Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe FS Charles de Gaulle  (Luettu 4787 kertaa)

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
FS Charles de Gaulle
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/140772-ranskan-lentotukialus-lahti-kohteet-syyriassa-jo-tiedossa

Saas nähdä pääseekö paatti kotio ranskaan enää ikinä.

Charles de Gaulle aloitti tammikuussa 1999 koeajot avomerellä. Aluksella todettiin alusta alkaen suuria ongelmia koneiston aiheuttaessa tärinää aluksella, mikä pakotti vaihtamaan potkurit.

 Aluksella havaittiin lisäksi runsaasti sähkönsaantiongelmia. Lopulta havaittiin viiston lentokannen olevan liian lyhyt Yhdysvalloista hankituille E-2C -koneille, jotka eivät voineet laskeutua alukselle turvallisesti. Kantta pidennettiin 14,5 jalkaa.[1] Asia aiheutti runsaasti negatiivista palautetta, koska vastaavia ongelmia oli ollut aiemmin F-8E hävittäjien käyttöönotossa.
 Lentokannen pidentäminen maksoi 5 miljoonaa frangia.

Seuraavaksi ydinreaktori aiheutti 28. helmikuuta 2000 höyryvuodon.
Aluksen ollessa 9. marraskuuta 2000 matkalla Norfolkiin Virginiaan sen oikeanpuoleinen potkuri hajosi ja sen piti palata Touloniin korjattavaksi. Vaurioita tutkittaessa havaittiin toisessa potkurissa sekä varalla olleissa potkureissa vastaavia vikoja eli kuplia kupari-alumiinivaluissa lähellä akselia. Vika laitettiin toimittajan, jo aiemmin konkurssiin ajautuneen Atlantic Industriesin syyksi. Ongelmaa lisäsi edelleen se, että kaikki valmistukseen liittyvät dokumentit olivat tuhoutuneet tulipalossa. Tilapäisenä korjauksena alukseen asennettiin Clemenceauta ja Fochia varten varastoidut potkurit, joiden nopeus oli rajattu 24 solmuun eikä sopimuksen mukaiseen 27 solmuun.

Alus palasi telakalta 5. maaliskuuta 2001 ja se kykeni hieman yli 25 solmun nopeuteen uusilla potkureillaan. Se kuitenkin joutui uudelleen telakalle heinäkuussa melun vuoksi, mistä se palasi käyttöön lokakuussa. Sanomalehdistö raportoi 16. syyskuuta aluksella havaituista liian korkeista säteilypitoisuuksista, joiden syyksi epäiltiin viallista suojaelementtiä. Myöhemmin kuitenkin todettiin, että säteilynormit olivat muuttuneet ja ne olivat täysin sallituissa rajoissa. Normaalia ylläpitotyötä tehnyt merimies menetti 8. marraskuuta 2001 tajuntansa vuotaneen kaasun vuoksi. Apuun rientänyt aliupseeri menetti myös tajuntansa. Aluksen ensiapuhenkilöstö kykeni pelastamaan tajunsa menettäneet, minkä jälkeen heidät toimitettiin Touloniin sairaalaan. Kumpikin uhri selvisi onnettomuudesta hengissä.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: FS Charles de Gaulle
Pökötin osistako net on tuon paatin rakentanu...?     ::)
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Luomujussi

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10560
  • Expertus dico....
Vs: FS Charles de Gaulle
Ei taida olla Fransmanneilla kokemusta noiden rakentamisesta.

Jotenkin muistuu mieleen ensimmäiset matkustajalentokoneet ja ikkunat. Jenkin oppivat jo toisen maailmansodan aikaisista pommikoneista ett ikkunat tulee olla pyöreitä. Monet muut maat valmistivat matkustajakoneisiin suorakaiteen muotoisia ikkunoita huonolla menestyksellä.....

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: FS Charles de Gaulle
Sovittasko nyt että äänestetään vaan KEPUA J A KOKOOMUSTA!

Porvari halitus
  -Osti Hornetit ja ne lentää viellä 20 vuoden jälkeenkin!

