Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Korpirämä - 10.08.11 - klo:19:38
-
Uutta mallia pukkaa.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=93&pid=45543#top_display_media (http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=93&pid=45543#top_display_media)
-
Onko laakerit silti comiasti pellissä kiinni?
-
Uudet pellit ja väritys
-
Perustuuko puintiteho edelleen värisevien peltien aiheuttamaan resonanssiin??
-
Komialla kirkolla tuollainen Sampo olisi komia näky. Ja toiset kateellisia rannikkoa myöten :P ::) ::) ::)
-
Komialla kirkolla tuollainen Sampo olisi komia näky. Ja toiset kateellisia rannikkoa myöten :P ::) ::) ::)
Komiat pellit. ;D ;D
-
Perustuuko puintiteho edelleen värisevien peltien aiheuttamaan resonanssiin??
On muuten *****mainen resonanssi kun ei kuulosuojaimetkaan auta vaan päinvastoin :P Pahin tulee ilmi vasta tiellä ajettaessa onneksi....
-
Torstai-perjantai välisenä yönä oli Nakkilassa
tienvarressa.
Joku hydr letku kuulemma poikki.
-
^Se letku on varmaan hangannu siihen peltiin missä se laakeri on. ::)
-
Komialla kirkolla tuollainen Sampo olisi komia näky. Ja toiset kateellisia rannikkoa myöten :P ::) ::) ::)
Jos tuo myyntiin tulee, niin kyllä sieltä ens syksynä sellainen löytyykin ;D
-
Onko tuo 2000 sarjaa vastaava vai 3000 ?
-
Ensimmäinen uusi on käytössä ja lisäksi kaksi on tehtynä.(huhupuheita)
-
Komialla kirkolla tuollainen Sampo olisi komia näky. Ja toiset kateellisia rannikkoa myöten :P ::) ::) ::)
Jos tuo myyntiin tulee, niin kyllä sieltä ens syksynä sellainen löytyykin ;D
Tuo onkin Pohojanmaan vientimalli ;D
-
Ekana oli 400- sarja, 600- sarja ja vikana 2000- sarja. 3000- sarjan jälkeen olikin merkin vaihto, harmi liian isot housut >:(
-
Ni mitä uutta tuossa on .
-
Comialla Sampolla saa ainakin komialla kirkolla kateelliseksi talokkaat :P ::) ::) ::)
-
http://www.youtube.com/watch?v=Tzvu4GVPbdY
http://www.youtube.com/watch?v=oBfHRJ0DzUU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=92xKbfc7LxQ
-
Kun Comia viedään komialle kirkolle niin ABC.n kahvilassa ei puhutakaan muusta kuin Comiasta ::) voi olla että tukaanista puhuminen saa lopun :P
-
http://www.satakunnankansa.fi/Talous/1194695720158/artikkeli/sampo-rosenlewilta+tulee+uusi+puimurimallisto.html
-
Mistä näitä aina löytyy,kuka on vuokrannu sardiinimankelin.Mitä on sisäpuolella,agr....in myyjät myyvät peltiä ???
-
Hups, meinasko olla komia valkee....?
http://www.satakunnankansa.fi/Satakunta/1194695680296/artikkeli/tuli+karkasi+ilmanvaihtokanavaan+puimuritehtaalla+porissa.html
-
Comialla kirkolla tuo puimur tekee hyvää Claassimiehille,katsokaa ilmeet kun Comia sinne ilmestyy :'( :'( :-*
-
Nyt on Comialla comiat sivut ! http://www.sampocomia.fi/
-
Komia on mutta entisellä mennään. 8) Tosi hienoa järkeistää mallisto kolmeen. :D
-
Onko tota konetta mukamas nyt ihan oikeesti kehitetty ??? Luulin, että pelkästään peltejä on taas taivuteltu uusiin asentoihin. Esim. tuo oma runko kuulostaa jo aivan liialliselta ::) Jos mää jotain kohtaa kehittäisin, niin tuo rajaisten puinti pitäisi rakentaa sellaiseksi, että kahut palautuu puintikelalle. Nyt, kun noita kelojakin alkaa olla peräkkäin sangen monta, niin kapasiteettia pitäisi olla. Peltiset siivapyörätkin olisi saanut tässä remontissa jo vaihtaa valettuihin.
