Mitkä seuraavista traktorin varusteista ovat välttämättömiä ja mitkä turhaa luxusta etukuormaajakoneessa?etuakselijousitus tulee otettua kuormainhommissa pois päältä mutta et saa muuten 50laatikkoa jos jätät pois ja portaaton on ehottomasti tärkein ja sellainen missä poljinajo ja säädettävä moottorijarru. sen jälkeen käsi voi olla kokoajan kuormaajan vivulla ja jalka kaasulla ja vasen vaikka kojelaudalla.
*Ohjaamojousitus, etuakselijousitus, 50 km-loota, portaaton vaihdelaatikko
muut ehdottomia,portaattomasta askista voidaan olla montaa mieltä...........
Jos 4-sylinterinen riittää niin 414 tai 415 Vario uudella Cargo
kuormaimella
Etujousitus ei välttämätön jos ek:ssa vaimennin, navetanfentin miehen pitää kuitenki polokia niitä jarruja kun agco ei anna vielä moottorijarrun säätöä laittaa fenttiin ja kaikenlisäksi jarrut raskaat käyttää . ;) jarru tehostin on vain halpa kopio dynä vt,stä ,mut kaikkeenhan tottuu ja kait se näkyy hinnassa ;)
ladossa ohjaamojousitus myös tarpeeton, portaaton
poljinajolla ja TMS siirtää etukuormaintyöskentelyn
tehokkuuden kolmannelle vuosituhannelle...
Suunnanvaihdossa "stop and go" toiminto välttämätön ;)
Jos 4-sylinterinen riittää niin 414 tai 415 Vario uudella Cargo
kuormaimella
http://www.fendt.com/medien/agritechnica/cargo_01.jpg
Ulottuvuutta riittää ja jousitukset tulee vakiona kun Varion otat...Edelläkävijä ajaa Variolla
Taitas olla ohjaamojousitus tarpeettomin,hyvä istuin korvaa sen,
Taitas olla ohjaamojousitus tarpeettomin,hyvä istuin korvaa sen,
Et ole tainnut ajaa koneella jossa on ohjaamojousitus?
Yks tanko vaihdettu kun alkuperäinen patarautaa, muuten on vajaa 7000 ekaa tuntia menny ongelmitta :)
Vaikea vastata kun ei voi tietää minä verran ajosta on maantieajoa.eipä oo sulla kokemusta portaattomista vähän sama asia kun 30 vuotta sitte osa sanoí että neliveto on tarpeeton.
Nyt 160h kokemuksella voin väittää,että atuakselijousitus ei ihan välttämätön ek:n kanssa ole jos ottaa kuormainvaimentimen.Useimmissa 50 malleissa etujouset tulee 'väkisin'.
Jos etukuormaajakäyttöä on paljon niin portaaton loota on kyllä tarpeeton,Ojalan ylistyslauluista poiketen väitän Fendtin suunnanvaihtoa hitaaksi tehokkaaseen etukuormaintyöhön,Valtra HT on tossa tosi hyvä.Muutenkin pienen kokeilun jälkeen N141 Advance sopi ek:n kanssa mun kouraan pahuksen hyvin.Tosin en itse semmoista sitten saanu irti.
Tuohon hytin jousitukseen,ehdottoman hyvä sekin. Mulla nää kaikki ja lisäksi istuimessa vaakajousto sivullekin,se voisi korvata ohjaamojousitusta. Kaikki yhdessä paras,terveydellä ei hintaa 8)
Moro lappalainen!etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?
Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
***Jos etukuormaajakäyttöä on paljon niin portaaton loota on kyllä tarpeeton,Ojalan ylistyslauluista poiketen väitän Fendtin suunnanvaihtoa hitaaksi tehokkaaseen etukuormaintyöhön,Valtra HT on tossa tosi hyvä.Muutenkin pienen kokeilun jälkeen N141 Advance sopi ek:n kanssa mun kouraan pahuksen hyvin.Tosin en itse semmoista sitten saanu irti....
Ihan tosi on se on hitaampi mut se KESTÄÄ ;D
Ajattelepa periaatetta millä toimii tavallinen "poweshift" laatikon
suunnanvaihtoo, välityssuhde vaihteistossa säilyy samana jos
ei toisin ohjelmoitu, suunnan vaihtajan pakka ensin vapaalle ja
kohta luistamaan toiseen suuntaan... (levyt huutaa hoosiannaa!)
Yskähdellen ja suunnanvaihtajalla ajonopeutta jarruttaen vaihtuu
suunta ja isäntä kehuu - pelaa hienosti... ;D
(suunnanvaihatjan pakat "poks" alle 1500 h )
Variolla suunnanvaihtoo menee siten että: Nappaat tilauksen toiseen
suuntaan ja vaihteiston välitys alkaa pienentyä nollaan ja sit lähtee
suurenemaan päinvastaseen suuntaan joko samalla nopeudella kuin edell
tai ohjelmoituna eri nopeus tai jos kuskii puuttuu peliin joko tikulla
tai kuormitussäätöö armahtaa...
Eli tavanomaises luistaa ja kuluu , variossa ei luista eikä kulu
ja toimii vaikka 50 km/h vauhdissa...
Kuinkas käyp jos Valtteris vetää viiksestä 15km/h lasissa ?
[/quote on se laatikko tosi laadukas vieläkö dynän sähköt sais ;)
muut laatikot on vähä niinku kannukonella lypsäis ja dynä vario on robotti :)
Moro lappalainen!etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?
Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.
8 pultilla rengas kiinni ja 7480 10 pultillaMoro lappalainen!etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?
Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.
Mahtaako olla etuakseli hintelämpi 7465:ssä? Täytyy selvittää.
