Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9

Viestit - fds

Tottahan se olis pirun hyvä, että oletettu vihollinen A2 kelt hyökkäisi sieltä mistä me halutaan eli Vienan-Karjalan korpi-jänkhältä käsin... ja jättäisi noi mekanisoidulle armeijalle suotuisammat maastot (Suomenlahden pohjoisrannikko) ja siten myös pääkaupungin rauhaan.  ;D ;D ;D

Kumpikohan on Suomen puolustamiselle kohtalokkaampaa nykyaikana menettää pääkaupunki/Eteläinen-Suomi tai tulla katkaistuksi Oulun korkeudelta?

Ps kaikille tiedoksi jos pääkaupunki menee, niin peli on paljolti siinä.... jäljellä on muutama aziiz combat täppäri ja sissisota.

Kukahan siitä sissisodasta eniten kärsii loppujen lopuksi? Miehittäjäarmeija vaikko miehitetty maa, sen siviilit ja infra?

Painopiste ja reservi.. nää on kaksi keskeistä asiaa ja Suomen puolustamisen painopiste ei todellakaan saa olla jossain kepulandian korvessa.  8)

Ja vaikka kökkösen aikana vannottiin tuntemattoman sotilaan sosdemmaalaisliitto hengessä sissisotaan.... niin uskokaa pois... sissisota on hävityn sodan lopputulema, jota on syytä välttää viimeiseen asti.
Ei helekutti . Kyllä tää arkonetti on mahtava paskan jauhamis paikka . Tuostakaan UUSEEREEN kirjoituksesta en ymmärtänyt yhtään mitään . Taidan olla sivistymätön/tyhmä ja UUSEEREE sitten niin maan ..keleen  sivistynyt/viisas .
Nyt on parempi kun keskityn vaan nettipornoon tai taidan sittenkin lähteä töihin .
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Renkaat
: 25.02.12 - klo:07:53
 
Mitas,BKT vai Fulda
800€ hintaeroa Mitas-BKT mutta kannattaako mitaksesta maksaa?
Ostin kesällä Mitakset joka nurkkaan . Yllätyin . Reikä keskellä , ei pompota . Talvipito hyvä . Kulumisesta ei tietoa ,ei edes arvausta . Näillä tiedoilla , osta Mitakset .


Päivämaksu maksetaan aina ajoneuvon rekisterinumerolle.
Semmosen huhun mäkin olen kuullut että pitäis merkitä kuskin nimikin mutta en oo kyllä ennen enkä sen jälkeen kuullut  ;D

Eiköhän se alunperin ollut niin , että kuitissa piti olla : päivä/päivät jolta maksetaan , traktorin rekisterinumero ja kuskin nimi . Nykyään ei tarvita kuskin nimeä .
Kuitenkin kannattaa muistaa , jos ajo on maatalousajoa , ei tartte maksaa päivämaksua , eikä ole mitään 10 tonnin kärryn kokonaispaino rajaa . 10tonnin raja on käsittääkseni raja liikenneluvalliseen ajoon ..?? Vai onko jollain valopäällä erilaista tietoa ?? Jos on laittakaa linkkiä mistä asian voi tarkistaa . Kiitos
Metsätilavero/kiinteistövero on ihme kyllä jopa elinkeinon etu... kannatan lämpimästi. Tekee meisseliä sukutilarälssin jälkeläisille.  8)

Taitaa olla sahajauhot pahasti jäässä sillä, kuka kannattaa katumaksua metsille ja pelloille :(
  Olet oikeassa.         Välillä tuntuu, et se on sama, mitä paskaa ucd kirjoittelee kunhan saa vaan
jotain jutun tynkää tänne oksennettua.   8)

Olisko teiltä kahdelta liika pyydetty, että ajattelisitte asiaa hiukka laajemmalta katsantokannalta..... ei siltä perinteiseltä. Voi asia avautua... ehkä.
Kyllä huomaa , että "multa luvut jäi kesken aikanaan" . Ei ymmärrä nuota korkeasti kouluutetun henkilön ajatuksia . Olis kivaa olla viisas . :-[
Rahaa on kaakkeihin mut ei ylläpitoon. Tyypillistä.........
Käteisasiakkaita .  >:(
Saa olla leveämpi kuin 2,6m vaikka 3,0m , jos Poliisi-Setä ei satu mittaamaan . Jos mittaa , ei paljon selittelyt auta .
Paikallisesta rengasliikkestä 30€ kipale rengastöineen   ;D
600/50/R22,5??

