Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 29.06.14 - klo:12:21
-
(http://kuvaton.com/k/t/yBmq.jpg) (http://kuvaton.com/k/yBmq.jpg)
Tuollasesta kuvasta tuli mieleen että onko tuo valkoinen möntti katolla investoinnin arvoinen. Itsellä on tuon raktorin isoveli (tai sisko jos raktorit on naispuoleisia) ja oikeastaan ainut puute on ilmastoinnin puute. Ei tekisi mieli hukata oikeasti hyvää raktoria vaan sen takia että saa ilmastoinnin.
Cultor voi kertoa että tuoko toi ilmaa raktoreiden normi suuttimista vai onko katossa omat suuttimet.
-
(http://kuvaton.com/k/t/yBmq.jpg) (http://kuvaton.com/k/yBmq.jpg)
Tuollasesta kuvasta tuli mieleen että onko tuo valkoinen möntti katolla investoinnin arvoinen. Itsellä on tuon raktorin isoveli (tai sisko jos raktorit on naispuoleisia) ja oikeastaan ainut puute on ilmastoinnin puute. Ei tekisi mieli hukata oikeasti hyvää raktoria vaan sen takia että saa ilmastoinnin.
On ehdottomasti ollut investoinnin arvoinen. Maksoi vuonna 2002 1000 euroa (ALV22%). Toisen tuhat euroa investoimalla olisi saanut samankokoisen möntin ja kylmäkoneen. Sen tarpeellisuutta voi itse kukin miettiä. Vakiovarustukseen verraten tuo kattotuuletin (http://www.khp-myynti.fi/39-KHP-500-puhallinkotelo) on todella iso parannus.
Cultor voi kertoa että tuoko toi ilmaa raktoreiden normi suuttimista vai onko katossa omat suuttimet.
Omat suuttimet on, tuo on vähän liian takana, kun en halunnut katkaista muovikaton jäykistyspokkausta. Käytän sitä muuten joskus talvellakin kostealla kelillä takaikkunan kirkastamiseen.
-
ite en jaksa siitä kalseasta ilmasta kärsiä mitä tuo laite tuottaa, mutta talvella öisin saa nopsaan ikkunat huurteettomiksi, muuta käyttöä en ole keksinyt.
-
Niin joo toi oli "pelkkä" kattotuuletin. Itte kyllä kaipaisin jäälaitetta myös. Ei tuo kalsea ja kuiva ilma tietenkään kiva ole mutta oiva apu kun kopin lämpötila lähentelee saunaa eikä halua pölyn, kasvinsuojeluaineiden tai melun takia avata ikkunoita tai ovia.
-
Khp-myynti.fi ;)
-
Ei Stana! ennemmin ilman kuin tollanen niskanjäykistin katolle. Noilla koneilla ajetaan niin vähän nykyään ettei ilmastoinnilla ole mitään virkaa. Vanhassa deutzissa kun raottaa tuulilasia, niin on niinkuin olisi huono ilmastointi ja peltorit ne on päässä kumminkin. En oo ilmastointia koskaan kaivannut paitsi näissä uusissa kun se on jo valmiina.
-
Ei Stana! ennemmin ilman kuin tollanen niskanjäykistin katolle. Noilla koneilla ajetaan niin vähän nykyään ettei ilmastoinnilla ole mitään virkaa. Vanhassa deutzissa kun raottaa tuulilasia, niin on niinkuin olisi huono ilmastointi ja peltorit ne on päässä kumminkin. En oo ilmastointia koskaan kaivannut paitsi näissä uusissa kun se on jo valmiina.
Ehkä ajettais enemmän jos olis mukavampi :P
-
mutta mitä varten enemmän kuin on vain tarvis? kyllä itellä tulee tilan koon mukaan ihan hyvin tunteja mutta en niin hirveästi tartte muuta kuin puhallusta putsattujen suotimien kautta.
-
mutta mitä varten enemmän kuin on vain tarvis? kyllä itellä tulee tilan koon mukaan ihan hyvin tunteja mutta en niin hirveästi tartte muuta kuin puhallusta putsattujen suotimien kautta.
