Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Cornfarmer - 22.10.11 - klo:18:52

Otsikko: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: Cornfarmer - 22.10.11 - klo:18:52
Onko noista viljan ajo kärryiksi kummastakaan?

Ainakin W170 vanhempi malli, niin on kapeammalla raideväli ku junkkarin 160. Noita tuhteja joku kaadellutkin suht helposti, tai näin olen saanut kuulla... Onkos näissä uudemmissa jotka on merkinnältään WS 170 ja vanhemmat mallit niin W 170 mitään eroa?

Junkkarin 160 ja J-16 on kaiketi sama kärry? 
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: ijasja2 - 22.10.11 - klo:18:56
Onko noista viljan ajo kärryiksi kummastakaan?

Ainakin W170 vanhempi malli, niin on kapeammalla raideväli ku junkkarin 160. Noita tuhteja joku kaadellutkin suht helposti, tai näin olen saanut kuulla... Onkos näissä uudemmissa jotka on merkinnältään WS 170 ja vanhemmat mallit niin W 170 mitään eroa?

Junkkarin 160 ja J-16 on kaiketi sama kärry?

Teli on WS malleissa tuettu paremmin, tai ainakin navat telipalkissa paremmin kiinni. Samoin perälaidat pysyy ainakin uudemmissa läjässä, tehtaalta tuli uusi perälauta vanhan tilalle vaikka ei vanhassakaan vikaa.

Ainakin tuo tuhti mukava vedettävä tiellä, aisanjousitus mekaanisena toimiva paketti. Samoin kevytvetoinen, mutta niin on Junkkarikin.

Mielipidekysymyksiä nää, itse en Junkkaria huolis :P Ja näillä kokemuksilla tuosta tuhtista, en ottaisi sitäkään. Pirusti putsattavaa noissa peltikärryissä, kiinteälavaiset parempia, vaikka sitten lisälaitapaketilla.
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: realisti - 22.10.11 - klo:19:43
kiinteelaitanen vastaavan kokoinen uusi n.13 000€ hyvin varustettuna, kannattaako enää vaivautuu tuollaiseen?
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: nilihaara - 22.10.11 - klo:19:49
   Mää otin Karkon 18 vaunun. Lisäkasetilla 21 kuutiota eikä taatusti telit väänny.
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: Cornfarmer - 22.10.11 - klo:19:54
kiinteelaitanen vastaavan kokoinen uusi n.13 000€ hyvin varustettuna, kannattaako enää vaivautuu tuollaiseen?


Ei kyllä junkkaria tai multivaa saa sellasta 21 tai 22 kuutioista kiinteä laitaisena... vai mitä realisti suosittelee?

Belmetoria vai? http://www.nettikone.com/muu-merkki/rehu-viljakarry-22-m3/692400#yritys=belmentor tie sit mitä nuo vihreät on? olovana teli on aikas takana noissa kärryissä, tuloo aika paljo painoa raktorin takarenkaille...
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: realisti - 22.10.11 - klo:20:02
katto yv. ei saa tällä saitilla mainostaa.
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: erik - 22.10.11 - klo:20:14
kiinteelaitanen vastaavan kokoinen uusi n.13 000€ hyvin varustettuna, kannattaako enää vaivautuu tuollaiseen?

Mahtaisko tuollanen kestää täysiä kuormia märkää paskaa??
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: realisti - 22.10.11 - klo:20:17
kiinteelaitanen vastaavan kokoinen uusi n.13 000€ hyvin varustettuna, kannattaako enää vaivautuu tuollaiseen?

Mahtaisko tuollanen kestää täysiä kuormia märkää paskaa??

isoin malli kestää 17tn...
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: zetor8045 - 22.10.11 - klo:20:19
kiinteelaitanen vastaavan kokoinen uusi n.13 000€ hyvin varustettuna, kannattaako enää vaivautuu tuollaiseen?