8 pultilla rengas kiinni ja 7480 10 pultillaMoro lappalainen!etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?
Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.
Mahtaako olla etuakseli hintelämpi 7465:ssä? Täytyy selvittää.
en 2007 mallista varma niissä perä ja laatikko sama 7465-7495
steinbauer k-huollon kautta tilasivat t muukkoselta .mutta jos commonrail perkinssiä suunnittelet niin voit joutua oottaan tai se säädetään niinku 7485-7495 pistoke kannettavaan salasana saksasta ja naputellaan uudet arvot ,ei lastua ollenkaa .Moro lappalainen!etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?
Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.
Mahtaako olla etuakseli hintelämpi 7465:ssä? Täytyy selvittää.
Minkä merkkinen teholastu sulla on massikassa? Minkä firman kautta?Dyna4 meni... DynaVt tuli.... Ei vaiskaan...
steinbauer k-huollon kautta tilasivat t muukkoselta .mutta jos commonrail perkinssiä suunnittelet niin voit joutua oottaan tai se säädetään niinku 7485-7495 pistoke kannettavaan salasana saksasta ja naputellaan uudet arvot ,ei lastua ollenkaa .Moro lappalainen!etuakselissä ja renkaissa ainaki eroa mutta lastu vain ja 200hv niin eiköhän se jo ainaki7480.
Saako 7465:n päivitettyä 7480:ksi?
Ihan samat osat pitäis olla molemmissa malleissa.
ykan keskolla 4900 tuntia ajettu 7480 ollut 3robon tilalla ykköskoneena 200hv lastulla (omassa 186)hyvin kestäny ja kävin kokeileen niin siinä näki ,että kun tunteja tulee portaattomassa ne vain ei näy ku se ei mene väljäksi.
Mahtaako olla etuakseli hintelämpi 7465:ssä? Täytyy selvittää.
Minkä merkkinen teholastu sulla on massikassa? Minkä firman kautta?Dyna4 meni... DynaVt tuli.... Ei vaiskaan...
tälläisia hommia tekee tervolasta joku kaveri ,voin hommata nimen jos tarvit.
Ohan kaikis suunnan vaihois jo ohjaus, eli ei ne pelkällä vivun siirrolla ala pakkoja luistattaa. Voithan valtustakin vetää täyvest laukast suunnan toisee ja huomaat että kohta pysähdyt ja lähdet toiseen suuntaan. Eikä pakat ole vielä huutaneet sitä kuuluisaa hoosiannaa. Eikä varionkaan laatikko mikään särkymätön ole, ei edes sen suunnanvaihdon osalta. Massikan osalta varmaan entisiin on uskomaton toi varion kestävyys, kun siellähän ei perinteisesti ole kerenny öljyjä laatikkoon remontin välillä vaihtaa.en pysty ottaan kantaa vanhempien massikoitten laatikkoihin kun oli muut merkit silloin eikä massikka kiinnostanut mut 2004 tuli ensimmäiset vario massikat ja sillon mentiin tekniikassa ja ergonomiassa huipulle ja uskallanpa väittää että enemmän löytyy parempia ominaisuuksia ku maailman toiseksi parhaasta traktorista siis fentistä. :)
Yks tanko vaihdettu kun alkuperäinen patarautaa, muuten on vajaa 7000 ekaa tuntia menny ongelmitta :)
***Mikä merkki? Onko etukuormaaja nokalla?
No oon .ittu kuullu ihan kuullu penkiltä käsi ku vario sano yhteistyö sopimuksen irti, se oli jossain vajaassa 10000h. Sit siin oli vähä väivettä kun se meiltä läks ja tulihan siitä sitten tietoo että oli pikku remppa ollu. Mulla on jonkinverran tullu kokemusta noista massikan laatikoista, nytkin yks levällään ku jokisen eväät. Selvinny sekin miks niitä on käytettynä puoliilmatteeks tarjolla ympäri eurooppaa.
Katotaan sit kun ajankohtaista. Täytyy nyt ens kauppaa käydä.
eipä oo sulla kokemusta portaattomista vähän sama asia kun 30 vuotta sitte osa sanoí että neliveto on tarpeeton.
Vaikea vastata kun ei voi tietää minä verran ajosta on maantieajoa.
Nyt 160h kokemuksella voin väittää,että atuakselijousitus ei ihan välttämätön ek:n kanssa ole jos ottaa kuormainvaimentimen.Useimmissa 50 malleissa etujouset tulee 'väkisin'.
Jos etukuormaajakäyttöä on paljon niin portaaton loota on kyllä tarpeeton,Ojalan ylistyslauluista poiketen väitän Fendtin suunnanvaihtoa hitaaksi tehokkaaseen etukuormaintyöhön,Valtra HT on tossa tosi hyvä.Muutenkin pienen kokeilun jälkeen N141 Advance sopi ek:n kanssa mun kouraan pahuksen hyvin.Tosin en itse semmoista sitten saanu irti.
mulla nyt sattuu oleen kaksi portaatonta ja toisessa etukuormaaja niin oon huomannu että joka hommassa tosi hyvä mutta kuormaaja käytössä ihan huippu .
Montako konetta on jakamassa tuota 3000-6000 tunnin vuosisaldoa?
Jos yhdelle koneelle kertyy 6000h/vuosi niin sillähän pitää ajaa joka ikinen päivä yli 16 tuntia.
