Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Autoiluko kallista?  (Luettu 27642 kertaa)

Petri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5280
Vs: Autoiluko kallista?
Minulla työmatkaa yli 50 km, verottajan hyväksymää myös, enkä kyllä takavetoisella enää lähtisi ajamaan. Nuorena tietysti oli kiva luukuttaa kahva edellä mutta näin vanhemmiten tullut JÄRKEÄ.
Aika kermap...se, jos ei 9x0-Volvolla pysty työmatkojaan ajamaan.

Sori, joskus on pakko sanoa, mitä oikeasti ajattelee. Ei sen puoleen, että maanviljelijä olisi ainoa tällä foorumilla, joka ei yli kolmevuotiaalla kalustolla pysty tiellä tai pellolla näyttäytymään... Kustannuskriisiä pukkaa, joo.

Petri

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Autoiluko kallista?

Mä oon päättänyt että vielä joskus laitan timmin ysisatasen pyhäautoksi. Eikä häpeästä tietoakaan..  ;)
Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Autoiluko kallista?
Minulla työmatkaa yli 50 km, verottajan hyväksymää myös, enkä kyllä takavetoisella enää lähtisi ajamaan. Nuorena tietysti oli kiva luukuttaa kahva edellä mutta näin vanhemmiten tullut JÄRKEÄ.
Aika kermap...se, jos ei 9x0-Volvolla pysty työmatkojaan ajamaan.

Sori, joskus on pakko sanoa, mitä oikeasti ajattelee. Ei sen puoleen, että maanviljelijä olisi ainoa tällä foorumilla, joka ei yli kolmevuotiaalla kalustolla pysty tiellä tai pellolla näyttäytymään... Kustannuskriisiä pukkaa, joo.

Petri
Voin ajaa vanhemmallakin autolla jos se täyttää kriteerit eli sillä pääse perille TURVALLISESTI ja mukavasti. 6kymppisenä ei enää innosta vaihteet sun muut hilavitkuttimet. Radiossakin riittäisi 3 kanavaa. CD-soitinta en tarvitse. 9X0 Volvossa se vika että on takavetoinen. Kyllähän se pyhäautona menettelisi mutta ei käyttöautona. Jos ihmisellä on varaa pitää pyhä/haarasteautoa niin turha marista siitä että jotkut haluaa kunnon autolla ajaa välttämättömät reissut. Verotusta voisi kehittää vaikka siihen suuntaan että yhdestä autosta menisi pienempi vero mutta muista sitten kovemmin. Samoin asuntojen kohdalla eli kesämökit kovemmalle verolle, joo ovat nytkin kiinteistöveron osalta, mutta vielä kovemmalle. Olen aikaisemminkin esittänyt turhan kulutuksen kovempaa verotusta.  Jos nyt elämä menee semmoiseksi että pitäisi työmatkatkin jollain riisikupilla ajaa niin voi sitten jättäytyä yhteiskunnan elätiksi kotiin.
Yksityisauto ei kai  liity maatalouden kustannuskriisiin? Monella kyllä täälläkin päin paku tai avaolavamaasturi maatalouden ajoneuvona vaikka mitää järkevää syytä siihen ei ole. Ajo näyttäisi pääosin olevan ihan yksityisajoa. Itsekin pärjään kevytperäkärryllä. Tietysti jos olisi rahaa niin sen avolavamaasturin voisi hankkia sen veturiksi. Silloin kyllä minunkin osaltani voisi puhua kustannuskrrisistä autojen suhteen. Minulla uusin traktori lähes kymmenvuotias ja muut jo yli 30 vuotta vanhoja eikä puimurikaan juuri uudempi. Uusin vehje on kuivuri joka sekin viime vuosikymmeneltä. Kylvökone yli 20 vuotta vanha kuten äeskin aura suht uusi mutta vain kolmisiipinen että kyllä aika vaatimattomalla kalustolla joutuu kehtaamaan. Ja sillä henkilöautolla joudun joka päivä ajamaan, esim traktori saattaa olla kuukaudenkin käyttämättä joten tarpeen mukaan.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Savotoija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 323
Vs: Autoiluko kallista?
Minulla työmatkaa yli 50 km, verottajan hyväksymää myös, enkä kyllä takavetoisella enää lähtisi ajamaan. Nuorena tietysti oli kiva luukuttaa kahva edellä mutta näin vanhemmiten tullut JÄRKEÄ.
Aika kermap...se, jos ei 9x0-Volvolla pysty työmatkojaan ajamaan.

Sori, joskus on pakko sanoa, mitä oikeasti ajattelee. Ei sen puoleen, että maanviljelijä olisi ainoa tällä foorumilla, joka ei yli kolmevuotiaalla kalustolla pysty tiellä tai pellolla näyttäytymään... Kustannuskriisiä pukkaa, joo.

