Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Sivuja: [1] 2 3 ... 9

Viestit - fds

Koneet, laitteet ja tekniikka / Vs: Airrex
: 06.01.17 - klo:11:08
Ihmeellistä palokaasu-narinaa. Kyllä nuo airrexit ovat mukavia. :-X
Joo , kyllähän se hyvä olis , että vetäis jonkun putken pihalle niin ei jäis niitä palokaasuja hengitettäväksi . Kyllä tuo Airrex silti paljon vähemmän savuuttaa kuin nuo perinteiset "masterit" . Ei muuten  hallis haise likikään niin paljon savulta kun mitä haisee kun käyt puolen kilometrin päässä turvetta tai puolimärkää haketta polttavasta stokerista .
Hyvin muuten tuo Airrexi pelannu , jo kolme kuukautta . Siitä kyllä kumma vekotin , että vie kylmällä paljon enemmän löpöä , kuin lämpöisellä ilmalla ?
Tuota , mitä te vaahtoatte tuosta traktorin ajokortti uudistuksesta . Nythän asiat vain helpottuu jos tuo uusi esitys menee läpi .
Tähän asti liikennetraktoriksi rekisteröidyn  traktorin (yli 40 km/h kulkeva ) ajamiseen on vaadittu LT , C1 tai C kortti . Nämä kortit on saanut 18 vuotta täyttänyt . Uuden esityksen mukaan LT kortin saa 16 vuotias . Luvan varaiseen ajoon voi lähteä  ( iästä en ole ihan varma ) vasta 18 vuotias joka on saanut ammattipätevyys koulutuksen . Uuden esityksen mukaan ammattipätevyys vaaditaan jos traktorin kuljettaminen edellyttää kuorma-auto korttia eli yli 60 km/h kulkeva yli 3500 painava traktori . Tuohon painoon ja nopeuteen kun lisätään perävaunu tarvitaan CE ajokortti , joten kuka hölmö rekisteröi traktorinsa yli 60km/h kulkevana .
B luokan ajokortilla ei ole saanut lain mukaan  ajaa liikennetraktoria tähänkään asti , sillä mitä polttoainetta on tankissa tai onko päivämaksu maksettu , ei ole mitään merkitystä .  Elikkä jos ajatte liikennetraktoria B kortti taskussa , ajatte ajokortitta nyt ja tulevaisuudessa .
Näin asiat on ainakin minulle on kerrottu , kun olen kysellyt niitä autokoulussa ja liikennelupa kurssilla  .

Muttakun ei maataloudessa ole ollut liikenneraktoria vaan 50 kulkeva raktori. Näin on ainakin itselleni uskoteltu. Tiedä sitten mikä totuus.

Jos traktori kulkee yli 40km/h se on liikennetraktori , maatalous ei anna mitään poikkeusta . Se on sitten eri juttu jos yli 40km/h kulkeva traktori on " vahingossa " rekisteröity T1/Traktori luokkaan .