-
Hytti muutokset vaikuttaisi kuvasta ihan asiallisilta. Varsinkin tuo mittariston paikka on paljon parempi sivupilarissa.
-
Mä tilaan sen erikoismallin. Kone on kelluva ja kaatokelaa voi käyttää siipirattaana kun ajelee sillä saaresta toiseen 8)
-
Mä tilaan sen erikoismallin. Kone on kelluva ja kaatokelaa voi käyttää siipirattaana kun ajelee sillä saaresta toiseen 8)
Erikoismallin käyttökausi on pitempi joten pääomakulut putoavat. Kiukaan kun vielä laittaa viljasäiliöön niin on "aina lämmin".
-
Mä tilaan sen erikoismallin. Kone on kelluva ja kaatokelaa voi käyttää siipirattaana kun ajelee sillä saaresta toiseen 8)
Erikoismallin käyttökausi on pitempi joten pääomakulut putoavat. Kiukaan kun vielä laittaa viljasäiliöön niin on "aina lämmin".
Jos seuloissa on vielä säätö muikuille ja ravuille niin voisi kalastaa mennessään ???
-
Hytti muutokset vaikuttaisi kuvasta ihan asiallisilta. Varsinkin tuo mittariston paikka on paljon parempi sivupilarissa.
Alueenvaihtovipu on viellä vanhaa...
-
Mä tilaan sen erikoismallin. Kone on kelluva ja kaatokelaa voi käyttää siipirattaana kun ajelee sillä saaresta toiseen 8)
Erikoismallin käyttökausi on pitempi joten pääomakulut putoavat. Kiukaan kun vielä laittaa viljasäiliöön niin on "aina lämmin".
Jos seuloissa on vielä säätö muikuille ja ravuille niin voisi kalastaa mennessään ???
Suomuseula-sana avautuu tässä katsannossa ihan uudessa valossa....
-
http://www.youtube.com/watch?v=h3Ke5pTg_Nw
Aika kaukana on tästä :P
-
http://www.youtube.com/watch?v=h3Ke5pTg_Nw
Aika kaukana on tästä :P
Onko sikaniskalla :P
-
http://www.youtube.com/watch?v=h3Ke5pTg_Nw
Aika kaukana on tästä :P
Onko sikaniskalla :P
Ei ku poijilla ja ei k-ryhmästä vaan suora ostoksena minimanista :)
-
http://www.youtube.com/watch?v=h3Ke5pTg_Nw
Aika kaukana on tästä :P
Onko sikaniskalla :P
Ei ku poijilla ja ei k-ryhmästä vaan suora ostoksena minimanista :)
;D Olis ollu pari kysymystä ko. koneesta, niihin ei taida saada vastausta minimanin mallista ;D
-
Jos se on kerran sitä pientä sarjaa, niin pitääkö nimi nyt ääntää "Komia" vai "Somia"?
-
Jos se on kerran sitä pientä sarjaa, niin pitääkö nimi nyt ääntää "Komia" vai "Somia"?
Tuon lempinimi lienee "commie" :D
-
http://www.youtube.com/watch?v=h3Ke5pTg_Nw
Aika kaukana on tästä :P
onneksi :P
-
Ni mitä uutta tuossa on .
maastullis oli mainittu että koneen sivulla palkit ja paksummat sivupellit, tarkoitti varmaan juuri nuota sivupeltejä jotka peittää puintikoneiston l. ns. julkisivupeltejä. ei kai sampo runkoon kuuluviin pellinpaksuuksiin mene lisää laittamaan...
