Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe ja niiin taas..  (Luettu 4155 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65845
ja niiin taas..
turunväylällä kiva ruuhka eilen..   hieman lunta ja hitonmoinen vauhti töihin...  ?????   miksi töihin pitää ajaa sitä 160 km/h  ?    ei kait net työt sieltä karkaa jos ei heti kerkiiskään..?

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3457
Vs: ja niiin taas..
Niin, helsinkiläisethän ovat kuuluisia siitä tappituntumasta.Kelihän ei liene paras mahdollinen mutta samoin ajetaan kuin kesäkelillä. Tuskin oppivat.

carhu@meiliboxi.fi

  • Vieras
Vs: ja niiin taas..
turunväylällä kiva ruuhka eilen..   hieman lunta ja hitonmoinen vauhti töihin...  ?????   miksi töihin pitää ajaa sitä 160 km/h  ?    ei kait net työt sieltä karkaa jos ei heti kerkiiskään..?

Noella seutuilla sitä on juurrikin noeta  hönöjä.Kaekki niiltä karkkaa käsistä. Ihan kaekki.Täh. :D

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26197
  • vastustan
Vs: ja niiin taas..
onhan se perin merkillistä että muualla maassa noin lähellä ajamisesta saa sakot mutta hesassa touhu jatkuu päivästä toiseen  :o :o :o :o :o
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65845
Vs: ja niiin taas..
net pelkää että eksyy ämmänsuolle jos ei naapurin pakarin päästöt omaan suotimeen pääse...

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2649
Vs: ja niiin taas..
Jos olet väliä jättänyt niin perässä tuleva on siihen takuulla kiilannut. Siihenpä loppui kiire.

Turunväylän ketjukolarin syynä aivan liian kova vauhti – huonosta näkyvyydestä huolimatta myöskään turvaväleistä ei piitattu https://yle.fi/uutiset/3-11829327

Mitä tuohon sanovat vakuutusyhtiöt, kuka jää ilman?

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2649
Vs: ja niiin taas..
Mutta ei niin huonoa jottei hyvääkin... Saivat mitä tilasivat. ;D


Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2390
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: ja niiin taas..
Jos olet väliä jättänyt niin perässä tuleva on siihen takuulla kiilannut. Siihenpä loppui kiire.

Turunväylän ketjukolarin syynä aivan liian kova vauhti – huonosta näkyvyydestä huolimatta myöskään turvaväleistä ei piitattu https://yle.fi/uutiset/3-11829327

Mitä tuohon sanovat vakuutusyhtiöt, kuka jää ilman?

Toivottavasti vakuutusyhtiöt ei korvaa tuollaisen törppöilyn aiheuttamia vahinkoja.

Moottoripolkupyörä Man

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4242
Vs: ja niiin taas..
Paljon autoja, paljon romua.

Yleensä kun yksi törttöilee, niin tuollainen soppa on valmis hetkessä. Nyt näytti polliisinkin perään joku ajavan, joten ei puhuta yksittäisistä liikenteen sekopäistä. Pääkaupunkiseudulla on yksinkertaisesti suhteessa enemmän liikennesekopäitä kuin muualla. Sekopäisyys tarkoittaa osaamattomuutta ja kädettömyyttä. Jos ohjaamo olisi täynnä käsiä, niin tällaisilta vältyttäisiin.

Ja sitten ne valot. Nykyautoissa ei pala takana valoja, päivällä jos niitä ei kytketä erikseen. Näin ilmasto pelastuu. Ja myös ihan varmasti itämeri siinä sivussa.
Sen sijaan teetetään parilla dollarilla multipleksattu ledimatriisi Kiinassa auton joka nurkkaan, jotta saadaan myytyä niitä vakuutusyhtiöille tuhannen dollarin kappalehintaan. Ja myös sille kahden vuoden ikäisen auton sisukkaalle entisöijälle, joka joutuu vaihtamaan "umpiot" sähkövian vuoksi.

Pala pahvia ja piltemasta tilalle hehkuvilkut ja hehkuvalot. Tulee känni päälle ja pysäyttää auton vikatilanteen takia. Mitä pieni ihminen tekisi itämeren ja ilmaston vuoksi?