Ei niitä koneita ole huvikseen ostettu ja jos kolme kuskia/kone niin pitää yli 16h vuorokaudessa pyöriä. Meillä on kaks konetta jotka on työllistetty periaattees 24/7, näille tulee 6000h ja rapiat. Loput on kausitöissä n. 3000h/vuosi, silleen saahaan porukka pidettyä töissä ympäri vuoden ja vara koneita noitten kahen huoltoihin. Meillä on tiimissä 26 ihmistä jotka pyörittää normaalisti keskenään hommaa+ 6 ihmistä jotka omistavat kaluston ja tekee remontit ja hoitaa muutonkin yrityksen pyörityksen. Työaikalakien mukaan on toimittu ja toimitaan koska ollaan osin jatkuvan valvonnan alaisia.
Äkkiseltään tulee sekulin tuntimääristä mieleen joko satamassa ja/tai merellä tapahtuva traktorityö??
Lappalainen epäilöö jotta mulla ei koneet kestä, että olis miehessä vika. Pikkuusen sulle tausta tietoo, mullon tällähetkellä 2konetta omassa käytös ja 8konetta sitten yhtiön nimissä joilla 3 kuskia / kone. Nää yhtiön koneet on tuolla paremmilla urakointi alueilla ja todella kovassa käytössä, koneilla ajetaan 3000-6000h/vuosi. Kaikkia valtamerkkejä n.200 pollen luokassa on kulkenut käsissä ja monenmoista remonttia on käyty tekemässä. Suurin pettymys on ollut 8000 sarjan massikoissa, joita ostettiin kaks kerralla toinen uutena ja toinen käyttetty. Kytkykauppana sai todella halvalla. Lujinta päätä edustaa fendt ja valtra, ei juuri murheita ja mitä on ollut niin helppoja korjata.enhän mää mitään epäile ;)
Mulla omassa käytös valtra ja nh, molemilla ajettu n.15000h. Kummastakaan ei ole moottoria tai voimasiirtoa aukaistu. Ovat muutenkin näyttely kelpoisessa kunnossa ja kaikki lisävarusteet on myös asennettu asiaan kuuluvalla tavalla, eli äkkinäinen luulee jo tehdastyöksi.
Notta sellaista koneen pitoa meillä, entäs teillä.
En kerro tarkemmin koska meillä on suunitteilla tuoda toimintamalli myös tänne.
En kerro tarkemmin koska meillä on suunitteilla tuoda toimintamalli myös tänne.
Eli toiminta ei oo Suomessa... vielä...
[/quot
jos se urakointi on vielä suunniteluasteella...
Lappalainen epäilöö jotta mulla ei koneet kestä, että olis miehessä vika. Pikkuusen sulle tausta tietoo, mullon tällähetkellä 2konetta omassa käytös ja 8konetta sitten yhtiön nimissä joilla 3 kuskia / kone. Nää yhtiön koneet on tuolla paremmilla urakointi alueilla ja todella kovassa käytössä, koneilla ajetaan 3000-6000h/vuosi. Kaikkia valtamerkkejä n.200 pollen luokassa on kulkenut käsissä ja monenmoista remonttia on käyty tekemässä. Suurin pettymys on ollut 8000 sarjan massikoissa, joita ostettiin kaks kerralla toinen uutena ja toinen käyttetty. Kytkykauppana sai todella halvalla. Lujinta päätä edustaa fendt ja valtra, ei juuri murheita ja mitä on ollut niin helppoja korjata.enhän mää mitään epäile ;)
Mulla omassa käytös valtra ja nh, molemilla ajettu n.15000h. Kummastakaan ei ole moottoria tai voimasiirtoa aukaistu. Ovat muutenkin näyttely kelpoisessa kunnossa ja kaikki lisävarusteet on myös asennettu asiaan kuuluvalla tavalla, eli äkkinäinen luulee jo tehdastyöksi.
Notta sellaista koneen pitoa meillä, entäs teillä.
Aika vähän on ongelmia ollu kuskien kans, niinkun tuos koneiden käytös. Johtuu varmaan siitä että meillä on jokaisessa koneessa valvonta, eli niis jää aika herkästi kiinni jos alkaa todella rääkkäämään konetta. Eikä semmosia remontteja ole ollut jotka johtuis väärästä käytöstä.on sulla menny urakat huonoon suuntaa ku aikasemmin ajelit variolla ja nyt valtra ja nh
Niin ollaan isommilla markkinoilla jossa helpompi kehittää toimintaa ja tehdä asioita toisin kuin vanhakantaisesti on totuttu.
Kyllä täälläkin toimivilla täpinäreiskoilla olis syytä tutkia omia työ tottumuksiaan ja harkita fuusioitumista. Vähemmän rattoreita enempi tunteja /kone, saatais kausi hommis ramppa kalisee 24h /vuorokausi jne.
Pari kausi konetta tekee peltotöitä, loput on pelkästään kunnalisteknissä työssä. Kunnallisteknisiin töihin luetaan myös noiden kahden ympärivuorokautta pyörivän työsektori. En kerro tarkemmin koska meillä on suunitteilla tuoda toimintamalli myös tänne. Kyllä noilla käyttömäärillä jo voi puhua bisneksestä, jopa 200000€ rattorin pääoma kulut alkaa tuntua siedettävältä.mää kans tunnen yhen urakoitsijan joka tekee 24 tuntia päivässä konetöita mutta se pitää vielä sen päälle kahvi ja ruokatunnit ;)
Tuohon hytin jousitukseen,ehdottoman hyvä sekin. Mulla nää kaikki ja lisäksi istuimessa vaakajousto sivullekin,se voisi korvata ohjaamojousitusta. Kaikki yhdessä paras,terveydellä ei hintaa 8)
Mullakin uusimmassa kaikki muut, paitsi tuo penkin sivujousto. Kannattaisiko hankkia? Vähän käytettyjä olisi myös ollut tarjolla, mutta vaatimuslistalla oli sekä etu-, että hyttijousitus. Fendtin jousiin verrattuna JD:n jousitus on ollut lievä pettymys, mutta silti ero edelliseen ilman mitään jousia on huomattava. Ei enää tule selkä kipeäksi pelkässä tieajossa.
