Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Jontikan neliveto paukahtaa, kun se tulee pois päältä  (Luettu 5575 kertaa)

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
JD 6920 ja aina kun nelivedon irrottaa vauhdissa se pitää melkoisen pamauksen. Sama ääni kuuluu kun lopettaa jarrutuksen jolloin neliveto kytkeytyy pois päältä. Paikallaan olessa tuota ääntä ei kuulu ja pehmeällä pinnalla, esim pellolla ajettaessa se on hyvin vaimea. Erityisen voimakkaana ääni kuuluu asfaltilla. Kuka tietää mistä johtuu?

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
 Olisko eritavoin kuluneet etu- ja takarenkaat ja siitä johtuva jatkuva "sortaminen?"  No, Timppa kertonee kohta asiallisen vastauksen.  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Timon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Edellisen kanssa samaa mieltä.

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
jx90u case tekee samaa edessä uudet tossut ja takana vanhat ja kulutus eroa on melkoisesti, muutaman kerran vaan huomannu että paukahtaa kun jarrulta nostaa jalan ja kärri vielä tynöntäää

Hevi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1042
Takarenkaat on 20,8 R38 ja etupäässä 16,9 R28. Takarenkaat on tosiaan uudet ja eturenkaat sellaiset n70%, eli hiukan pienentyneet.Toisaalta, eikö yleensä nelivedon etupyörät pyöri hiukan kovempaa kuin takapyörä, eli muutaman prosentin + sortama, joten luulisi, että vetorattaiden kannalta pienentynyt etupyörä olisi parempi?

rene-rane

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 841
  • Kyllä, Koolla on väliä !
eikös eturenkaat vedä hitaammin ?

mäkitorppa

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 103
Ilmeisesti nelivedossa sakarakytkin joka paukkuu kun irrotetaan "väkisin". Ylensä on parempi että etupää vetää hieman enemmän kuin se että jarruttaa, johtunee siitä että kaarroksissa ilmiö korostuu kun etupää kiertää pidemmän lenkin eli pidemmän matkan. Muistelisin kuulleeni että eron pitäisi olla etupään hyväksi n.5%, oikokoon joku joka tietää :)

keskomies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 616
Kyllä 5% o liikaa, silloin selvää murtamista tapahtuu koko ajan. Toisaalta tuolloin vahäisen ajon seurauksena renkaat kulahtavat joko lähemmäs optimia tai vastavuoroisesti takaset alkavat kulumaan. Itse tuossa suhteita laskeneena ja käytännön osoittaman perusteella 3 olis oikee optimi.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26184
  • vastustan
Kyllä 5% o liikaa, silloin selvää murtamista tapahtuu koko ajan. Toisaalta tuolloin vahäisen ajon seurauksena renkaat kulahtavat joko lähemmäs optimia tai vastavuoroisesti takaset alkavat kulumaan. Itse tuossa suhteita laskeneena ja käytännön osoittaman perusteella 3 olis oikee optimi.
pitää paikkansa, toi kolme on hyvä.  tuo hidas etuveto aiheuttaa puskemista, ohjattavuus etenkin rapakossa ja lumessa parempi mitä nopeampaa etupää vetää näin perstuntumalla arvioiden.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Ei mulla mitään tähän lisättävää tähän ole.

Kerron vain faktatietoa.
Kui mää ain olen paras?

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Renkaan pultit lähtemässä irti!

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Pitäis olla keskitasauspyörästö.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Loordi Fordson

  • Vieras
Ettei olis Fiiatin tauti ? Nosta etupää ilmaan ja pyörittele käynnissä neliveto päällä. Jos löysää tuntuu edessä, lautaspyörän pultit löysällä. Kiirellä etuperä sitten auki.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Renkaan pultit lähtemässä irti!

"Tykkää"  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

Greenpwr

  • Vieras
Ilmeisesti nelivedossa sakarakytkin joka paukkuu kun irrotetaan "väkisin". Ylensä on parempi että etupää vetää hieman enemmän kuin se että jarruttaa, johtunee siitä että kaarroksissa ilmiö korostuu kun etupää kiertää pidemmän lenkin eli pidemmän matkan. Muistelisin kuulleeni että eron pitäisi olla etupään hyväksi n.5%, oikokoon joku joka tietää :)


 Sakarakytkin lukkoperä massereissa ja viiateissa, neliveto päällä kääntyy>renkaat joustaa nopeuseron takia>4-veto kytkin auki>pamaus?