No haloo! En mä mitään terveisten ajamista tarkoittanut, vaan että sillä koneella pärjäisi pitempään. Voi siinä 80- luvun traktorissakin olla toimiva ilmastointi!
-
Tänä kesänä lämmityslaite on ollut paljon enemmän käytetty ja mukavampi laite , kuin ilmastointi ;)
-
655 Valmetissa on alkuperäinen kattopuhallin ja aikoinaan se tuntui hyvältä kun ei ollut ilmastointiin tottunut. Nykyisin ei sillä helteillä paljon viitsi ajella, vaikka muuten mieluinen kone onkin. Välillä on ollut mielessä ilmastoinnin asentaminen siihenkin.
-
Tänä kesänä lämmityslaite on ollut paljon enemmän käytetty ja mukavampi laite , kuin ilmastointi ;)
Joo, aamuisin auton Webastokin menee päälle ;D
-
655 Valmetissa on alkuperäinen kattopuhallin ja aikoinaan se tuntui hyvältä kun ei ollut ilmastointiin tottunut. Nykyisin ei sillä helteillä paljon viitsi ajella, vaikka muuten mieluinen kone onkin. Välillä on ollut mielessä ilmastoinnin asentaminen siihenkin.
Saisko sinne ylös kennon? Vois olla hyvä?
-
655 Valmetissa on alkuperäinen kattopuhallin ja aikoinaan se tuntui hyvältä kun ei ollut ilmastointiin tottunut. Nykyisin ei sillä helteillä paljon viitsi ajella, vaikka muuten mieluinen kone onkin. Välillä on ollut mielessä ilmastoinnin asentaminen siihenkin.
Saisko sinne ylös kennon? Vois olla hyvä?
Ei taida sopia, eikä KPH laita alaskaan alkuperäiseen paikkaan kun kennon paikka on liian pieni. KPH tarjoaa kattoluukkumallia 05-sarjaan.
-
Samaa miettinyt tuohon 865 valtraan pitäs saada joku parempi tuuletus. Tulee kuitenkin se 500h kesään siihen mittariin. Syöttöpumpun ja suuttimet uusin siihen just laitoin jos kestää taas seuraavat 7000h. Kerran toki kytkin pitänyt laittaa.
Saako -65 sarjaan ilmastointia jälkikäteen? Kattopuhallin oli 900 vallussa.
-
655 Valmetissa on alkuperäinen kattopuhallin ja aikoinaan se tuntui hyvältä kun ei ollut ilmastointiin tottunut. Nykyisin ei sillä helteillä paljon viitsi ajella, vaikka muuten mieluinen kone onkin. Välillä on ollut mielessä ilmastoinnin asentaminen siihenkin.
Saisko sinne ylös kennon? Vois olla hyvä?
Ei taida sopia, eikä KPH laita alaskaan alkuperäiseen paikkaan kun kennon paikka on liian pieni. KPH tarjoaa kattoluukkumallia 05-sarjaan.
Joo, alkuperäisen teho riittää noin hellerajaan saakka.
-
eli ensi kesään asti voi ajella hyvillä mielin.
-
Niin meilläkin ajellaan jonkinverran tuolla ja melkein pääsääntöisesti kesällä. Ruutata ei tartte mutta olisi se heinäpellolla kiva kun olisi vähän jäähdytystä. Kuitenkaan ei ole tarvetta isompaan ja uusimalla ei parempaa raktoria voi saada. Tuo menee perjaatteella että rikkoutumiset korjataan.
-
taannoon yhyres nevasetkas oli tuollaanen kattoluukkuversio ja oli kyllä paras ilmastoontilaite mitä ikinä ollu mun ajamis konehis.. sitei tarvinnu pitää ku puolella teholla kun oli nuppi (pää) kylymä, toki jalaat sitte hikos looran lämmöstä aiva tarpeheksi ;D
-
Niin meilläkin ajellaan jonkinverran tuolla ja melkein pääsääntöisesti kesällä. Ruutata ei tartte mutta olisi se heinäpellolla kiva kun olisi vähän jäähdytystä. Kuitenkaan ei ole tarvetta isompaan ja uusimalla ei parempaa raktoria voi saada. Tuo menee perjaatteella että rikkoutumiset korjataan.
