Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Voiko lähemäs 20 000 paalia paalannut kone olla elossa?  (Luettu 28189 kertaa)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Traktorit/Kayttajajutut/John_Deerella_85_500_pyoropaalia/
Oma 578 on kyllä ihan romu vaikka vaan 10000 paalia ajettu. Eilen jouduttiin hitsaamaan sullojan sormi kun oli hitsaus saumat pettäny.
Sulattoon joutais nuo jontikat tuntuu siltä, ei taida olla omassakaan yhtään hitsaamatonta sormee JD575 ja 16000 täynnä...

       Ei jontikkaa tartte sulatettavaks viedä. Se sulattaa ite ittensä. Ja paloikin komiasti, palokunnan saapumiseen asti.

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Konesuojassa 46 Rc paalattu vähintään 15000 paalia ja ei yhtään tunnu epävarmemmalta kuin 7000 paalia sitten kun sen ostin.  ::) Moneen vuoteen ei ole remonttia tehty , paalattu n.700 -800 paalia /vuosi. Mutta koskaan ei tietysti tiedä mitä ja koska tapahtuu....  ???

Nykyaikainen paalain pistää saman kokoiseen paaliin vähintään kaksi kertaa enemmän rehua mitä 46 Claassi, joten rasituksetkin on eri luokkaa.

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9800
Konesuojassa 46 Rc paalattu vähintään 15000 paalia ja ei yhtään tunnu epävarmemmalta kuin 7000 paalia sitten kun sen ostin.  ::) Moneen vuoteen ei ole remonttia tehty , paalattu n.700 -800 paalia /vuosi. Mutta koskaan ei tietysti tiedä mitä ja koska tapahtuu....  ???

Nykyaikainen paalain pistää saman kokoiseen paaliin vähintään kaksi kertaa enemmän rehua mitä 46 Claassi, joten rasituksetkin on eri luokkaa.



Näin varmaan onkin, mutta ei 46 mikään järeä ole kattella. Nykyaikaiset paljon järeämpiä esim laakerien kokoa kattomalla. Joten ehkä sama laskennallinen rasitus  ::)      Eipä muuten rasita sitten tasapaino Valtran etuakseliakaan paaleja nostellessa  ;)

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Konesuojassa 46 Rc paalattu vähintään 15000 paalia ja ei yhtään tunnu epävarmemmalta kuin 7000 paalia sitten kun sen ostin.  ::) Moneen vuoteen ei ole remonttia tehty , paalattu n.700 -800 paalia /vuosi. Mutta koskaan ei tietysti tiedä mitä ja koska tapahtuu....  ???

Nykyaikainen paalain pistää saman kokoiseen paaliin vähintään kaksi kertaa enemmän rehua mitä 46 Claassi, joten rasituksetkin on eri luokkaa.


    Kannattaa kurkata viconin pellin alle ketjuja ja rattaita! Aika vakuuttavat.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Welgerillä -99 ajettu noin 37000, eikä mittään oo ollu.  ;)
...sellaista paikkaa jota ei olisi korjattu. Itse asiassa sullojan laakerit on ostettuna, mutta alkuperäiset vaan pyörii. Yhtään telaa ei ole mossahtanut mutta akselinpäitä on pari katkennut ja pari ratasta pyörähtänyt kartiot tohjoksi. Olen vaihtanut kaksi uuden mallista sileällä 50mm akselilla olevaa. Samalla siis laakeri on vaihtunut kaksiriviseen rullalaakeriin. Ohjauskapula ja logiikka ovat alkuperäisiä, johto on ollut poikki monet kerrat, siksi ei ole tarkkaa lukemaa. Sidonta on kyllä sohlannut varsinkin pölyssä, muttei siihen terän lisäksi ole muuta osaa tar*****. No se päätypökkelö kun tulee rullan vasemman pään sisään taisi mennä silppurista läpi ja tilalla on puupölkki.

On se paree ko uus venäläinen.

Viimeksi muokattu: 24.09.09 - klo:22:09 kirjoittanut cosmic_cowboy

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Welgerillä -99 ajettu noin 37000, eikä mittään oo ollu.  ;)

               No sitten odotan viconilta 67 000, eikä mitään pitäis tulla. ;D

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Jos kiinteäkammioisella viconilla tehdään "oikean tiukkaa paalia", löytyy siitäkin sulake: telat rupeaa katkeilemaan...

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Jos kiinteäkammioisella viconilla tehdään "oikean tiukkaa paalia", löytyy siitäkin sulake: telat rupeaa katkeilemaan...

     Varmaankin. On sellainen nähty 6700 paalatussa viconissa: kaksi telaa vaihdettu ja kolmas useasta kohtaa murtunut pituussuuntaan. Edellinen omistaja tai liisaaja oli ollut ihan suruton sen vehkeen kanssa.
Lähti pihalta takaisin.  Kaikki paalaimet saadaan hajoitettua kun ei ole järkeä yhtään kohtuuteen. Lukkokoukku-Welgerin kanssa saa ihan kuinka tiukkoja paaleja vaan kun antaa pillin soida ja syöttää tavaraa sisään väkisin.

realisti

  • Vieras
Jos kiinteäkammioisella viconilla tehdään "oikean tiukkaa paalia", löytyy siitäkin sulake: telat rupeaa katkeilemaan...

