Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe KV: Valtra petti  (Luettu 44610 kertaa)

malanko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 513
Vs: KV: Valtra petti
Kytkinpedaalin juuressa olevat katkaisimet ja potentiometrit niissä on ollut se murheenkryyni, laukaisulaitetyyppinen kytkin, joka välillä ei päästä konetta liikkeelle lainkaan lämmettyään. Nykyisin siihen on saatavilla korjaussarjaa, jossa kaikki kytkimet on korvattu optisella kytkimellä, eli ei enää ole ylä-, ala-, ja boc- kytkimiä siellä polkimen juuressa.
Tätä vikaa meilläkin oli ja huoltomies sanoi että nykyisin saa ympäri maakuntaa kiertää pelkästään näitä vaihtamassa ja nollaamassa näihin viistonnisiin. Oli siitä mukava vika että aina kun piti kärryä tai paalainta vetää niin alkoi *****ileen ::)
Hyvä jos ovat saaneet korjattua.


Olikohan tuo syy siihen, että noita oli taannoin vähän ajettuna myytävänä muiden merkkien liikkeissä, ja hitaasti katosivat, ja usein hyvillä alennuksilla.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: KV: Valtra petti
Olikohan tuo syy siihen, että noita oli taannoin vähän ajettuna myytävänä muiden merkkien liikkeissä, ja hitaasti katosivat, ja usein hyvillä alennuksilla.
Ainakin meiltä lähti suht vähänajettuna (4000h, pitkään katseltiin vikoihin nähden) kilpailevan merkin liikkeeseen, josta kyllä aika nopeasti lähti eteenpäin ::)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: KV: Valtra petti
onko kukaan rätnännyt mitä tuo 50 grammaa per kilowattitunti janoisimman ja vähemmän kuluttavan koneen kustannuksissa tekee. se tekee sadassa kolowatissa 5 litraa tunnissa. 50 litraa vajaassa päivässä ja jo 2000 vuositunnin ajossa 10 000 litraa. se taas on viisi vuotta ja 50 000 litraa elikkäs noin 50 000 verollista euroa. halpaa. vai mitä.
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: KV: Valtra petti
Muutamia huomioita testistä ja omasta elämästä: jostain syystä valtralla ei osata / haluta tehdä kunnon moottorinohjausta, mun dyna-vt oli tullessaan ilmoitetulta teholta 185hv ja penkissä irtosi 209hv. Kaverin samaa kaliiberia olevassa ja samaan aikaan tulleessa t161:ssä oli vain 168hv, ja kärryhommassa vei päivässä samassa ajossa noin 30 litraa enemmän soppaa.
Ilmeisesti valtralla ei ole haluttu ottaa isompaa voithia käyttöön koska se nakertaisi kalliisti tehtyjen versujen ja directien markkinaa, ht5 muuten on rakenteeltaan yllättävän kaukana versusta. Tästä samasta syystä ht5:ttä ei ole tehty jämympänä vaan saa isoimmillaan 4.4:n yhteyteen, tosin huhuja on kuultu että testaavat isompaa ht5 versiota.
Hytti on oikeastaan saatu pidettyä yllättävän ajanmukaisena ottaen huomioon konseptin iän, ainoastaan takaviistoon näkyvyys on merkittävästi muita huonompi. Hiljainenkin mokoma on jo tätä nykyä, mutta kuormainhommissa eteen ylös näkyvyys on kanssa puutteellinen tällaisella 185cm kuskilla jos penkki on sopivan korkealla.
Suurimmat häiritsevät tekijät itsellä on epäselkeä käyttöliittymä jossa jumalaton määrä nappeja on ripoteltu pitkin sivuseinää epäloogiseen järjestykseen, sekä turhan edessä oleva liukua vailla oleva vetokoukku.
On valtrassa toki paljon hyvääkin, eikä näin 200h jälkeen tunnu 143 mitenkään erityisen epämiellyttävältä.
Odotan mielenkiinnolla uutta ohjaamoa joka nähdään piakkoin ensin t:ssä, oli koeistumisen perusteella varsin näpsäkän oloinen mitoitukseltaan ja näkyvyydeltään. Se kun saadaan aikanaan myös n-sarjaan niin minä taidan mennä tarjousta kyselemään.

