Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Yara alennusta ?  (Luettu 15517 kertaa)

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Yara alennusta ?
Itellä suurin pullonkaula tuntuu olevan kun täyttövaunun rööristä tuloo jyviä siinä määrin hitaasti että kylvinkoneen täyttyminen _kestää_.
Tiekkö mitä. Ne pikkusakki miehet on vetänyt ensimmäiset kolme koneellista kylväen siinä vaiheessa kun täyttövaunumies on saanut säkit tyhjennettyä sinne vaunuunsa ja vaunun pystytettyä siihen pihan kulmaan..  ::) 

milkboi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4541
  • Kiima ja kateus.Ne maailmaa pyörittää.
Vs: Yara alennusta ?
Itellä suurin pullonkaula tuntuu olevan kun täyttövaunun rööristä tuloo jyviä siinä määrin hitaasti että kylvinkoneen täyttyminen _kestää_.
Tiekkö mitä. Ne pikkusakki miehet on vetänyt ensimmäiset kolme koneellista kylväen siinä vaiheessa kun täyttövaunumies on saanut säkit tyhjennettyä sinne vaunuunsa ja vaunun pystytettyä siihen pihan kulmaan..  ::)
meillä tyhjennetään suursäkit suoraan kylvinkoneeseen :o
On se hienoo...lehmät lypsää yötä päivää,pyhät arjet,,,ja kustannukset laukkaaa!Pessimisti ei pety.

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Yara alennusta ?
Itellä suurin pullonkaula tuntuu olevan kun täyttövaunun rööristä tuloo jyviä siinä määrin hitaasti että kylvinkoneen täyttyminen _kestää_.
Tiekkö mitä. Ne pikkusakki miehet on vetänyt ensimmäiset kolme koneellista kylväen siinä vaiheessa kun täyttövaunumies on saanut säkit tyhjennettyä sinne vaunuunsa ja vaunun pystytettyä siihen pihan kulmaan..  ::)
meillä tyhjennetään suursäkit suoraan kylvinkoneeseen :o
Niin meilläkin.  ;D
Pari vuotta piti pelleillä täyttövaunun kanssa pikkusäkkien jälkeen ennenkuin tulin järkiini.  ;)

Last Man Standing

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2768
Vs: Yara alennusta ?
>suursäkit suoraan kylvinkoneesee

Sama täälläkin.Ei tulis mieleenkään tyhjennellä säkkejä rattaille.TOS-kama puolestaan ajetaan konevoimalla kärryille.

>vetänyt ensimmäiset kolme koneellista kylväen

Siinä vaiheessa kun säkki 2.5 m miehet on vetänyt kolme koneellista(mukaan laskematta täyttöjä),mulla on vielä pönttö puolillaan jyvää.

 

Viimeksi muokattu: 01.04.13 - klo:11:30 kirjoittanut Last Man Standing

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Yara alennusta ?
>vetänyt ensimmäiset kolme koneellista kylväen

Siinä vaiheessa kun säkki 2.5 m miehet on vetänyt kolme koneellista(mukaan laskematta täyttöjä),mulla on vielä pönttö puolillaan jyvää.

Jos nyt verrataan vaan saman kokoluokan koneita keskenään..

Tuommoisen 2,5 metrin nostolaitekoneen täyttö vaan on pikkusäkistä kokonaistyöajaltaan yllättävän tehokasta verrattuna täyttövaunuun tai suoraan suursäkeistäkin täyttämiseen.

Mutta mitäpä pirua kukaan semmoisella kylvää, vuokraisi vaan nekin peltonsa OIKEILLE maanviljelijöille..     
       :o  ::)       

Viimeksi muokattu: 01.04.13 - klo:17:22 kirjoittanut bouli

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Yara alennusta ?
Aina keväisin tuolla toisella kylällä käydessäni olen ihmetellyt kun yhden tilan seinustalla on piensäkkilavoilla lannoitteita. Laskeskeltiin että tavaraa oli yli 20 tonnia eli 50 ha tarpeisiin. Itse aikoinani säkkejä nostelleena en kyllä alkaisi niitä käsin tyhjennellä koneeseen. En ole nähnyt millä kylvävät mutta äes ja traktorit kyllä ihan uudehkoja.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8393
Vs: Yara alennusta ?
Eräs kartano käytti pitkään pikkusäkkejä. Säkkkilavat vielä purettiin ja kannettiin vanhaan sikalaan. Sitten tuli ongelmia, kun tuli nelimetrinen Rapidi.  :o
Mystinen kesälaatumies

paukkula

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1025
Vs: Yara alennusta ?
   Kukin tulee uskollaan autuaaksi. Minä tulen Suomensalpietarilla.

JD6630

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5502
Vs: Yara alennusta ?
   Kukin tulee uskollaan autuaaksi. Minä tulen Suomensalpietarilla.
Kyllä tuossa aika paljon uskoakin tarvitaan jos pelkällä saltulla itsensä autuaaksi saa ;D Teidän lehmät on varmaan niin parhaita että kaikkia ravinteita tulee just sopivasti ja paskat menee itsekseen ensimmäisen vuoden nurmeen?

Tuos jaran mainos lehdessä (joku leipä...) oli ihan juttua tuosta rikkojen torjunnan ja lehtilannoituksen yhdistämisestä. Pitänee koittaa muutamalla hehtaarilla kesällä.

Viimeksi muokattu: 02.04.13 - klo:17:09 kirjoittanut JD6630