Kateutta tai ei, mutta kyllä pykälien pitäisi olla selkeitä
ja tiedotus/koulutus aiheesta niin laadukasta, että
oikein toimiminen olisi helppoa.
Niinhän tuo pitäisi mutta kun tätäkin palstaa lukee ja seuraa muita alan julkaisuja niin paljon monimutkaisemmaksi ei asiaa saa kuin maatalouteen liittyvät kuljetukset. Oli kyse sitten kalustosta, sen maksimimitoista tai käytettävästä polttoaineesta.
Polttoaineen verokohtelu sen tekee hankalaksi, eli kyseessähän on jonkinnäköinen hyväntahtoinen pyrkimys vähentää maatilojen kuljetusten verokuormaa. Joissakin muissa Euroopan maissa on käytettävä vain ankarammin verotettua polttoainetta, nämä ylimääräiset verot sitten haetaan selvityksin takaisin. Ei kai korkeammin verotetun polttoaineen käyttö ole Suomessa kiellettyä, tilanne menee paljon yksinkertaisemmaksi silloin.
Ei normaali kuljetusyrittäjä vaihda polttoainetta, kun täysperävaunukuorman hakee viljaa Naantaliin tms. vietäväksi ?
-SS-