Sinipuna hallitus
  -Osti BUK ohjukset. Poistettu käytöstä!
  -Osti ydinvoimalan. Kesken. Myöhässä kohta 10 vuotta!
  -Osti NH90 helikopterit. Puolet remontissa koko ajan.
  -Otti euron käyttöön. Yhteisvaluutta selvitystilassa, maksanut veronmaksajille VÄHINTÄÄN 10 miljardia!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

Sepeteus

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 37228
Vs: FS Charles de Gaulle
Ei taida olla Fransmanneilla kokemusta noiden rakentamisesta.

Jotenkin muistuu mieleen ensimmäiset matkustajalentokoneet ja ikkunat. Jenkin oppivat jo toisen maailmansodan aikaisista pommikoneista ett ikkunat tulee olla pyöreitä. Monet muut maat valmistivat matkustajakoneisiin suorakaiteen muotoisia ikkunoita huonolla menestyksellä.....

Mutta tämä Airbus A350 - on melkein suomalaanen. Korkeusvaaajan kärkikappale suomessa tehty. Korkiaa kotimaasta laatua. Toivottavasti pysyvätten ilimasa. 😊

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26184
  • vastustan
Vs: FS Charles de Gaulle
Sovittasko nyt että äänestetään vaan KEPUA J A KOKOOMUSTA!

Porvari halitus
  -Osti Hornetit ja ne lentää viellä 20 vuoden jälkeenkin!

Sinipuna hallitus
  -Osti BUK ohjukset. Poistettu käytöstä!
  -Osti ydinvoimalan. Kesken. Myöhässä kohta 10 vuotta!
  -Osti NH90 helikopterit. Puolet remontissa koko ajan.
  -Otti euron käyttöön. Yhteisvaluutta selvitystilassa, maksanut veronmaksajille VÄHINTÄÄN 10 miljardia!
terminaattori osti massikan ;) :D ;D ::) :P
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Antidesantti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19299
  • Tämän foorumin lukeminen ei tee hyvää älykkyydelle
Vs: FS Charles de Gaulle
Mutta tämä Airbus A350 - on melkein suomalaanen. Korkeusvaaajan kärkikappale suomessa tehty. Korkiaa kotimaasta laatua. Toivottavasti pysyvätten ilimasa.

Niiiiin Litllistä kuulema ensin kysyvät tuota ossaa. Ei kuulemma ollu heilä hyllysä...     :'(
"Lähes kaikki Kuntaliiton vuonna 2007 toteuttamaan kyselytutkimukseen osallistuvat kunnat olivat tukeneet jollain tavalla vesiosuuskuntien toimintaa."

Terminator II

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16939
  • YTK:FI
Vs: FS Charles de Gaulle
Sovittasko nyt että äänestetään vaan KEPUA J A KOKOOMUSTA!

Porvari halitus
  -Osti Hornetit ja ne lentää viellä 20 vuoden jälkeenkin!

Sinipuna hallitus
  -Osti BUK ohjukset. Poistettu käytöstä!
  -Osti ydinvoimalan. Kesken. Myöhässä kohta 10 vuotta!
  -Osti NH90 helikopterit. Puolet remontissa koko ajan.
  -Otti euron käyttöön. Yhteisvaluutta selvitystilassa, maksanut veronmaksajille VÄHINTÄÄN 10 miljardia!
terminaattori osti massikan ;) :D ;D ::) :P

Vahinkoja sattuu!
Vasen silmä jos on musta, niin vasurit veti kuonoon! Oikea slmä jos on musta, niin kapitalistilta tuli kuonoon! mutta jos kumpikin silmä on musta, niin kannatat demokratiaa!

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: FS Charles de Gaulle
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/140772-ranskan-lentotukialus-lahti-kohteet-syyriassa-jo-tiedossa

Saas nähdä pääseekö paatti kotio ranskaan enää ikinä.

Charles de Gaulle aloitti tammikuussa 1999 koeajot avomerellä. Aluksella todettiin alusta alkaen suuria ongelmia koneiston aiheuttaessa tärinää aluksella, mikä pakotti vaihtamaan potkurit.

