Takavuosina kysyttiin tuleeko takapotkusta neliveto kun rinnalle pistetään paripyörät. Mitä sanoo raati?
--ei ainakaan kurassa,eikä ohjauskyvyltään.
Mutta kun nelivetoon laittaa parit joka kulmaan ni mikä se sitte on?
Takaveto paripyörillä=jarrut tarttee olla kunnossa että saa kääntymään. Ja neliveto suurinpiirtein samalla elopainolla ja numeroa suuremmilla takapyörillä, ilman paripyöriä, menee kärryn kans pahemmasta ko takaveto paripyörien kans. Tästä on omakohtaista kokemusta.. Ensin sorvataan takaveto aksiloota myöde kiinni, kärry pois perästä ja toinen hevonen eteen, ja kärry lähti sillä nöyrästi liikkeelle. nelivedossa on tosin etukuormaaja lisäpainona nokalla..
Puhumattakaan siitä kääntyvyydestä. Vekslaile sitte siinä kurakossa niin pian saa hälyyttää apuja, ko kura pursuaa oven alareunasta kajuuttaan.. Se siitä ison takavedon mahtavasta notkeudesta nelivetoon verrattuna, ja monasti sitä kääntökulmaa rajoittaa työkone, ei etupyörien kääntökulma, ison takavedon tapauksessa oman tahtonsa mukaan poukkoileva nokka lisää jännitystä.. Tietenni tuomoset pikkuset rattorit, tyyliin 502 valmetti, ne menee uskomattomista paikoista ko sitä lyhyttä akseliväliä ja suurta kääntökulmaa ensin käsitää hyödyntää.