Perus kuokin 22,5 rengas
Maansiirtokärryyn se ei oo kyllä kovin hyvä vaihtoehto...

Ei oo tullu viel tilannetta että olisin kaivannu maansiirtokärryihin pallorenkaita
Ja aikamoisissa kurakoissa on pyöritty
Riittävästi koukkupainoa niin menee pahemmistaki paikoista
Onhan se tietysti komiaa ku oo isoot pallorenkaat  ;D
Tuossa syksyllä ajettiin multaa kasaan pellolla mikä oli kynnetty ja kävellen kun meni niin vesi nousi viilujen välistä ylös... Välillä ei kärrynpyörät edes pyörineet kun oli niin pehmeää maata ja samalla työmaalla oli kyllä kuorkin pyörillä vsarustettu kärry ja voi ***** kun se sotki ajoväylät ihan kamaliksi... Mutta aina  kun pääsi ajamaan niin ettei tarvinnut ajaa samasta kohdasta samaa väylää niin ei tarvinnut edes nelivetoa mutta kuorkin pyörien jälkeen tarvitsi tasauspyörästönlukkoakin eikä sekään aina riittänyt  :o
Voi hitsi minkälaisia peltoja teillä on . Jos meillä on kynnetty pelto , ei juuri koskaan ole niin kuivaa , että sielä vois ajaa maanajokärryllä multaa kasaan . Jos viilujen välistä nousee vesi ylös kun kävelee , ei sielä kulje enää tyhjä traktorikaan . Jos kärryn pyörät ei edes pyöri , ainakaan kuorma päällä ei liikuta metriäkään hyvä jos tyhjää kärryä saa vähän heiluteltua . Tietysti kaikki on suhteellista , jos vetää yli 200 heppaisella traktorilla 3 kuution kärryä tuo vois onnistuakkin .

Ei muuten varmaan pelto yhtään tiivisty kun ajetaan maata niin ,että vesi roiskuu pyörien edellä . Kyllä kastematoa v...taa . No kysellään myöhemmin täällä jotain syvemmältä muokkaavaa härveliä . No tuolta kantiltahan tää on vapaa maa , jokainen tyylillään . Eikun  pallorenkaita ostamaan ja lisäksi veto kärryyn , menee muuten vielä pehmeämmällä pellolla .  :o
No oli miten oli , tuo pituus lienee ongelma aika pienelle osalle . Suurin osa vetää 150hv traktorilla jotain Tuhti 85 tai vastaavaa . Kyllähän siinä pääsee luuloihin oman traktorin tehoista ja tuleehan siinä niitä kaivattuja käyttötunteja paljon enemmän kun vetelee tuollaista pikku kärryä , ei tarvitse koko talvea käyttää traktoria tyhjäkäynnillä navetan edessä .
Omalla riskillä. Myös traktorissa mahdollisesti oleva etukuormaaja lasketaan kokonaispituuteen.
Käsittääkseni etukuormaaja on työkone , joten ei lasketa kokonaispituuteen . Vähän samalla tyylillä kuin paripyörät on työkone , niitä saa käyttää vaikka leveys ylittää 2,60m .
Silmäilin tässä aikani kuluksi tätä kirjoittelua . Tulin siihen tulokseen , jos haluaa kestävän ja toimivan koneen (oli sitten kyseessä auto , traktori yms. ) eikä tarvitse välittää siitä mikä kone naapurilla on ja mitä se sanoo siitä , että ostaa koneen joka ei olekaan myydyimpien koneiden listalla , silloin ostetaan saksalainen laatutuote !
Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: suma
: 27.11.11 - klo:08:58
Ota oppia näistä valt(r)amerkin omistajista . Vie raktori aamuhämärissä huoltoon , niin ettei kukaan huomaa . Päivällä jos joku sattuu kysellä missä oot , kun ei näy traktoria , ei miestä , kerrot olevasi kokouksessa ja traktori ÖLJYNVAIHDOSSA  ( joka jätkähän ajaa traktorin muutaman kymmenen kilometrin päähän öljynvaihtoon , eikös ajakkin ?).  Sitten parin viikon päästä kun joku kysyy mikä traktorissa oli , kun piti oikein korjaamolle viedä , vastaat kirkkain silmin ettei se ole ikinä ollut korjaamolla , tää on niin hyvä rattori .

Tää kysymys menee samaan sarjaan kuin päivän koneviestin juttu world dairy exposta.... kones-boooonus-toimittaja ihmetteli, että oli vaatimaton näyttely koska koneosasto oli olematon.....  ;D ;D ;D
lehmiä olikin sitten 21000 tjsp.


