Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Syyskylvöt 2022  (Luettu 79706 kertaa)

Pulu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 271
Vs: Syyskylvöt 2022
Kyllä on tehty homma vaikeaksi, jotenkin toi jurtti homma vaikuttaa kovin houkuttelevalta…..

Yksi asia mikä ei mun järkeen mahdu tossa jurttitouhussa on se, että jurttia viljellään sopimusviljelynä ja voisi kuvitella että jurtti kun on tien varressa kasalla niin loppu olis tehtaan vastuulla vähän niinkun puukaupoissakin että jos leimikko tai tässä tapauksessa jurtille kylvettävä pelto on konsulentin hyväksymä niin miksi viljelijä joutuu tilaamaan autokuormittain mursketta jotta varsinaissuomalaiset rahtarit pääsee sileillä vetopyörillään ropan alta kohti tehdasta
Nykyinen käytäntö jo itsessään ohjaa viljelyä kunnollisten teiden varsille. Jos ostaja maksaisi murskeet, niin onhan se päivänselvää, että viljelyyn koitettaisiin tarjota ihan kaikenlaista lohkoa onnettomien tieyhteyksien takaa.

Ei kannata tahallaan ymmärtää väärin. Tarkoitin että minkä takia ei konsulentit keväällä käy viljelijöiden kanssa kattomassa läpi mestat jonne meinaavat kylvää jurttia niin todennäköisesti vältyttäisiin tilanteilta missä 3 autoa kuormat päällä sutii yksityis tai peltotiellä ja 7 autoa tyhjänä jonossa odottaa että saadaan mursketta paikalle. Tarkastaahan puukaupoissakin ostomies tilukset sen takia että tietää kannattaako leimikosta edes tarjota mitään

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19997
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Syyskylvöt 2022
Juu oma ostomies oli puukuskina toiminut  aikaisemmin, niin kävi mittailemassa puukasan tulevaa paikkaa tarkalla silmällä. Mutta jos ei olisi ollut hyvä, olisivat paikanneet itse.

-SS-

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Syyskylvöt 2022
Kyllä on tehty homma vaikeaksi, jotenkin toi jurtti homma vaikuttaa kovin houkuttelevalta…..

Yksi asia mikä ei mun järkeen mahdu tossa jurttitouhussa on se, että jurttia viljellään sopimusviljelynä ja voisi kuvitella että jurtti kun on tien varressa kasalla niin loppu olis tehtaan vastuulla vähän niinkun puukaupoissakin että jos leimikko tai tässä tapauksessa jurtille kylvettävä pelto on konsulentin hyväksymä niin miksi viljelijä joutuu tilaamaan autokuormittain mursketta jotta varsinaissuomalaiset rahtarit pääsee sileillä vetopyörillään ropan alta kohti tehdasta
Nykyinen käytäntö jo itsessään ohjaa viljelyä kunnollisten teiden varsille. Jos ostaja maksaisi murskeet, niin onhan se päivänselvää, että viljelyyn koitettaisiin tarjota ihan kaikenlaista lohkoa onnettomien tieyhteyksien takaa.

Ei kannata tahallaan ymmärtää väärin. Tarkoitin että minkä takia ei konsulentit keväällä käy viljelijöiden kanssa kattomassa läpi mestat jonne meinaavat kylvää jurttia niin todennäköisesti vältyttäisiin tilanteilta missä 3 autoa kuormat päällä sutii yksityis tai peltotiellä ja 7 autoa tyhjänä jonossa odottaa että saadaan mursketta paikalle. Tarkastaahan puukaupoissakin ostomies tilukset sen takia että tietää kannattaako leimikosta edes tarjota mitään

Siinä ovat nuo viimeisimmät henkilöt, joiden mielipidettä pitää kysyä. Konsulentti tai viljelijä ei tiedä sitä, missä autolla pääsee ja missä ei. Paitsi jos viljelijällä tai konsulentilla on vuosien kokemus juurikasautolla ajosta vaihtelevissa olosuhteissa. Harvemmin näin on. Toisaalta taas jos autoilijalta kysytään, niin asfalttihan siellä pitäisi aina olla lastauspaikalla. Ketjut, jos vaan mahtuvat pyörimään, auttavat paljon. Puuautot ja varmaan jotkut maitoautotkin joutuvat niitä käyttämään.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Paalimies

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1606
Vs: Syyskylvöt 2022
Eli jos kukaan ei tiedä etukäteen mitään, niin kasat voi tehdä edelleen mihin lystää. Ajetaan sitten mursketta kun tarttee.