-
Vaikea ymmärtää miksi täytyy vailla perustetta mustamaalata suomalaista puimurivalmistajaa.
-
Vaikea ymmärtää miksi täytyy vailla perustetta mustamaalata suomalaista puimurivalmistajaa.
Kuka väittää ettei ole perusteita.
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
Jos toimis, ettei tarttis joka viikko harjoittaa sammon taontaa!! Ihan tarpeeks saanu pajattaa sampon 2045 pellejä tänäkin syksynä!!
-
Jos toimis, ettei tarttis joka viikko harjoittaa sammon taontaa!! Ihan tarpeeks saanu pajattaa sampon 2045 pellejä tänäkin syksynä!!
Mistä kohtaa hajonnut?
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
Jos toimis, ettei tarttis joka viikko harjoittaa sammon taontaa!! Ihan tarpeeks saanu pajattaa sampon 2045 pellejä tänäkin syksynä!!
Niin on joo!! Kaks remmiä ja tyhjennystorven lukituksen magneettiventtiili. Puitu reilu 100h tälle syksyä. 1550h kaikkinensa!
-
Jos toimis, ettei tarttis joka viikko harjoittaa sammon taontaa!! Ihan tarpeeks saanu pajattaa sampon 2045 pellejä tänäkin syksynä!!
Mistä kohtaa hajonnut?
No, en edes kaikista tiedä, mitä pellin klappuja ovat olleet, hitsataan vaan ja toivotaan..
Seulat tehtiin jo toiseen kertaan, oli hyvä tuuri kun päisteessä perruutti, niin tuli pöydän alta seulan jatke näkyviin joutumatta pyörän alle... :) No ei siellä sitten ollut enää mihin kiinnittää, niin tehtiin uusiksi, koko seula oli käytännössä poikki. Pöydän päätypeltiä hitsuuteltiin, siihen vedeltiin sellaiset puolimetriset saumat. Kahdessa tunnissa oli merkistä revennyt 7 cm lisää. Sitte tulla kopsahti kaatosuppilon ritilälle torven liitoskohdasta irronnut "haarukan" puolikas...
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
Jos toimis, ettei tarttis joka viikko harjoittaa sammon taontaa!! Ihan tarpeeks saanu pajattaa sampon 2045 pellejä tänäkin syksynä!!
Ja joka kerta pajotukse määrä kulminoituu pöhnän ankaruuteen?????
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
Jos toimis, ettei tarttis joka viikko harjoittaa sammon taontaa!! Ihan tarpeeks saanu pajattaa sampon 2045 pellejä tänäkin syksynä!!
Niin on joo!! Kaks remmiä ja tyhjennystorven lukituksen magneettiventtiili. Puitu reilu 100h tälle syksyä. 1550h kaikkinensa!
No mulla on ittellä 68 clasu, tunteja 1440,ikää 20 vuotta. Jouduin ensimmäisen kerran kiristämään hihnoja! 4mm siirsin tehtaan alkuperäisistä "plommeista". Ja tämä siksi, että silppurin pyörimisvahti alkoi välillä hiukan soittelemaan, mutta se olikin sitten vain löystyneen abikoliittimen vuoksi... Silppurin hihnat ajattelin varmuuden vuoksi ottaa hyllyyn, ovat jo 2mm kuluneet ..
Mutta ei se mitään, jos kukin on omaansa tyytyväinen :)
Oikeesti, mää toivon, että tää uus malli olis sellainen, jota edes voisin harkita sitten joskus!
-
Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
kävin viime talvena rovaniemellä junalla ja totesin että sanontaan toimii kuin junan vessa ei voi enää luottaa. Hönökin varmaan tarkoittaa junan vessa- sanonnallaan juuri sitä poljin-mallista läppää siellä idon pohjalla, jolloin ripeällä poljinnalla näkyi raiteet. Samaan aikaan kaikki koneet toimivat juuri samaisella poljinvoimalla jolloin toimivuus oli juuri tuon idon luokkaa. mutta ajat muuttuu ja sampo myös... toki katson nykyään tätä aihetta vihreiden lasien läpi enkö tarkoita aiheella vessaponttöä
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
Jos toimis, ettei tarttis joka viikko harjoittaa sammon taontaa!! Ihan tarpeeks saanu pajattaa sampon 2045 pellejä tänäkin syksynä!!