Mahtaisko tuollanen kestää täysiä kuormia märkää paskaa??

isoin malli kestää 17tn...
Mitä se kärri painaa? Onko parabelijousitus ja aisajouset?
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: realisti - 22.10.11 - klo:20:24
täyd.jousitettuna jotain 4500kg. Ei tuolla hintaa sentään jousiteliä saa, mutta aisan kyllä.
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: zetor8045 - 22.10.11 - klo:20:47
täyd.jousitettuna jotain 4500kg. Ei tuolla hintaa sentään jousiteliä saa, mutta aisan kyllä.
Aikas hepponen kärry sitten vielä... No pistää hiukan euroja päälle niin sitten saa jousitetun akselistonkin ja 1500kg lisää rautaa  ;D
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: jusu - 22.10.11 - klo:21:37
juu, ei junkkaria ainakaa.. taas viime viikolla katkes perälaudan sarana hakekuormaa kipates >:( noh tuli sitte muokattua seki vähä järkevämmäksi ja järeämmäksi, ettei aina tarvi lekan kans paikoilleen laittaa ??? se on kyllä tosi että aika ajanu nuosta irtolaitaasista jo ohi.. ainut hyvä puoli että on köykäset, mutta kyllä se paino tasaantuu sitte vahvistuksien muodos ;) mitkä tahansa kiinteälaitaset paremmat keskimääräsessä maatalouskäytös..
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: - 23.10.11 - klo:09:41
täyd.jousitettuna jotain 4500kg. Ei tuolla hintaa sentään jousiteliä saa, mutta aisan kyllä.
Aikas hepponen kärry sitten vielä... No pistää hiukan euroja päälle niin sitten saa jousitetun akselistonkin ja 1500kg lisää rautaa  ;D

Eikö se oo kärryis vähä niinku eduksi ettei sitä painoa oo liikaa. Tommonen 4,5t on just passeli paino reilu 20m3 kärryille.
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: zetor8045 - 23.10.11 - klo:10:41
täyd.jousitettuna jotain 4500kg. Ei tuolla hintaa sentään jousiteliä saa, mutta aisan kyllä.
Aikas hepponen kärry sitten vielä... No pistää hiukan euroja päälle niin sitten saa jousitetun akselistonkin ja 1500kg lisää rautaa  ;D

Eikö se oo kärryis vähä niinku eduksi ettei sitä painoa oo liikaa. Tommonen 4,5t on just passeli paino reilu 20m3 kärryille.
No jos sen haluaa kestävän niin kyllä siitä painoakin tulee väkisinkin....
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: - 23.10.11 - klo:11:14
täyd.jousitettuna jotain 4500kg. Ei tuolla hintaa sentään jousiteliä saa, mutta aisan kyllä.
Aikas hepponen kärry sitten vielä... No pistää hiukan euroja päälle niin sitten saa jousitetun akselistonkin ja 1500kg lisää rautaa  ;D

Eikö se oo kärryis vähä niinku eduksi ettei sitä painoa oo liikaa. Tommonen 4,5t on just passeli paino reilu 20m3 kärryille.
No jos sen haluaa kestävän niin kyllä siitä painoakin tulee väkisinkin....

Toi paino korreloi täysin kestävyyden kans vaan itä kärryis. Tosin niistä löytyy kyllä niin pehmoista rautaa että ne ei tahdo kestää sittenkään. Zeettorin kannattaa huomata että nyt puhutaan viljakärryistä eikä mistään louhoskärryistä.
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: realisti - 23.10.11 - klo:14:38
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: nilihaara - 23.10.11 - klo:15:03
     Hyvää ei saa halvalla. Monenlaista idän vaunua on nähty ja aina niissä on joku ihme ongelma jos ei muu niin ainakin rauta on pehmyttä. Kun ostaa kunnon vaunun niin eipä tarvii katella mikä sauma aukee seuraavana. Ja kun ostatte vaunun niin ottakaa se riittävän korkeilla renkailla ettei eka lätäkköön painu. :D
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: zetor8045 - 23.10.11 - klo:21:06
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: bouli - 23.10.11 - klo:21:19
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...

Viljakärryt on suunniteltu viljan ajoon ja rakenteet sen mukaiset, ihan turha siinä hommassa on ylimääräisestä raudasta maksaa ja raahata perässä ympäri kyliä.
Jos tarve on vaikka juurikin paskan ajolle voi varmaan hankkia suosiolla ne maansiirtokärryt..?
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: realisti - 23.10.11 - klo:21:22
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: erik - 23.10.11 - klo:21:39
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.

11 kuution maansiirtokärryt on mutta ne vaan on niin kovin pienet varsinkin jos aumaa vähänki kauemmas...
Mikäs se paja suomessa oli mikä teki mittatilauksena kuokin alustoista kärryjä?
Itekki vois tehä mut voi äkkiä mennä ikuisuusprojektiks....
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: Cornfarmer - 23.10.11 - klo:21:53
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.

