Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maatalouden yleiskärry  (Luettu 28297 kertaa)

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Maatalouden yleiskärry
Kärrykalusto alkaa olla melko loppuun ajettua ja pitäisi löytää käytännöllinen jokapaikankärry.
Tällähetkellä viljakärreinä 3kpl yksiakselisia vanerilaitaisia kuorma-autosta tehtyjä ja paalikärrinä vm.79 täysperävaunu joka on mielenkiintoinen ajettava tiellä.

Eli samalla kärryllä pitäisi onnistua viljan, paalin, (lannan), ja satunnaiset maanajot sekä joitakin kappaletavaranajoja.

Koukkulavakärryt liian kalliita eli lienee ainut vaihtoehto Multiva tyyppinen jalkalavasysteemi, Multivakin ehkä liian kallis.

Renkaat sais olla vähintään 600/22.5.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Maatalouden yleiskärry
Ei sellaista ole. Palapelikärryilä pystyy tekemään kaikkea, mutta ne on ihan paskoja kaikkeen. Osta maansiirto- ja paalikärry. Maansiirtokärryyn sitten koroke kasetti, niin on hyvä kuskata paskaa ja viljaa.

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7093
Vs: Maatalouden yleiskärry
Mikä toi kuvan multiva?
Minkäkokoinen veturi?

Kaverilla TRH180, 710R26.5 renkailla.
Monimutkainen kampe, ja vaatii järeän veturin.
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Maatalouden yleiskärry
Saisko siitä täysperästä tehtyä lavettityyppistä paalikärriä, laittais vaikka aisanohjauksen jos on liian kömpelö muuten ?
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: Maatalouden yleiskärry
Kaverilla Junkkarin J-16 tai oikeestaan 2 samanlaista yksi palapelilaita lava ja 2 maansiirtolavaa lisälaitapaketilla, tuolla kulkee paalit joko viljalavalla ilman laitoja 14 tai leveellä maansiirtolavalla muistaakseni 11 paalia. Hyvin on kestänyt ympärivuoden tuntuu olevan ajossa kesällä maansiirto hommia ja talvet ajaavat lunta.

winha35

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 185
  • Kyllä lähtee!!!
Vs: Maatalouden yleiskärry
Onkos nää kiren maansiirto ja kiinteälaitaset mimmosia?

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Maatalouden yleiskärry
http://www.google.com/imgres?q=multiva&um=1&hl=fi&sa=N&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7ADFA_fi&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=xooB4YDUyPiORM:&imgrefurl=http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Paalivaunut/MULTIVA-TRM-180-P/eg7d9kdk.html&docid=uCSm5l2oCyFJSM&imgurl=http://www.mascus.com/image/product/large/87143b7b/MULTIVA-TRM-180-P,e6434f9c.jpg&w=600&h=450&ei=8GwJT_TuLYmSOuze4NIG&zoom=1&iact=rc&dur=250&sig=111423579622145289594&page=2&tbnh=166&tbnw=224&start=21&ndsp=10&ved=1t:429,r:5,s:21&tx=159&ty=92Tuossa mielestäni olisi sellainen kärry jolla voi tehdä "kaikkea" maan, viljan ja lannan ajoon vaihdetaan sitten vaan lava.
Jos tuo multivan entinen omistaja on ajanu kärryllä vaan paaleja, niin on täytynyt miehellä olla laskimet hukassa.
Paalikärry tuntuu vaan olevan sellainen, että se on pakko olla erikseen jos haluaa kunnolla paaleja kuskata. Maansiirtokärryllä loput.

Miten jalkalavojen ja koukkulavojen hinnat eroavat toisistaan?

realisti

  • Vieras
Vs: Maatalouden yleiskärry
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas

welger

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 643
Vs: Maatalouden yleiskärry
Saisko siitä täysperästä tehtyä lavettityyppistä paalikärriä, laittais vaikka aisanohjauksen jos on liian kömpelö muuten ?
Saishan siitä tehtyä, mutta en nää järkevänä työnä sen verran tuolla alkaa jo ikää olemaan, runkokin melko pehmyt. Lava tuossa on hyvä kun vanhan isännän aikaan sen uusin.