Kuustoistavuotiaat kortin saaneet kasettiäijät ajavat sillalta alas, kun keli muuttuu liukkaaksi. Onneksi ei käynyt pahemmin. Ammattipätevyysvaatimukset varmistaa, ettei ratissa ole välttämättä osaamista. Kun osaaminen tarkoittaa pakollisia, hurjan hintaisia pätevyyskoulutuksia, joita heittokuskin ei kannata alkaa omin päin suorittamaan, taataan se että ratissa on usein se pienemmän sivistyksen hankkinut, onnettomuusalttein kuljettaja.

Ei tällaista voi virallisesti missään sanoa, mutta yleisen asenteen ja olemisen oppimisen heikentyminen alkaa aiheuttamaan näitä ennen niin vaan venäläisissä juutubepätkissä nähtäviä liikennesekoiluja.

"Ei ne vittu osaa ajaa" -kommentit täyttävät keskustelufoorumit. Ennen oli vain Radio Nova.


 ::)
Ernst Vettori, haluatko ostaa vokaalin.

Turhapuro

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 891
  • Johtaja Turhapuro
Vs: ja niiin taas..
Turhapuro luki lehdestä että tuon sillalta pudonneen auton kuljettaja oli väistänyt hallinnasta karannutta henkilöautoa. Ehkä kuski uhrasi terveytensä että toiset sai jatkaa hengissä ja terveenä.
Työn tekeminen on aina kiehtonut minua, siksipä voin katsoa sitä vaikka kuinka monta tuntia.

Rakkine

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2390
  • Moon oikees, soot vääräs.
Vs: ja niiin taas..
Mut kun lukee nykypäivän  uusien autojen  esittelyitä, niin niissä uusissa autoissa on niin paljon erilaisia ajamista helpottavia ominaisuuksia, jotta luulisi että auto ennakoi ja väistää onnettomuudet noin vain, kuskin tuskin tarvii enää pitää edes ratista kii, vai johtuuko ne onnettomuudet juuri siitä ettei ne ominaisuudet kuitenkaan toimi ja autoja ei osata käsitellä tiukoissa paikoissa, kun on luotettu näihin ominaisuuksiin, vieläkö nykyään on enää liukkaan kelin ajon kursseja, niin kuin ennen oli?
1980 -luvun ja vanhemmilla automalleilla  piti autoa osata sentään ajaa ja käsitellä, kun ei ollut lukkiutumattomia jarruja ja muita hienouksia.

Viljelijä evp

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3457
Vs: ja niiin taas..
Tuossaon paljon totuutta, todellakin nykyiisin luootetaan liikaa niihin auton ajoa helpottaviin apuvälineisiin, ei ole sitä ajotuntumaa eikä tuntumaa tiehen.Normiolosuhteissahan ne on hyviä mutta kun mennään äärirajoille sitten ollaan hallitsemattomassa tilanteessa.Ja auto lähtee lapasesta.Sitäpaitsi lukkiutumattomat jarrut saattaa toimia tai sitten ei.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65845
Vs: ja niiin taas..
niinpä.   on ollu juttua kuin autoilija on oikein säikähtänny ku kosla on tehny omia juttujaan ajossa.   kaistavahti ja välimatkavahti ja mitä niitä nyt onkaan.     mut tuo valojuttu on kyllä miusta niiiiiin syvältä.   ja nykyautoissa ei enää etes vilkkuja.     monessa merkissä niiiiin pienet tuijut että mahotonta sanoa kirkkaalla/sateella/pimeällä jne onko auto kääntymässä vai ei.     se alle tulitikkuaskin kokoinen valo ei paljon erotu puolen neliön valopanelista.

icefarmer

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 26197
  • vastustan
Vs: ja niiin taas..
niinpä.   on ollu juttua kuin autoilija on oikein säikähtänny ku kosla on tehny omia juttujaan ajossa.   kaistavahti ja välimatkavahti ja mitä niitä nyt onkaan.     mut tuo valojuttu on kyllä miusta niiiiiin syvältä.   ja nykyautoissa ei enää etes vilkkuja.     monessa merkissä niiiiin pienet tuijut että mahotonta sanoa kirkkaalla/sateella/pimeällä jne onko auto kääntymässä vai ei.     se alle tulitikkuaskin kokoinen valo ei paljon erotu puolen neliön valopanelista.
kaikkein järkvevintä olisikin kun peilissä olisai oikein kunnollinen vilkku.
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

Töveli

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2649
Vs: ja niiin taas..
90 autoa tuossa ketjukorissa. Nätti tasaluku.