11 kuution maansiirtokärryt on mutta ne vaan on niin kovin pienet varsinkin jos aumaa vähänki kauemmas...
Mikäs se paja suomessa oli mikä teki mittatilauksena kuokin alustoista kärryjä?
Itekki vois tehä mut voi äkkiä mennä ikuisuusprojektiks....


Täs on erikille linkki:

http://www.ylinevanpaja.fi/tuotteet.html

Ja on Seinäjoen seudullakin joku joka näitä tekee...  K-Maatalouden sivuilla näkyy missä on kärryjä myynnissä, niin sellaset siniset 23 kuutioiset sisun-alustasta tehdyt kärryt...
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: jusu - 23.10.11 - klo:21:55
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.

11 kuution maansiirtokärryt on mutta ne vaan on niin kovin pienet varsinkin jos aumaa vähänki kauemmas...
Mikäs se paja suomessa oli mikä teki mittatilauksena kuokin alustoista kärryjä?
Itekki vois tehä mut voi äkkiä mennä ikuisuusprojektiks....

ylinevan paja ja rrkärryt.. veljekset peltokangas seinäjojella.. toki mäki oon muutamia tehny, yv..
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: zetor8045 - 23.10.11 - klo:21:59
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.
No jos jotain vehnääkin on +20 kuutiota niin kyllä sekin painaa jo aikas kivasti...
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: Klapikauppias - 23.10.11 - klo:22:04
Tuon kärryjä täällä ainakin ajelee... www.savunen.com ovat ainakin juhlakkaan näköisiä :)
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: erik - 23.10.11 - klo:22:08
Joo ylinevan pajaa tarkoitin mut ei vaan millään tullu mieleen...
Siel keskon sivuillaki olevat kärryt näytti kyl aika hyviltä. Kokoluokkakin oikeeseen suuntaan
Täytyypi koittaa myydä noi jalkalavakärryt pois ku ei niillä enää oo sillai käyttöä ja pienetkin ovat
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: Maalaispoika - 24.10.11 - klo:06:21
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.
No jos jotain vehnääkin on +20 kuutiota niin kyllä sekin painaa jo aikas kivasti...

Ainakin Hyväkoneen 20 mottiset 18 tonnin kipillä notkuu kovasti kukkura vehnäkuormalla. Rungon eläminen on kuulemma ominaisuus, ei vika.
Otsikko: Vs: Junkkari 160 tai Tuhti WS170
Kirjoitti: zetor8045 - 24.10.11 - klo:21:36
maansiirtovaunu pitääkin painaa, mutta en käsitä setkan mielipidettä siitä että viljavaunu pitäisi painaa jotain 6000kg? Vai onko löpö vaan sitten niin halpaa että rautaa pitää vetää ihan varalta.
No jos sillä jotain paskaa meinaa vetää vetää ihan kukkura kuormia niinkuin joku kysyi niin kyllä se vaan rautaa vaatii jos meinaa että kestää sen 18tn...  Mutta joo kiinteelaitainen vaikka virolainen on ihan hyvä  ;D   Mutta eihän tuo latvia tai virokaan ole sen idemmässä kuin suomi??? Ja viron kärryt oli joskus ja voin sanoa ettei ne kauheesti loppuaikoina kiitosta saaneet kun joka ehtoo sai tulla kotiin pajalle ja telikin meni /-\ asentoon vaikka kuinka rasvas tunkin avustuksella... Eli kunnon parabelijousitettu akselisto niin on käytännössä ikuinen toisinkuin nämä keinutelit jotka on yleensä alimitoitettu suurimmissa kärryissä...  ;D  Mutta hyvä se on että joku suomalaistakin metallimiestä elättää ja ostaa kotimaista  ;)   Mutta älkää mua kuunnelko mä vaan jorisen ja kulutan näppäimistöä  :o

kyllä se sitä paskaakin yhtälailla kestää kunhan ei kantavuus lopui kesken, ehkä hardox- pohjan laittaisin jos itte tollaseen käyttöön laittaisin.
No jos jotain vehnääkin on +20 kuutiota niin kyllä sekin painaa jo aikas kivasti...

Ainakin Hyväkoneen 20 mottiset 18 tonnin kipillä notkuu kovasti kukkura vehnäkuormalla. Rungon eläminen on kuulemma ominaisuus, ei vika.
No yhdet tietyn merkkiset kärryt ei notku 26 tonnin kipillä vaikka olisivat hiukan rinteessäkin  ;D Mutta kippisylinteri on tehty silti tehty sillälailla että pääsee sivuttainkin kippaamaan....