Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kawatus - 14.12.13 - klo:20:22
-
Kävin tänään ajamassa ja tekemässä kauppoja kyseisestä laitteesta mutta toinen jarru meni pohjaan ja muuteman pumppaus kerran jälkeen vasta rupes ottaan mutta ihan alhaalta sittenkin. Onkohan tuo ihan ilmaus homma vaan vai mikä ?
-
Kävin tänään ajamassa ja tekemässä kauppoja kyseisestä laitteesta mutta toinen jarru meni pohjaan ja muuteman pumppaus kerran jälkeen vasta rupes ottaan mutta ihan alhaalta sittenkin. Onkohan tuo ihan ilmaus homma vaan vai mikä ?
Ilmaus auttaa – korjausta kuitenkin vaatii – onko pro malli jos ei niin voi voi.
-
Ei ole pro malli. Onko isompi remontti tiedossa ?
-
Ei ole pro malli. Onko isompi remontti tiedossa ?
Katos, poju. Jos ei ***** mee pohjaan ni se ei todellakaan ole Pro-malli. ;D
-
Ei ole pro malli. Onko isompi remontti tiedossa ?
Nois on saatavilla tiivistesarja jarrupääsylinterille,voi olla että siellä ei ole järjestelmässä öljyä tarpeeksi siis ei kuulu jarruneste sinne vaan öljy,ei pitäs olla iso ongelma kuitenkaan
-
ja remppa vaihtaa net korjaussarja ei niiiin iso hommakaan.
-
Ei ole pro malli. Onko isompi remontti tiedossa ?
Nois on saatavilla tiivistesarja jarrupääsylinterille,voi olla että siellä ei ole järjestelmässä öljyä tarpeeksi siis ei kuulu jarruneste sinne vaan öljy,ei pitäs olla iso ongelma kuitenkaan
Sitten jos siellä on jarruneste laitettu, niin sitten on isompi remppa... tiivisteet sulaa
-
Ei ole pro malli. Onko isompi remontti tiedossa ?
Jarrut on samoilla osilla kuin muutkin enkku natikat - ei paljon kustanna – siis osat . Mutta pikavaihde remonttiin pitää varata enemmän kun ei saa enää samoja osia vaan täytyy vaihtaa akselit sun muut osat uudemman mallisiin ( pro / Cx )
-
Ei ole pro malli. Onko isompi remontti tiedossa ?
Nois on saatavilla tiivistesarja jarrupääsylinterille,voi olla että siellä ei ole järjestelmässä öljyä tarpeeksi siis ei kuulu jarruneste sinne vaan öljy,ei pitäs olla iso ongelma kuitenkaan
Sitten jos siellä on jarruneste laitettu, niin sitten on isompi remppa... tiivisteet sulaa
Peräöljyllä nuo toimii – ei ole jarruneste säiliötä ollenkaan.
-
Konehuoneen puolellahan on pikku säiliö eikö se oli jarrujen välisäiliö jossa on peräöljy? Se oli ainakin öljyä täynnä.
-
Konehuoneen puolellahan on pikku säiliö eikö se oli jarrujen välisäiliö jossa on peräöljy? Se oli ainakin öljyä täynnä.
On on , vaan mikä se sellainen säiliö on johon öljyä ei lisätä voi – öljy kun tulee sinne itellään.
-
Konehuoneen puolellahan on pikku säiliö eikö se oli jarrujen välisäiliö jossa on peräöljy? Se oli ainakin öljyä täynnä.
On on , vaan mikä se sellainen säiliö on johon öljyä ei lisätä voi – öljy kun tulee sinne itellään.
Kolme donni masserin jarru- ja kytkin"nesteet" tankataan matalapaine hydrauliikan paluulla.
-
engelsmannin natikoissa on säiliö johon lisätään nestettä eli hy trania mut se on kytkimen sylinterille.Jarrut elää omaa elämäänsä tai enole koskaan edes katsonut sitä puolta kun pelaa ja pelaa,nyt jotain pientä vuotoa siellä 8500 tuntia ajettu.onhan sitä tullut poljettua kun on pääasiallisesti ollut kuormain käytössä.
-
Tuli tehtyä koneesta kaupat niin pitää aloittaa tutkimukset ilmaamisella ja sitten pääsylinterin tiivisteillä.
-
Kokeileppa muuten sellasta että poljet niitä jarrupolkimia vuoronperään siis molemmat jalat käytössä.ihan vaan noin kokeeksi.liikkeelä ollessa.voi ilmat häipyä samalla.Mut ei se ilmauskaa iso homma ole.Olis hyvä olemassa huoltokirja siihen on yksityiskohtanen ohjekin.
-
Jos madaltaisi vähän kopin lattiaa, niin poljin mahtuisi painumaan vielä vähän syvemmälle ;D
-
näin tehdään perätilalla
-
Onneksi onkin ohjekirja tallessa. Sen verran sitä pläräsin että näytti ohje ilmaukseen tosiaan olevan. Pitää kokeilla lähipäivinä että auttaako ilmaaminen vai pitääkö heti aloittaa remontti.
