Tuli
Mitsubishiin torstaina vähän sydänongelmia. Aortta repesi ja työnsi 12 litraa hydrauliikkaöljyä moottoritilaan
Huolellisena ihmisenä kannoin suolle 3 litraa moottorinpesunestettä ja 40 litraa 60 asteista vettä (+mm. käsikäyttöisen reppuruiskun *2) ja pesin konehuoneen ennen uutta käynnistystä. (Kettutytöille: Sain kaiken öljyn ja pahimmat pesuvedet kyllä talteen)
Mutta. Miten tuon hydrauliikkaöljyn paloluokitus mahtaakaan mennä? Miten suuri paloturvallisuusvaara on se, että öljyä jää ympäri konehuonetta? Vastaisuuden varalle etsin tietoa... Täpinöinkö turhaan huolehtimalla puhtaudesta ??
Ja kevennykseen: Telakaivurin aortan hajoaminen suo-ojassa oli kesän hauskin tapahtuma
Huvitti suuresti.. Öljysuihku näytti kauniilta laskevassa auringossa.. kiintoavaimet sopivat täsmälleen muttereihin, jalat uposivat suohon ähellyksen aikana . Just sellaista Youtube-aineistoa olisi saanut
Ja siitä selvittiin "satasella". Kehitin tunnelmissa jopa hyvän vitsin, mutta en voinut kertoa sitä kuin Aulikselle