Ja joka kerta pajotukse määrä kulminoituu pöhnän ankaruuteen?????
Ei ole tapana pöhnässä olla! Ei ehdi oleen kipiä!
-
No, en edes kaikista tiedä, mitä pellin klappuja ovat olleet, hitsataan vaan ja toivotaan..
Seulat tehtiin jo toiseen kertaan, oli hyvä tuuri kun päisteessä perruutti, niin tuli pöydän alta seulan jatke näkyviin joutumatta pyörän alle... :) No ei siellä sitten ollut enää mihin kiinnittää, niin tehtiin uusiksi, koko seula oli käytännössä poikki. Pöydän päätypeltiä hitsuuteltiin, siihen vedeltiin sellaiset puolimetriset saumat. Kahdessa tunnissa oli merkistä revennyt 7 cm lisää. Sitte tulla kopsahti kaatosuppilon ritilälle torven liitoskohdasta irronnut "haarukan" puolikas...
Äly hoi, kyl niinku pikkasen vois ajatellakkin. Niitä seuloja kuuluu välillä kiristää, jos löystyy. Ja sen kuulee kyllä kauaksi, jos seulat hakkaa löysänä. Hajoaa muuten Claasistakin seulat, jos ei muista laittaa kiinni.
-
No, en edes kaikista tiedä, mitä pellin klappuja ovat olleet, hitsataan vaan ja toivotaan..
Seulat tehtiin jo toiseen kertaan, oli hyvä tuuri kun päisteessä perruutti, niin tuli pöydän alta seulan jatke näkyviin joutumatta pyörän alle... :) No ei siellä sitten ollut enää mihin kiinnittää, niin tehtiin uusiksi, koko seula oli käytännössä poikki. Pöydän päätypeltiä hitsuuteltiin, siihen vedeltiin sellaiset puolimetriset saumat. Kahdessa tunnissa oli merkistä revennyt 7 cm lisää. Sitte tulla kopsahti kaatosuppilon ritilälle torven liitoskohdasta irronnut "haarukan" puolikas...
Äly hoi, kyl niinku pikkasen vois ajatellakkin. Niitä seuloja kuuluu välillä kiristää, jos löystyy. Ja sen kuulee kyllä kauaksi, jos seulat hakkaa löysänä. Hajoaa muuten Claasistakin seulat, jos ei muista laittaa kiinni.
Voi ***** sun puheitas . Noita Glaassin seuloja olen eräänkin kerran hitsannut ja kiinni ne on ollu .
-
No, en edes kaikista tiedä, mitä pellin klappuja ovat olleet, hitsataan vaan ja toivotaan..
Seulat tehtiin jo toiseen kertaan, oli hyvä tuuri kun päisteessä perruutti, niin tuli pöydän alta seulan jatke näkyviin joutumatta pyörän alle... :) No ei siellä sitten ollut enää mihin kiinnittää, niin tehtiin uusiksi, koko seula oli käytännössä poikki. Pöydän päätypeltiä hitsuuteltiin, siihen vedeltiin sellaiset puolimetriset saumat. Kahdessa tunnissa oli merkistä revennyt 7 cm lisää. Sitte tulla kopsahti kaatosuppilon ritilälle torven liitoskohdasta irronnut "haarukan" puolikas...
Äly hoi, kyl niinku pikkasen vois ajatellakkin. Niitä seuloja kuuluu välillä kiristää, jos löystyy. Ja sen kuulee kyllä kauaksi, jos seulat hakkaa löysänä. Hajoaa muuten Claasistakin seulat, jos ei muista laittaa kiinni.