http://www.google.com/imgres?q=multiva&um=1&hl=fi&sa=N&rls=com.microsoft:fi:IE-SearchBox&rlz=1I7ADFA_fi&biw=1366&bih=574&tbm=isch&tbnid=xooB4YDUyPiORM:&imgrefurl=http://www.mascus.fi/Maatalous/Kaytetyt-Paalivaunut/MULTIVA-TRM-180-P/eg7d9kdk.html&docid=uCSm5l2oCyFJSM&imgurl=http://www.mascus.com/image/product/large/87143b7b/MULTIVA-TRM-180-P,e6434f9c.jpg&w=600&h=450&ei=8GwJT_TuLYmSOuze4NIG&zoom=1&iact=rc&dur=250&sig=111423579622145289594&page=2&tbnh=166&tbnw=224&start=21&ndsp=10&ved=1t:429,r:5,s:21&tx=159&ty=92Tuossa mielestäni olisi sellainen kärry jolla voi tehdä "kaikkea" maan, viljan ja lannan ajoon vaihdetaan sitten vaan lava.
Jos tuo multivan entinen omistaja on ajanu kärryllä vaan paaleja, niin on täytynyt miehellä olla laskimet hukassa.
Paalikärry tuntuu vaan olevan sellainen, että se on pakko olla erikseen jos haluaa kunnolla paaleja kuskata. Maansiirtokärryllä loput.

Miten jalkalavojen ja koukkulavojen hinnat eroavat toisistaan?
Tuskimpa pelkkiä paaleja on ajanut, syystä tai toisesta kauppaan ei vaan kuulu muita lavoja.Luulisin?
Minä olen kyllä sitä mieltä jotta tuollainen linkin mukainen kärry soveltuu paljon paremmin paalinajoon kuin täysperävaunu. Ainakin tuo oma paalikärry on liki hengenvaarallinen varsinkin talvikelissä.


Realisti: kuinka nopea on tuo ERT:n lavanvaihto.

realisti

  • Vieras
Vs: Maatalouden yleiskärry
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Maatalouden yleiskärry
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Eikö Tempoa tehdä ERT:n pajalla kun piirustukset on kyllä olleet samat monissa rakenteissa kun silmällä kahtelee?   

realisti

  • Vieras
Vs: Maatalouden yleiskärry
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Eikö Tempoa tehdä ERT:n pajalla kun piirustukset on kyllä olleet samat monissa rakenteissa kun silmällä kahtelee?

on joo, mutta lievistä erimielisyyksistä malliston oikeuksista olemme ryhtyneet teettämään hieman järeämpää profi-ERT:iä.

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Maatalouden yleiskärry
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Eikö Tempoa tehdä ERT:n pajalla kun piirustukset on kyllä olleet samat monissa rakenteissa kun silmällä kahtelee?

on joo, mutta lievistä erimielisyyksistä malliston oikeuksista olemme ryhtyneet teettämään hieman järeämpää profi-ERT:iä.
Ookkei selvä  ;D  Aika paljon järeämmät toivon mukaan kun meidän kehotuksistä nuo Tempotkin hiukan parantui mutta montaa paikkaa sais silti olla järeämpi   :P Ja keinuteli ei muuten kestä enää tuossa 18tn luokassa eikä keinujousitelikään eli hydraulinen koko akseleilla tai parabelijousitus se kannattaa huomioida...

realisti

  • Vieras
Vs: Maatalouden yleiskärry
yhtä nopee tai hidas kuin kaikissa muissakin arvioisin että osaavalla menee suoralla alustalla lähtökunnosta lähtökuntoon 20 min.
minä olen kyllä täysin jäävi sanomaan tähän mitään, mutta alla oleva vaunu kun otetaan lavan vaihto-varusteilla ja paalilava päälle niin on suht.edullinen ja monipuolinen. Lavan vaihto on samanlainen kuin karkossa (ei siis tempo-tyyppinen).

http://www.nettikone.com/muu-merkki/ert-profi-18/1019092#yritys=anttikangas
Eikö Tempoa tehdä ERT:n pajalla kun piirustukset on kyllä olleet samat monissa rakenteissa kun silmällä kahtelee?

on joo, mutta lievistä erimielisyyksistä malliston oikeuksista olemme ryhtyneet teettämään hieman järeämpää profi-ERT:iä.
Ookkei selvä  ;D  Aika paljon järeämmät toivon mukaan kun meidän kehotuksistä nuo Tempotkin hiukan parantui mutta montaa paikkaa sais silti olla järeämpi   :P Ja keinuteli ei muuten kestä enää tuossa 18tn luokassa eikä keinujousitelikään eli hydraulinen koko akseleilla tai parabelijousitus se kannattaa huomioida...

ei kestä juu, nimittäin kokonaispainolla 32tn. Kestää sen mikä luvataan ja hieman enemmänkin siis, 2009 ja ennemmin valmistetuissa on erillainen teli kuin tässä uudessa. Sillä vanhalla jousitelillä ei tee mitään se on tosi, myös runko on vahvempi kuin ennen. Tollanen hydrauliripusteinen akseli on nyt proto-asteella 181cm akselivälillä ja 20tn kantavuudella.

Viimeksi muokattu: 08.01.12 - klo:18:20 kirjoittanut realisti