Petri
Voin ajaa vanhemmallakin autolla jos se täyttää kriteerit eli sillä pääse perille TURVALLISESTI ja mukavasti. 6kymppisenä ei enää innosta vaihteet sun muut hilavitkuttimet. Radiossakin riittäisi 3 kanavaa. CD-soitinta en tarvitse. 9X0 Volvossa se vika että on takavetoinen. Kyllähän se pyhäautona menettelisi mutta ei käyttöautona. Jos ihmisellä on varaa pitää pyhä/haarasteautoa niin turha marista siitä että jotkut haluaa kunnon autolla ajaa välttämättömät reissut. Verotusta voisi kehittää vaikka siihen suuntaan että yhdestä autosta menisi pienempi vero mutta muista sitten kovemmin. Samoin asuntojen kohdalla eli kesämökit kovemmalle verolle, joo ovat nytkin kiinteistöveron osalta, mutta vielä kovemmalle. Olen aikaisemminkin esittänyt turhan kulutuksen kovempaa verotusta.  Jos nyt elämä menee semmoiseksi että pitäisi työmatkatkin jollain riisikupilla ajaa niin voi sitten jättäytyä yhteiskunnan elätiksi kotiin.
Yksityisauto ei kai  liity maatalouden kustannuskriisiin? Monella kyllä täälläkin päin paku tai avaolavamaasturi maatalouden ajoneuvona vaikka mitää järkevää syytä siihen ei ole. Ajo näyttäisi pääosin olevan ihan yksityisajoa. Itsekin pärjään kevytperäkärryllä. Tietysti jos olisi rahaa niin sen avolavamaasturin voisi hankkia sen veturiksi. Silloin kyllä minunkin osaltani voisi puhua kustannuskrrisistä autojen suhteen. Minulla uusin traktori lähes kymmenvuotias ja muut jo yli 30 vuotta vanhoja eikä puimurikaan juuri uudempi. Uusin vehje on kuivuri joka sekin viime vuosikymmeneltä. Kylvökone yli 20 vuotta vanha kuten äeskin aura suht uusi mutta vain kolmisiipinen että kyllä aika vaatimattomalla kalustolla joutuu kehtaamaan. Ja sillä henkilöautolla joudun joka päivä ajamaan, esim traktori saattaa olla kuukaudenkin käyttämättä joten tarpeen mukaan.

Ei oo pakko....
Voittajat oppivat toisilta, häviäjät eivät opi keneltäkään, ja keskinkertaiset oppivat itseltään.

Shrek

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1911
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Vs: Autoiluko kallista?
Minulla uusin traktori lähes kymmenvuotias ja muut jo yli 30 vuotta vanhoja eikä puimurikaan juuri uudempi. Uusin vehje on kuivuri joka sekin viime vuosikymmeneltä. Kylvökone yli 20 vuotta vanha kuten äeskin aura suht uusi mutta vain kolmisiipinen että kyllä aika vaatimattomalla kalustolla joutuu kehtaamaan.
Minun AINOA traktori on kymmenvuotias (mittarissa 9000h) ja MOLEMMAT työkoneet mitä omistan (kolmesiipinen aura ja kippikärry) on hankittu kahdeksankymmentäluvulla. Autokaluston keski-ikä on 22 vuotta.

Melkoinen PRÖYSTÄILIJÄ tuo nimimerkki "maanviljelijä"....  ::) ???

Viimeksi muokattu: 24.11.12 - klo:19:25 kirjoittanut Shrek

"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

Jätkä

  • Vieras
Vs: Autoiluko kallista?
Minulla uusin traktori lähes kymmenvuotias ja muut jo yli 30 vuotta vanhoja eikä puimurikaan juuri uudempi. Uusin vehje on kuivuri joka sekin viime vuosikymmeneltä. Kylvökone yli 20 vuotta vanha kuten äeskin aura suht uusi mutta vain kolmisiipinen että kyllä aika vaatimattomalla kalustolla joutuu kehtaamaan.
Minun AINOA traktori on kymmenvuotias (mittarissa 9000h) ja MOLEMMAT työkoneet mitä omistan (kolmesiipinen aura ja kippikärry) on hankittu kahdeksankymmentäluvulla. Autokaluston keski-ikä on 22 vuotta.

Melkoinen PÖYSTÄILIJÄ tuo nimimerkki "maanviljelijä"....  ::) ???

 Ei ihme että valitaakin melkein joka sanakäänteessään köyhyyttään, kun haluaa maksaa auton kalleimat kilometrit ja vaihtaa auton uuteen kun mittarissa on se 80tkm (työ matkaajoa noin päässälaskien) ja kolme vuotta.
Tuossa vaiheessa autolla on vasta sisäänajo tehty kilometrejä edessä sen 400tkm ilman suurempia vikoja.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Autoiluko kallista?
Minulla uusin traktori lähes kymmenvuotias ja muut jo yli 30 vuotta vanhoja eikä puimurikaan juuri uudempi. Uusin vehje on kuivuri joka sekin viime vuosikymmeneltä. Kylvökone yli 20 vuotta vanha kuten äeskin aura suht uusi mutta vain kolmisiipinen että kyllä aika vaatimattomalla kalustolla joutuu kehtaamaan.
Minun AINOA traktori on kymmenvuotias (mittarissa 9000h) ja MOLEMMAT työkoneet mitä omistan (kolmesiipinen aura ja kippikärry) on hankittu kahdeksankymmentäluvulla. Autokaluston keski-ikä on 22 vuotta.

