Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Paloseinän ovi  (Luettu 2530 kertaa)

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Paloseinän ovi
EI 60 seinää pitäisi laittaa pari kpl. 24x26 ovia. Pariovet oisivat avattuna tiellä. Automaattista liuku-ovea oon ettiny mutten oo löytäny sellaista missä olisi hyväksyntää. Mitenpä on muut navetoissaan ratkaisseet tuon ongelman?
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

iskra

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 11786
Vs: Paloseinän ovi
Minä olen ollut virmassa jossa niitä tehtiin,,liukuovi palosulakkeellako, hyväksytäänkö vielä..voin antaa vinkin jos olet kiinnostunut etelän virmasta..

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Paloseinän ovi
Juu linkkiä ja vinkkiä kiitoooos  :)
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

jussi

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 14
Vs: Paloseinän ovi
Jos seinä on EI 60 oveksi riittää EI 30.
 Yksi yksinkertainen vaihtoehto on 35mm filmivanerista tehty liukuovi.
 Jos ovi on iso voi olla järkevin tehdä kahdesta ohuemmasta levystä. Reunoihin joutuu tekemään palonkestävästä kankaasta tiivisteet (pane palonkestävä kangas kaksin kerroin ja taitekohtaan 10mm naru tulee hyvä b tiiviste) ja alas laahus (yleensä navetassa ei voida tehdä kynnystä). Ylös kisko, oven sulkijaksi vaijeri ja vastapaino. Ovi pysyy kiinni lämpösulakkeen avulla. (lämpösulakkeita saa Onniselta muutamalla eurolla). Tulipalon syttyessä lämpösulake katkeaa ja vastapaino sulkee oven. Kannattaa kysyä paikalliselta palopäälliköltä mielipidettä, tuonlaisen pitäisi kelvata.
Toinen vaihtoehto on tehdä rautaovi, tulenkestävä villa väliin jne.

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Paloseinän ovi
Minä olen ollut virmassa jossa niitä tehtiin,,liukuovi palosulakkeellako, hyväksytäänkö vielä..voin antaa vinkin jos olet kiinnostunut etelän virmasta..
Tein kaks tuollasta liukuovea peltivillapeltielementistä. Kisko on kalteva ja kiilat sulavia.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

jupexx

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 714
Vs: Paloseinän ovi
Minä olen ollut virmassa jossa niitä tehtiin,,liukuovi palosulakkeellako, hyväksytäänkö vielä..voin antaa vinkin jos olet kiinnostunut etelän virmasta..
Tein kaks tuollasta liukuovea peltivillapeltielementistä. Kisko on kalteva ja kiilat sulavia.

Saako tuomosta sitten kiinni ilman tulipaloa? Tarkoitus olisi kuitenkin pitää ovet kiinni silloin kun niitä ei käytetä.
Lapin juntti lyö outoa turpaan, se on viekas ja arvaamaton...

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Paloseinän ovi
Saako tuomosta sitten kiinni ilman tulipaloa? Tarkoitus olisi kuitenkin pitää ovet kiinni silloin kun niitä ei käytetä.
Kyllä ne kiinni on ainakin talvisin. Hyvät liukukiskot, niin on kevyet käyttää.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.