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: KV: Valtra petti
Muutamia huomioita testistä ja omasta elämästä: jostain syystä valtralla ei osata / haluta tehdä kunnon moottorinohjausta, mun dyna-vt oli tullessaan ilmoitetulta teholta 185hv ja penkissä irtosi 209hv. Kaverin samaa kaliiberia olevassa ja samaan aikaan tulleessa t161:ssä oli vain 168hv, ja kärryhommassa vei päivässä samassa ajossa noin 30 litraa enemmän soppaa.
Ilmeisesti valtralla ei ole haluttu ottaa isompaa voithia käyttöön koska se nakertaisi kalliisti tehtyjen versujen ja directien markkinaa, ht5 muuten on rakenteeltaan yllättävän kaukana versusta. Tästä samasta syystä ht5:ttä ei ole tehty jämympänä vaan saa isoimmillaan 4.4:n yhteyteen, tosin huhuja on kuultu että testaavat isompaa ht5 versiota.
Hytti on oikeastaan saatu pidettyä yllättävän ajanmukaisena ottaen huomioon konseptin iän, ainoastaan takaviistoon näkyvyys on merkittävästi muita huonompi. Hiljainenkin mokoma on jo tätä nykyä, mutta kuormainhommissa eteen ylös näkyvyys on kanssa puutteellinen tällaisella 185cm kuskilla jos penkki on sopivan korkealla.
Suurimmat häiritsevät tekijät itsellä on epäselkeä käyttöliittymä jossa jumalaton määrä nappeja on ripoteltu pitkin sivuseinää epäloogiseen järjestykseen, sekä turhan edessä oleva liukua vailla oleva vetokoukku.
On valtrassa toki paljon hyvääkin, eikä näin 200h jälkeen tunnu 143 mitenkään erityisen epämiellyttävältä.
Odotan mielenkiinnolla uutta ohjaamoa joka nähdään piakkoin ensin t:ssä, oli koeistumisen perusteella varsin näpsäkän oloinen mitoitukseltaan ja näkyvyydeltään. Se kun saadaan aikanaan myös n-sarjaan niin minä taidan mennä tarjousta kyselemään.
Juu juu missäs tuota koppia pääsee koeistumaan? Vai onko kenties hieman varakkaapien isäntien/urakoitsijoiden yksinoikeus?
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Realisti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 713
Vs: KV: Valtra petti
Sattui olemaan protokone sopivalla hollilla, niitä on tulevallekin kasvukaudella ympäri maata liikkeellä.

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: KV: Valtra petti
onko kukaan rätnännyt mitä tuo 50 grammaa per kilowattitunti janoisimman ja vähemmän kuluttavan koneen kustannuksissa tekee. se tekee sadassa kolowatissa 5 litraa tunnissa. 50 litraa vajaassa päivässä ja jo 2000 vuositunnin ajossa 10 000 litraa. se taas on viisi vuotta ja 50 000 litraa elikkäs noin 50 000 verollista euroa. halpaa. vai mitä.
Nyt näyttää joku räknänneen – yllättävästi sitä kertyy – pitkässä juoksussa :o
   cría cuervos y te sacarán los ojos

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: KV: Valtra petti
Kyllä valtuissa jokatapauksessa liian alhaalla istutaan jos verrataan muihin nykytraktoreihin.

Konevitsii ei tule, kuka sen testin sitten voitti?

Onko massikka saanut vihdoinkin toimivan 5000-sarjan aikaiseksi? Ainakin 5400-sarjassa on riittänyt murheita monilla ::)


Kokemuksien mukaan 5400 sarjalaiset on olleet yks lujimpia mallisarjoja.. Perustraktori ilman turhia kikkailuja. Monella tutulla on jo 5000-6000h ajettuja, ilman remontteja.. Jos ei ny jotakin tyyliin laturia ja tällästä pientä lasketa

Kytkinpedaalin juuressa olevat katkaisimet ja potentiometrit niissä on ollut se murheenkryyni, laukaisulaitetyyppinen kytkin, joka välillä ei päästä konetta liikkeelle lainkaan lämmettyään. Nykyisin siihen on saatavilla korjaussarjaa, jossa kaikki kytkimet on korvattu optisella kytkimellä, eli ei enää ole ylä-, ala-, ja boc- kytkimiä siellä polkimen juuressa.
Huono sarja tuo 5400 – hintelästi tehty. Nelivedonpakat ja hydrauliikka vaikka näin esimerkiksi.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: KV: Valtra petti
No tämä selvä pitääpä yrittää paikantaa moinen proto. Täälläpäin silti ole okeen kellään semmosia tiluksia että moisia antaisivat ajoon :(
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

roadman

  • Vieras
Vs: KV: Valtra petti
onko kukaan rätnännyt mitä tuo 50 grammaa per kilowattitunti janoisimman ja vähemmän kuluttavan koneen kustannuksissa tekee. se tekee sadassa kolowatissa 5 litraa tunnissa. 50 litraa vajaassa päivässä ja jo 2000 vuositunnin ajossa 10 000 litraa. se taas on viisi vuotta ja 50 000 litraa elikkäs noin 50 000 verollista euroa. halpaa. vai mitä.
Nyt näyttää joku räknänneen – yllättävästi sitä kertyy – pitkässä juoksussa :o

Juu räknätty on. Yllättävän äkkiä tienaa lomamatkan etelään ;D
Mutta on räknätty sitäkin että pelkästään tuon takia ei kannata vaihtaa, vaan sitten kun kalusto on vaihtoiässä. Muutoin se säästö menee kauppiaan taskuun.