Voi ***** sun puheitas . Noita Glaassin seuloja olen eräänkin kerran hitsannut ja kiinni ne on ollu .
Jaa, että Claassissa ei kestä seulat vaikka olisi kiinni?
-
No en ainakaan minä ole yhdestäkään claasista joutunut seuloja hitsaamaan, neljäs ajossa. Kaikilla kuitenkin ajettu yli 1200 tunnin. Mutta tuon Sampon seulat saattaa olla hajonnut siksi, että alkuun eivät olleet pysyneet kireällä, niin oli sitten isäntä kiristänyt enempi, ja se johti siihen, että oli ne pellit revenny sen kiristysjutun vierestä... Eli kiristi "vartin" liikaa. Ei tosiaan ollut mitään kolinaa kuullut ??? Vaikka asiaa oli jopa sanojensa mukaan seurannut!
No, ei me tässä topikissa saada puimureita reeraan.... :-\
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
Kerro toki lisää?
-
Sampolle on ominaista se, että toisilla se kestää ja toisilla ei. Osittain on tuurista kiinni, kuinka onnistuneesti kasatun koneen sattuu saamaan. Sitten toinen puoli vioista kaatuu käyttäjän niskaan. Vaikka on olevinaan kuinka kovia konemiehiä, niin ei niitä vehkeitä viitsitä huoltaa ja peräänkatsoa.
Mulla on sellainen tapa, että kun 130hl peräkärry on puitu täyteen, niin käyn katsomassa mitä seulastolle kuuluu. Aika usein tulee pyyhkäistyä olemattomatkin oljenpätkät pois seulastoilta. Siinä yhteydessä tulee tsekattua ainakin siemenseulan lukitukset. Liioittelua vai ei, en tiä, semmoinen on vaan tapa.
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
Mitenkä niin manuaalinen :-\
-
No ei malta olla kysymättä,jos sampo ja claas hukkaa seulat peltoon niin mitä jää jäljelle...muita merkkejä joita täällä on töissä?Eivätkä kylvä osiaan karheelle.
-
No ei malta olla kysymättä,jos sampo ja claas hukkaa seulat peltoon niin mitä jää jäljelle...muita merkkejä joita täällä on töissä?Eivätkä kylvä osiaan karheelle.
Pultilla jonnikan räpsyn seulat kiinni, niitä säädellään, ei vaihdella, >2000h niin alkaa kyllä lamellit irtoilla...agribroker auttoi...
-
Mulla on sellainen tapa, että kun 130hl peräkärry on puitu täyteen, niin käyn katsomassa mitä seulastolle kuuluu. Aika usein tulee pyyhkäistyä olemattomatkin oljenpätkät pois seulastoilta. Siinä yhteydessä tulee tsekattua ainakin siemenseulan lukitukset. Liioittelua vai ei, en tiä, semmoinen on vaan tapa.
vaikka on tapana ihan hyvä niin olen kovasti peräänkuuluttanu luotettavuutta niihin koneisiin. itse toki paalaimiin koska ne on sydäntä lähellä mutta sama puimureissa. Kone pitäisi olla niin tehty että ei olis mitään asiaa työpäivän aikana jos huollon yhteydessä aamulla katsois koneen läpi. Työn mielekkyttä se lisäisi valtavasti mutta ennenkaikkea turvallisuutta kun isännät ei jatkuvasti joutuis ramppaa koneitaan tutkimassa viellä useiten niin että koneet käy. Aamulla siais "virkeänä" kattoa koneen ja sen jälkeen vaan ajettais.
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
Mitenkä niin manuaalinen :-\
tarkoittaa kai lapiota ;D
-
hämmästelen samaa asiaa- ja kun vielä kuulin että että avero ei ole ainut vihreä uutuus jossa on manuaalinen säiliön tyhjennys nykyään. Mutta siitähän ei saa hiihkua täällä sanaakaan. Pirujako sillä pellin vahvuudella on merkitystä kun kone toimii kuin junan vessa.