 Aluksella havaittiin lisäksi runsaasti sähkönsaantiongelmia. Lopulta havaittiin viiston lentokannen olevan liian lyhyt Yhdysvalloista hankituille E-2C -koneille, jotka eivät voineet laskeutua alukselle turvallisesti. Kantta pidennettiin 14,5 jalkaa.[1] Asia aiheutti runsaasti negatiivista palautetta, koska vastaavia ongelmia oli ollut aiemmin F-8E hävittäjien käyttöönotossa.
 Lentokannen pidentäminen maksoi 5 miljoonaa frangia.

Seuraavaksi ydinreaktori aiheutti 28. helmikuuta 2000 höyryvuodon.
Aluksen ollessa 9. marraskuuta 2000 matkalla Norfolkiin Virginiaan sen oikeanpuoleinen potkuri hajosi ja sen piti palata Touloniin korjattavaksi. Vaurioita tutkittaessa havaittiin toisessa potkurissa sekä varalla olleissa potkureissa vastaavia vikoja eli kuplia kupari-alumiinivaluissa lähellä akselia. Vika laitettiin toimittajan, jo aiemmin konkurssiin ajautuneen Atlantic Industriesin syyksi. Ongelmaa lisäsi edelleen se, että kaikki valmistukseen liittyvät dokumentit olivat tuhoutuneet tulipalossa. Tilapäisenä korjauksena alukseen asennettiin Clemenceauta ja Fochia varten varastoidut potkurit, joiden nopeus oli rajattu 24 solmuun eikä sopimuksen mukaiseen 27 solmuun.

Alus palasi telakalta 5. maaliskuuta 2001 ja se kykeni hieman yli 25 solmun nopeuteen uusilla potkureillaan. Se kuitenkin joutui uudelleen telakalle heinäkuussa melun vuoksi, mistä se palasi käyttöön lokakuussa. Sanomalehdistö raportoi 16. syyskuuta aluksella havaituista liian korkeista säteilypitoisuuksista, joiden syyksi epäiltiin viallista suojaelementtiä. Myöhemmin kuitenkin todettiin, että säteilynormit olivat muuttuneet ja ne olivat täysin sallituissa rajoissa. Normaalia ylläpitotyötä tehnyt merimies menetti 8. marraskuuta 2001 tajuntansa vuotaneen kaasun vuoksi. Apuun rientänyt aliupseeri menetti myös tajuntansa. Aluksen ensiapuhenkilöstö kykeni pelastamaan tajunsa menettäneet, minkä jälkeen heidät toimitettiin Touloniin sairaalaan. Kumpikin uhri selvisi onnettomuudesta hengissä.

Mikäs sitä uhkaisi? ISISin merivoimat vai 15 vuoden takaiset lastentaudit?

42

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8842
  • Israel, lähi idän ainoa demokratia
Vs: FS Charles de Gaulle
No mikäs muu.

Voivat tietysti kolaroida jos paatti toimii niin kauan kun paukkuja.
   cría cuervos y te sacarán los ojos

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26184
  • vastustan
Vs: FS Charles de Gaulle
No mikäs muu.

Voivat tietysti kolaroida jos paatti toimii niin kauan kun paukkuja.
ainahan sitä voi peruuttaessa tapahtua kaikenlaista ;) :D ;D 8)
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: FS Charles de Gaulle
Siellä rupeeoleen niinmonen lipun alaista rautaaliikkeellä että on kumma jos ei joku vahinko paukku noinkin isoon maaliin osuis ;D
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26184
  • vastustan
Vs: FS Charles de Gaulle
Siellä rupeeoleen niinmonen lipun alaista rautaaliikkeellä että on kumma jos ei joku vahinko paukku noinkin isoon maaliin osuis ;D
isiksen miehet ei tartte ku tulostaa muutama lippu ja pullo erikeepperiä ja yön pimeydessä käydä niitä liimaileen niin soppa on valmis ja sekava ;D ;D ;D ;D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Varjo79

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4853
  • Suvakki vajakkeja vituttaa!!!!
Vs: FS Charles de Gaulle
Siinäpä onkin kanssa miettimistä kun nämä pakotteet ja kaikki viimeaikainen vääntö. Nyt neet sitte kuitenkin iloisena yhdessä tuumin kylvävät kuumaametallia näiden puolustuskyvyttömien terroristien päälle ???