Eihän sillä Ropalla voi lastata asfaltilta. Mielestäni oli juttua kun niitä tuli ettei onnistu enään, vai tarkoitettiinko siinä näitä seinällisiä bunkkereita?

Make

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8393
Vs: Syyskylvöt 2022
Auma ei voi olla asfaltilla kun Ropalla lastataan. Autoilija tulee tarvittessa etukäteen tarkistamaan aumapaikan.
Huomenna on testi kun 600 t pitäisi lähteä peltotien varresta.
Mystinen kesälaatumies

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Syyskylvöt 2022
Auma ei voi olla asfaltilla kun Ropalla lastataan. Autoilija tulee tarvittessa etukäteen tarkistamaan aumapaikan.
Huomenna on testi kun 600 t pitäisi lähteä peltotien varresta.

Vähänkin erikoisempi tie, niin ensimmäisen auton jälkeen näillä keleillä tie ei ole samanlaisessa kunnossa kuin sen viimeisen auton jälkeen. Tällä välillä voi sitten tapahtua kaikkea mahdollista. Joskus muinoin, kun tehtaalta piti anoa, että juurikas kelpaa sinne, niin tiet ja paikat tuli laitettua väkisinkin toimiviksi. Silloin huonot ja vaikeat paikat/isännät putosivat pois automaattisesti leikistä. Nyt kun Sucros anomalla anoo uusia viljelijöitä, niin tilanne on periaatteessa toisenlainen. Ehkä tehtaan pitäisi ottaa vähän enemmän vastuuta myös kuljetuksen onnistumisesta.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65621
Vs: Syyskylvöt 2022
ja sit on kuskeja jokka ajaa vaikka ei tietä olis mut perille pääsee...    on se kumma kuin on monenlaista kuskia ja auto joilla pääsee ja sit ei....               omat tiet on semmosii et pääsee tojolla ni pääsee rekallakii...

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4402
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Syyskylvöt 2022
ja sit on kuskeja jokka ajaa vaikka ei tietä olis mut perille pääsee...    on se kumma kuin on monenlaista kuskia ja auto joilla pääsee ja sit ei....               omat tiet on semmosii et pääsee tojolla ni pääsee rekallakii...

Pöllikuskit ovat osaava rotu. Tuntevat kykynsä ja rajansa hyvin. Mahdottomalle ei tietty kukaan mitään voi mutta melkoisia onnistuneita suorituksia olen nähnyt ja pölkyt on tehtaalle päätyneet.  Umpista metsätietä on tyhjänä menty niin että pankot helisee ja käännetty hankilenkillä  metsän puolella, ojankin yli  kun kääntöpaikan rajoja ei  tuiskun jäljiltä erottanut.
Vaan eipä niissä hommissa varmaan kauaa viihdykään jos joka päivä on isoissa vaikeuksissa. Ja kalustokin on tietty vähän erilaista kuin puolikkaalla Hollannista tulppaaneja ajavilla.
Tämä vertaus johtuu siitä että kerran jutustelin juuri tämmöisen kuskin kanssa joka oli joutunut vaihtamaan työtä ja päätynyt ajamaan kaivurilavettia metsänmuokkauskohteisiin. Oli aika lailla kauhuissan ja sanoi että näihin hullun hommiin hän ei varmasti jää. Stressitaso korkealla jo heti aamulla,  ennen autoon nousemista  :-| No, moni ei taas haluaisi lähteä huonolla kielitaidolla seikkailemaan rekalla viikoksi Euroopan isoille teille.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Syyskylvöt 2022
Kyllä on tehty homma vaikeaksi, jotenkin toi jurtti homma vaikuttaa kovin houkuttelevalta…..

