Tämä lisäainehäslinki selvästi liittyy huolimattomaan lukemiseen ja esim tuo John Deere lisäaine, se on kolmannen osapuolen valmistama, on hakenut hyväksyntää jotta saa käyttää John Deere leimaa, mutta omassa käyttöohjeessaan mainitsee, että "auttaa takuuasioiden käsittelyssä" ; ei kuitenkaan mainita, että "on takuun edellytys".
Monelta unohtuu, että työkonepolttoaineet angloamerikkalaisissa maissa etenkin eivät välttämättä ole EN590 mukaisia, jolloin setaaniluvun parantajia tarvitaan; HFRR lukemat matalarikkisisissä farmipolttoöljyissä eivät ole kyseisissä standardeissa. Niitä on mitattu, ja tyypilliset lukemat lähtevät 500:sta ylöspäin. Esim Shell Dieselissä 350 tai alle. (testipenkin skraadun syvyys um) Tiettävästi 2-T -öljyllä päästään lisäaineistamattomassa polttoöljyssä noin 460 asti, parafiini se suuren pintapaineen voiteleva paras komponentti kuitenkaan ei ole, se joka uskoo näin , alkakoon käyttää metallivapaata puhdasta vaseliinia ( huulirasvaa) koneissansa, ja unohtaa GL5 vaatimuksen kuormurin perässä, aika nopeasti lähtee rattaista rauta, jos GL-5 sulfidimetalleja ei parafiiniperusöljyissä olisi lisäaineena ?
Mutta koska maastossa tankeissa on vettä, likaa ja vanhaa polttoainetta, kaikki apuvälineet polttoaineen laadun parantamiseksi ovat tietenkin hyvästä. Jotkut konealan suuryritykset vesittävät tankit säännöllisesti, valvovat polttoaineen ikää ja käyttävät tankkauspumpuissa suodatin-vedenerotin- pakettia, vaikka se nyt maatilatohtorien mielestä on aivan turhaa. Ja sitten vikaherkissä Stanadyneissä formulaa lisänä.
-SS-