Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun  (Luettu 16763 kertaa)

Cutana

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 473
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Ihmetyttää kyllä minuakin. Oletan sen suutinjumin syyn olevan jotain epäpuhtauksia/karstottumisia ym ym.
Säiliössä ei ole vettä jos ei öljy yhtiö oo tuonu. Puhdistetaan säännöllisesti. Vuojelta -79, puolenkymmentä vuotta sitten tarkastaja totesi sen olevan lähes neitseellinen. Oot vissiin tyhjentäny veet sillontällön oli kommentti tarkastajalta.
Lähistöllä sattui öljyvahinko,siitä tuo tarkastus. Houkuttelin tutut ja tuntemattomat kimppaan,250,- oli tarkastuksen hinta silloin,muutama säiliö kylältä hylkyyn,oma vanhempi sai muistaakseni vuoden käyttöluvan. Farmtoolsista niin monen näköstä juttua etten oo uskaltanu sinne laittaa ::)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Lisäaineita näyttää suosittelevan Tammerdieselin  lisäksi myös sellainen paja kuin Stanadyne ?

http://stanadyneadditives.com/performance-formula/

Tässä pari esimerkkiä



   cría cuervos y te sacarán los ojos

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19997
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Tämä lisäainehäslinki selvästi liittyy huolimattomaan lukemiseen ja esim tuo John Deere lisäaine, se on kolmannen osapuolen valmistama, on hakenut hyväksyntää jotta saa käyttää John Deere leimaa, mutta omassa käyttöohjeessaan mainitsee, että "auttaa takuuasioiden käsittelyssä" ; ei kuitenkaan mainita, että "on takuun edellytys".

Monelta unohtuu, että työkonepolttoaineet angloamerikkalaisissa maissa etenkin eivät välttämättä ole EN590 mukaisia, jolloin setaaniluvun parantajia tarvitaan; HFRR lukemat matalarikkisisissä farmipolttoöljyissä eivät ole kyseisissä standardeissa. Niitä on mitattu, ja tyypilliset lukemat lähtevät 500:sta ylöspäin. Esim Shell Dieselissä 350 tai alle. (testipenkin skraadun syvyys um)  Tiettävästi 2-T -öljyllä päästään lisäaineistamattomassa polttoöljyssä noin 460 asti, parafiini se suuren pintapaineen  voiteleva paras komponentti kuitenkaan ei ole, se joka uskoo näin , alkakoon käyttää metallivapaata puhdasta vaseliinia ( huulirasvaa)  koneissansa, ja unohtaa GL5 vaatimuksen kuormurin perässä, aika nopeasti lähtee rattaista rauta, jos GL-5 sulfidimetalleja ei parafiiniperusöljyissä olisi lisäaineena ?

Mutta koska maastossa tankeissa on vettä, likaa ja vanhaa polttoainetta, kaikki apuvälineet polttoaineen laadun parantamiseksi ovat tietenkin hyvästä. Jotkut konealan suuryritykset vesittävät tankit säännöllisesti, valvovat polttoaineen ikää ja käyttävät tankkauspumpuissa suodatin-vedenerotin- pakettia, vaikka se nyt maatilatohtorien mielestä on aivan turhaa. Ja sitten vikaherkissä Stanadyneissä formulaa lisänä.

-SS-

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26168
  • vastustan
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
Tämä lisäainehäslinki selvästi liittyy huolimattomaan lukemiseen ja esim tuo John Deere lisäaine, se on kolmannen osapuolen valmistama, on hakenut hyväksyntää jotta saa käyttää John Deere leimaa, mutta omassa käyttöohjeessaan mainitsee, että "auttaa takuuasioiden käsittelyssä" ; ei kuitenkaan mainita, että "on takuun edellytys".

Monelta unohtuu, että työkonepolttoaineet angloamerikkalaisissa maissa etenkin eivät välttämättä ole EN590 mukaisia, jolloin setaaniluvun parantajia tarvitaan; HFRR lukemat matalarikkisisissä farmipolttoöljyissä eivät ole kyseisissä standardeissa. Niitä on mitattu, ja tyypilliset lukemat lähtevät 500:sta ylöspäin. Esim Shell Dieselissä 350 tai alle. (testipenkin skraadun syvyys um)  Tiettävästi 2-T -öljyllä päästään lisäaineistamattomassa polttoöljyssä noin 460 asti, parafiini se suuren pintapaineen  voiteleva paras komponentti kuitenkaan ei ole, se joka uskoo näin , alkakoon käyttää metallivapaata puhdasta vaseliinia ( huulirasvaa)  koneissansa, ja unohtaa GL5 vaatimuksen kuormurin perässä, aika nopeasti lähtee rattaista rauta, jos GL-5 sulfidimetalleja ei parafiiniperusöljyissä olisi lisäaineena ?