Yksi asia mikä ei mun järkeen mahdu tossa jurttitouhussa on se, että jurttia viljellään sopimusviljelynä ja voisi kuvitella että jurtti kun on tien varressa kasalla niin loppu olis tehtaan vastuulla vähän niinkun puukaupoissakin että jos leimikko tai tässä tapauksessa jurtille kylvettävä pelto on konsulentin hyväksymä niin miksi viljelijä joutuu tilaamaan autokuormittain mursketta jotta varsinaissuomalaiset rahtarit pääsee sileillä vetopyörillään ropan alta kohti tehdasta
Nykyinen käytäntö jo itsessään ohjaa viljelyä kunnollisten teiden varsille. Jos ostaja maksaisi murskeet, niin onhan se päivänselvää, että viljelyyn koitettaisiin tarjota ihan kaikenlaista lohkoa onnettomien tieyhteyksien takaa.

Ei kannata tahallaan ymmärtää väärin. Tarkoitin että minkä takia ei konsulentit keväällä käy viljelijöiden kanssa kattomassa läpi mestat jonne meinaavat kylvää jurttia niin todennäköisesti vältyttäisiin tilanteilta missä 3 autoa kuormat päällä sutii yksityis tai peltotiellä ja 7 autoa tyhjänä jonossa odottaa että saadaan mursketta paikalle. Tarkastaahan puukaupoissakin ostomies tilukset sen takia että tietää kannattaako leimikosta edes tarjota mitään
Ok, varmaan ymmärsin jotain väärin.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12234
  • Virolaista kiitos!
Vs: Syyskylvöt 2022
ja sit on kuskeja jokka ajaa vaikka ei tietä olis mut perille pääsee...    on se kumma kuin on monenlaista kuskia ja auto joilla pääsee ja sit ei....               omat tiet on semmosii et pääsee tojolla ni pääsee rekallakii...

Pöllikuskit ovat osaava rotu. Tuntevat kykynsä ja rajansa hyvin. Mahdottomalle ei tietty kukaan mitään voi mutta melkoisia onnistuneita suorituksia olen nähnyt ja pölkyt on tehtaalle päätyneet.  Umpista metsätietä on tyhjänä menty niin että pankot helisee ja käännetty hankilenkillä  metsän puolella, ojankin yli  kun kääntöpaikan rajoja ei  tuiskun jäljiltä erottanut.
Vaan eipä niissä hommissa varmaan kauaa viihdykään jos joka päivä on isoissa vaikeuksissa. Ja kalustokin on tietty vähän erilaista kuin puolikkaalla Hollannista tulppaaneja ajavilla.
Tämä vertaus johtuu siitä että kerran jutustelin juuri tämmöisen kuskin kanssa joka oli joutunut vaihtamaan työtä ja päätynyt ajamaan kaivurilavettia metsänmuokkauskohteisiin. Oli aika lailla kauhuissan ja sanoi että näihin hullun hommiin hän ei varmasti jää. Stressitaso korkealla jo heti aamulla,  ennen autoon nousemista  :-| No, moni ei taas haluaisi lähteä huonolla kielitaidolla seikkailemaan rekalla viikoksi Euroopan isoille teille.
Puuautomiehet ovat kyllä ammattikunnan aatelia ammattitaidossa. Ei vaan heikot pärjää. Käsittämättömän pahoista paikoista päästään valtatiekalustolla läpi, toki kyllä ne rajatkin tulee vastaan, mutta yllättävän hyvin osaavat arvioida, koska täytyy tehdä jotain tai homma ei muuten vaan toimi. Mielestäni puuautot ovat hyvin harvoin mukana missään liikenneonnettomuuksissa, sekin kertoo jotain.

Filosofi

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 999
Vs: Syyskylvöt 2022
Liikenneonnettomuuksien sattumiseen vaikuttaa tietysti taidon lisäksi vahvasti myös tuuri... Mutta ovathan puuautoilijat lähtökohtaisesti niitä oikeita automiehiä. Vanha juttu oli, että automieheksi pääsee sitten, kun on yhden puuauton kaatanut  ;D

