Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Mulkero - 03.04.16 - klo:16:39

Otsikko: 4WD pick-up
Kirjoitti: Mulkero - 03.04.16 - klo:16:39
Köyhä joutuu katteleen käytettyä pakua...

2000- luvun alkupuolen resiinaa kytännyt olen. Mitsu L200 tai Nissanin vastaava nyt kärkisijoilla.

Monessa nissanissa vaan lukee, että kansi ja laakerit rempattu, vaikkei kilsoja ole kuin 200-300tkm.
Onko ne ihan pommeja?

Mitäs Mitsusta ekana hajoo?
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: AJL - 03.04.16 - klo:16:59
Ei omakohtasta kokemusta, mutte nuista nissaneistahan ainakin joku sarja nii meni vissiin järkiään nuo moottorin laakerit alta 200 tuhannen. Liekkö sitten korjanneet niin että kestää.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.04.16 - klo:17:01
Nimimerkillä "sorkkis" oli Metukka ja siitä hajosi mm. moottori  ;D

Mut kai noissa on tyyppivikoina kytkin ja vaihteisto. Johtuen siitä, että luistatetaan kytkintä ja jurnutetaan ylivaihteella
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Dr.Who - 03.04.16 - klo:17:18
Nissaneissa oli todellakin moottoriongelmia,jos on korjattu niin kait ne sitten toimii.Mitsusta en sano mitään, hiukan sellasia hentoja tosikäyttöön. Ford Ranger ja Toyotan Hiace ne lujemmat.Tojoilla vaan hintaa jos vähän nuorempaa ja kohtuu kilometreillä aikoo.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: SAS - 03.04.16 - klo:18:27
Tojosta korkkaa kannenpultit vai miten se oli ja j se kannen ja imusarjan tiiviste vuotaa alle 200 th.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Oksa - 03.04.16 - klo:18:32
ja nuopa onkin niitä kalliita korjata... vs vaihelaatikko.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: JD6630 - 03.04.16 - klo:18:33
ja nuopa onkin niitä kalliita korjata... vs vaihelaatikko.
No ei se kansiremppakaan halpaa lystiä ole.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Dr.Who - 03.04.16 - klo:18:43
Tojosta korkkaa kannenpultit vai miten se oli ja j se kannen ja imusarjan tiiviste vuotaa alle 200 th.
SAS lienee korkkaa joka ilta ja SAS;in polkupyörästä katkeilee pinnit kun on liian jäykkä tuohiräpätti.
Satteri sentään.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: kenni_ - 03.04.16 - klo:19:01
L200 on hyvin pitkälle samalla tekniikalla kun vanhemmat pajerot. Koneessa on ollu ongelmia tasapaino-akseleiden kanssa, mutta melkein aina syy on ollu siinä että tasapaino-akseleiden hihnaa ei oo vaihdettu samalla kun jakopään hihna. Myös etuvedon kytkentä tapahtuu alipaineella ja siinä on muutama mahdollinen vikapaikka, mutta useimmiten syynä on viallinen solenoidi tai vuotava alipaineletku/putki. Janoisiahan noi on vrt. vähän uudempiin autoihin. Mitsun kone on kuitenkin melkein sama kun ensimmäisissä pajeroissa 80-luvun alusta. Varaosia tosin on suhteellisen hyvin tarjolla. Itellä on 2003 yksilö joka osottautu kyllä vähän pommiks oston jälkeen, mutta muuten kyllä ihan toimivia autoja. Mielestäni hinta/laatusuhteeltaan parempia kun hiluxit jotka on aika paljon kalliimpia.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Varjo79 - 03.04.16 - klo:19:27
Joo hiluskis on kyllä todella ylihintainen versus siihen että minkämoista autoa silla ylihinnalla saa :'(
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Mulkero - 03.04.16 - klo:20:03
Näkyy hintapyynnit olevan sitä luokkaa, että 95 hilux on samoissa hinnoissa, kun 02-04 mitsu.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Toivo Tonta - 03.04.16 - klo:20:03
L200 on hyvin pitkälle samalla tekniikalla kun vanhemmat pajerot. Koneessa on ollu ongelmia tasapaino-akseleiden kanssa, mutta melkein aina syy on ollu siinä että tasapaino-akseleiden hihnaa ei oo vaihdettu samalla kun jakopään hihna. Myös etuvedon kytkentä tapahtuu alipaineella ja siinä on muutama mahdollinen vikapaikka, mutta useimmiten syynä on viallinen solenoidi tai vuotava alipaineletku/putki. Janoisiahan noi on vrt. vähän uudempiin autoihin. Mitsun kone on kuitenkin melkein sama kun ensimmäisissä pajeroissa 80-luvun alusta. Varaosia tosin on suhteellisen hyvin tarjolla. Itellä on 2003 yksilö joka osottautu kyllä vähän pommiks oston jälkeen, mutta muuten kyllä ihan toimivia autoja. Mielestäni hinta/laatusuhteeltaan parempia kun hiluxit jotka on aika paljon kalliimpia.