Eli kyllävaan yhteispeli käy ja sillain mutta annasolla jos pieni Suomi kävis kauppaa yms. Niin ei ei ja ei sehän ei käy kun pitää silmänlumeeksi olla niin erimieltä. Mutta nytkyllä sitte kelpaa Venäläisten toiminta. Vaikka siitäkin toki mediassa kitistään. Mutta yhtäkaikki siellä nyt yhdessä tuumin annetaan moukaria rättipäille.

Ja taas saadaan muunmuossa lisää pakolaisisa :-X
Eu on perseeeestä ja syvältä!!!!!!!!!!!!

Tuuli

  • Vieras
Vs: FS Charles de Gaulle
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/140772-ranskan-lentotukialus-lahti-kohteet-syyriassa-jo-tiedossa

Saas nähdä pääseekö paatti kotio ranskaan enää ikinä.

Charles de Gaulle aloitti tammikuussa 1999 koeajot avomerellä. Aluksella todettiin alusta alkaen suuria ongelmia koneiston aiheuttaessa tärinää aluksella, mikä pakotti vaihtamaan potkurit.

 Aluksella havaittiin lisäksi runsaasti sähkönsaantiongelmia. Lopulta havaittiin viiston lentokannen olevan liian lyhyt Yhdysvalloista hankituille E-2C -koneille, jotka eivät voineet laskeutua alukselle turvallisesti. Kantta pidennettiin 14,5 jalkaa.[1] Asia aiheutti runsaasti negatiivista palautetta, koska vastaavia ongelmia oli ollut aiemmin F-8E hävittäjien käyttöönotossa.
 Lentokannen pidentäminen maksoi 5 miljoonaa frangia.

Seuraavaksi ydinreaktori aiheutti 28. helmikuuta 2000 höyryvuodon.
Aluksen ollessa 9. marraskuuta 2000 matkalla Norfolkiin Virginiaan sen oikeanpuoleinen potkuri hajosi ja sen piti palata Touloniin korjattavaksi. Vaurioita tutkittaessa havaittiin toisessa potkurissa sekä varalla olleissa potkureissa vastaavia vikoja eli kuplia kupari-alumiinivaluissa lähellä akselia. Vika laitettiin toimittajan, jo aiemmin konkurssiin ajautuneen Atlantic Industriesin syyksi. Ongelmaa lisäsi edelleen se, että kaikki valmistukseen liittyvät dokumentit olivat tuhoutuneet tulipalossa. Tilapäisenä korjauksena alukseen asennettiin Clemenceauta ja Fochia varten varastoidut potkurit, joiden nopeus oli rajattu 24 solmuun eikä sopimuksen mukaiseen 27 solmuun.

Alus palasi telakalta 5. maaliskuuta 2001 ja se kykeni hieman yli 25 solmun nopeuteen uusilla potkureillaan. Se kuitenkin joutui uudelleen telakalle heinäkuussa melun vuoksi, mistä se palasi käyttöön lokakuussa. Sanomalehdistö raportoi 16. syyskuuta aluksella havaituista liian korkeista säteilypitoisuuksista, joiden syyksi epäiltiin viallista suojaelementtiä. Myöhemmin kuitenkin todettiin, että säteilynormit olivat muuttuneet ja ne olivat täysin sallituissa rajoissa. Normaalia ylläpitotyötä tehnyt merimies menetti 8. marraskuuta 2001 tajuntansa vuotaneen kaasun vuoksi. Apuun rientänyt aliupseeri menetti myös tajuntansa. Aluksen ensiapuhenkilöstö kykeni pelastamaan tajunsa menettäneet, minkä jälkeen heidät toimitettiin Touloniin sairaalaan. Kumpikin uhri selvisi onnettomuudesta hengissä.

Älä huoli, kyllä Amerikan poika auttaa!  :)

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1448328851993.html