Siihen alkuperäiseen kysymykseen: On todellakin keino, jolla ensimmäisen auran syvyyttä voi säätää melko tarkasti ja halvalla:
Kynnöksen päällä kulkeva pakkeri tai leveä pyörä. Suomessa pakkeria ei juurikaan käytetä, koska kyntöolosuhteet ovat kosteita, jolloin pakkeri tukkiintuu. Noin 50 cm leveäja halkaisijaltaan 50 cm matalapaineinen rengas kääntöaurojen pakkerikiinnikkeeseen kulkemaan kynnetyn päälle, niin aura ei pääse haukkaamaan liian syvälle.
Tiukemmissa paikoissahan ongelma on usein siinä, että edellisellä kierroksella vako on jo jäänyt liian matalaksi. Ensimmäiseen auraan kohdistuu suurempi voima, jolloin aura pääsee laukaisimesta ylös tai väistää sivulle.
Pehmeässä (märässä) traktorin pyörä painuu, jonka mukana myös aura menee syvemmälle. Kynnöksellä oleva pyörä estää automaattisesti auran painumisen