Täksi kesäksi tuli hankittua ilmastointi, Valtran oma, toinen vaihtoehto olisi ollut koneen vaihto, mutta ei löytynyt sopivaa ja vielä sopivaan hintaluokaan. Toi ikkunoiden huurtumisenesto on melkein yhtä tärkeä kuin viilennys. Sateiselle kelillä vaatteet tuo kosteutta yllättävän paljon koppiin.
-
Niin joo toi oli "pelkkä" kattotuuletin. Itte kyllä kaipaisin jäälaitetta myös. Ei tuo kalsea ja kuiva ilma tietenkään kiva ole mutta oiva apu kun kopin lämpötila lähentelee saunaa eikä halua pölyn, kasvinsuojeluaineiden tai melun takia avata ikkunoita tai ovia.
Tuli tuota eilen taas testattua ja tuuletus tuntui varsin riittävältä. Edellispäivänä avomalli tuntui ajoittain kuumemmalta kun tuulenhenki sattui takaapäin käymään ja toi moottorin lämmöt niskaan. Tänään sitten Bilnäsin kaivurin puikoissa tuli oikein hiki.
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
-
taannoon yhyres nevasetkas oli tuollaanen kattoluukkuversio ja oli kyllä paras ilmastoontilaite mitä ikinä ollu mun ajamis konehis.. sitei tarvinnu pitää ku puolella teholla kun oli nuppi (pää) kylymä, toki jalaat sitte hikos looran lämmöstä aiva tarpeheksi ;D
Esiseiskassa päivällä ilmanvirtaus tuulilasille, että pälvikaljukin saapi tuuletusta, laskevaan aurinkoon suuntaus takajaloille, jotta vähempikin jäähdytys riittää.
-
Itellä samanlaiset ajatukset mielessä kuin aloittajalla. Vanhasta koneesta kun ei saa vaihdossa mitään ja pitäis melkeen aivan uusi laittaa että se ilmastointi toimisi muutaman vuoden vähintään. Itse kun vihaan helteitä niin olis eres joku paikka missä olis siedettävä olla.. :-X
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
-
Itellä samanlaiset ajatukset mielessä kuin aloittajalla. Vanhasta koneesta kun ei saa vaihdossa mitään ja pitäis melkeen aivan uusi laittaa että se ilmastointi toimisi muutaman vuoden vähintään. Itse kun vihaan helteitä niin olis eres joku paikka missä olis siedettävä olla.. :-X
Samaa mieltä. Ykköskoneessa olisi kylmäkone mukava, vaikkei varsinaisia hellepäiviä kaikkina vuosina olekaan kovin paljoa. Kun joutuu ajamaan luukkuja avoimena, on keväällä on kabiini täynnä pölyä ja kesällä öttiäisiä. Ja ei voi sivuuttaa talvella huurteenpoiston merkitystä. Onneksi vaimon autossa on jäähdytetty ilmanvaihto ts. ilmastointi, helpottaa hiukan mukuloiden kanssa kulkemista kesähelteellä.