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: Syyskylvöt 2022
Puuautoissa on myös omat hyvät puolensa. Kärry tyhjänä usein mahdollisuus lyhentää, joten kääntäminen ja veivailu helpompaa. Ja myös jos ja kun usein nosturi on autossa, niin se tuo painoa veturille ja usein kärryn aisan kiinnitys taa'empana, joten kärry kääntyy pienillä ratin liikkeillä. Sitten taas tuollainen 25,25 rahtiauto onkin vähän toisenlainen. Toki myös akseleista riippuen. Jos esim. vetäjässä on ohjaava akseli takana ja teliä saa vielä vähän nousemaan ainakin tyhjänä, niin siitä tulee aika notkea väännellä. Mutta sitten kun on täys kuorma, niin ei niillä paljon voi pelata, jos maa ei pidä. Puuautoilussa tulee sellaista off-road pelisilmää, mutta se ei auta, jos tie on yhtä kuraa.
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

metsajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4402
  • En tiedä mistä on kysymys, mutta vastustan!
Vs: Syyskylvöt 2022
Juu kantavuusongelmat ovat sitten näitä mahdottomia juttuja.
Ketjuilla oleva tyhjä vetäjä teli ylhäällä ja nosturi perässä on selviytymiskelpoinen kokonaisuus jos vaan pinnalla pysyy.
Pahoista paikoistahan joutuvat vetäjällä kelkkomaan paremalle paikalle jätettyyn perävaunuun. Saakohan siitä puuhastaa erillisen korvauksen?

-SS-

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 19997
  • Rauta ei valita eikä voima kuvia palvele - Ford
Vs: Syyskylvöt 2022
Juu kantavuusongelmat ovat sitten näitä mahdottomia juttuja.
Ketjuilla oleva tyhjä vetäjä teli ylhäällä ja nosturi perässä on selviytymiskelpoinen kokonaisuus jos vaan pinnalla pysyy.
Pahoista paikoistahan joutuvat vetäjällä kelkkomaan paremalle paikalle jätettyyn perävaunuun. Saakohan siitä puuhastaa erillisen korvauksen?

Kyllä saa saada korvauksen. Jos vaikka 300 € vaivanpalkkaa per kerta viljakonttien liu'uttamisessa perävaunun päälle, tasaisemmalla paikalla, 10 rekkakuormaa 3000 euroa, sillä ei metrin syvyyteen perusta ja pinnalta asfaltoi edes kymmentä metriä kaarrosväylää mäkiselle tontille, etenkään naapurin puolelle.

-SS-

bouli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5896
Vs: Syyskylvöt 2022
ja sit on kuskeja jokka ajaa vaikka ei tietä olis mut perille pääsee...    on se kumma kuin on monenlaista kuskia ja auto joilla pääsee ja sit ei....               omat tiet on semmosii et pääsee tojolla ni pääsee rekallakii...

Pöllikuskit ovat osaava rotu. Tuntevat kykynsä ja rajansa hyvin. Mahdottomalle ei tietty kukaan mitään voi mutta melkoisia onnistuneita suorituksia olen nähnyt ja pölkyt on tehtaalle päätyneet.  Umpista metsätietä on tyhjänä menty niin että pankot helisee ja käännetty hankilenkillä  metsän puolella, ojankin yli  kun kääntöpaikan rajoja ei  tuiskun jäljiltä erottanut.
Vaan eipä niissä hommissa varmaan kauaa viihdykään jos joka päivä on isoissa vaikeuksissa. Ja kalustokin on tietty vähän erilaista kuin puolikkaalla Hollannista tulppaaneja ajavilla.
Tämä vertaus johtuu siitä että kerran jutustelin juuri tämmöisen kuskin kanssa joka oli joutunut vaihtamaan työtä ja päätynyt ajamaan kaivurilavettia metsänmuokkauskohteisiin. Oli aika lailla kauhuissan ja sanoi että näihin hullun hommiin hän ei varmasti jää. Stressitaso korkealla jo heti aamulla,  ennen autoon nousemista  :-| No, moni ei taas haluaisi lähteä huonolla kielitaidolla seikkailemaan rekalla viikoksi Euroopan isoille teille.
Puuautomiehet ovat kyllä ammattikunnan aatelia ammattitaidossa. Ei vaan heikot pärjää. Käsittämättömän pahoista paikoista päästään valtatiekalustolla läpi, toki kyllä ne rajatkin tulee vastaan, mutta yllättävän hyvin osaavat arvioida, koska täytyy tehdä jotain tai homma ei muuten vaan toimi. Mielestäni puuautot ovat hyvin harvoin mukana missään liikenneonnettomuuksissa, sekin kertoo jotain.
Mä käsitin että puuautoja kaatuu kyllä sitten taas vastaavasti aika paljon mikä sinänsä ei yllätä kun ajattelee missä niillä ajetaan.