Eli ei pakkasella käymään?
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: SAS - 03.04.16 - klo:20:04
Volkkarin amarokkiin ovat täällä siirtyneet siinä on hyvät kyydit.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Opelmies - 03.04.16 - klo:20:05
Nimimerkillä "sorkkis" oli Metukka ja siitä hajosi mm. moottori  ;D

Mut kai noissa on tyyppivikoina kytkin ja vaihteisto. Johtuen siitä, että luistatetaan kytkintä ja jurnutetaan ylivaihteella

Hessun Metukassa saattoi olla vikaa myös penkin ja ratin välissä sijaitsevassa ohjausyksikössä.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Mulkero - 03.04.16 - klo:20:17

Volkkarin amarokkiin ovat täällä siirtyneet siinä on hyvät kyydit.

Karkaa helevetin kauas alotuksesta: köyhä ostaja ja amaretto ei ole oikea yhdistelmä
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: SAS - 03.04.16 - klo:20:18

Volkkarin amarokkiin ovat täällä siirtyneet siinä on hyvät kyydit.

Karkaa helevetin kauas alotuksesta: köyhä ostaja ja amaretto ei ole oikea yhdistelmä
On niitä käytettynä jo pilvin pimein hinta sopii köyhälle ihan hyvin.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: T170 - 03.04.16 - klo:20:19
Nissanissa toimivia on ne 76 kw mallit. Minulla toisessa reilut 200 tuhatta ja toisessa reilut 450 tuhatta mittarissa. No problemos. 133 hevosvoimaisissa ongelmia enemmän kuin laki sallii.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Klapikauppias - 03.04.16 - klo:20:38
Ei tietystikkään sovi tuohon haarukkaan, mutta itellä nyt ollu puolisenvuotta tuo uudenkoppainen l200 ja olen siitä kyllä tykänny, kestävyydestä ei vielä vajaas pariskymmenestuhannes voi puhua mitään, ei tosin mitään ole ollutkaan. Ainut harmitus, on ilmastoinnin sekoilu, sitä ei voi pitää automaatilla talvella, thaimaan insinöörit ei vissiin koskaan ole pohjolassa käyny, mutta auto on maitolasi muutamassa minuutissa matkaanlähdön jälkeen tipauttaa puhaltimen kierrokset ykköselle ja sen vähänkin hönkäyksen jalkatilaan :(  Muuten sillä on ollu kiva kärryä kiskoa voimaa on kivasti ja tuo sitymaasturineliveto yhtenä vaihtoehtona sai olla päällä koko liukkaan ajan.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: SKN - 03.04.16 - klo:20:40
Tojosta korkkaa kannenpultit vai miten se oli ja j se kannen ja imusarjan tiiviste vuotaa alle 200 th.
SAS lienee korkkaa joka ilta ja SAS;in polkupyörästä katkeilee pinnit kun on liian jäykkä tuohiräpätti.
Satteri sentään.

 ;D
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Opelmies - 03.04.16 - klo:20:41
Tojosta korkkaa kannenpultit vai miten se oli ja j se kannen ja imusarjan tiiviste vuotaa alle 200 th.
SAS lienee korkkaa joka ilta ja SAS;in polkupyörästä katkeilee pinnit kun on liian jäykkä tuohiräpätti.
Satteri sentään.

