Voin ajaa vanhemmallakin autolla jos se täyttää kriteerit eli sillä pääse perille TURVALLISESTI ja mukavasti. 6kymppisenä ei enää innosta vaihteet sun muut hilavitkuttimet. Radiossakin riittäisi 3 kanavaa. CD-soitinta en tarvitse. 9X0 Volvossa se vika että on takavetoinen. Kyllähän se pyhäautona menettelisi mutta ei käyttöautona. Jos ihmisellä on varaa pitää pyhä/haarasteautoa niin turha marista siitä että jotkut haluaa kunnon autolla ajaa välttämättömät reissut. Verotusta voisi kehittää vaikka siihen suuntaan että yhdestä autosta menisi pienempi vero mutta muista sitten kovemmin. Samoin asuntojen kohdalla eli kesämökit kovemmalle verolle, joo ovat nytkin kiinteistöveron osalta, mutta vielä kovemmalle. Olen aikaisemminkin esittänyt turhan kulutuksen kovempaa verotusta. Jos nyt elämä menee semmoiseksi että pitäisi työmatkatkin jollain riisikupilla ajaa niin voi sitten jättäytyä yhteiskunnan elätiksi kotiin.
Yksityisauto ei kai liity maatalouden kustannuskriisiin? Monella kyllä täälläkin päin paku tai avaolavamaasturi maatalouden ajoneuvona vaikka mitää järkevää syytä siihen ei ole. Ajo näyttäisi pääosin olevan ihan yksityisajoa. Itsekin pärjään kevytperäkärryllä. Tietysti jos olisi rahaa niin sen avolavamaasturin voisi hankkia sen veturiksi. Silloin kyllä minunkin osaltani voisi puhua kustannuskrrisistä autojen suhteen. Minulla uusin traktori lähes kymmenvuotias ja muut jo yli 30 vuotta vanhoja eikä puimurikaan juuri uudempi. Uusin vehje on kuivuri joka sekin viime vuosikymmeneltä. Kylvökone yli 20 vuotta vanha kuten äeskin aura suht uusi mutta vain kolmisiipinen että kyllä aika vaatimattomalla kalustolla joutuu kehtaamaan. Ja sillä henkilöautolla joudun joka päivä ajamaan, esim traktori saattaa olla kuukaudenkin käyttämättä joten tarpeen mukaan.
[/quote]
Tällaisen tissinkoittajan pitää investoida ennemmin traktorikalustoon. Traktoreilla ajetaan yhteensä 2000 tuntia vuodessa ja välillä voi mennä pari viikkoakin, ettei tuu autoon istuttua.