Tuo penkin sivujousto on niin hyvä että hommaa äkkiä. Sivuttaisia heilahduksia kun ei saa oikein otettua muuten vastaan kuin kädellä kiinni pitämällä. Säästää todella paljon selkää.
Huijaa alkuun mutkissa,tuntuu että ei nämä vehkeet käännykkään,hieman totuttelua vaatii.
Mistä kannattaa kysellä ja minkä verran tuloo maksamaan? Saako vanhaan Grammerin ilmapenkkiin lisäpalikkana vai pitääkö laittaa koko hökötys uusiksi? Nimim. epätietoinen
Ainakin Maxximo XXL:n saa sivuttaisjouston. Parhaiten ne tietävät Algollilla http://www.algoltechnics.fi/ Ne ei suoraan myy muutakun Timpalle (naismyyjä) ::), eli lasku tulee esim Agrimarketin kautta.
Mistä kannattaa kysellä ja minkä verran tuloo maksamaan? Saako vanhaan Grammerin ilmapenkkiin lisäpalikkana vai pitääkö laittaa koko hökötys uusiksi? Nimim. epätietoinen
Ainakin Maxximo XXL:n saa sivuttaisjouston. Parhaiten ne tietävät Algollilla http://www.algoltechnics.fi/ Ne ei suoraan myy muutakun Timpalle (naismyyjä) ::),
Mistä kannattaa kysellä ja minkä verran tuloo maksamaan? Saako vanhaan Grammerin ilmapenkkiin lisäpalikkana vai pitääkö laittaa koko hökötys uusiksi? Nimim. epätietoinen
Totta.
eli lasku tulee esim Agrimarketin kautta.
Suosittelen myöskin tuota sivujoustoa.
Pari kausi konetta tekee peltotöitä, loput on pelkästään kunnalisteknissä työssä. Kunnallisteknisiin töihin luetaan myös noiden kahden ympärivuorokautta pyörivän työsektori. En kerro tarkemmin koska meillä on suunitteilla tuoda toimintamalli myös tänne. Kyllä noilla käyttömäärillä jo voi puhua bisneksestä, jopa 200000€ rattorin pääoma kulut alkaa tuntua siedettävältä.mää kans tunnen yhen urakoitsijan joka tekee 24 tuntia päivässä konetöita mutta se pitää vielä sen päälle kahvi ja ruokatunnit ;)
kait se laskuttaa eihän kukaan talkoissa :)Pari kausi konetta tekee peltotöitä, loput on pelkästään kunnalisteknissä työssä. Kunnallisteknisiin töihin luetaan myös noiden kahden ympärivuorokautta pyörivän työsektori. En kerro tarkemmin koska meillä on suunitteilla tuoda toimintamalli myös tänne. Kyllä noilla käyttömäärillä jo voi puhua bisneksestä, jopa 200000€ rattorin pääoma kulut alkaa tuntua siedettävältä.mää kans tunnen yhen urakoitsijan joka tekee 24 tuntia päivässä konetöita mutta se pitää vielä sen päälle kahvi ja ruokatunnit ;)
Laskuttaako se kaikista tunneista (24)? ;D
Miten on Lappalainen onko sun jompi kumpi Dyna VT 7465 mallia? Ajattelin vain, että miten nuhainen kone se on ilman piristystä? Painoa on kuitenkin melko paljon tehoonsa nähden?mulla on 7480 ja 7485
Miten on Lappalainen onko sun jompi kumpi Dyna VT 7465 mallia? Ajattelin vain, että miten nuhainen kone se on ilman piristystä? Painoa on kuitenkin melko paljon tehoonsa nähden?mulla on 7480 ja 7485
7480 painoi 600kg keulapainoja 710 renkailla 7820kg ilman kuormaaja. on muuten jämäkkä kuormainkone ku etuakseli on melko keulassa ja melkein samanpainonen täytyy olla 7465
piristä takuun jälkeen vähä .
kovasti kehuvat sitä uutta commonrail perkinssiä
fergu tai fendtMiten on Lappalainen onko sun jompi kumpi Dyna VT 7465 mallia? Ajattelin vain, että miten nuhainen kone se on ilman piristystä? Painoa on kuitenkin melko paljon tehoonsa nähden?mulla on 7480 ja 7485
7480 painoi 600kg keulapainoja 710 renkailla 7820kg ilman kuormaaja. on muuten jämäkkä kuormainkone ku etuakseli on melko keulassa ja melkein samanpainonen täytyy olla 7465
piristä takuun jälkeen vähä .
kovasti kehuvat sitä uutta commonrail perkinssiä
***Katsotaan nyt mihin tarjoukset päätyvät. Jos portaattomiin siirtyy niin putoaa toi Valtra tarjouskilpailusta, eli peli jää käytännössä kahden kaupaksi.
fergu tai fendt
***Katsotaan nyt mihin tarjoukset päätyvät. Jos portaattomiin siirtyy niin putoaa toi Valtra tarjouskilpailusta, eli peli jää käytännössä kahden kaupaksi.