Melkoinen PÖYSTÄILIJÄ tuo nimimerkki "maanviljelijä"....  ::) ???
Tissinkoittajat teettää peltotyöt urakoitsijoilla niin ei tarvitse koneilla pröystäillä. Täällä tosin ne korskeimmat peltotyökoneet on juuri heillä joten ei ainakaan voi puhua a-lueen maidontuotannon kustannuskriisistä.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: Autoiluko kallista?
Minulla uusin traktori lähes kymmenvuotias ja muut jo yli 30 vuotta vanhoja eikä puimurikaan juuri uudempi. Uusin vehje on kuivuri joka sekin viime vuosikymmeneltä. Kylvökone yli 20 vuotta vanha kuten äeskin aura suht uusi mutta vain kolmisiipinen että kyllä aika vaatimattomalla kalustolla joutuu kehtaamaan.
Minun AINOA traktori on kymmenvuotias (mittarissa 9000h) ja MOLEMMAT työkoneet mitä omistan (kolmesiipinen aura ja kippikärry) on hankittu kahdeksankymmentäluvulla. Autokaluston keski-ikä on 22 vuotta.

Melkoinen PÖYSTÄILIJÄ tuo nimimerkki "maanviljelijä"....  ::) ???

 Ei ihme että valitaakin melkein joka sanakäänteessään köyhyyttään, kun haluaa maksaa auton kalleimat kilometrit ja vaihtaa auton uuteen kun mittarissa on se 80tkm (työ matkaajoa noin päässälaskien) ja kolme vuotta.
Tuossa vaiheessa autolla on vasta sisäänajo tehty kilometrejä edessä sen 400tkm ilman suurempia vikoja.
Mielestäni säälliseen elämään kuuluu kohtuullinen autoa eikä mikään 20 v 400 000 ajettu mannemersu. Japanissa 5 vuotta vanhat autot romutetaan. Nykyautoissa turvallisuusvarusteet, airbagit ym pitäisi uusia 10 vuoden jälkeen. Monesti auto menee lunastukseen jo siitä syystä että ne ovat lauenneet. Minua ei autot sinänsä hirveästi kiinnosta, ovat kulkuneuvoja, eikä myöskään niiden korjailu.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Autoiluko kallista?
Mistä muuten johtuu joidenkin ihmisten intohimo ruotsalaisvalmisteisiin kanttipaaleihin?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

junttieinari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4701
  • Savo savolaisille!
Vs: Autoiluko kallista?
Mistä muuten johtuu joidenkin ihmisten intohimo ruotsalaisvalmisteisiin kanttipaaleihin?

Ketä tietää? Vaan viljeleehän jotkut savikoitakin, jokaisella on omat masokistiset mieltymyksensä.  :-X
"Jos fundamentalistien kanssa pystyisi keskustelemaan järkevästi, ei maailmassa olisi fundamentalisteja."
                                                       -Tuomas Holopainen-

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Autoiluko kallista?
Mistä muuten johtuu joidenkin ihmisten intohimo ruotsalaisvalmisteisiin kanttipaaleihin?

Ketä tietää? Vaan viljeleehän jotkut savikoitakin, jokaisella on omat masokistiset mieltymyksensä.  :-X

Oho...sää oikeen lohkasit!!! ;D ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: Autoiluko kallista?
Tää maan viljelijä on oikeen kunnon trolli. Mankuu ja naukuu, kadehtii toisia minkä kerkiää ja nurkuu köyhyyttään. Kermapersedemarin vaatimukset peruselintasosta, säällisestä autosta jne saa kanssaihmiset nauramaan  ;D ;D

Peltopellelle plussaa ja uusi volovo, jotta saa taas nurkua ja kadehtia toisia ajelleessaan muiden veronmaksajien kustannuksella töihin säällisellä autollaan  8)
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

realisti

  • Vieras
Vs: Autoiluko kallista?
Ei meillä ainakaan ole mitään ongelmaa ajaa -04 mallin 320tkm ajetulla mersulla, tuntuu vaan että paranee vanhetessaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52018
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: Autoiluko kallista?
Ei meillä ainakaan ole mitään ongelmaa ajaa -04 mallin 320tkm ajetulla mersulla, tuntuu vaan että paranee vanhetessaan.
Myy pieni pala mettää ni pääset kiinni uudempaan......... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

nänninnyplääjä

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2954
Vs: Autoiluko kallista?
Mistä muuten johtuu joidenkin ihmisten intohimo ruotsalaisvalmisteisiin kanttipaaleihin?
niissä on pehmeät kyydit, vähä niinku +150kg naisissa päältäajettuna.. ja woimaaki piisaa+luotettavuutta ja varaosia.. ;D
Schnaps im Kopf, du holde Braut
Steck Bratwurst in dein Sauerkraut