä :( :( :( :(
Otsikko: Vs: N163 ja etukuormain
Kirjoitti: rene-rane - 26.09.13 - klo:11:42
Olis kätevää kun traktoreihin laitettaisiin itsekantava teräsrunko.Ei juuri tarvitsisi miettiä kytkinkopan kestävyyttä,ja vois käyttää lyhyitä ek sovitteita.
Onkohan missään traktorissa sellaista ::) ::) 8)

Olisihan se mullistavaa jos tämä idea olisi ollut toisilla käytössä jo 20 vuotta   :D

Voisiko uusiin Valtroihin asentaa kylkiin vahvikkeet vaikka vanhoista tykinputkista  ???

tiedä sitten mutta ei meillä ainakaa ole N101 sovietteita taka-askelille asti  :o quikkelainen kuormaaja oon