jos etukuormaaja käyttöä pelkästään ajattelee niin tehokas hydrauliikka on hyvä kun kuormaaja liikkuu niin jälkeä syntyy. suunnanvaihtaja joka vaihtaa ripeästi. turbiinikytkin on myös hyvä pehmentää liikkeitä. kannattaa miettiä todellisia tarpeita ja maksaa vain niistä. valtra N advance tuntui varsin miellyttävältä kuormaajan kanssa. hyvä ilmaistuin ja ilmastointi riittää aika pitkälle. kustannukset nousevat kaikilla noilla varusteilla. 50 laatikko on halvin ja säästää polttoainetta jos malttaa ajaa vähän hitaammin.
kyllä jouset kannatta ottaa jos teet muutaki kun kuormaatjos etukuormaaja käyttöä pelkästään ajattelee niin tehokas hydrauliikka on hyvä kun kuormaaja liikkuu niin jälkeä syntyy. suunnanvaihtaja joka vaihtaa ripeästi. turbiinikytkin on myös hyvä pehmentää liikkeitä. kannattaa miettiä todellisia tarpeita ja maksaa vain niistä. valtra N advance tuntui varsin miellyttävältä kuormaajan kanssa. hyvä ilmaistuin ja ilmastointi riittää aika pitkälle. kustannukset nousevat kaikilla noilla varusteilla. 50 laatikko on halvin ja säästää polttoainetta jos malttaa ajaa vähän hitaammin.
***Olin myös positiivisesti yllättynyt kun ajoin Valtran 141 N advance-mallia.
Mitä noihin varusteisiin tulee, niin uskoakseni jousitukset ovat vakiokamaa 6-8 vuoden päästä, joilloin hankittava traktori tulee vaihtoikään. Näin ajateltuna jousitettu vaihtokone on silloin mielenkiintoisempi. Mene ja tiedä,,,
Mites renkaat? Jos on 50 km kulkeva kone, niin kannattaako maksaa lisähintaa, jotta saa pirellin renkaat?
Mites renkaat? Jos on 50 km kulkeva kone, niin kannattaako maksaa lisähintaa, jotta saa pirellin renkaat?
Mitkä renkaat fergussa on uutena alla? JD:ssä on usein ollut Continentalit ja ainakin mun koneessa ne rupiaa jyrrästämäään yli 45 nopeudessa. Muuten kyllä kulkevat tasaisesti.
Mites renkaat? Jos on 50 km kulkeva kone, niin kannattaako maksaa lisähintaa, jotta saa pirellin renkaat?
Mites renkaat? Jos on 50 km kulkeva kone, niin kannattaako maksaa lisähintaa, jotta saa pirellin renkaat?
Mites renkaat? Jos on 50 km kulkeva kone, niin kannattaako maksaa lisähintaa, jotta saa pirellin renkaat?
Mitkä renkaat fergussa on uutena alla? JD:ssä on usein ollut Continentalit ja ainakin mun koneessa ne rupiaa jyrrästämäään yli 45 nopeudessa. Muuten kyllä kulkevat tasaisesti.
***Jontikkaan tosiaan tulevat noin Continentaalit ja lisähinnalla Pirellit. Masikkaan sattuman kauppana joko Michelin, Firestone, Good Year tai Pirelli. Lisähinnalla saa varmistettua haluamansa merkki.
***Jontikkaan tosiaan tulevat noin Continentaalit ja lisähinnalla Pirellit. Masikkaan sattuman kauppana joko Michelin, Firestone, Good Year tai Pirelli. Lisähinnalla saa varmistettua haluamansa merkki.
Ja samaisella lisähinnalla samalla voi panna pykälää tai paria suuremmatkin esim. 7465:een 520/70x38, 420/70x28. (Parempi valinta kuin vakiot 18,4x38-14,9x28) 8)
Ja samaisella lisähinnalla samalla voi panna pykälää tai paria suuremmatkin esim. 7465:een 520/70x38, 420/70x28. (Parempi valinta kuin vakiot 18,4x38-14,9x28) 8)
tuleeko ohjaamojouset?
***Jontikkaan tosiaan tulevat noin Continentaalit ja lisähinnalla Pirellit. Masikkaan sattuman kauppana joko Michelin, Firestone, Good Year tai Pirelli. Lisähinnalla saa varmistettua haluamansa merkki.
Ja samaisella lisähinnalla samalla voi panna pykälää tai paria suuremmatkin esim. 7465:een 520/70x38, 420/70x28. (Parempi valinta kuin vakiot 18,4x38-14,9x28) 8)
***Jos Massikasta tulee kaupat, niin joudun laittamaan 600/65*38 renkaat. Sillä konstilla saadaan traktoria madallettua tarpeelliset 4,5 senttiä. Joskus se on pienestä kiinni ;) Jontikalla sen sijaan mahtuu ilman vippaskonsteja
Toi esimerkki oli nimenomaan "pykälää" suurempi. Se pari pykälää suurempi nyt jäi mainittematta, mutta ois just toi 650 ja 540. Tossa oli just 6475 noilla pykälää isommilla ja kone näytti niillä ihan sopusuhtaiselta.Ja samaisella lisähinnalla samalla voi panna pykälää tai paria suuremmatkin esim. 7465:een 520/70x38, 420/70x28. (Parempi valinta kuin vakiot 18,4x38-14,9x28) 8)
Ei kai kukaan noin pieniä renkaita laita alle, ainakaan kuutoseen ;). 650/65x38 ja 540/65x28 on nykypäivää isommissa, mullakin on kyllä neloskoneessa vain 540/65x38, kun navettaan ei oikein olisi isommilla sopinu.
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT, 50 km laatikko, etu+ ohjaamojousitus, Ouicke Q65 etukuormain sähköohjauksella, Pirellin 600/65 R38, 480/65R28 renkailla.