http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastukset/ajoneuvoluokat#Traktori
Luokkiin T1, T2 ja T3 kuuluvat pyörillä kulkevat EY-tyyppihyväksytyt traktorit. Yleisimmät maataloustraktorit kuuluvat T1-luokkaan. Niiden suurin sallittu nopeus on 40 km/h ja omamassa yli 600 kg. T2- ja T3-luokkiin kuuluvat traktorit ovat mitoiltaan ja massoiltaan T1-luokan traktoreita pienempiä
Liikennetraktori on kansallinen ajoneuvoluokka, jonka suurin sallittu nopeus on 50 km/h. Liikennetraktorilta vaaditaan aina rekisteröintikatsastus riippumatta siitä, onko se kansallisesti tyyppihyväksytty. Liikennetraktorit ovat yleisimmin 40 km/h kulkevien maataloustraktoreiden muunnoksia. Lisävaatimukset verrattuna muihin traktoreihin koskevat pääosin jarruja sekä pyörien roiskesuojia. Liikennetraktorin ajamiseen vaaditaan LT-luokan ajokortti.
Ennen kuin asiasta tulee liian vaikeaa, niin miten usein olette olleet traktorilla ratsiassa?
Kerta riittää , jos asiat ei ole kunnossa !
Tuota , mitä te vaahtoatte tuosta traktorin ajokortti uudistuksesta . Nythän asiat vain helpottuu jos tuo uusi esitys menee läpi .
Tähän asti liikennetraktoriksi rekisteröidyn  traktorin (yli 40 km/h kulkeva ) ajamiseen on vaadittu LT , C1 tai C kortti . Nämä kortit on saanut 18 vuotta täyttänyt . Uuden esityksen mukaan LT kortin saa 16 vuotias . Luvan varaiseen ajoon voi lähteä  ( iästä en ole ihan varma ) vasta 18 vuotias joka on saanut ammattipätevyys koulutuksen . Uuden esityksen mukaan ammattipätevyys vaaditaan jos traktorin kuljettaminen edellyttää kuorma-auto korttia eli yli 60 km/h kulkeva yli 3500 painava traktori . Tuohon painoon ja nopeuteen kun lisätään perävaunu tarvitaan CE ajokortti , joten kuka hölmö rekisteröi traktorinsa yli 60km/h kulkevana .
B luokan ajokortilla ei ole saanut lain mukaan  ajaa liikennetraktoria tähänkään asti , sillä mitä polttoainetta on tankissa tai onko päivämaksu maksettu , ei ole mitään merkitystä .  Elikkä jos ajatte liikennetraktoria B kortti taskussa , ajatte ajokortitta nyt ja tulevaisuudessa .
Näin asiat on ainakin minulle on kerrottu , kun olen kysellyt niitä autokoulussa ja liikennelupa kurssilla  .

Jos raktorissa eiole piirturia eikä ajo ole mitään rahtiajoa yleisellä tiellä. Niin ainakin mulle on polliisi sanonu että saapi ajaa ihan vaikka t kortilla. Sii ja vielä huom koneen omistaja/haltia saa ajaa.
Absoluuttista totuutta en tästä tiedä mutta näin viranomaiset on mulle sanoneet.

Varmaan näin . Kumma , että valvovalla viranomaisella ei ole varmaa tietoa . Olen kuullut , että osa poliiseista tulkitsee : jos traktori kulkee yli 40km/h , että T kortti riittää , osa taas , että ei .
Toivottavasti uusi laki selkeyttää tilannetta .
Tuota , mitä te vaahtoatte tuosta traktorin ajokortti uudistuksesta . Nythän asiat vain helpottuu jos tuo uusi esitys menee läpi .
Tähän asti liikennetraktoriksi rekisteröidyn  traktorin (yli 40 km/h kulkeva ) ajamiseen on vaadittu LT , C1 tai C kortti . Nämä kortit on saanut 18 vuotta täyttänyt . Uuden esityksen mukaan LT kortin saa 16 vuotias . Luvan varaiseen ajoon voi lähteä  ( iästä en ole ihan varma ) vasta 18 vuotias joka on saanut ammattipätevyys koulutuksen . Uuden esityksen mukaan ammattipätevyys vaaditaan jos traktorin kuljettaminen edellyttää kuorma-auto korttia eli yli 60 km/h kulkeva yli 3500 painava traktori . Tuohon painoon ja nopeuteen kun lisätään perävaunu tarvitaan CE ajokortti , joten kuka hölmö rekisteröi traktorinsa yli 60km/h kulkevana .
B luokan ajokortilla ei ole saanut lain mukaan  ajaa liikennetraktoria tähänkään asti , sillä mitä polttoainetta on tankissa tai onko päivämaksu maksettu , ei ole mitään merkitystä .  Elikkä jos ajatte liikennetraktoria B kortti taskussa , ajatte ajokortitta nyt ja tulevaisuudessa .
Näin asiat on ainakin minulle on kerrottu , kun olen kysellyt niitä autokoulussa ja liikennelupa kurssilla  .
tuhansia maksavaan metsätraktoriin joku roti nyt noille vertauksilla.
Tuo hytin ahtaus johtuu siitä että nykyajan isännät ja emännät ovat pullukkavatsaisia möllyköitä jotka syövät enemmän kuin olisi tarve. ;D
Kaikissa tutkimuksissa nykyajan ihminen on ylipainoisempi kuin koskaan.
Lentoyhtiölläkin on ongelmia saada pullukat sopimaan istuimille.