Räknätty on myös sitäkin että raskaassa vedossa esim, nämä raputtomat vie 2-5l h enemmän, kuin kova aski. Räknäämistä riittää edelleen.  ;D ;D


Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65665
Vs: KV: Valtra petti
tuota joku aikasemminkin kyseli jossain että onko se vaihtaminen nykykoneissa niiin vaikeaa että tuo raputon pitää olla joka ajossa?                     joillakin tahtoo olla jo tuo vaihtaminen niin nopsaa että vedätyksessä on vaikia kuullaa missä vaihtoi.   tää vain noin niin kuin ohimennen...

               mutta tuota minä ihmettelen vaan että miten tuota painoa tulee aina vaan lisää noihin samantehoisiin koneisiin se puolitonnia per muutto?          eikö ole ikävä maalle kun painoa tulee koko ajan lisää ja kuitenkin kantavuus maalla pysyy samana, ei siinä mitään kun vedetään kerrostalon kokoisia, mutta kun töitä on myös kevyemmilläkin koneilla.    veturi painaa 5,5 tonnia ja ennen riitti se 4,3 tonninen samaan työhön.

lynx700500

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 425
Vs: KV: Valtra petti
EN itsekkään tiedä mitä etua tuolla portaattomalla saa. Itsellä on dyna6 ja automaatti päällä vaihto on niin huomaamatonta että ei paremmasta väliä. Painoa tuossa on kyllä niin paljon että vaikka on 50 hp enempi tehoa kuin vanhassa ei kärry liiku sen paremmin.

mää vai

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1231
  • 2015-ostajan markkinat
Vs: KV: Valtra petti
EN itsekkään tiedä mitä etua tuolla portaattomalla saa. Itsellä on dyna6 ja automaatti päällä vaihto on niin huomaamatonta että ei paremmasta väliä. Painoa tuossa on kyllä niin paljon että vaikka on 50 hp enempi tehoa kuin vanhassa ei kärry liiku sen paremmin.

Pitäähän se eri vonkunaa ;D No joo portaatonta oltiin kovasti itsekkin ostamassa, mutta ei sitten hiukkaakaan tuntunut sopivalta. Kumilenkkimäinen ajotuntuma, välityssuhde ja tietoisuus nopeusalueesta kaikki näytön varassa jne. Työnkuva kun muuttuu niin taas käsinoja auki ja potikoita ruuvaamaan sopivaan asentoon. Vanhassa vara parempi vaihde sisään ja menoksi ja voi sitten edes pikavaihteita selata. Tuntui ettei siihen olisi tottunut, mutta ehkä sopeutunut. :o
Oon vaatimaton!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26176
  • vastustan
Vs: KV: Valtra petti
onko kukaan rätnännyt mitä tuo 50 grammaa per kilowattitunti janoisimman ja vähemmän kuluttavan koneen kustannuksissa tekee. se tekee sadassa kolowatissa 5 litraa tunnissa. 50 litraa vajaassa päivässä ja jo 2000 vuositunnin ajossa 10 000 litraa. se taas on viisi vuotta ja 50 000 litraa elikkäs noin 50 000 verollista euroa. halpaa. vai mitä.
tärkeintä on se että se kone pysyy kuluttamassa sitä polttoainetta sillon ku on sen aika :-\ :-\ :-\ :-\
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Mullitilallinen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 45
Vs: KV: Valtra petti
Tuosta polttoaineen kulutuksesta: Vaikka teoriassa traktoreissa on aika suuriakin eroja tietyllä kierrosalueella yksittäisessä työssä, niin käytännössä erot mahtuvat 10% sisään. Aivan kuten Veijokin on asian todennut. Itselläni traktoriin tulee vuodessa tunteja 1500 tuntia ja polttoainetta menee yhteensä n. 9000 litraa ja koneessa lastutettuna 260hv. Noukkarin edessä 20 litraa tunnissa viiden kilometrin matkan päähän siilolta, lietevaunu multaimella n. 15 litraa tunnissa. Apevaunun edessä 10 litraa tunnissa, 17 motin seko. Kuormaus ja pihapyörittelyt 6 litraa tunnissa. Voimakoneena Valtra T171. Mittarissa on 9000 tuntia. Kulutus mitattu mittarillisella pumpulla joka on huoltoaseman entinen pumppu ja seuraamalla ostokuitteja paljonko on tullut ostettua löpöä