Rapakon takana keskitytään oleelliseen, täällä sukutilatäppärit kuolaa maalatun metallin perään.
Tuleex se maito robosta vai lehmästä?
 ;D ;D ;D ;D ;D

Ja kustannus-/"jaksamiskriisiä" pukkaa.....
Niii  iiiin . Onkohan suuresti arvostettu UCD tilannut vahingossa väärän lehden . Lehtihän on KONEVIESTI ei eläinviesti . Jos haluaa lukea 21000tjsp lehmistä tilataan eläinviesti ja koneviestin kauppiaalle sanotaan , kiitos ei , en ymmärrä mitään koneista .

Mulla kun ei ole noita eläimiä , en kyllä ole käynytkään kuin kotimaisissa näyttelyissä , en tiedä/ymmärrä elukoista juuri mitään . Mä oon luullut , että niitä on näyttelyissä vain sitä varten , että kaupunkilaiset saa tulla ihastelemaan kuinka "iiihania" nuo eläimet on ja kuinka "iiihanaa" olis kun sais itsekkin olla joka päivä eläinten kanssa .
Kertokaa nyt , vaikka tää onkin koneet, laitteet ja tekniikka aiheinen palsta , mitä esim. UCD oppii näyttelyssä katselemalla 21000tjsp lehmää ??

Jännä asia sinänsä , että kyseenalaistetaan kumpi on tärkempi lypsyrobotti/lypsykone vai lehmä . UCD:n trendikkäästi muotoiltu kysymys "Tuleex se maito robosta vai lehmästä" ?? Kai se maito tuleex lehmästä  , mutta käsittääkseni se ei tuleex sieltä itsekseen ( saa korjata jos olen väärässä ) kyllä siihen tarvitaan se kuolattu rauta oli se sitten lypsykone tai ROBO , jos ei kumpaakaan ole , kyllä vanha isäntä ja emäntä on lujilla kun lypsää käsin 120 lehmää kun nuoripari on katselemassa 21000tjsp lehmää rapakon takana !! Kyllä siinä pukkaa vanhalle parille jaksamis kriisiä , vaan eipä tuu nuorelle parille kustannuskriisiä . Kyllä se kuulkaa on niin , että ei nykyään hoidettaisi pientäkään eläinmäärää ilman sitä kuolattua rautaa , ei  edes yhtä lehmää.

Mitä tästä opimme , "sukutilatäppärit" (kuten UCD) myykää kuolattu rauta pois ja tilatkaa kuvakirja eläimistä ja kuolatkaa sitä .

Yksi tyhmä kysymys vielä . Mitä tuo TJSP tarkoittaa ?? Tuhannen Jyvän Siemenen Paino ?? Käytin sitä tuolla kirjoittaessani koska se tuntui niin hienolta . Kyllä nuo oppineet osaa .

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4423875


Ei tule luja maine turhasta: Vanessakin kirnunnut mersullaan viidessä vuodessa melkein 6 milj.kilometriä.... ;D ;D ;D

Paljon on ajettu , eikä yhtään kilometriä työajoa . Paljonko lienee ajettu työautolla vai vähänkö ??? ?


On vähän maailma muuttunut... Tuontiauto buumin mukana käytettyjen mersujen hinnat ovat romahtaneet aikaa sitten. On paljon ihmisiä jotka joutuu ajamaan suuria ajomääriä vailla mahdollisuutta ostaa uutta autoa jonka arvo tippuu kuin kivi.

Monella maanrakkennustyömaalla näkee että työmaalla heiluu muutama sadantonnin hitatsi ja isäntä ajaa vanhalla väykylllä tömaalta toiselle helkutin moisia kilsoja vuodessa. Kyllä siinä joku idea on miksi näin tehdään  ;D


Oliskohan idea siinä ,että ne sadantonnin hitatsit on kuopimas liian pienellä tuntitaksalla ????? :-*
Tuossa edellä jo todettiinkin tuo syötön säätö . Hieno kone , kiertokoetta ei tarvitse tehdä koskaan , se ei pidä alkuunsakkaan paikkaansa  . Säätö suunnilleen kohdalle , sitten kylvön edityessä silloin tällöin vilkaisu koneeseen , pieni arvonta säädetäänkö ja mihin suuntaan . No , näillä hinnoilla aivan sama , kun vain ei lipshda liikaa .
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 9