Nämä agron keskustelu tulee kalliiksi. Alunperin piti ostaa nelipyttyinen karvalakkimalli tyyliin MF 5470 ;D
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT, 50 km laatikko, etu+ ohjaamojousitus, Ouicke Q65 etukuormain sähköohjauksella, Pirellin 600/65 R38, 480/65R28 renkailla.
Nämä agron keskustelu tulee kalliiksi. Alunperin piti ostaa nelipyttyinen karvalakkimalli tyyliin MF 5470 ;D
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT, 50 km laatikko, etu+ ohjaamojousitus, Ouicke Q65 etukuormain sähköohjauksella, Pirellin 600/65 R38, 480/65R28 renkailla.onnittelen euroopan parhaasta traktorimallista dynä vt :)
Nämä agron keskustelu tulee kalliiksi. Alunperin piti ostaa nelipyttyinen karvalakkimalli tyyliin MF 5470 ;D
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT, 50 km laatikko, etu+ ohjaamojousitus, Ouicke Q65 etukuormain sähköohjauksella, Pirellin 600/65 R38, 480/65R28 renkailla.
Nämä agron keskustelu tulee kalliiksi. Alunperin piti ostaa nelipyttyinen karvalakkimalli tyyliin MF 5470 ;D
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT, 50 km laatikko, etu+ ohjaamojousitus, Ouicke Q65 etukuormain sähköohjauksella, Pirellin 600/65 R38, 480/65R28 renkailla.Onneksi järki voitti. Onnittelut!!! 8)
Nämä agron keskustelu tulee kalliiksi. Alunperin piti ostaa nelipyttyinen karvalakkimalli tyyliin MF 5470 ;D
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT, 50 km laatikko, etu+ ohjaamojousitus, Ouicke Q65 etukuormain sähköohjauksella, Pirellin 600/65 R38, 480/65R28 renkailla.
Nämä agron keskustelu tulee kalliiksi. Alunperin piti ostaa nelipyttyinen karvalakkimalli tyyliin MF 5470 ;D
--ONNEA uurelle,varmaan hieno kone.Kalliiksi tosiaan taisi tulla...otit sitten kaikki herkut,toivottavasti ne tarpeen ovatten :D
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT
Onnea uudesta koneesta! Niin sitä vain on merkin vaihtaminen lujassa itse kullakin... ;D Taitaa pian käydä niin, ettet maltakaan jättää uutta konetta siilolle, vaan valjastat sen noukinvaunun eteen. Vai joko senkin edessä on uusi? ;)
Portaatonta jontikkaa en uskaltanut ihan vakavissaan edes harkita.
On menny oppi perille... ;D
1000 h vuodessa siilolla ???? Tyhjäkäynti odottelua...
Eikö olisi työtavoissa kehittämistä, niin ei tarvi turhaa kalustoa.
Ei se merkin vaihtaminen mikään mahdottomuus ollut. Hinta/laatusuhde vaan kohtasi parhaiten Dyna VT:ssä. Ehdokkaista MF 5470 oli liian karvalakkimalli 6255 jälkeen, MF 6470 ihan potentiaalinen. Kuten myös Valtran 141 A, joka oli ehkä positiivisin yllätys. Nämä kaksi tipahtivat pois portaiden takia. Fendt hinnoitteli itsensä pihalle vaikkakin hyvitys vanhasta oli omaa luokkaansa. Jontikan 6430:ssa oli aivan liian pieni koppi minun makuun, pikavaihdeautomattiikka sen sijaan oli tosi hyvä. Portaatonta jontikkaa en uskaltanut ihan vakavissaan edes harkita.
Ei se merkin vaihtaminen mikään mahdottomuus ollut. Hinta/laatusuhde vaan kohtasi parhaiten Dyna VT:ssä. Ehdokkaista MF 5470 oli liian karvalakkimalli 6255 jälkeen, MF 6470 ihan potentiaalinen. Kuten myös Valtran 141 A, joka oli ehkä positiivisin yllätys. Nämä kaksi tipahtivat pois portaiden takia. Fendt hinnoitteli itsensä pihalle vaikkakin hyvitys vanhasta oli omaa luokkaansa. Jontikan 6430:ssa oli aivan liian pieni koppi minun makuun, pikavaihdeautomattiikka sen sijaan oli tosi hyvä. Portaatonta jontikkaa en uskaltanut ihan vakavissaan edes harkita.
Otikko Gta pelikonsolin massikkaan?
ongelmia. Näyttää sitä karvalakkimallikin hajoavan, kun etukuormaajakoneesta katkesi suunnanvaihtajan vaijeri. Onneksi Laukkanen palvelee, uusi vaijeri 16 tunnin päästä kotona.
otitko kuormaimen fergun väreissä?
http://www.profi.com/EN_en/magazine/current.jsp?menuId=25
Vaijeri suunnanvaihtajas? Mihinä se vipu oikeen on?
Eikö siihen ois riittäny rautalanka tai paalinarukin.
Vaijeri suunnanvaihtajas? Mihinä se vipu oikeen on?
Eikö siihen ois riittäny rautalanka tai paalinarukin.
Niin SE-mallis on mekaaninen suunnanvaihdin, eli vivulta menee vaijeri vaihdelooran kylkeen. Niin että paalinarulla ja rautalangalla korjataan kaikki? Mihinkäs se jeeusteippi jäi? :P
otitko kuormaimen fergun väreissä?
http://www.profi.com/EN_en/magazine/current.jsp?menuId=25
***Toimitusten alkamisessa on vielä epävarmuutta, joten ei pysty varmaksi sanomaan. Jos niitä Suomeen koneen kokoamisvaiheessa saa, niin tottakai fergun väreissä.
otitko kuormaimen fergun väreissä?
http://www.profi.com/EN_en/magazine/current.jsp?menuId=25
***Toimitusten alkamisessa on vielä epävarmuutta, joten ei pysty varmaksi sanomaan. Jos niitä Suomeen koneen kokoamisvaiheessa saa, niin tottakai fergun väreissä.