Tuo on taivaan tosi. Saatana rasvapallot kun turpootte!  ;D
Mikähän ***** koeajaja tuo fds:kin on kun kuulemma on "kokemusta" useammasta traktorimerkistä? Muilla ei ole....
Joo valmettiakin kokeili viime vuosituhannella ja paska piikkilangan kiristäjä oli ja sitten tältä pohjalta kirjoitellaan jämeriä minä tierän kommentteja.

Mahtaa se ttv aiheuttaa hirveitä alemmuuskomplekseja kun jaksaa murehtia toisten valtroista!

Ja kirjoittaja ei ole omista eikä ole omistanut yhtään valmet/valtraa.
 8)
Sikäli mikäli viittaat mun kirjoitukseen jossain toisessa ketjussa , nyt meni puurot ja vellit sekaisin . Minä en tiedä pirujakaan traktoreista , kysyin vain SASsilta onko sillä kokemusta muista koneista kuin Valmeteista . Kokemusta tuntuu löytyvän , kaveri on ajanut jo vuodesta -58 Allishalmeria , Nuffia ja Vortsonia , hyvä näin . Äkkipäältä ajatellen kyllä mäkin uskon , että 2000 luvun valametti on parempi , ainakin lämmityslaite on tehokkaampi .
Joten , en siis ole koeajaja , enkä kärsi hirveistä alemmuuskomplekseista (niitä tuntuu olevan jollain muilla ) . Muuten , en ole edes ylipainoinen . Laskin just varmuudeksi painoindeksini ( http://www.painoindeksi.org/ ) se oli 24,4 joten olen normaalipainoinen . Noin tiedoksi vaan , ettei tartte sitäkään enää epäillä .
En mä ainakaan kehtais tulla tänne poraamaan, jos naapurilla on paremmat koneet. Jos joku haluaa ostaa tollasen, niin ei kait se keneltäkään ole pois. SASsinkin kannattais negatiivisuuden ja kateuden sijasta koettaa löytää asioista valoisia puolia...Tiedän: Olet realistinen, kuten sanoit, mutta ei voivottelemalla ja "pahan" puhumisella oma, eikä kenenkään muunkaan elämä helpotu sitten yhtään.
Maidon tuonti ei taida hvinnamoa huolettaa eikä kauppataseen vajaus.Miksi MTK pitää niin kovaa meteliä kotimaisen elintarvikkeen puolesta kun heidän omille toimitsijoilleenkaan ei kelpaa kotimaiset koneet.Tämä jos mikään on kaksinaamaista touhua.Kateuden kanssa tällä asialla ei ole mitään tekemistä vaan tämän maan viljelijöiden tulevaisuudesta on kyse.
Mitä heikommaksi Suomen maatalousklusteri menee sitä helpommin koko elinkeino voidaan ajaa alas ,kuten nyt nähdään tuottajahinnat laahaavat perässä ja kustannukset nousevat ,tämä on sitä hivuttavaa alasajoa kuten tulette lähivuosina huomaamaan.



Kyllä mä sas heti ostan valtran ku seuraavaksi tulee traktorin ostoajankohta, jos sä takaat mulle 100% että valtra pelaa ku sen aamusta laittaa käyntiin niin iltaan ilman onkelmia joka päivä ku traktoria tarvitsen... Agrotronista nyt kokemusta 3500h ja onkelmat tässä: ilmastoinnin anturi 60 egee tänä aikana.... Tää vain saa niin kovasti lukea ku nyt ei pelaa se ja se valmetissa, miksi näin? Ja sen verran aiheesen, että uskon et ventti on yhtä luotettava ku deutz vaikka kokemusta ei niin olekkaan...
Älä vaan viritä sitä meinaan kannentiiviste ei kestä ,kokemusta on tässä kylällä.Vaihteisto siitä jos kaiken kertoisin , tämä serveri olisi jumissa heti ;D
Jälleen kerran meni merkit sekaisin . Kuule SASsi parka kyllä se on se sun  SUPER VALMETTI josta kannentiiviste palaa . Voi se tiiviste tietysti mennä hajalle muunkin merkkisestä , silloin tietenkin kyse viasta , VALAMETIN kohdalla on kyse ominaisuudesta .
Oletko muuten SASsi käyttänyt koskaan mitään muuta traktoria kuin tuota,  maagista kotimaista SUPER VALAMETTIA ? Suurimmalla osalla suurista VALAMETIN ylistäjistä ei ole minkäänlaista kokemusta muista koneista , kuulutko tähän joukkoon ???
Ei oo tullut mieleen kysyä merkkiliikkeestä ??
Riippuu puimurista . Mulla 3,9m pöydällä varustettu puimuri , 140eur+alv/h . Tuolla hinnalla hehtaaritaksaksi tulee 75-110 eur , riippuen tietysti peltolohkojen koosta ja kunnosta .
.