Mitenkä niin manuaalinen :-\
tarkoittaa kai lapiota ;D
Juu, sen saa kaupan päälle. :D
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
Rillipäisellä karjakolla, maitotankkia vasten? ;D
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
Tuttu rutiini ainakin Sampon kanssa.
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
Tuohan kuulostaa meidän kuussataselta! Paitti ettei sitä tartte joka ehtoo tankata..
-
no jos an ajettu parikymmentä ha niin tankataan n.200l...
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
Rillipäisellä karjakolla, maitotankkia vasten? ;D
Piru kun oliskin :P
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
Tuohan kuulostaa meidän kuussataselta! Paitti ettei sitä tartte joka ehtoo tankata..
Eikä rasvata, eikä pestä laseja. 8)
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
Tuohan kuulostaa meidän kuussataselta! Paitti ettei sitä tartte joka ehtoo tankata..
Eikä rasvata, eikä pestä laseja. 8)
Mut remmiä joutuu joskus ettimään. ;D
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
Tuohan kuulostaa meidän kuussataselta! Paitti ettei sitä tartte joka ehtoo tankata..
Eikä rasvata, eikä pestä laseja. 8)
Mut remmiä joutuu joskus ettimään. ;D
Anteeks väärä lainaus, tarkoitus oli siihen karjakon jatkeeks. ;D
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
NH.
-
Onko laakerit silti comiasti pellissä kiinni?
ja jokos ne peltiset pistehitsaamalla kasatut pyörät on vaihettu valurautasiin?olis jo aika..vai viäläkö "säästellään painoa" :P
-
Onko laakerit silti comiasti pellissä kiinni?
ja jokos ne peltiset pistehitsaamalla kasatut pyörät on vaihettu valurautasiin?olis jo aika..vai viäläkö "säästellään painoa" :P
Mun tietääkseni nuo ei ole mikään ongelma? Tai jos siltä tuntuu, ni ei oo uudetkaan kalliita. Sampossa on jonkin verran täysin toimiviakin ratkaisuja, mihin on sit tullut vaihtoehto, kun lähinnä muiden merkkien myyjät tietää huonoksi ratkaisuksi- käyttäjät ehkä ei. Tarkoitin mm. avoimia vetokehiä. Pitkillä siirtymillä tietty asiaa nää Claassilta tulleet navat. Muuten niissä ongelmat harvassa, kun 90-luvun puolivälissä? vetoakselille tukilaakerit...
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
NH.
Näillä mennään.
-
Illa tankille,aamulla rasvaus ja lasienpesu.Mahdolliset puhdistukset ja säädöt.Ja taas menoksi!Saa arvuutella millä mennään. 8)
NH.
Näillä mennään.
Claas. Paitti että tankillinen riittää yleensä pari päivää 8)
-
Tarvis sitä comiaa käyvä huomena hyvinkään agrissa kattomassa..siält saa kaffetta ja pullaki ;D
-
Tarvis sitä comiaa käyvä huomena hyvinkään agrissa kattomassa..siält saa kaffetta ja pullaki ;D
Joo, tarkoitus olisi mennä vaikken muuten juuri noista konepäivistä perusta..
-
Tarvis sitä comiaa käyvä huomena hyvinkään agrissa kattomassa..siält saa kaffetta ja pullaki ;D
Joo, tarkoitus olisi mennä vaikken muuten juuri noista konepäivistä perusta..
Tästä se lipeäminen pikkuhiljaa lähtee liikkeelle....
Puimurin pukilta on yllättävän lyhyt matka konemyyjän koppiin....