 ;D

Nyt kossit maate. >:(
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Mulkero - 03.04.16 - klo:20:46
Nissanissa toimivia on ne 76 kw mallit. Minulla toisessa reilut 200 tuhatta ja toisessa reilut 450 tuhatta mittarissa. No problemos. 133 hevosvoimaisissa ongelmia enemmän kuin laki sallii.

muistakko missä vuosimallissa vaihtuu isompaan myllyyn?
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: T170 - 03.04.16 - klo:21:11
2001 oli vielä 76 kw ja 2002 alkaen se murheenkryyni.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: TDK - 03.04.16 - klo:21:43
Mulla on l200 doublecap -02. Ajettu nyt 350tkm. Ostin ku halavalla sain. Oli leima ummesa ja seisonu jonkuaikaa. Nyt oon ajanu sillä jonku 30tkm. Jarruja oon joutunu ropata ja valojen kans ollu värkkäämistä. Jos kirjat on tuosta nii kansi vaihettu 270 kohalla. Pelaa nyt ainaki hienosti ja lähtee kylmästäki käyntiin, tosin ilmanroikkaa enoo koittanu. Tuo on autojobbarin unelma, tuontiauto ja suomesaki kiertäny avk:n kautta eli kaks kilpinen. Mutta mulle passaa kuhan on kummasaki pääsä samanlainen kilpi. Tuo on magnum, eli ilmastoinnit ym sähköhilut on. Tohin suositella.

Kävin muuten viimekesänä ajamasa samanlaista jolla ajettu 780tkm. Ihan auto se oli seki. Ollu ekl hommisa.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Terminator II - 03.04.16 - klo:21:52
Uusiin kansanautoihin saa kuulema vetopöydän tulevaisuudessa. Sais vetää BE kortilla semmoista 4500kg kärriä.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: - 03.04.16 - klo:21:53
L200 on hyvin pitkälle samalla tekniikalla kun vanhemmat pajerot. Koneessa on ollu ongelmia tasapaino-akseleiden kanssa, mutta melkein aina syy on ollu siinä että tasapaino-akseleiden hihnaa ei oo vaihdettu samalla kun jakopään hihna. Myös etuvedon kytkentä tapahtuu alipaineella ja siinä on muutama mahdollinen vikapaikka, mutta useimmiten syynä on viallinen solenoidi tai vuotava alipaineletku/putki. Janoisiahan noi on vrt. vähän uudempiin autoihin. Mitsun kone on kuitenkin melkein sama kun ensimmäisissä pajeroissa 80-luvun alusta. Varaosia tosin on suhteellisen hyvin tarjolla. Itellä on 2003 yksilö joka osottautu kyllä vähän pommiks oston jälkeen, mutta muuten kyllä ihan toimivia autoja. Mielestäni hinta/laatusuhteeltaan parempia kun hiluxit jotka on aika paljon kalliimpia.

Eli ei pakkasella käymään?

Meillä oli vm 2000 l-200 ja se oli kyllä paras talviauto mitä minä tiedän. Hehkuja se söi ku leipää. Aina joku pimeänä. Käyntiin se lähti kaks hehkua pimeänä reilun parinkymmenen pakkasesta. Tuon startin jälkeen vartti ajoa maantiellä ja sai käännellä lämppäriä pienemmälle.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: FMJ - 03.04.16 - klo:22:21
Ei tietystikkään sovi tuohon haarukkaan, mutta itellä nyt ollu puolisenvuotta tuo uudenkoppainen l200 ja olen siitä kyllä tykänny, kestävyydestä ei vielä vajaas pariskymmenestuhannes voi puhua mitään, ei tosin mitään ole ollutkaan. Ainut harmitus, on ilmastoinnin sekoilu, sitä ei voi pitää automaatilla talvella, thaimaan insinöörit ei vissiin koskaan ole pohjolassa käyny, mutta auto on maitolasi muutamassa minuutissa matkaanlähdön jälkeen tipauttaa puhaltimen kierrokset ykköselle ja sen vähänkin hönkäyksen jalkatilaan :(  Muuten sillä on ollu kiva kärryä kiskoa voimaa on kivasti ja tuo sitymaasturineliveto yhtenä vaihtoehtona sai olla päällä koko liukkaan ajan.