     Varmaankin. On sellainen nähty 6700 paalatussa viconissa: kaksi telaa vaihdettu ja kolmas useasta kohtaa murtunut pituussuuntaan. Edellinen omistaja tai liisaaja oli ollut ihan suruton sen vehkeen kanssa.
Lähti pihalta takaisin.  Kaikki paalaimet saadaan hajoitettua kun ei ole järkeä yhtään kohtuuteen. Lukkokoukku-Welgerin kanssa saa ihan kuinka tiukkoja paaleja vaan kun antaa pillin soida ja syöttää tavaraa sisään väkisin.

tästä tulikin mieleen erään isännän paalintiukkuus kokeilu. Räikkä pois käytöstä valtrassa ryömintä päälle ja tavaraa sisään niin kauan kuin welger nielee; tuloksena yläpäästään irti revennyt peräportti. Eipä antanut lukot periksi ;D

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Jos kiinteäkammioisella viconilla tehdään "oikean tiukkaa paalia", löytyy siitäkin sulake: telat rupeaa katkeilemaan...

     Varmaankin. On sellainen nähty 6700 paalatussa viconissa: kaksi telaa vaihdettu ja kolmas useasta kohtaa murtunut pituussuuntaan. Edellinen omistaja tai liisaaja oli ollut ihan suruton sen vehkeen kanssa.
Lähti pihalta takaisin.  Kaikki paalaimet saadaan hajoitettua kun ei ole järkeä yhtään kohtuuteen. Lukkokoukku-Welgerin kanssa saa ihan kuinka tiukkoja paaleja vaan kun antaa pillin soida ja syöttää tavaraa sisään väkisin.

tästä tulikin mieleen erään isännän paalintiukkuus kokeilu. Räikkä pois käytöstä valtrassa ryömintä päälle ja tavaraa sisään niin kauan kuin welger nielee; tuloksena yläpäästään irti revennyt peräportti. Eipä antanut lukot periksi ;D

Saapihan sitä ihminen kokkeilla..  ::)  ;D
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

sirkussonni

  • Vieras
tästä tulikin mieleen erään isännän paalintiukkuus kokeilu. Räikkä pois käytöstä valtrassa ryömintä päälle ja tavaraa sisään niin kauan kuin welger nielee; tuloksena yläpäästään irti revennyt peräportti. Eipä antanut lukot periksi ;D

Tästä syystä ne lukot onkin niin hyviä, ei ne anna periksi.....

casseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 72
Koppisen sivulla on myynnissä sisäänajettu 32000 paalia paalattu McHale Fusion.
Itse paalasin eka fusionilla n10000 paalia ja varaosa menot oli kaksi putkisokkaa jotka nekin löytyivät koneen varaosa pussista

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270

Itsellä meni paalaimesta 3000 paalin kohdalla telan laakeri vaihtoon, huonon mallinen laakeri jossa lepru pölysuoja -> keräsi heiniä ja milloin lie pudonnut peltoon. Rasva kun laakerista pakenee ja koneen resurssit pannaan hyötykäyttöön, lyhenee laakerin kestoikä minimiin. Uusissa näkyi tämäkin homma suunnitellun uusiksi.
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
kaippa ne kestää ku pitää painepesurin ja AIV hapon kaukana koneesta. 10.000 jälkeen alkaa oleen ensimmäiset ketjut vaihtokypsiä 544 nh.ssa. Muuta ei näyttääsi olevan menossa..
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

arzyboy

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4314
  • Autetaan miestä mäessä...
Ei sillä paalimäärällä ole tosiaankaan kovin isoa merkitystä, jos puhutaan alle 20000 kappaleen määristä. Huolto ja kunnossapito kaikista tärkeintä. Itse sain perintökaluna welger RP 12, jolla on paalattu noin 300000 kpl säilörehu- ja olkipaaleja. Yksi laakeri on vaihdettu telaan ja tänä kesänä kaksi kappaletta noukkimeen. Telojen ketju kerran uusittu ja noukkimen ketju tänä kesänä. Eihän noista paaleista ole mihinkään verrattuna nykyisiin paalaimiin verrattuna ja kyseistä paalainta käytetään nykyään kuivan tavaran paalaamiseen sekä varakoneena. 
Noita paalaimia on kestävyyden suhteen oman näkemyksen mukaan kahdessa kastissa. Merkkejä mainitsematta...
Omaan käyttöön riittäisi ihan hyvin nuo harrastelija vehkeetkin, eli nämä on niitä valinta kysymyksiä. Itselle riittää ihan hyvin claasin 255 paalatut paalit ainakin painon perusteella, muuten pitää laittaa takarenkaisiin nestetäyttö tms. nimimerkillä: melkein traktori kaatui paalia kuormatessa. Paaleja ei ole punnittu, mutta veikkaisin kosteampien paalien painoksi noin 800 kg.

Huoltomiehiä jos on mahdollista jututtaa niin siinä viisastuu varmasti paljon enemmän kuin täällä hengaillessa.
Entisessä elämässä tuli huollon poikien kanssa ruokapöytäkeskusteluissa paljon tietoa ;) Kyllä kai näitä nykyisiä paalaimia voi pestä kun on keskusrasvaria ja ketjujen voitelua. Kestovoidellut laakerit on sitten oma lukunsa.