Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe "Vanha pari" jäi asumaan...  (Luettu 30144 kertaa)

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65609
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
mutta eiks tollanen ole ihan kätevää, ei tule aika pitkäks kun on haastetta. ja tiedon ettimisen kanssa on ihan hyvästi ajan tasalla.   ei vanhaa taakkaa.

navettapiika

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
E kait ny ikänsä tilal töit tehneet ihmiset osaa luopuu vanhast arjestaa ja rutiineist? sehä olis kuolema niil henkisest ja fyysisest jos e sais mitää puuhastella  ;) Aatteleppa omalle kohalle, et milt tuntus ko oma jälkikasvu käskee suksimaa kuusee ikiajoiks  ;D Olisko mitä, jos tekis eläkeläisist normaaleit palkkatyöläisii tilal, ilma vaikuttamis mahollisuuksii.. vois olla sen jälkee et EVVK  8) 8)
Minä odotan hartaudella, että nuori-isäntä käskee painua hornan tuuttiin..voi sitä minä odotan.. ::)

T-Bone

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
E kait ny ikänsä tilal töit tehneet ihmiset osaa luopuu vanhast arjestaa ja rutiineist? sehä olis kuolema niil henkisest ja fyysisest jos e sais mitää puuhastella  ;) Aatteleppa omalle kohalle, et milt tuntus ko oma jälkikasvu käskee suksimaa kuusee ikiajoiks  ;D Olisko mitä, jos tekis eläkeläisist normaaleit palkkatyöläisii tilal, ilma vaikuttamis mahollisuuksii.. vois olla sen jälkee et EVVK  8) 8)
Minä odotan hartaudella, että nuori-isäntä käskee painua hornan tuuttiin..voi sitä minä odotan.. ::)

Meillä ei luultavasti taas kukaan tule sitä tekemään ...hautaan asti saa kitkuttaa.. ::)

opelmies jr

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
No, nii no.. ehkä navettapiikaa e passaa päästääkkää pois tilahoidost, ettei pääse villiintyy  :)

navettapiika

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
No, nii no.. ehkä navettapiikaa e passaa päästääkkää pois tilahoidost, ettei pääse villiintyy  :)
Niinpä, se pikkasen rajoittaa näitä harrastuksia..eli täällä roikkumista ja miesjahtia. ;D

Köntys

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
Näillä lakeuksilla muut hommia teekkään kun eläkeläis-vanhemmat. Nuoret isännät istuu kaljalla päivät pitkät  ;D

navettapiika

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
Näillä lakeuksilla muut hommia teekkään kun eläkeläis-vanhemmat. Nuoret isännät istuu kaljalla päivät pitkät  ;D
Sinäkikkö??? :o

nissan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 806
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
Tietääkö miehes.että olet täältä neuvoja pyytämässä ;D ;D

Köntys

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
Näillä lakeuksilla muut hommia teekkään kun eläkeläis-vanhemmat. Nuoret isännät istuu kaljalla päivät pitkät  ;D
Sinäkikkö??? :o

Kaikki nuoret isännät....   ;D

Vilijonkka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
E kait ny ikänsä tilal töit tehneet ihmiset osaa luopuu vanhast arjestaa ja rutiineist? sehä olis kuolema niil henkisest ja fyysisest jos e sais mitää puuhastella  ;) Aatteleppa omalle kohalle, et milt tuntus ko oma jälkikasvu käskee suksimaa kuusee ikiajoiks  ;D Olisko mitä, jos tekis eläkeläisist normaaleit palkkatyöläisii tilal, ilma vaikuttamis mahollisuuksii.. vois olla sen jälkee et EVVK  8) 8)
Sen takia oon välillä sopeutunutkin tilanteeseen, koska olen ajatellut omalle kohdalle. Ja päättänyt, että jos jotain jälkeeni jätän (tavaraa, vaikka minulle rakasta kuten keräilyni) lapseni saavat ne kuljettaa vaikka kaatopaikalle. Tosin yritän itse "jälkeni" putsata, kun se aika tulee. Ja jos esim. meidän lapsi tätä tilaa jatkaisi, tai joku muu, tyhjäisin silloinkin romuni (minulle aarre, toiselle tiellä ja ylimääräinen) ja siirtäisin luuni uuteen paikkaan. Ymmärrän ja arvostan heidän vuosikymmenten elämäntyötä, mutta nyt on eläkkeen aika ja heidän aikuisen pojan perhe-elämän aika.
Tuohonkin on aiemmin suostuttu, että tulevat (varsinkin vanha isäntä, jonka on vaikea olla poissa täältä) vain päivisin tai kiireaikaan, mutta sitä ei kestä päivääkään kun jäädään jo yöksi ja ASUMAAN.