Talvella kannattaa pitää lämmityslaitteen suuntaus tuulilasi+jalkatila -asennossa ja vain kesällä automaattiasennossa  ;)

Itsellä nyt 2007 mallisessa L200 Magnumissa 232 000 km ja remontit olleet vähäiset. Jarrupalat kolmasti ja 185 000 kohdalla 350e hintainen egr-venttiili uusiksi (sähköosa pimeni, karstaa ei koneessa ole). Polttimoita vaihdettu eteen kerran vuoteen ja alkuperäiset akut kypsyivät vebastokäytössä viidessä vuodessa.
Kaikki alustan osat alkuperäiset ja välyksettömät, kuten myös pyöränlaakerit. Kone ei syö öljyä, eikä auto vuoda mistään. Paha pistää paremmaksi, itsellä lavavehkeistä kokemusta vuodesta -90. Samaan kilometrimäärään esim. hihiluxiin piti vaihtaa kahdet etupallonivelet ja yksi kytkin kiillottumisen vuoksi.

Jos uudemmassa olisi paremmat penkit ja ajoasento, olisi vaihtunut uuteen vastaavaan, Mitsu on erittäin hyvä ajaa tuona magnumiversiona. Nyt tulee Amarok tilalle, isompien sisätilojen ja paremman ajoasennon sekä tiettyjen mukavuusvarustusten vuoksi.

Kumpaakin jonkinverran ajaneena mitsu hakkaa ajettavuudessa volkkarin, etenkin kevyellä kuormalla mitsu on todella tasapainoinen ajaa, lisäksi ketterä kuin henkilöauto. Volkkari taasen kuormattuna ja etenkin kärryn edessä parempi. Mitsussa pitää muistaa loskakeleillä kytkeä kiinteä nelikko päälle ja luistonesto pois,  muuten voi järjestelmä tehdä kriittisellä hetkellä temput ja ottaa vedot pois yhden pyörän lähtiessä loskaliirtoon...
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: mekano - 03.04.16 - klo:22:22
2001 oli vielä 76 kw ja 2002 alkaen se murheenkryyni.

YD25? Sillä on ainakin ongelmia vähän siellä ja täällä, jakoketju ja laakeriviat pahimmat?
Jakoketjuja poikki alta 100 tkm ja laakeriliuskoja päällekkäin ja kanki ulos koneesta...
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Klapikauppias - 04.04.16 - klo:06:45

Talvella kannattaa pitää lämmityslaitteen suuntaus tuulilasi+jalkatila -asennossa ja vain kesällä automaattiasennossa  ;)

Jos uudemmassa olisi paremmat penkit ja ajoasento, olisi vaihtunut uuteen vastaavaan, Mitsu on erittäin hyvä ajaa tuona magnumiversiona. Nyt tulee Amarok tilalle, isompien sisätilojen ja paremman ajoasennon sekä tiettyjen mukavuusvarustusten vuoksi.

Kumpaakin jonkinverran ajaneena mitsu hakkaa ajettavuudessa volkkarin, etenkin kevyellä kuormalla mitsu on todella tasapainoinen ajaa, lisäksi ketterä kuin henkilöauto. Volkkari taasen kuormattuna ja etenkin kärryn edessä parempi. Mitsussa pitää muistaa loskakeleillä kytkeä kiinteä nelikko päälle ja luistonesto pois,  muuten voi järjestelmä tehdä kriittisellä hetkellä temput ja ottaa vedot pois yhden pyörän lähtiessä loskaliirtoon...
[/quote]


Ei auta vielä sekään, koska pudottaa ite sen puhaltimen ykköselle, vaan pitää aina matkaan lähties muistaa napata se tuulilasinpakkopuhallus päälle, sitten joskus kun varpata alkaa palella muistaa naputella tuon toisen asennon päälle, muuten lämmin auto -30 keleiskin oli todella lämmintä. Tuos uudes kiinnosti juuri tuo neljä vetotapaa, eli takavedon lisäksi on viskonelikko, mikä voi periaattees olla päällä vaikka koko vuoden, sitten lukittava neliveto ja hidas nelikko. Tuolla visko asennolla ei käsitellessä huomaa koko nelivetoa muuta, kuin siitä ettei jää kuopimaan, mutta lukkonelivedoilla muuttuu sellaiseksi järkäleeksi. Kärryn vedossa tosi vakaa kulkija, eihän sillä muuta tehdäkkään, kuin vedetään tuota 3000 kilon ansemssia.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: kylmis - 04.04.16 - klo:07:55
2001 oli vielä 76 kw ja 2002 alkaen se murheenkryyni.

