Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]

Viestit - sir

Siispä. Ollaan tyytyväisiä kun meillä on Valio, jonka ainut tehtävä on lisätä omistajien maidon arvoa.
Pohdi joskus sitä, mikä olisi maidon hinta jos Valiota ei olisi. 
Meijereillä ei ole oikeutta painaa rahaa. Siksi kuvitelmat suuresta tuottajahinnannoususta ovatkin vain ja ainoastaan haihattelua.

Maidonhinta on vain ja ainoastaan markkinoilla saadun toiminnan tulosta. Maidon hinta ei nouse vaikka kuinka vaatisimme,  jos emme menesty markkinoilla.
Ymmärrän premium laatujen tuonnin. Niillä ei sotketa markkinaa ja ne on hinnoiteltu oikein.
En ymmärrä kaupanmerkkien tuontia. Niillä harhautetaan kuluttajaa ja niillä sotketaan markkinat.
Koko osuustoiminnan hallinto on eräänlainen ”pyramidihuijaus”. 10% ruohonjuuritasosta on hallinnossa mukana, mutta oikea valta on vasta pyramidin huipulla. Suomessa tuottajahinnan määrää suurimman yrityksen hallitus (4 henkilöä) ja johtoryhmä (8 henkilöä).


Suomessa tuottajahinnan PÄÄTTÄÄ suurimman yrityksen hallitus. Muut peesaavat kykyjensä mukaan perässä ja jotkut turvautuvat jopa konsernitukeen.
Kannattaa tutustua, esim. oman osuuskunatasi sääntöihin, miten osuuskunta toimii ja miten voin jäsenenä vaikutaa osuuskunnan toimintaan. Tieto lisää tuskaa.
Kovin ovat Elijaksen käsitykset maitomarkkinoista ja niiden toiminnasta vajavaiset.
Olet varmaan huomannut, että maahamme tuodaan maitotuotteita maidoksi muutettuna yli 500 milj.litran edestä. Jos maahamme ei tuotasi yhtään juustokiloa, jogurttia tai raaka maitoa, riittäisi maamme maidontuotanto juuri ja juuri kotimaiseen kulutukseen.  Jonkun täytyy vastaavasti viedä, että markkinat eivät menisi maassamme sekaisin. Vientivastuu on ollut  ja on edelleen Valiolla. Kotimarkkinoilla onnistuminen on Valiolle erittäin tärkeää niinkuin viennissä onnistuminenkin.
Kauppa ratkaisee miten tuotteet hylyyn hinnoitellaan ja mitä tuotteita hyllyyn pääsee ja mille paikalle.
Kuluttajalle jää ostopäätöksen tekeminen. Jos kuluttaja valitsee AINA halvimman ULKOLAISEN tuoteen jäävät kotimaiset hylyyn. Mitäs siitä seuraa ? 
Minusta asiat ovat hyvin, kun HYVÄ jälkitili tulee jo helmikuussa. Silloin on taloushallinnossa ja hallinnossa porukat tehtäviensä tasalla ja kun se tulee vielä kerralla on taseetkin kunnossa.
Kovin on rima korkealla. Mikä muuten on Kuusamon jälkitili, entä Hämeenlinnan, Satamaidon ja Arlan ?
Ai niin pitikö se jostain anoa ?
Mitkä Valiolaiset osuuskunnat ovat Lopella harkinnassa ?
Ainakin Itämaidon kaupallinen toiminta on kilpailukykyinen ja erityisesti rehujen osalta.
Ja tuotekehitykseen pitää satsata, jos meinata olla mukana bisneksessä.  Taisi olla Valiolla suuruusluokka n. 16 milj.e/vuosi. Siitä myllystä tulee yli SATA uutuutta vuodessa.
Laatujälkitilin saa Itämaidon tuottaja, joka on tehnyt laatusopimuksen osuuskunnan kanssa ja tuottanut koko kalenterivuoden E-luokan maitoa. Se on 0.2 sent/litra.
 
Yhteistyöllä on hintalappu. Rovion provisio ja Olvin osuus. Jääkö jaettavaa enää jäljelle ?
Täytynee paljastaa myös Itämaidon jälkitili, joka on 4.05 sent/litra laatujälkitilin kanssa.
Paljonko Maitomaalla on tuottajia nyt ?  Jos tuottajat vähenevät 6-7 % vuodessa, heitä on 10 vuoden kuluttua noin puolet nykyisestä.  Onko osuuskunta enää toimintakykyinen pitkällä aikavälillä ?
Mistä löytyy uusia innovaatioita ? Niitä pitäisi tulla markkinoille jatkuvasti ja niiden pitäisi menestyä.
Tuotekehittäminen on tunnetusti kallista ja aikaa vievää. Yksi äkäinen lintu ei taida pitkälle pyrähtää.
Itella toi tänään postilaatikkoon mukavan yllätyksen, Itämaidon maksaman jälkitilin, joka tulee tilille helmikuun 22 pv:nä. Jokos muilla jäsenillä on jälkitili tiedossa ?
Sivuja: 1 ... 7 8 [9]