Mutta koska maastossa tankeissa on vettä, likaa ja vanhaa polttoainetta, kaikki apuvälineet polttoaineen laadun parantamiseksi ovat tietenkin hyvästä. Jotkut konealan suuryritykset vesittävät tankit säännöllisesti, valvovat polttoaineen ikää ja käyttävät tankkauspumpuissa suodatin-vedenerotin- pakettia, vaikka se nyt maatilatohtorien mielestä on aivan turhaa. Ja sitten vikaherkissä Stanadyneissä formulaa lisänä.

-SS-


Nii, kaikki on suhteellista.

Isomman mittakaavan öljyn käyttäjät tilaavat 5000-10000litraa vaikka hydrauliikkaöljyä. Ison säiliön jälkeen on lisämunuainen ja sitten vielä ennen lopullista käyttöönottoa toinen munuainen. Eli rekan tuoma öljy suodatetaan kahdesti ennen käyttöä. Ja yllätys yllätys, suodattimet tosiaankin on vaihdettava aika ajoin koska erikokoisia partikkeleita niihin jää, enemän ja vähemmän.

Ei se kotikäyttäjälläkään huonoa olis jos siinä 200litran kura-universaalitynnyrin jälkeen olis joku suodatin ja vedenerotin.

Ja mikäpä estää kannumiehiä käyttämästä sihtiä....


Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...

Nuo päästökikkailutkin siinä toki vaikuttivat, kikkailua se sikäli oli että pelattiin niillä suhteellisilla typenoksidipäästöillä, eli toisinsanoen poltettiin ylimääräistä löpöä vain sen takia että saatiin päästöt näyttämään hyvältä.

Myöhemmin on vaan herännyt kysymys että miten zetor sai moottoreissaan päästöt läpi, kun käytti rivipumppua vielä 2010 luvulla ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
vasta 17000 tuntia ajettu valtu stanalla ja aina ilman 2t ööliä,vesi sen pumpun pilaa ei löpö.

No.siinä käyttöohjeessa ainakin suositellaan 2t sinne lisäämään. Vehje siis 8150  01vm. 8000h ja nyt rupee stana olee väljähkö.
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Mopomies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8433
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...


"Ei tämmöisiä rinnastuksia pidä tehdä, en tykkää niistä ollenkaan."
On vain yksi oikea F-1 moottori.

Rocketdyne F-1 ilman katalysaattoria, urearuiskutusta ja hiukkassuodatinta. Vetää äkeen kuin äkeen.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52017
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...


"Ei tämmöisiä rinnastuksia pidä tehdä, en tykkää niistä ollenkaan."

:D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65609
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
miten muuten vaikuttaa tuo nykyinen polttoaineen laatu?    ei ennen tarvinnu vaihtaa leväkasvuston takia suotimia noissa nurkkakoneissa kahen vuoten välein.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26168
  • vastustan
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun


Voisikohan kyse olla ruiskutuslaitteiden huonontuneesta ja epätasaisesta laadusta ?

-SS-

Ymmärsin huoltomiesten jutuista, että satandynen tuotteissa oli just tuota vikaa 2000 luvun alussa. Suuttimia joutui vaihtelemaan vähän ajettuihin koneisiin ja joskus myös pakasta vedetyt suuttimet saattoivat olla viallisia.

Rahastahan siinä lie ollut vahvasti kysymys, kun bossilaiset rivipumput ja suuttimet vaihdettiin ameriikan pirkkatuotteisiin.
rivipumpulla ei päästy enää riittävän korkeisiin paineisiin eikä ne bossin jakajapumputkaan mitään ongelmattomia oo...

Nuo päästökikkailutkin siinä toki vaikuttivat, kikkailua se sikäli oli että pelattiin niillä suhteellisilla typenoksidipäästöillä, eli toisinsanoen poltettiin ylimääräistä löpöä vain sen takia että saatiin päästöt näyttämään hyvältä.

Myöhemmin on vaan herännyt kysymys että miten zetor sai moottoreissaan päästöt läpi, kun käytti rivipumppua vielä 2010 luvulla ?
no eikös nykki englannin volkkarit täytä kaikki päästömääräykset mutta mantereen ei :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19997
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
miten muuten vaikuttaa tuo nykyinen polttoaineen laatu?    ei ennen tarvinnu vaihtaa leväkasvuston takia suotimia noissa nurkkakoneissa kahen vuoten välein.

Jos limoittuu, on polttoaineessa vettä.

-SS-

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65609
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun
juu, ei missään mahollista säilyttää ilman vesitystä.  ei vastaan ole tulllu yhtään kaasutiivistä traktoria.            jopa hallissa olleelle koneella on levää..

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Mikä T-2 öljy sopii parhaiten talvilaatuun

no eikös nykki englannin volkkarit täytä kaikki päästömääräykset mutta mantereen ei :-\ :-\ :-\ :-\ :-\

Juu siis semmoset volkkarin päästöhuijausmoottorit on ok, jotka on tyypitetty englannissa. Eli skeidat ja seattimet ainakin.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's