YD25? Sillä on ainakin ongelmia vähän siellä ja täällä, jakoketju ja laakeriviat pahimmat?
Jakoketjuja poikki alta 100 tkm ja laakeriliuskoja päällekkäin ja kanki ulos koneesta...
YD25, vm. 2002-2005 on tämä ongelmapakkaus.
Tässä aihetta käsitelty laajasti.
http://www.murtola.com/foorum/viewtopic.php?f=13&t=6428
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Dr.Who - 04.04.16 - klo:08:59

Volkkarin amarokkiin ovat täällä siirtyneet siinä on hyvät kyydit.

Karkaa helevetin kauas alotuksesta: köyhä ostaja ja amaretto ei ole oikea yhdistelmä
On niitä käytettynä jo pilvin pimein hinta sopii köyhälle ihan hyvin.
Amarilloja juu, käytettyjenkin hinnat alkaen 25000€ ja paljon näkyy olevan vähänajettua .Ja kaikenlisukkeeksi noissahan on ne kaikki tyypilliset volkkarin viat koottu samaan pakettiin.
Siitä vaan SAS volkkarikaupoille ja kerrot sitten kokemuksistasi.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Peltola - 04.04.16 - klo:13:04
Rangeri (Ford/Mazda B2500) on ollut kestävä, kun olen ruostesuojannut kunnolla uutena. Melko edullisia, ei ole ollut lastentauteja. Ruostuneita osa on. Teho riittää minulle, kantavuus yli tonnin, nelivedon käyttö kätevää. Hieman mukavampi on Isuzu, uskon olevan senkin Mitsua parempi ja Hiluxia on kaikki nöyrempiä.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Täpinäreiska - 04.04.16 - klo:13:55
Hiluxia on kaikki nöyrempiä.

 Onko nöyryys synonyymi ketteryydelle?
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Dr.Who - 04.04.16 - klo:16:00
Rangeri (Ford/Mazda B2500) on ollut kestävä, kun olen ruostesuojannut kunnolla uutena. Melko edullisia, ei ole ollut lastentauteja. Ruostuneita osa on. Teho riittää minulle, kantavuus yli tonnin, nelivedon käyttö kätevää. Hieman mukavampi on Isuzu, uskon olevan senkin Mitsua parempi ja Hiluxia on kaikki nöyrempiä.
Minulla on ollut noita Rangereita ja sitä ennen Mazdan avolava, 2,5 litranen kone mennä loipottaa mukavasti.Mitään isompia murheita ei noissa ole ollut.Työkoneitahan ne kuitenkin.Uudemmassa Rangerissa  neliovinen,eli ns kaappariovi mikä helpottaa ohjaamon takatilan lastausta,saa tavarat lukkojen taa, esim moottorisahat ja myös kauppatavarat jos sillä nyt kauppareisuun erehtyy meneen.Ja kantavuus on parhaasta päästä.Kulutuslukemat kyllä on reippaanpuoleiset.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: TDK - 04.04.16 - klo:16:57
Viien tonnin mitsu VS kolomenkympin amaretto. Terävää vertailua.
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: taisker - 04.04.16 - klo:18:37
täältä lähtee hilux pikkukilsoilla 18000 sis vero
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Täpinäreiska - 04.04.16 - klo:18:40
täältä lähtee hilux pikkukilsoilla 18000 sis vero

 3 litrainen Doublecabbi ja alle 100tkm ajettu?  ::)
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: kenni_ - 04.04.16 - klo:19:56

Eli ei pakkasella käymään?

Lähtee kyllä kun on vaan hehkut kunnossa. Näissäkään ei kannata säästellä koska tarvikehehkut on välillä mitä sattuu ja saattaa sekottaa tai jopa hajottaa koko hehkutusjärjestelmän. EGRrät ja catit kannattaa repiä samantien pois..
Otsikko: Vs: 4WD pick-up
Kirjoitti: Mulkero - 04.04.16 - klo:21:31
täältä lähtee hilux pikkukilsoilla 18000 sis vero
Et ole vissiin lukenu ketjua alusta asti. Hakusessa auto köyhälle. 25000 amatzooni, eikä parinkympin hiluksi sellaisia eivät ole.

Niinkun laulussakin käytetystä tavarasta kymppi on liikaa...