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin.. Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin.. Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin.. Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
Kyllä se jonnikka se sivuikkunoiden päältä sen ilmansa ottaa mutta kiertää kyllä sieltä hytin alta hyttiin niin talvellakin nappula saa olla sinisen puolella :D
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin.. Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
Kyllä se jonnikka se sivuikkunoiden päältä sen ilmansa ottaa mutta kiertää kyllä sieltä hytin alta hyttiin niin talvellakin nappula saa olla sinisen puolella :D
Joo, kierrättää piti sanomani :-[
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin.. Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
Kyllä se jonnikka se sivuikkunoiden päältä sen ilmansa ottaa mutta kiertää kyllä sieltä hytin alta hyttiin niin talvellakin nappula saa olla sinisen puolella :D
Joo, kierrättää piti sanomani :-[
Ajattelinkin että varmaan tiedä jos sulla semmonen on mutta jos joku "ulkopuolinen" seuraa keskustelua ;D
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin.. Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
Kyllä se jonnikka se sivuikkunoiden päältä sen ilmansa ottaa mutta kiertää kyllä sieltä hytin alta hyttiin niin talvellakin nappula saa olla sinisen puolella :D
Joo, kierrättää piti sanomani :-[
Ajattelinkin että varmaan tiedä jos sulla semmonen on mutta jos joku "ulkopuolinen" seuraa keskustelua ;D
Ulkopuolinen, eli pihalla oleva ;D
-
Kylmäkone on autossa paljon tarpeellisempi, sen joutuu usein jättämään aurinkoon ovet ja ikkunat suljettuina. Traktoria ei juuri koskaan ole pakko jättää aurinkoon eikä varsinkaan lävet suljettuina.
Tää on taas näitä kun ei tarvi kuin puuhastella traktorilla.
Kyllä mä mieluummin pidän ovet ja ikkunat kiinni sekä automaattisesti 20 asteen lämpötilan hytissä. Tietysti omia valintojahan ne on missä viihtyy... ::)
Autolla ajetaan kesällä maksimissaan puolituntia suuntaansa, pääosin on muutaman minuutin pyrähdyksiä. Traktorin hytissä menee monasti helteillä 15-18 tunta päivässä. Tällainen lähes viiskymppinen ei sitä enää ilan kylmäkonetta jaksaisi.
Tällanen alta seittemänkymppinen jaksaa oikein hyvin. Niin ja ikkunat ja ovet on aina kiinni ajaessa. Ei silti, ihan järkevää on uuteen koneeseen kylmäkone ottaa. Puimurissa kylmäkone on Suomen ilmastossa rahan haaskausta.
Kyllä noi nykytraktorit on pirun kuumia puhelinkoppeja jollei ilmastointi toimi.. Hydrauliikka ja moottori lämmittää vielä auringon lisäksi... Eikä viitti nykypäivänä enää pitää kaikkia ikkunoita auki kun kaikki pöly ja paska leijailee hyttiin.. Vaikkei olekkaan kuin vasta neljännes vuosisataa takana..
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
Kyllä se jonnikka se sivuikkunoiden päältä sen ilmansa ottaa mutta kiertää kyllä sieltä hytin alta hyttiin niin talvellakin nappula saa olla sinisen puolella :D
Joo, kierrättää piti sanomani :-[
Ajattelinkin että varmaan tiedä jos sulla semmonen on mutta jos joku "ulkopuolinen" seuraa keskustelua ;D
Ulkopuolinen, eli pihalla oleva ;D
No siinä kohtaa minäkin olen sitten aikas ulkopuolinen... Sen verran pihalla olen kaikista asioista.. :P
-
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
Kyllä se jonnikka se sivuikkunoiden päältä sen ilmansa ottaa mutta kiertää kyllä sieltä hytin alta hyttiin niin talvellakin nappula saa olla sinisen puolella :D
No jonnikan suunnittelijat ovat tuossa tapauksessa ainakin olleet ihan pihalla ;- )
-
JD ottaa hytin alta lämmityslaitteen ilmansa, syksyllä kyntäessäkin täytyy olla joskus ilmastointi päällä. Autossa ajoviimakin jäähdyttää. Ei se puimurissakaan huono ole. Tänäpäivänä jos jotain hytillistä ostaa kyllä siinä oikeastaan on se ilmastointi oltava.
Kyllä se jonnikka se sivuikkunoiden päältä sen ilmansa ottaa mutta kiertää kyllä sieltä hytin alta hyttiin niin talvellakin nappula saa olla sinisen puolella :D
No jonnikan suunnittelijat ovat tuossa tapauksessa ainakin olleet ihan pihalla ;- )
No eipä tartte olla semmosia subbarikoteloita oikean puolen oven edessä kuitenkaan niinkuin yhdessä ranskalaismerkissä :D