Toimitus kuluvana vai ensi vuonna?
Apemies kirjoitti : Kyllä siinä vain tahtoo tunteja tulla vaikka homma on puuhastelua isoon maailmaan verrattuna. Traktoreilla on kolme eri kuskia. Ulkopuolista täpinöintiä ei harrasteta.
>Mutku tuon kokoluokan maitotäpinöitsijöillä on järjestään vähintään 5 tämän vuosituhannen mallia olevaa traktoria markilla... Yhteenkään koneeseen ei taida tulla 300-400 h enempää mittariin vuodessa. Joka työkoneelle on oma traktorinsa ja omat hommat vain täpistään kuulemma. :D
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT, 50 km laatikko, etu+ ohjaamojousitus, Ouicke Q65 etukuormain sähköohjauksella, Pirellin 600/65 R38, 480/65R28 renkailla.Otan osaa :-\
Apemies kirjoitti: Karjatilan arkeen, niin voisi ehkä kuvitella millaisia töitä traktorilla siellä tehdään. Kyseisellä traktorilla tehdään seuraavanlaisia töitä; kyntö, osa äestyksestä, osa kylvöstä, niitto, siilolla polkeminen, päivittäinen seosrehu lehmille ja nuorkarjalle, lumityöt, turpeen haut, viljan rahtaus, rehun omanoudot, paalien ajo jne. jne..
>Ompas siinä pakka levällään. ;D
Ihanko kaikki pitää itte täpistä? Taitaa tuo maitotilallisten työnsankaruus olla ihan tekemällä tehtyä.
Vaijeri suunnanvaihtajas? Mihinä se vipu oikeen on?
Eikö siihen ois riittäny rautalanka tai paalinarukin.
Niin SE-mallis on mekaaninen suunnanvaihdin, eli vivulta menee vaijeri vaihdelooran kylkeen. Niin että paalinarulla ja rautalangalla korjataan kaikki? Mihinkäs se jeeusteippi jäi? :P
Sehän rautalanka/paalinaru on tunnetusti vanhojen "hyvien" Enklantilaisten merkkien yleisvaraosa... ;D
Näkyy vielä tietona kyseisten merkkien omistajilla olevan... :D
Tulipahan vaan mieleeni tuosta vaijerista, ettei vaijeri oikeastaan oo hyvä ratkaisu mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa tarvitaan sekä vetoa, että työntöä. Näin niinku teknises mieles mitenkään ottamatta tällä kertaa kantaa zöndiirin insinöörien virityksiin.
Lieneekö se tyhjänpäiväinen jäykistysjousi lähtenyt sinne Jupiteria kohti?Tulipahan vaan mieleeni tuosta vaijerista, ettei vaijeri oikeastaan oo hyvä ratkaisu mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa tarvitaan sekä vetoa, että työntöä. Näin niinku teknises mieles mitenkään ottamatta tällä kertaa kantaa zöndiirin insinöörien virityksiin.
Pääsitpä taas irvimään viheriää... :P
Tuos suunnanvaihtajas on kyllä ollu uudesta asti jotakin takkua, kun nyt uudella vaijerilla se keveni huomattavasti, melkein toimii yhtä hyvin kuin uudemman nix nax -vaihtaja.
> Hanki jo hyvä mies ittelles elämä ;D
over and out
Apemies kirjoitti: Eli tuplahaava, pesät tyhjäksi, seuraava mies lyömään...
> Hanki jo hyvä mies ittelles elämä ;D
over and out
Niin sitä sitten kaupat tuli. 7465 dyna VT, 50 km laatikko, etu+ ohjaamojousitus, Ouicke Q65 etukuormain sähköohjauksella, Pirellin 600/65 R38, 480/65R28 renkailla.Otan osaa :-\
author=Menneisyydenkaipuu
No mitäs UCD:lle muuten kuuluu?
Ihan hyvää joo. kenenkäs sivupersoona sinä oletkaan??? ettei vain A.....
taas tuo vanha paranoidi iskhee ;D
Mnneisyydenkaipuu :
Kukaan muuhan ei apeäijän kanssa ala vääntää koneiden tarpeellisuudesta kuin minä. :D
Ja vaihdan nicciä ja heti hyökkään apemiehen kimppuun. Näinhän se menee... mahtavaa upeeta!
Jontikan 6430:ssa oli aivan liian pieni koppi minun makuun
Kuinka monta isännänalkua hyttiin pitäisi kerralla sopia? UCD kyllä pian herjaa tuosta lasten tulevaisuuden määräämisestä... ;D
Jontikan 6430:ssa oli aivan liian pieni koppi minun makuun
Kuinka monta isännänalkua hyttiin pitäisi kerralla sopia? UCD kyllä pian herjaa tuosta lasten tulevaisuuden määräämisestä... ;D
***Kyllähän sinne täytyy vähintään 2 saada kerralla sopimaan ;D Apukuskeille on muuten tosi tärkeää olla omat turvavyöt.
Tulipahan vaan mieleeni tuosta vaijerista, ettei vaijeri oikeastaan oo hyvä ratkaisu mihinkään sellaiseen paikkaan, jossa tarvitaan sekä vetoa, että työntöä. Näin niinku teknises mieles mitenkään ottamatta tällä kertaa kantaa zöndiirin insinöörien virityksiin.