P.s onko valtran toimitusaikataulut aina pelanneet päivälleen? Tehdastilauksena myös vaunut on räätälintyötä.

Jotain rajaa sentään pitää olla ! Eipäs nyt sekoiteta USKONTOA ja peräkärry kauppaa toisiinsa !!
Vähän reilut 1000h mittarissa . Ei ainuttakaan remmiä ole uusittu , eikä laakeria , eikä muuten mitään muutakaan ole hajonnut . Valehtelin , moottorin lämpötilan anturi on jostain syystä "kulutustavaraa " se pitää vaihtaa 200-250h välein ( joissain muissa merkeissä tällaista kutsutaan ominaisuudeksi , ei viaksi ). Tyytyväinen oon ollut tähän asti , toivottavasti myös eteenpäin . Vanhan mallinen peruskone . Olis se tietysti hienoa kun olis mittareita ja tietokone näyttöjä hytti täynnä , niin ja apumiehen penkki , vois ottaa aina jonkun kyytiin ja esitellä kuinka hieno tämä kone oikein onkaan . Onneksi tuos ei ole apumiehen penkkiä , ei tuu kukaan kyytiin , ei tartte hävetä , että on niin surkea puimuri , sillä ei voi muutakun puida viljaa  :'( .
Miksi kaikki itätraktorit on vaan niin helvetin rumia?
Katsokaa nyt tuota keulaa.. Suorastaan huutaa ek:ta peittämään rumuuttaan.
Joo , niinkun valmetti .
Käytettävä polttoaine ratkaisee sen onko traktori maatalous- vai liikennetraktori, joten kun maatalousajon saa tehdä "löpöllä", niin kyseisessä ajossa liikennetraktorikin on vain traktori ja sen kuljettamiseen riittää traktorikortti riippumatta kuka traktorin omistaa tai kuka sitä kuljettaa. Piste.

 Niin, eikös ne ketkä täyttävät(maajussit) II-lomakkeen(tai joku sinnepäin) veroilmoituksessa ole vapautettu jonkun momentin mukaan maatalousajoissa käyttämästä dieseliä. Jos taas puhdas koneurakoitsija tulee tekemään vaikka rehua, on hänen käytettävä dieseliä, koska hän ei ole vapautettu verollisen aineen käytöstä. Maajussit taas voivat maksa sen 5 euron päivämaksun jos ajavat maatalouden ulkopuolista ajoa, esim. hinaavat veneen vedestä tms.
Tarkasti ottaen : ei tuonne päinkään . Maatalousajo on maatalousajoa teki sen kuka tahansa . Mutta ja todellakin mutta maataloudessakin on ajoja jotka tiukasti tulkittuna vaatisi liikenneluvan ja dieselin tankkiin , jos ajon suorittaa joku muu kuin maajussi , esim. urakoitsija .
Tosta hydepumpun tuotosta muuten tuli mieleen et paljohan tollaset pikkuletkut ja normimaataloustemat virtaa minuutissa max.?
en oo täysin
varma mutta muistelen että normi raktorin persiissä oleva liitin virtaa n. 90l/min..
Jonkinlaisella perstuntumalla , ½ tuuman pikaliitin ja perään 4-5metriä ½tuuman letkua virtaus on karvan yli 50 l/min .
Paria Kronen 3,2m niittomurskainta on tullut kiskottua . Kiviä ikävä kyllä löytyy pelloilta , ei ole aiheuttaneet muuta kuin terälappujen katkeamisia tai taittumisia . Onneksi kronessa ei ole lautasen aksilassa mitään kevennystä mistä se katkee kiveen ajettaessa , kyllä olis saanu akseleita vaihdella . Hyvin tuo krone on kestäny ja hintakin on ollut erittäin kilpailu kykyinen .
Sivuja: [1] 2 3 ... 9