Tekevät kyllä vuosittain useampiakin reissuja, kotimaassa ja ulkomailla, ja silloin on pärjätty. Hengitetty vapaasti... toki osan aikaa on ollut lomittajakin, mutta myös minun on ollut helpompi kysellä voisinko auttaa ja osallistua ja kaikessa rauhassa opetella.

Kysymys, johon halusin mielipiteitä, on: vaadinko liikaa, olenko itsekäs/lapsellinen/maaseutua ymmärtämätön kun en suostu asumaan samassa talossa appivanhempien kanssa? Kiitän saamistani asiallisista mielipiteistä ja vinkeistä :) Ja huomaan, että on tässä yritetty tosiaan toimiakin ihan niin kuin moni tämmöistä tilannetta ymmärtävä neuvoisikin.

Ulkopuolista väliintulijaa on vaikea saada ainakin vielä, koska nähdään aika vähän miehen sukulaisia, enkä ole kehdannut tämmöisestä ulkopuolelle keskustella. Vaikka kyllä on kyselty ja udeltu tästäkin, että miten saman katon alla eläminen sujuu. Kauniisti hymyillyt vaan sukulaisille, en ole halunnut juoruja mieheni vanhemmista sukuun.

navettapiika

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
Näillä lakeuksilla muut hommia teekkään kun eläkeläis-vanhemmat. Nuoret isännät istuu kaljalla päivät pitkät  ;D
Sinäkikkö??? :o

Kaikki nuoret isännät....   ;D
Ai, sinä olet näitä vanhoja paappoja, jotka sillä kopittomalla valmetilla ryskää pellolla. ;D

Vilijonkka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
Tietääkö miehes.että olet täältä neuvoja pyytämässä ;D ;D
No kun on saanut tukea, niin saa tietää kyllä :P Jos mun näkökanta olis tallottu ihan maanrakoon, niin olisin ihan hiljaa  :o

navettapiika

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
Tietääkö miehes.että olet täältä neuvoja pyytämässä ;D ;D
No kun on saanut tukea, niin saa tietää kyllä :P Jos mun näkökanta olis tallottu ihan maanrakoon, niin olisin ihan hiljaa  :o
Mietippä kaksi kertaa ennen kuin julistat tämän parlamentin tuloksia miehellesi.. Minä ainakin tekisin niin.  ::)

Köntys

  • Vieras
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
Näillä lakeuksilla muut hommia teekkään kun eläkeläis-vanhemmat. Nuoret isännät istuu kaljalla päivät pitkät  ;D
Sinäkikkö??? :o

Kaikki nuoret isännät....   ;D
Ai, sinä olet näitä vanhoja paappoja, jotka sillä kopittomalla valmetilla ryskää pellolla. ;D

Mulla on pellolla oma koppi missä ryystän kaljaa ja viinejäni  ;D ;D ;D

Vilijonkka

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 16
Vs: "Vanha pari" jäi asumaan...
Tietääkö miehes.että olet täältä neuvoja pyytämässä ;D ;D
No kun on saanut tukea, niin saa tietää kyllä :P Jos mun näkökanta olis tallottu ihan maanrakoon, niin olisin ihan hiljaa  :o
Mietippä kaksi kertaa ennen kuin julistat tämän parlamentin tuloksia miehellesi.. Minä ainakin tekisin niin.  ::)
Kiitos vinkistä, mutta kyllä tunnen tuon miehen :) Ja se mut, vaikka toki tää yllättääkin, mutta en oo kenenkään nimiä täällä julkaissut :)