C8...ehdottomasti... ;D :D
-
Minusta sampot on edelleen Rumia. Ei moista nyt millään kaffee palkalla kehtaa lähteä ihmettelemään. Bensakin maksaa. ;D
-
Tarvis sitä comiaa käyvä huomena hyvinkään agrissa kattomassa..siält saa kaffetta ja pullaki ;D
Joo, tarkoitus olisi mennä vaikken muuten juuri noista konepäivistä perusta..
Tästä se lipeäminen pikkuhiljaa lähtee liikkeelle....
Puimurin pukilta on yllättävän lyhyt matka konemyyjän koppiin....
C8...ehdottomasti... ;D :D
Ei sinne mitään renkaita potkimaan olla menossakaan.. ;) ;D
Meillähän tuo porukkahomma on sillai että kaveri omistaa puimurin ja minä ajan sitä. Olen tavallaan syksyn puhelinsoitolla käytettävissä ja korvaukseksi puin omat vähät puitavani tuolla heidän koneella.
Eli ei se myyjäkopin läheisyys niin kauheasti hirvitä.. :D
-
joo,olise sampo comia..samanlaisii peltisii hihnapyärii ku vanhas 2000 sarjas ::)kai niit on varastos nii paljo et joka mallisarjan piisaa? ;D
-
joo,olise sampo comia..samanlaisii peltisii hihnapyärii ku vanhas 2000 sarjas ::)kai niit on varastos nii paljo et joka mallisarjan piisaa? ;D
No joo. Mutta oli siinä aika paljon ihan asiallisia muutoksia.
-
joo,olise sampo comia..samanlaisii peltisii hihnapyärii ku vanhas 2000 sarjas ::)kai niit on varastos nii paljo et joka mallisarjan piisaa? ;D
Mikä niissä peltisissä närästää? Näkyvät hyvin kestävän esmes moottorin etupäässä, tuntimäärät parhaimmillaan 30000-40000 tuntia.
-
Mä kanssa ihmettelen että tuota pellistä siivapyörää nyt niin ihmetellään. Omassa puimurissakin kaikki pelliset siivapyörät kestäneet jo 27 vuotta. Niinkuin tuossa erä seppä sanoi, järeä rakenne on helppo tehdä, mutta teepä kevyt ja kestävä, se vaatii jo taitoa.
-
Tarkoitat varmaan niitä vesipumpun hihnapyöriä... Joo. Siinä kyllä kestää... Ei tule tukoksia ja märkää
laihoo hevoskärry kuormia niinkuin puimurissa. :D
-
Jokos joku aikoo lyödä kaupat kiinni uutuudesta?
-
kehuvat hyvinkäällä tehneet kahesta koneesta kaupat ::)
ja 500 konetta algeriaan.. :o
-
joo,olise sampo comia..samanlaisii peltisii hihnapyärii ku vanhas 2000 sarjas ::)kai niit on varastos nii paljo et joka mallisarjan piisaa? ;D
No kyllähän se peltinen hihnapyörä kestää..mut kävi vaan silmään kun vanhas 2045 ssa on sama peltinen hihnapyörä hihnan kiristäjänä kun uuves isos comiassa.
mulla sorvari teki kaikkiin 3 pyörään avattavan teräspesän,ajan mittaan se laakeri kuluttaa ittelleen poteron peltipyörän sissään-ja sit se hajjoo :P.-kun se on sorvatus pesässä-kuluukin akseli koska pellistä tehty pyörä vippaa.. :o
nääs vaik on kuin hieno ja kallis comia sampo-jos se suustehosilppurille/rajaiselevattorille menevän välityshihnan kiristin pyörä hajoo-niin loppuu puintihommat siihen..ja sit kattellan kun naapuri isäntä jatkaa vihreellä konella puintia viereisellä pellolla..kyllä siinä pääsee perk.le monta kertaa vaik kuinka comia olis sampo-tai vaikka olis vanha 2045..
mut onneks agrin mailmanparas varaosahuolto pelastaa ;D
se osan hinta ei enää harmitakkaan niin paljoo ku heti-tai huomen aamuna osa löytyy hyllystä..
ja naapurin emäntä lähettää ;D tekstareita jossa kysytään"taasko se sampo levis"?