-
Onneksi onkin ohjekirja tallessa. Sen verran sitä pläräsin että näytti ohje ilmaukseen tosiaan olevan. Pitää kokeilla lähipäivinä että auttaako ilmaaminen vai pitääkö heti aloittaa remontti.
Tuo pikavaihde kannattaa tarkistaa, jospa siihen olisi tehty remontti jossa kytketty niitä uudempia osia – kun asia menee vanhaksi on niitä vaikeampi muistella.
-
Ei kait täss ollu pikavaihteesta kysymys,jos se pelaa niin tarviiko sit alkaa purkaan konetta sen vuoksi että näkee millaset osat siellä on.Mulla pikavaihteen kanssa ei ole ollut ongelmia,pelaa kuin pitääkin ja tosiaan 8000 yli jo tunteja.Kytkin on pitänyt uusia mut kuormainkäyttö on kuluttavaa.
-
Ei kait täss ollu pikavaihteesta kysymys,Ei jos se pelaa niin tarviiko sit alkaa purkaan konetta sen vuoksi että näkee millaset osat siellä on.Ei Mulla pikavaihteen kanssa ei ole ollut ongelmia,pelaa kuin pitääkin ja tosiaan 8000 yli jo tunteja.Kytkin on pitänyt uusia mut kuormainkäyttö on kuluttavaa.
Sellainen käsitys on, että noiden vanhojen pikavaihteiden elinikä on 3000h ( samoin kuin kytkin)– Syy miksi otin esiin kun nyt asia on edellisellä omistajalla / ellei ole kiertopalkinto ) tuoreessa muistissa on se helpompi selvittää, kuin sitten kiireessä perikunnan kanssa.
Voi samalla selvittää itselleen laittaako kiertoon kun pikavaihde ensimmäisen kerran ” lipsahtaa”
-
Jarrut tuli kuntoon ilmaamalla ainakin toistaiseksi.
Ei ole tiedossa että tähän olis tehty remonttia pikavaihteelle tai kytkimelle (molemmat pelaa hyvin).
Minkähintainen remontti se on ?
Eikö tähän tosiaan saa enää pikavaihteen pakan osia että pitää vaihtaa akselit ja kaikki?
-
Jarrut tuli kuntoon ilmaamalla ainakin toistaiseksi.
Ei ole tiedossa että tähän olis tehty remonttia pikavaihteelle tai kytkimelle (molemmat pelaa hyvin).
Minkähintainen remontti se on ? Kysy huoltomieheltä
Eikö tähän tosiaan saa enää pikavaihteen pakan osia että pitää vaihtaa akselit ja kaikki? Kysy huoltomieheltä
Pakan kitka ja välilevyt sopii sekä vanhoihin että uusiin.
Rattori pitää laittaa kahteen palaan kun levyt vaihtaa – kolmeen kun vaihdetaan akselit ym osat.
-
Jarrut tuli kuntoon ilmaamalla ainakin toistaiseksi.
Ei ole tiedossa että tähän olis tehty remonttia pikavaihteelle tai kytkimelle (molemmat pelaa hyvin).
Minkähintainen remontti se on ? Kysy huoltomieheltä
Eikö tähän tosiaan saa enää pikavaihteen pakan osia että pitää vaihtaa akselit ja kaikki? Kysy huoltomieheltä
Pakan kitka ja välilevyt sopii sekä vanhoihin että uusiin.
Rattori pitää laittaa kahteen palaan kun levyt vaihtaa – kolmeen kun vaihdetaan akselit ym osat.
Tai sit TV-shopista löytyy joku ihmeaine jota kaadetaan peräöljyihin ja joka korjaa jarrut, pakat ja laakerit ;D
-
Syötönlisäysruuvi missäpäin tossa värkissä? pumpun vasen kylki?
-
Syötönlisäysruuvi missäpäin tossa värkissä? pumpun vasen kylki? EI
Syöttöruuvi Bosch VE pumpussa on sammutinsolenoidin yläpuolella nestepäässä ( se mistä suutinputket lähtee ) yleensä plommin alla
ks sivu sivu 11 - sammutinsolenoidi on nro 8 – yksi kierros kiinipäin vaikuttaa turbottomaan jo liikaa
http://issuu.com/rswords/docs/bosch_ve_manual
-
Huomasin että tuossahan ei ole takalasin pyhkiää ollenkaan pelkkä reikä lasissa. Onkohan se ollut lisävaruste vai onko joku tuosta ottanut sen pois?
-
eipä taida olla vakiona,mut voi siihen laittaa tuollasen(http://www.ikh.fi/images/tuotekuvat/kuva100%2FTuotekuvat%2FT0128_S_1_web.jpg)