Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TM öljyt  (Luettu 2370 kertaa)

moku

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
TM öljyt
Mitäs öljyjä käytätte moottoreissa? Onko muissa merkeissä hydraulisia nostimia? New hollannin lehdessä agritekilta painotettiin käyttämään ambraa. naapurikylässä yhteen TM.ään vaihdettiin nostimet eli hyvää öljyä kannattaa käyttää. oli käyttänyt jotakin muuta öljyä. mutta sai takuuseen kuitenkin, mutta olen kuullut että ei saa, jos huomataan että on käyttänyt laatuvaatimukseltaan muuta öljyä. mikä muu öljymerkki vastaa ambran mastergoldia?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TM öljyt
Kui mää ain olen paras?

sirkussonni

  • Vieras
Vs: TM öljyt
 ;D   ;D   ;D

Mitä niille newerhollanti miehille mahdetaan myydä, hyvällä katteella....

lavali

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1777
Vs: TM öljyt
castroolia oon käyttäny, ei ongelmia

merheres

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 668
Vs: TM öljyt
Joka öljy firmalla on vastaavia öljyjä.
Toi mastergold on API CI-4 luokituksen täyttävää, semmosta kun kyselee niin pitäis koneelle kelvata. ;)

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: TM öljyt
Vähän kyllä ihmetytti tuo "ukaasi" lehden nurkassa. Eihän siitä Master Goldin käytöstä mitään haittaa ole, mutta ainakaan vm.2003 TM:n ohjekirja ei sitä myöskään vaatinut, eikä siis käytetty. API-luokituksen täyttävää "tusina" öljyä oli koko ajan koneessa, eikä mitään ongelmia ilmennyt (5000h), öljynvaihtoväli ohjekirjan mukainen 300h.

Nuo hydrauliset nostimethan ovat ikivanha keksintö, traktoreissa kylläkin vähemmän käytetty, joten ei niissä mitään mystistä vaatimusta pitäisi olla. Ehkä on ollu jotain häikkää, kun noin painavasti asiasta mainittiin. Ensiksi tulisi mieleen sopparuuvi pohjaan ruuvatut nokipannut, niissä voisi olla ongelmia normiöljyillä.

Oma lukunsa ovatkin sitten nämä nykyaikaiset pitkän vaihtovälin Common Rail koneet, niiden öljyissä ei kannata missään nimessä pihtailla (hemmetin nokipöntöt).