-
joo,olise sampo comia..samanlaisii peltisii hihnapyärii ku vanhas 2000 sarjas ::)kai niit on varastos nii paljo et joka mallisarjan piisaa? ;D
No kyllähän se peltinen hihnapyörä kestää..mut kävi vaan silmään kun vanhas 2045 ssa on sama peltinen hihnapyörä hihnan kiristäjänä kun uuves isos comiassa.
mulla sorvari teki kaikkiin 3 pyörään avattavan teräspesän,ajan mittaan se laakeri kuluttaa ittelleen poteron peltipyörän sissään-ja sit se hajjoo :P.-kun se on sorvatus pesässä-kuluukin akseli koska pellistä tehty pyörä vippaa.. :o
nääs vaik on kuin hieno ja kallis comia sampo-jos se suustehosilppurille/rajaiselevattorille menevän välityshihnan kiristin pyörä hajoo-niin loppuu puintihommat siihen..ja sit kattellan kun naapuri isäntä jatkaa vihreellä konella puintia viereisellä pellolla..kyllä siinä pääsee perk.le monta kertaa vaik kuinka comia olis sampo-tai vaikka olis vanha 2045..
mut onneks agrin mailmanparas varaosahuolto pelastaa ;D
se osan hinta ei enää harmitakkaan niin paljoo ku heti-tai huomen aamuna osa löytyy hyllystä..
ja naapurin emäntä lähettää ;D tekstareita jossa kysytään"taasko se sampo levis"?
Niin monestakos Samposta sitä olikaan kokemusta??
-
Saisko jostain ne 500 osaa mitkä on muutettu. Ja onko tuo hytti muka uusi? Pöytä on ainakin vanha
-
kehuvat hyvinkäällä tehneet kahesta koneesta kaupat ::)
ja 500 konetta algeriaan.. :o
Aika paljon kai kiinnostusta. Nyt syksyllä alkaa olemaan viimeiset hetket jos haluaa vielä puimurin missä ei urealaitteita..
-
kahesta...680 ja 2045 ::)
Niin ja sit tuli oltuu 90 luvulla kesähommis yhellä sampon puimurihuoltomiehellä..kyl siinä näki koko sarjan-aina 4kymppisistä-5satasiin ja 6satasiin..
mut siitähän on nii kauan aikaa...mut peltipyörät vaan säilyy vaik koneet on uusia ;D
-
Saisko jostain ne 500 osaa mitkä on muutettu. Ja onko tuo hytti muka uusi? Pöytä on ainakin vanha
taitaa olla ne 500 "muutosta"jääny piirustuspöyvälle? ::)
-
Jokos joku aikoo lyödä kaupat kiinni uutuudesta?
Naruvetoinen ja tulitikkuaskilla varustettu kones...
Onneksi on tehty varmempiakin vermeitä.Kannatan aina suomalaista työtä,kunhan se on kunnollista!Porin pommi ei ikävä kyllä täytä urakointi kriteeriä.
-
Ei ainakaa voi valittaa 2065 kestävyyttä. Nyt oli kuudes syksy joka sillä puitiin. Tähän asti ainut vika joka on ollut on leikkuupöydän korkeudensäätö joka vähän takkuilee.
Taitaa olla miehessä vikaa, jos tuon puimurin saa hajalle.
Tietysti, jos ei viitsi tai osaa huoltaa niin eihän mikää merkki määräänsä kauempaa kestä.
Naapurikylällä oli eräällä urakoitsijalla vihreä yhden syksyn mutta kyllästyi makaamaan puintiaikana pellolla sen alla niin vaihtui sitten takaisin keltaiseen. Ei uskaltanut pitää pidempää vaikka takuu pelasi hyvin. Asiakkaat, kun ei joutanut odottelemaan hyvillä puintikeleillä.
tämmöstä täällä.