Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Natikkaa veturiks  (Luettu 4434 kertaa)

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Natikkaa veturiks

  JD:n isoja vetureita ei taho löytyy ...ei piä olla kranttu, tämäkin käynyt jo kolme kertaa sulatossa polskimassa, mutta tuntimittari ei siltikään ole nollaantunut...  http://www.mascus.fi/maatalous/kaytetyt-traktorit-140-199-hv/john-deere-7800/6b9dghcd.html

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5899
Vs: Natikkaa veturiks
Tuos on tullu funtsittua, et meiän tilalla tarvitaan yks veturi lisää. Nyt siis kysymys kuuluu, mitä hienoja ja huonoja puolia tai tyyppihäröjä ois seuraavanlaisissa case ehokkaissa, 1056, 1255 ja 1455? Noista tuo viimesin on ykkösvaihtoehtona. Lisämainintana voisin sanoa, että etitään edullista perusrautaa, minkä voi tarvittaessa korjata vaikka rautalangalla. ;) Ja sitten on turha tulla tyrkyttämään mitää valmetin reuhkoja, intikka se olla pitää. ;)
Nämä etuvedon kardaaniakselit ilman ristiniveliä ovat yhdenlainen ansa. Varsinkin etukuormainkäytössä vaikka kuin huolella rasvaisit akselin keinuniveltä, niin ennnpitkään se kuiteskin kuluu, ja silloin kardaanin suora linja katoaa. Holkki ja booripää joutuu ristinivelen virkaan, ja kuluvat varsin nopeasti, kun kuluminen on päässyt alkuun. Kokemusta 1056:sta ja 80- luvun Fiateista.  ps. on nähty vaihtokone, jossa oli hitsattu !!! kardaani murikka-akseliin, ja ilmeisesti toivottu ettei ostaja huomaisi.

Oikeastaan noi keinun laakerit vois olla järkevä vaihtaa melkein rutiinin omaisesti josssain 4000h kohdilla, ei itsessään mitkään mahdottoman kalliit  (tai no traktoreitten osissa on aina hieman suhteellista mikä on kallista ja mikä ei..) eikä työnä mikään niin iso verrattuna siihen että akselia joudutaan koneistamaan.

Viimeksi muokattu: 26.10.12 - klo:17:54 kirjoittanut bouli