Pääsitpä taas irvimään viheriää... :P
Tuos suunnanvaihtajas on kyllä ollu uudesta asti jotakin takkua, kun nyt uudella vaijerilla se keveni huomattavasti, melkein toimii yhtä hyvin kuin uudemman nix nax -vaihtaja.
En mä sitä nyt niin irviny tällä kertaa. Sitähän varten se takuu on, että takuuaikana tommoset korjaillaan. Jos meinaan uudesta asti ollu... Onko siis kysees mekaaninen suunnanvaihdinvipu jossain kojelaudan liepeillä. Mikään muu ei oikein selitä vaijerikäyttöä noin teknises mieles. 8)
Jontikan 6430:ssa oli aivan liian pieni koppi minun makuun
Kuinka monta isännänalkua hyttiin pitäisi kerralla sopia? UCD kyllä pian herjaa tuosta lasten tulevaisuuden määräämisestä... ;D
***Kyllähän sinne täytyy vähintään 2 saada kerralla sopimaan ;D Apukuskeille on muuten tosi tärkeää olla omat turvavyöt.
En mä sitä nyt niin irviny tällä kertaa. Sitähän varten se takuu on, että takuuaikana tommoset korjaillaan. Jos meinaan uudesta asti ollu... Onko siis kysees mekaaninen suunnanvaihdinvipu jossain kojelaudan liepeillä. Mikään muu ei oikein selitä vaijerikäyttöä noin teknises mieles. 8)
Ei oikein menny enää takuun piikkiin, kun kones on kumminkin vajaat 3 vuotta vanha. Suunnanvaihdin on siis ratin alla vasemmalla, voisiko se edes olla muualla. ??? Tuos halpiaasmallis on myös pikavaihteiden käyttö mekaanisesti vaijerin välityksellä, ei siis sähköongelmia.
Joskus oli 3080:s parhaimmillaan 4. Noihin nykysiin ei tahdo mahtua kunnolla kuin kaks.
Joskus oli 3080:s parhaimmillaan 4. Noihin nykysiin ei tahdo mahtua kunnolla kuin kaks.
Kyllä mullakin oli joskus kolome kyytis 50-sarjan jontikas. ;D Siinä kyllä piti jo vähän sovitella. Joskus oon nähny, kuinka hyttiin on tukittu niin paljon kuin vain sopii, jalkoja näkyy takalasista pihalle yms. Meidän pitäjäs rauhoottuu kummasti prääsääminen, kun yksi likka kuoli pudottuaan traktorin alle. Oli pitäny oven kahvasta kiinni, kun traktori heilahti montusta ja itse vahingossa aukaasi oven pudoten renkaan alle.
Joskus oli 3080:s parhaimmillaan 4. Noihin nykysiin ei tahdo mahtua kunnolla kuin kaks.
Kyllä mullakin oli joskus kolome kyytis 50-sarjan jontikas. ;D Siinä kyllä piti jo vähän sovitella. Joskus oon nähny, kuinka hyttiin on tukittu niin paljon kuin vain sopii, jalkoja näkyy takalasista pihalle yms. Meidän pitäjäs rauhoottuu kummasti prääsääminen, kun yksi likka kuoli pudottuaan traktorin alle. Oli pitäny oven kahvasta kiinni, kun traktori heilahti montusta ja itse vahingossa aukaasi oven pudoten renkaan alle.
05-sarjan Valmettiin kuulemma mahtui 7 jätkää ja kaljakoppa. Kuulostaa tosi hyvältä yhdistelmältä. ???
author=Menneisyydenkaipuu
Mitä jää, jos sun viesteistä suodattaa paskanjauhannan pois ?
Tyhjän ja olemattoman väli.
???
Joskus oli 3080:s parhaimmillaan 4. Noihin nykysiin ei tahdo mahtua kunnolla kuin kaks.
Kyllä mullakin oli joskus kolome kyytis 50-sarjan jontikas. ;D Siinä kyllä piti jo vähän sovitella. Joskus oon nähny, kuinka hyttiin on tukittu niin paljon kuin vain sopii, jalkoja näkyy takalasista pihalle yms. Meidän pitäjäs rauhoottuu kummasti prääsääminen, kun yksi likka kuoli pudottuaan traktorin alle. Oli pitäny oven kahvasta kiinni, kun traktori heilahti montusta ja itse vahingossa aukaasi oven pudoten renkaan alle.
05-sarjan Valmettiin kuulemma mahtui 7 jätkää ja kaljakoppa. Kuulostaa tosi hyvältä yhdistelmältä. ???
Ootte tainneet vähän jo vankistua ja kasvaa mittaa noista ajoista. Parran-ajoonkaan ei enää riitä froteepyyhe.
:P
Köyhyys on pakottanu pysymään solakkana. "Nälkä aina vieraanamme..."
Mitkä seuraavista traktorin varusteista ovat välttämättömiä ja mitkä turhaa luxusta etukuormaajakoneessa?
*Ohjaamojousitus, etuakselijousitus, 50 km-loota, portaaton vaihdelaatikko
Miksi etukuormaajakone ??? Kurottaja monin verroin parempi ja ketterämpi. Tiedän kokemuksesta.
Kuinka monta isännänalkua hyttiin pitäisi kerralla sopia? UCD kyllä pian herjaa tuosta lasten tulevaisuuden määräämisestä... ;D
No tottamooses! päivähoitokin on keksitty..... 8)
ja taitaa siellä pykälissäkin jotain lukea....
Mitkä seuraavista traktorin varusteista ovat välttämättömiä ja mitkä turhaa luxusta etukuormaajakoneessa?
*Ohjaamojousitus, etuakselijousitus, 50 km-loota, portaaton vaihdelaatikko